عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 47
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 58
:: بازدید ماه : 1051
:: بازدید سال : 2450
:: بازدید کلی : 11777

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

چگونه لیزر دندانپزشکی به ایمپلنت دندان کمک می کند؟
یک شنبه 24 مهر 1401 ساعت 13:46 | بازدید : 350 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 

ایمپلنت های دندانی یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند و لیزر دندانپزشکی یک انتخاب هوشمندانه برای قرار دادن ایمپلنت است. لیزر درمانی مزایای بالینی زیادی در مقایسه با چاقوی جراحی و تیغه ها دارد - از جمله کنترل دقیق تر به پزشک و راحتی بیشتر برای بیمار.

لیزرهای دندانی دستگاه‌های پزشکی هستند که از نور دقیق متمرکز برای درمان بافت استفاده می‌کنند. نور لیزر دارای طول موج خاصی است. قدرت در یک پرتو کوچک باریک مهار می شود و یک نور بسیار با شدت بالا ایجاد می کند. لیزرها دقیق هستند و می توانند بر روی نواحی ریز تمرکز کنند و آنها را برای جراحی های بسیار دقیق دندان به جای مته یا اسکالپل عالی می کند. لیزر جایگزینی مطمئن و ملایم برای ابزارهای سنتی دندانپزشکی است. آنها به جراحان دهان و دندان‌پزشکان اجازه می‌دهند کارهای پیچیده‌تری را انجام دهند، از دست دادن خون را کاهش دهند، ناراحتی بعد از عمل را کاهش دهند، احتمال عفونت زخم را کاهش دهند و به بهبود زخم بهتری دست یابند تا بیماران سریع‌تر به لبخند زدن برگردند.

ایمپلنت دندان چیست؟

مراقبت های عمومی و مداوم دندان می تواند از بسیاری از مشکلات در مسیر زندگی شما جلوگیری کند. با این حال، همین زندگی همچنین می‌تواند مانع از انجام مراقبت‌های معمول و مناسب دندان‌ها شود. در طول زندگی ممکن است دندان یا دندانی را از دست داده باشید یا دندان هایی که دارید فرسوده شده باشید. لبخند شما برای تمام جنبه های زندگی شما مهم است، مانند: به صورت حرفه ای، اجتماعی و داخلی. احساس خوب در مورد لبخند زدن به کسی یا اینکه خود را آنطور که می خواهید منعکس کنید، برای اعتماد به نفس بسیار مهم است که به شما کمک می کند در جهان حرکت کنید. تکنولوژی دندانپزشکی راه درازی را پیموده است تا با دادن دندان‌ها و لبخندی که می‌خواهید به شما در این تلاش‌ها کمک کند. زمانی که پروتزها گزینه هایی را ارائه می کردند، اکنون ایمپلنت های دندانی داریم. ایمپلنت را می توان برای یک دندان به همه دندان های شما استفاده کرد.

ریشه مصنوعی ایمپلنت دندانی

ایمپلنت های دندانی دارای یک ریشه مصنوعی هستند که به تحریک استخوان فک شما ادامه می دهد. بدون تحریک، استخوان فک شما به ناچار و در نهایت رو به زوال خواهد بود. ایمپلنت ها ریشه مصنوعی را فراهم می کنند که به استخوان فک شما می چسبد و تحریک لازم را به آن می دهد. مهم است که خیلی دیر نکنید زیرا یکپارچگی استخوان فک شما ممکن است فاقد استحکامی باشد که برای موفقیت کامل ایمپلنت ضروری است. به دلیل ریشه، ایمپلنت‌ها راحت‌تر از پروتز معمولی قرار می‌گیرند و همچنین می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به استخوان که در طول زمان رخ می‌دهد و اغلب با دندان مصنوعی دیده می‌شود، کمک کند. اگر دندان‌هایتان از دست رفته باشد، دندان‌های دیگر به مرور زمان به سمت پر کردن فضای خالی تغییر می‌کنند. این می تواند مشکلات احتمالی آینده را ایجاد کند که در طول زمان هزینه بیشتری خواهد داشت. قرار دادن ایمپلنت دندان های شما را به درستی قرار می دهد.

