عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 45
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 56
:: بازدید ماه : 1049
:: بازدید سال : 2448
:: بازدید کلی : 11775

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

آیا ترامادول باعث زودانزالی می شود؟
چهار شنبه 12 آبان 1400 ساعت 17:29 | بازدید : 344 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

زود انزالی چیست؟

انزال زودرس (PME) نشان دهنده یک اختلال رایج جنسی است و با تأثیر منفی بر کیفیت زندگی و روابط زناشویی همراه است. شواهد اخیر نشان می دهد که ترامادول برای جلوگیری و درمان زود انزالی تا حدی موثر است. مروری بر ادبیات مقاله‌های مجلات منتشر شده بین ژانویه 2000 و ژوئیه 2014 انجام شد که با کلمات کلیدی "ترامادول" و "انزال زودرس" مطابقت داشتند. IELT به عنوان نتیجه اولیه در هر یک از مقالات بررسی شده برای اثربخشی استفاده شد.

در این تحقیقات مشخص شد که ترامادول در دوز های درخواستی در افزایش طول IELT در مردان با درجات مختلف PE موثر است و رضایت بیمار را بهبود می بخشد. ترامادول به طور کلی به خوبی تحمل می شد، به ویژه در بین کسانی که دوزهای 25 و 50 میلی گرمی مصرف می کردند. اگرچه خطر وابستگی به ترامادول وجود دارد، اما این اتفاقات نادر هستند، به ویژه در دوزهای پایین که به طور متناوب مصرف می شوند. در نتیجه، ترامادول یک درمان خوراکی موثر برای زودانزالی است که به طور کلی ایمن و قابل تحمل است. 

تحقیقات انجام شده بر روی تاثیر ترامادول بر روی زود انزالی

تحقیقی با استفاده از پایگاه‌های داده‌های MEDLINE-PubMed، EBSCO-Academic Search Complete و Wolters Kluwer-LAW Journal انجام شد. تمام مقالات مجلات منتشر شده بین ژانویه 2000 و ژوئیه 2014 که با کلمات کلیدی "ترامادول" و "انزال زودرس" مطابقت داشتند، غربالگری شدند، سپس جستجو به صورت دستی ارجاع داده شد تا مقالات تکراری حذف شوند. از این فهرست، ما سپس چکیده ها و دست نوشته ها را برای ارتباط در پرداختن به سوال اصلی اثربخشی ترامادول در درمان زود انزالی مرور کردیم. شایان ذکر است که ما معتبرترین مقالات را جمع آوری کردیم. 

در نهایت 39 مقاله کامل برای غربالگری تولید شد. پس از اعمال معیارهای ورودی/خروجی، 8 مقاله مرتبط را شناسایی کردیم تا در بررسی خود لحاظ کنیم. جدول 1 طرح ها و ویژگی های مطالعه را برجسته می کند. طرح‌های مطالعه همگی آینده‌نگر بودند، پنج طرح شامل تصادفی‌سازی و همه به جز یکی دارای بازوی دارونما بودند. مدت زمان درمان از 3 تا 24 هفته متغیر بود. دوز مصرفی بین 25 تا 100 میلی گرم بود و بسته به مطالعه با دوز روزانه یا بر اساس تقاضا ارزیابی شد. همچنین تنوع در طرح مطالعه با توجه به نحوه تعریف PE و شدت بیماری پایه وجود داشت. همانطور که در جدول 2 اشاره شد، اکثر مطالعات از DSM-IV-TR برای تعریف انزال زودرس استفاده کردند. 

مواد و متد آزمایشی برای بررسی تاثیر ترامادول بر روی زود انزالی

پس از اخذ تاییدیه کمیته اخلاق محلی، یک کارآزمایی بالینی از مارس تا ژوئیه 2011 بر روی بیماران سرپایی از کلینیک روانی-جنسی، بخش روانپزشکی در بیمارستان نهرو، کالج پزشکی BRD، گوراخ پور، UP انجام شد.