پیچ تیتانیومی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک پیچ تیتانیومی است که مستقیماً در استخوان فک قرار می گیرد. پس از کاشت ایمپلنت، نیاز به بهبودی دارد. معمولاً دوره بهبودی حدود یک دو تا چند هفته است. ایمپلنت‌ها به استخوان فک شما می‌چسبند و این چیزی است که امکان اضافه کردن قطعات سفارشی که جایگزین دندان‌های از دست رفته شما می‌شوند را فراهم می‌کند. این ایمپلنت‌های دائمی جابجا نمی‌شوند و نمی‌لغزند و حتی تا زمانی که نیاز به تمیز کردن روتین نزد دندانپزشک خود و هنگام غذا خوردن دارید، راحت می‌مانند. گاهی اوقات با استفاده از پروتز ممکن است مدتی طول بکشد تا اینکه به طور معمول به طور کامل صحبت کنید. ممکن است برای تلفظ کلمات روزانه مشکل داشته باشید و این می تواند زمان خجالت آور باشد، اما با ایمپلنت، این واقعاً اتفاق نمی افتد. ایمپلنت ها مانند دندان های معمولی عمل می کنند، حرکت می کنند، به هم می سایند.

علائم کاشت دندان چیست؟

بر کسی پوشیده نیست که استفاده از ایمپلنت های دندانی پیشرفته ترین روش برای ترمیم دندان های کاملا از دست رفته است. بر اساس آمارهای بین المللی، کارایی و از همه مهمتر طول عمر سازه ها پس از درمان ایمپلنت دندان از روش های کلاسیک پروتز مورد استفاده در پروتز بالاتر است. چندین مورد از آنها وجود دارد:

  • مهم‌ترین نشانه برای استفاده از ایمپلنت‌های دندانی، نقص دندانی منفرد شامل دندان‌های سالم و سالم است. این بدان معناست که فرض اصلی ایمپلنت‌های دندانی تک دندان، در دسترس بودن دندان‌های مجاور سالم و تمایل به حفظ سلامت آن‌ها به منظور عدم ساییدن آن‌ها برای روکش‌ها، بریج‌ها و سایر ساختارها است.
  • نشانه دیگر محدود بودن نقص در دندان است. اگر فردی 2 یا 3 دندان از دست داده باشد، می توانید با استفاده از ایمپلنت دندان آن ها را بازیابی کنید. در این مورد، چندین نسخه وجود دارد که آزادی را برای دندانپزشک و مقداری انتخاب را برای بیمار فراهم می کند.
  • نشانه زیر: نقص دندان انتهایی، یعنی زمانی که آخرین دندان در ردیف وجود ندارد. این نوع نقص باعث ایجاد مشکلاتی برای سایر پروتزها شده و همچنان ادامه دارد زیرا برای پروتز کلاسیک تنها یک نقطه تکیه گاه به شکل دندان قبلی وجود دارد. در مورد ایمپلنت دندان، این مشکل حل شده است – ایمپلنت تقریباً نسبت به وجود دندان در محیط خود بی تفاوت است.
  • فقدان کامل دندان، به ویژه در ارتفاع پایین تر فرآیندهای آلوئولی. این نوع آدنسی نشانه ای برای کاشت و پروتزهای متحرک است. اما اگر فردی از نظر ذهنی آمادگی برداشتن دندان مصنوعی را در شب از دهان ندارد، یعنی دندان‌ها را روی قفسه قرار می‌دهد، می‌توانید از ایمپلنت‌های دندانی به عنوان یک روش جایگزین برای درمان استفاده کنید.
  • عدم تحمل دندان مصنوعی در نتیجه افزایش حساسیت به آکریلات (جزء اصلی پروتز) یا با رفلکس شفاف گگ. همه چیز واضح است: اگر مردی نتواند از دندان مصنوعی استفاده کند، تنها جایگزین ایمپلنت دندان است.
  • عدم انسداد عملکردی (بستن دندان ها) و در نتیجه ظهور درد.

مزایای روش کاشت دندان با لیزر

زندگی با درست و به روزترین فناوری دندانپزشکی آسان تر می شود. با ایمپلنت‌های دندانی می‌توانید به‌طور دائم آنچه را که سال‌ها یا لحظات ساییدگی دندان انجام داده‌اند اصلاح کنید. متخصصان ایمپلنت فوری با لیزر مناسب شما را به خوردن، صحبت کردن و لبخند زدن، به طور معمول و با عملکرد کامل یک لبخند کامل و معمولی وادار می کنند. با ادامه فناوری، راه‌های بهتری پیدا می‌کنیم که ماندگاری بیشتری دارند و در حال حاضر ایمپلنت‌ها از بسیاری از روش‌های دیگر در طول عمر پیشی می‌گیرند.

تا همین اواخر، دندانپزشکی ایمپلنت چیزی فوق العاده به نظر می رسید. امروزه این یک روش دندانپزشکی نسبتاً رایج است که دندانپزشکان هر روز آن را ارائه می دهند. بسیاری از دندانپزشکان فکر می کنند لیزر آینده دندانپزشکی است. لیزر بهترین نتیجه، بهبودی بهتر و سریعتر و عقیمی مطلق و کمبود خون را فراهم می کند.

یکی از دلایلی که دندانپزشکی لیزر شتاب گرفته و محبوبیت زیادی را تجربه کرده است، مزایای بسیار زیادی است که ارائه می دهد. یکی از ویژگی های کلیدی تعیین کننده دندانپزشکی لیزری غیر تهاجمی بودن و یک روش بسیار آرام تر و آرامش بخش است. این به این دلیل است که لیزرها در مقایسه با صداهای ناله با صدای بلند و ارتعاشات قوی که هنگام انجام درمان با استفاده از مته های دندانپزشکی سنتی احساس می شوند، تقریباً بی صدا هستند. استفاده از لیزر در دندانپزشکی ایمپلنت مزایای قابل توجهی را در طول روش ایمپلنت فوری با لیزر ارائه می دهد.

  • استفاده از لیزر در دندانپزشکی ایمپلنت آسیب کمتری دارد زیرا با خونریزی همراه نیست.
  • پس از درمان ایمپلنت دندانی با لیزر، پوشش فتوکواگولاسیون تولید می شود که از زخم در برابر ورود میکروارگانیسم ها به عنوان یک پانسمان بیولوژیکی محافظت می کند.
  • در مرحله دوم کاشت دندان با لیزر، زمانی که نیاز به باز کردن مجدد ایمپلنت برای نصب اباتمنت است، نیازی به استفاده از چاقوی جراحی نیست که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است، زیرا ذرات آن می توانند روی سطح ایمپلنت باقی بمانند. ، که ممکن است بیشتر باعث پیدایش جریان های گالوانیکی بین فلزات غیر مشابه (کاشت تیتانیوم و اسکالپل فولاد ضد زنگ) شود.
  • لیزرهای دندانی می توانند با دقت دقیق مورد استفاده قرار گیرند، به این معنی که حداقل آسیب به بافت های اطراف وارد می شود.
  • حداقل خونریزی چون لیزر خون را به لخته شدن تشویق می کند.
  • حداقل خطر عفونت باکتریایی بعد از عمل. این به این دلیل است که لیزر به استریل کردن ناحیه در حین کار کمک می کند.
  • زخم ها ممکن است نیازی به بخیه نداشته باشند، طول کلی عمل را کوتاه می کند و زمان بهبودی را کاهش می دهد.
  • بسته به ترجیحات شما ممکن است نیاز به بیهوشی کاهش یا به طور کلی حذف شود.
  • زخم ها سریع تر بهبود می یابند زیرا بافت نرم قادر به بازسازی سریع تر است. این به معنای کمترین زمان از کار افتادگی است و به زودی می توانید به استفاده از دندان ها و دهان خود به طور معمول برگردید.

روش کاشت دندان با لیزر

خود عمل کاشت دندان با لیزر از 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. ایمپلنتولوژیست تحت بی حسی موضعی، مخاط را با لیزر برش می دهد که بهترین نتیجه، بهبودی بهتر و سریعتر و عقیمی مطلق و کمبود خون را به همراه دارد و سپس با استفاده از دستگاه مخصوص ایمپلنت دندان را جاسازی می کند.