بیمارانی که دارای معیارهای زیر بودند وارد مطالعه شدند

  • 20-45 سال سن

  • افراد سالم (با بیماری های جسمی عمده مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا، بیماری های مقاربتی یا بیماری های روانی)

  • افرادی که داروهایی مانند بنزودیازپین ها، داروهای تسکین دهنده اضطراب، داروهای خواب آور را مصرف نمیکنند

  • کسانی که در یک رابطه عاطفی پایدار باشند

  • عدم استفاده از روش های جلوگیری از بارداری مانع

  • استفاده سختگیرانه از کرنومتر در هنگام رابطه جنسی (به بیماران آموزش داده شد که چگونه از کرنومتر در تلفن همراه خود استفاده کنند)

به کلیه شرکت کنندگان اطلاع داده شد و رضایت نامه کتبی گرفته شد. همه مردان دگرجنسگرا بودند. فعال جنسی؛ در یک رابطه جنسی مداوم، پایدار و حداقل به مدت 3 ماه؛ و هیچ اختلال جنسی دیگری از جمله اختلال نعوظ (ED) که توسط پرسشنامه شاخص بین المللی عملکرد نعوظ تعیین شده بود، نداشت. بیماران مبتلا به بیماری های مزمن روانپزشکی یا سیستمیک، مانند دیابت، با فشار خون بالا، با سوء مصرف الکل یا مواد، یا افرادی که از هر دارویی استفاده می کردند از مطالعه حذف شدند. آزمایش ادرار به طور معمول برای حذف عفونت های ادراری انجام شد.

معیارهای IELT، DSM-IV TR و ابزار تشخیصی انزال زودرس برای ارزیابی زود انزالی قبل و بعد از درمان استفاده شد. آیلتس قبل و بعد از درمان با استفاده از کرونومتر در دستان شریک رابطه محاسبه شد. بیمارانی که از استفاده دقیق از کرونومتر در حین رابطه جنسی پیروی نکردند، شریک جنسی خود را تغییر دادند یا شریکشان با شرکت در مطالعه موافقت نکرد و بیمارانی که عوارض جانبی ترامادول را تحمل نکردند از مطالعه حذف شدند. همه بیماران نامه های رضایت آگاهانه را امضا کردند.

در مجموع 60 بیمار به طور تصادفی در دو گروه 30 نفری قرار گرفتند. به بیماران گروه A روزانه 100 میلی گرم ترامادول به مدت 4 هفته و سپس در صورت درخواست هر 2 یا 8 ساعت قبل از تماس جنسی برای 4 هفته بعد داده شد. به بیماران گروه B به مدت 4 هفته یک قرص دارونما داده شد و سپس 2 یا 8 ساعت قبل از تماس جنسی به مدت 4 هفته بعد یک دارونما در صورت درخواست دریافت کردند.

به افراد مورد ازمایش دستور داده شد که داروی مورد مطالعه را 2 تا 8 ساعت قبل از برقراری رابطه واژینال، با فاصله بین رویدادهای مقاربتی حداقل 20 ساعت مصرف کنند تا از شستشوی دارو و تأثیر آن اطمینان حاصل شود. به شرکای زن آموزش داده شد که با استفاده از کرونومتر (برنامه کرونومتر تلفن همراه) و ثبت زمان در دفترچه یادداشت مطالعه، آزمون IELT را برای هر رویداد زمان بندی کنند. 

آزمودنی ها بعد از هفته های 4 و 8 مورد ارزیابی قرار گرفتند و نمره IELT، مشخصات انزال زودرس (PEP)، علائم حیاتی و عوارض جانبی آنها ثبت شد. بیماران از نظر میانگین رابطه جنسی در هفته و میزان رضایت از تجویز دارو (روزانه در مقابل پراکنده) مورد بازجویی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آزمون های توصیفی و استنباط داده ها با استفاده از آزمون t-test تجزیه و تحلیل شد. 

میانگین سنی گروه ها مشابه بود: در گروه ترامادول 37.5 سال (محدوده 28-45) و 38.3 سال (محدوده 28-45) و دارونما. اکثریت شرکت کنندگان (90 درصد (54 از 60)) متاهل بودند.

فراوانی آمیزش جنسی و ویژگی های PE در جدول 1 نشان داده شده است. اکثر افراد (68.3٪ (41 از 60)) PE مادام العمر داشتند. 71.6 درصد از مردان زمان انزال را در مدت کوتاهی پس از دخول، 18.3 درصد مردان زمان انزال در هنگام دخول، 3.3 درصد مردان زمان انزال با تحریک بسیار کم و 6.6 درصد مردان زمان انزال قبل از دخول را گزارش کردند. 55 درصد (33 از 60) مرد، 2 تا 3 بار در هفته (60 درصد در گروه ترامادول و 50 درصد در گروه دارونما) رابطه جنسی داشتند.

مکانیسم عمل ترامادول

ترامادول یک قرص مسکن با اثر مرکزی با دو مکانیسم اثر اولیه است. یک انانتیومر به عنوان آگونیست گیرنده های مو مخدر عمل می کند و دیگری بازجذب نوراپی نفرین و سروتونین (5-HT) را مهار می کند. اگرچه هنوز درک کاملی از این موضوع وجود ندارد. چگونه ترامادول PE را بهبود می بخشد، شواهد نشان می دهد که هر یک از اقدامات دارویی نقش مستقلی دارند.

10 اول، عملکرد غیرافیونی مسیرهای مهاری را فعال می کند که بازجذب نوراپی نفرین و سروتونین را مختل می کند و بنابراین انزال را به روشی مشابه آنچه در SSRI مشاهده می شود به تاخیر می اندازد. ثانیاً، در مدل‌های حیوانی، مؤلفه تریاک ضد درد نشان داده شده است که هم هدایت حرکتی و هم هدایت حسی را در نخاع سرکوب می‌کند بنابراین اثرات بی‌حسی بر روی اعصاب محیطی ایجاد می‌کند که به سرکوب ورودی تحریکی کمک می‌کند و باعث انزال می‌شود.

 منبع

 


:: برچسب‌ها: ترامادول , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
کرم ضد آفتاب ایرانی بخرم یا خارجی؟
چهار شنبه 12 آبان 1400 ساعت 15:7 | بازدید : 335 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

اشعه خورشید عامل اصلی بسیاری از مشکلات پوستی مانند تیرگی پوست، چین و چروک، پیری زودرس و مشکلاتی از این دسته است. متخصصان پوست سال هاست به این نتیجه رسیده اند که قرار گرفتن مداوم زیر نور آفتاب، به مروز باعث سرطان پوست نیز می شود، بنابراین محافظت از این نعمت خدادادی بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد. بهترین روش محافظت از پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب است. کرم ضد آفتاب حاوی موادی است که از پوست در برابر اشعه های ماورای بنفش( UVA و UVB) محافظت میکند.

امروزه دیگر اهمیت خرید کرم ضد آفتاب بر کسی پوشیده نیست، اما سوالی که بسیاری از مردم از متخصصان پوست می پرسند این است که “کرم ضد آفتاب ایرانی بهتر است یا خارجی؟” در این مطلب با بررسی مزایا و معایب کرم های ضد آفتاب ایرانی، به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد و در ادامه بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.
 
 
کرم ضد آفتاب ایرانی بخرم یا خارجی؟

کرم ضد آفتاب ایرانی یا خارجی؟

انواع مختلفی از برند های ایرانی و خارجی در رابطه با کرم های ضد آفتاب مطرح هستند. ضد آفتاب های ایرانی متناسب با آب و هوای ایران، رنگ و نوع پوست اغلب افراد ایرانی و همچنین زاویه تابش آفتاب طراحی شده اند. اما برند های معتبر خارجی نیز سال ها در این زمینه فعالیت کرده اند اما موضوع مهم این است برند مطرح و دارای تایید وزارت بهداشت را انتخاب کنید.

بعضی از افراد معتقدند که متناسب بودن ضد آفتاب های ایرانی با نوع و رنگ پوست ایرانیان و همچنین زاویه تابش آفتاب، فقط یک ادعای بازاری و برای فروش بیشتر این محصولات است. برای اینکه صحت این ادعا را ثابت کنیم، مزایای کرم های ضد آفتاب ایرانی را بررسی میکنیم.

نقاط مثبت کرم ضد آفتاب ایرانی

قیمت ارزان تر

همه انسان ها عادت دارند که اگر محصولی را با قیمت گران خریده باشند، در مصرف آن محتاط باشند و به مقدار کم از آن محصول استفاده کنند. ضد آفتاب هم از این قاعده مستثنی نیست. ارزان تر بودن کرم ضد آفتاب ایرانی باعث می شود که ما با خیال راحت تر، به مقدار توصیه شده که به اندازه 2 تا 2.5 بند انگشت است از آن استفاده کنیم.