خود ایمپلنت دندان از یک میله استوانه ای ساخته شده از تیتانیوم تشکیل شده است. سپس ایمپلنت از بالا با مخاط پوشانده شده و با بخیه بسته می شود.

بعد از عمل ایمپلنت دندان باید بین 3 تا 6 ماه برای کاشت دندان دائمی صبر کرد و در این زمان دندانپزشک تاج ایمپلنت موقت دندان را نصب می کند. در این مدت ایمپلنت ها با استخوان فک ادغام می شوند و برای ایمپلنت دائمی دندان استفاده می شوند. مخاط روی ایمپلنت فقط با استفاده از لیزر روی ایمپلنت تبخیر می شود و سپس تاج قرار می گیرد.

لیزر درمانی در مورد ایمپلنت های دندانی که دچار مشکل یا شکست می شوند

اگرچه موفقیت طولانی مدت ایمپلنت های دندانی نسبتاً زیاد است و عملکرد و کاربرد آنها به طور گسترده ثبت شده است، بیماری های اطراف ایمپلنت، از جمله موکوزیت اطراف ایمپلنت و پری ایمپلنتیت، رایج هستند و می توانند ثابت کنند که یک معمای بالینی برای پزشکان هستند. لیزر، که مخفف عبارت «تقویت نور از طریق تحریک تشعشعات گسیلی» است، ممکن است یکی از رویکردهای درمانی برای درمان بیماری اطراف ایمپلنت به عنوان مکمل درمان پریودنتال غیرجراحی یا جراحی باشد. لیزرهای تجاری موجود که برای ضدعفونی سطح ایمپلنت استفاده شده اند عبارتند از: دی اکسید کربن (CO2)، دیود، گارنت آلومینیوم ایتریم اربیوم (Er:YAG) و گارنت آلومینیوم ایتریم نئودیمیم (Nd:YAG). هر لیزر به طور کلی دارای یک طول موج ثابت است که خواص پرتو لیزر و اثرات آن بر بافت ها، مواد و میکروب ها را تعیین می کند (شکل 4). به عنوان مثال، انواع خاصی از لیزر برای هدف قرار دادن مواد یا بافت های خاص، به نام کروموفورها، استفاده و طراحی می شوند. اینها ممکن است عبارتند از: آب، خون، رنگدانه، انواع سلول، کلاژن، استخوان، مواد معدنی و/یا باکتری.

نتایج درمانی مثبت در بسیاری از تحقیقات لیزر درمانی برای بیماری‌های اطراف ایمپلنت ثبت شده است، عوامل خطر مخدوش کننده، دوره‌های کوتاه پیگیری، و عدم همگنی و/یا شفافیت در پروتکل‌های لیزر درمانی ممکن است امکان تعمیم داده‌های فعلی را فراهم نکند. شواهد کنونی همچنین داده های متناقض را در مورد کاهش لیزر بارهای باکتریایی روی سطوح دندان، فراتر از آنچه که تنها با درمان پریودنتال غیرجراحی به دست می آید، نشان می دهد. در حالی که مطالعات طولانی مدت و کنترل شده بیشتر برای تعیین اثربخشی کلی لیزر درمانی در درمان بیماری های اطراف ایمپلنت ضروری است، داده هایی در مورد مزایای کوتاه مدت لیزر درمانی وجود دارد.

موارد منع مصرف

موارد منع روش کاشت، اختلالات متابولیک شدید و برخی بیماری های مزمن در مرحله جبران نشده است.

قبلاً فقدان استخوان در ناحیه کاشت یک منع مصرف بود. اما اکنون، به لطف روش‌های جدید کاشت استخوان معدنی دندانی با استفاده از سلول‌های بنیادی، این دیگر منع مصرف ندارد. پس از انجام عمل ایمپلنت دندانی در عرض 3 روز، ممکن است تورم خفیفی در ناحیه عمل و ناراحتی ایجاد شود، بنابراین باید از هیپوترمی و فعالیت بدنی شدید خودداری کرد. بعد از 3 روز بیمار جراحی را فراموش می کند.

روش کاشت دندان به بیماران این امکان را می دهد که از پروتزهای ناراحت کننده امتناع کنند و برای بازیابی دندان های از دست رفته، دندان های سالم مجاور را ساییده نکنند. بسیاری از دندانپزشکان فکر می کنند لیزر آینده دندانپزشکی است. از دندانپزشک خود در مورد استفاده از لیزر برای روش ایمپلنت دندان سوال کنید.

خطرات لیزر دندانپزشکی

وقتی صحبت از مراقبت از دندان به میان می آید، در بسیاری از موارد لیزرهای دندان در واقع ایمن تر از ابزارهای مورد استفاده در درمان سنتی هستند. زیرا بعد از هر بار استفاده نیازی به استریل کردن لیزر نیست و می توان از آنها با دقت دقیق استفاده کرد.

اگرچه لیزر دندانپزشکی به طور کلی یک روش درمانی بسیار ایمن و موثر در نظر گرفته می شود، متاسفانه هیچ تضمینی وجود ندارد که برای هر بیمار مناسب باشد و ممکن است خطراتی در ارتباط با استفاده از آن وجود داشته باشد. خطرات دقیق به نوع درمان بستگی دارد و بنابراین باید در مشاوره اولیه با دندانپزشک خود در مورد مناسب بودن درمان خود صحبت کنید.

برای اطلاع از اینکه آیا لیزر درمانی گزینه مناسبی برای نیازهای دندانی شماست یا خیر، با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید تا در مورد کاندیداتوری شما بیشتر بحث کند و به سوالاتی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد.

هزینه جراحی لیزر ایمپلنت دندان

بنابراین استفاده از لیزر در دندانپزشکی ایمپلنت باعث می شود کاشت راحت تر برای بیمار باشد و بهترین اثر را داشته باشد. هزینه کاشت لیزر به سیستم ایمپلنت و تجربه ایمپلنتولوژیست بستگی دارد. دندانپزشکان از ایمپلنت های دندانی مختلفی استفاده می کنند که امکان ارائه روش لیزر را برای بیماران با امکانات مختلف مواد فراهم می کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آیا لمینت متحرک دندان امکان پذیر است؟
دو شنبه 18 مهر 1401 ساعت 10:42 | بازدید : 359 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 

آیا به دنبال پوشاندن عیوب دندان با روکش هستید؟ تو خیلی دور از تنهایی روکش‌ها دندان‌های مصنوعی هستند که روی دندان‌های طبیعی شما قرار می‌گیرند تا لبخند کاملی را که همیشه آرزویش را داشتید به شما هدیه دهند. می‌توان از آن‌ها برای ترمیم آسیب، یکنواخت‌تر کردن دندان‌ها یا حتی رفع تغییر رنگ استفاده کرد. روکش های دائمی یک گزینه گران قیمت و دائمی هستند. چه می شود اگر آنها می توانند موقت یا قابل جابجایی باشند؟

لمینت متحرک دندان

زمانی که فناوری روکش جدید بود، تولیدکنندگان روکش هایی را در اندازه ها، شکل ها و رنگ های مختلف تولید کردند. متخصصان دندانپزشکی از بین گزینه های موجود، بهترین تناسب را برای دهان بیماران خود انتخاب کرده و آنها را به دندان ها می چسبانند. این روش مشابه روشی است که اکنون برای روکش های موقت استفاده می شود. حتی اگر تخصص و فناوری از آن زمان تغییر کرده است، مفهوم کلی همان است.

 

روکش های موقت از رزین به شکل ها و اندازه های از پیش انتخاب شده ساخته می شوند، قبل از اینکه یک متخصص دندانپزشکی بهترین تناسب را انتخاب کند. سپس آنها را به دندان های شما می چسبانند و تا زمانی که گزینه دائمی آماده شود، یک اصلاح موقت ایجاد می کنند. به خاطر داشته باشید که فرآیند باندینگ تضمین می کند که بدون دندانپزشک قابل جابجایی نیستند.