پایدار بودن

یکی دیگر از مزایای کرم های ضد آفتاب ایرانی نسبت به خارجی، این است که ضد آفتاب های خارجی معمولا قبل از ترخیص مدت زمانی را در گمرک هستند. گمرگ های ایران نیز معمولا یا در بندعباس، کیش و در شهر های گرم هستند. گرمای هوا باعث دوفاز شدن کرم ضد آفتاب شده و به حالت ناپایدار در می آیند. متخصصان آرایشی و زیبایی توصیه میکنند که اصلا از ضدآفتاب های ناپایدار استفاده نکنید.

نقاط منفی کرم های ضد آفتاب ایرانی

عدد SPF غیر دقیق

SPF فاکتور محافظت در برابر آفتاب میباشد و این عدد برای یک کرم ضد آفتاب خوب باید بین 30 تا 60 باشد، اما متاسفانه در بسیاری از برندهای ضد آفتاب ایرانی، SPF به درستی اندازه گیری نمی شود.

نداشتن تست مصرف کننده

شرکت های خارجی معمولا قبل از توزیع عمده محصول خود، آن را روی گروه هدف خود تست میکنند، سپس با اطلاعات علمی و مشاهدات تجربی که از گروه مصرف کننده خود به دست آورده اند، توضیحاتی را درباره مزایای برند خود روی جعبه کرم ضد آفتاب می نویسند تا ادعایشان اثبات شده باشند، درحالی که بسیاری از شرکت های ایرانی این ادعای اثبات شده را ندارند.

کرم ضد آفتاب ایرانی بهتر است یا خارجی؟

اگر بخواهیم جمع بندی درستی داشته باشیم، باید بگوییم فیلترهای کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی تفاوت چندانی باهم ندارند و تنها چیزی که در خرید و مصرف کرم ضد آفتاب مهم است، محافظت آن از پوست صورت و بدن میباشد. درست مانند وقتی که ما یک لباس میخریم و تنها هدف ما از خرید و پوشیدن این لباس، پوشاندن بدنمان است. در چنین شرایطی برای مهم نیست که این لباس ایرانی است یا خارجی یا این که از چه برندی تولید شده است.

مهم ترین مواردی که باید در مصرف کرم ضد آفتاب به آنها توجه کنیم، عبارتند از :

هر بار به اندازه 2 یا 2.5 بند انگشت به صورت خود بمالیم. برای اثربخشی بیشتر، 20 تا 30 دقیقه قبل از خروج از منزل، از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم. اگر در مکان های سر باز کار میکنید، باید هر دو ساعت یکبار، مصرف ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی کدام است؟

یکیاز بهترین برند های تولید کننده کرم ضد آفتاب، سینره است. جالب است بدانید که برند سینره همیشه مورد تایید نشست‌های بزرگ علمی و متخصصین پوست و موی داخلی بین المللی از جمله آکادمی بیماری‌های پوست و موی لندن قرار گرفته است. سینره  با بهره گیری از مواد اولیه با بالاترین کیفیت، بهترین کرم های ضد آفتاب برای پوست چرب، پوست خشک و پوست های حساس را مخصوص آقایان و خانم ها تولید کرده است.

مزایای کرم ضد آفتاب سینره

محافظت از پوست صورت و بدن در برابر اشعه های UVA و UVB
 
حاوی فیلترهای فیزیکی و شیمیایی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا
 
حاوی ترکیبات گیاهی ضد التهاب
 
مقاوم در برابر شستشو و تعریق
 
فاقد روغن و رنگ و عدم ایجاد رنگ غیرطبیعی بر روی پوست

خرید کرم ضد آفتاب از داروخانه آنلاین مهتاطب

شما می توانید انواع کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی و همچنین سایر محصولات برند سینره مانند کرم ضد لک، لوسیون، کرم مرطوب کننده و شامپو را از داروخانه آنلاین مهتاطب خریداری کرده و به طور رایگان درب منزل خود تحویل بگیرید. 
 
 


:: برچسب‌ها: کرم ضد آفتاب , ضد آفتاب , مراقبت پوست ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0