 

واقعیت جالب:

 روکش ها در سال 1928 توسط چارلز پینکوس اختراع شد تا ظاهر لبخند یک بازیگر را برای یک صحنه تغییر دهد! او بعداً آنها را برای استفاده حرفه ای دندانپزشکی توسعه داد.

تفاوت لمینت متحرک با لمینت ثابت

برای فرآیند مربوط به روکش های دائمی آماده نیستید؟ روکش های متحرک که به عنوان روکش های چسبنده نیز شناخته می شوند، گزینه ای هستند که ممکن است برای برخی مناسب باشد. روکش های دائمی ممکن است نیاز به چندین ویزیت دندانپزشکی داشته باشند و هزینه قابل توجهی نیز داشته باشند. لمینت متحرک دندان از بسیاری از این موارد منفی جلوگیری می کنند، اما بدون تایید یک متخصص دندانپزشک توصیه نمی شوند.

 

روکش‌های متحرک که به آن روکش‌های چسبنده نیز می‌گویند، می‌توانند با پنهان کردن دندان‌های اصلی لبخندی کاملاً جدید به شما هدیه کنند. این گزینه به شما امکان می دهد دندان های از دست رفته، لکه ها، شکاف ها و عیوب را بپوشانید. شما می توانید در صورت تمایل آنها را بردارید، مانند ورزشکاری که محافظ دهان خود را بعد از بازی بیرون می آورد.

 

روکش های متحرک در دو نوع وجود دارند:

 

  • ست های پیش ساخته: تولید کنندگان این مجموعه ها را بدون توجه به دندان ها یا گاز گرفتن شما ایجاد می کنند. اغلب ارزان ترین و کم دوام ترین گزینه است.
  • سفارشی سازی: آزمایشگاه ها پس از ارسال قالب دندان های شما از کیت دندانپزشکی حرفه ای یا خانگی، این ها را می سازند. اینها تناسب شخصی را ارائه می دهند اما گران تر هستند.

نکته مهم: هنوز تحقیقات کافی برای حمایت از استفاده ایمن و موثر روکش های متحرک وجود ندارد. اگر اینها جذاب به نظر می رسند، یک قرار ملاقات با متخصص دندانپزشک خود تعیین کنید و بپرسید که آیا آنها برای سلامت دندان شما مناسب هستند یا خیر.

 

روکش های دائمی حرفه ای

حتی اگر روکش ها از دهه 1970 استفاده گسترده ای داشته اند، فناوری، مواد و تکنیک های مورد استفاده به طور قابل توجهی تکامل یافته اند.

 

روکش‌های دائمی از یک جهت با روکش‌ها متفاوت هستند: روکش‌ها قبل از استفاده بیشتر از دندان اصلی را برمی‌دارند. ونیرهای دائمی تنها به برداشتن مقدار کمی از دندان نیاز دارند. با این حال، کاشت آنها ممکن است دشوار و آماده سازی آنها گران باشد.

 

روکش های دائمی پیشرفته تر از همیشه هستند و تکنسین های آزمایشگاهی قادر به ایجاد ترمیم های تخصصی هستند. این روکش‌های دائمی به صورت سفارشی برای دندان‌ها و بایت شما ساخته می‌شوند و تناسب ایده‌آل و ظاهری زیبا را ارائه می‌دهند. این گزینه بسیار بادوام است و در صورت مراقبت می تواند سال ها دوام بیاورد، اما در نهایت ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

 

دو نوع مختلف روکش دائمی وجود دارد: کامپوزیت و لمینت

 

  • متخصص دندانپزشکی شما معمولاً با استفاده از رزین روی دندان و آب بندی آن، کامپوزیت می سازد، این روش اغلب در یک ویزیت تکمیل می شود.
  • لابراتوارهای تخصصی پس از دریافت مشخصات از متخصص دندانپزشکی، روکش های چینی را تولید می کنند. آنها معمولاً دو یا چند ویزیت برای کاشت انجام می دهند.

 

اما چقدر دائمی هستند؟ طبق گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، ونیرها با مراقبت مناسب می توانند تا ده سال دوام بیاورند. زمانی که بهترین گزینه را برای موقعیت خود می سنجید، این بازه زمانی را در نظر بگیرید.

 

هزینه روکش

ونیرها در طیف گسترده ای از انواع و کیفیت موجود هستند. به همین دلیل، هزینه های مربوطه می تواند بسیار متفاوت باشد. جایی که شما زندگی می کنید، از چه متخصص دندانپزشکی استفاده می کنید و چه نوع روکشی روی هزینه نهایی تأثیر می گذارد.

 

یک قانون ساده وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: هرچه سفارشی سازی بیشتر باشد، احتمالاً هزینه بیشتری خواهد داشت. هر راه حلی که نیاز به شخصی سازی کمی داشته باشد، مقرون به صرفه تر از راه حل هایی است که برای طراحی و قرار دادن روکش روی دندان ها به کارکنان متخصص نیاز دارند.

 

روکش‌های متحرک اغلب ارزان‌ترین گزینه هستند، زیرا به کمترین میزان سفارشی‌سازی نیاز دارند. بسته به تعداد دندان های پوشانده شده و اینکه آیا به صورت سفارشی خرید می کنید، هزینه ها می تواند بسیار متغیر باشد. حتی اگر متحرک اغلب مقرون به صرفه ترین انتخاب است، توصیه می کنیم قبل از خرید یا استفاده با متخصص دندانپزشک خود مشورت کنید.

 

متخصصان دندانپزشکی می توانند ونیرهای کامپوزیت بسازند که اغلب هزینه بالایی برای هر دندان  دارند. آزمایشگاه‌ها روکش‌های لمینت چینی سفارشی می‌سازند و گران‌تر هستند.

 

مراقبت از لمینت دندان خود

یک نکته ساده این است که به یاد داشته باشید از ونیرهای خود همانطور که از دندان های معمولی خود مراقبت می کنید، مراقبت کنید، اما کمی ملایم تر. ونیرها به اندازه دندان های طبیعی شما بادوام نیستند و باید مراقب باشید که نخ دندان را خیلی سخت نکشید یا کاری که به دندان معمولی آسیب می رساند انجام ندهید.

 

نکات مراقبت پس از درمان:

 

  • دو بار در روز به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید و یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید
  • استفاده از خمیر دندان سفید کننده را در نظر بگیرید تا ظاهری عالی داشته باشید.
  • به طور منظم به دندانپزشک یا متخصص بهداشت دندان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که روکش های شما به شکل بالایی هستند

مواردی که باید از آنها اجتناب کرد:

 

  • جویدن یخ، جویدن ناخن یا باز کردن بطری ها با دندان
  • سیگار، قهوه و سایر موادی که می توانند لبخند شما را لکه دار کنند

 

اگر تصمیم می گیرید چه روکش هایی تهیه کنید، به یاد داشته باشید که هر نوع فواید منحصر به فرد خود را دارد. چیزی که ممکن است برای یک بیمار مناسب باشد ممکن است برای شما مناسب نباشد، و این اشکالی ندارد. اگر می خواهید روکش های متحرک را مد نظر داشته باشید، حتما قبل از پرش با یک متخصص دندانپزشک مشورت کنید.

 

ما توضیح داده‌ایم که روکش‌های متحرک به راحتی روی کیف پول قرار می‌گیرند، اما ممکن است عمر طولانی نداشته باشند یا نتایج عالی را به همراه داشته باشند. روکش‌های دائمی می‌توانند کامپوزیت یا چینی باشند که برای سال‌ها در دهان شما باقی می‌مانند و هزینه‌ی قابل‌توجهی دارند. پس از خواندن این مطلب، می توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که بهترین اطلاعات را برای تصمیم گیری آگاهانه دارید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
متخصص ایمپلنت دندان کیست؟
دو شنبه 4 مهر 1401 ساعت 15:44 | بازدید : 371 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

ایمپلنت دندان، دندان های مصنوعی هستند که جایگزین دندانهای از دست رفته می شوند. کاشت ایمپلنت شامل جراحی است که تقریبا تهاجمی است و همه دندانپزشکان نمی توانند آن را انجام دهند. برای بیمارانی که به جراحی ایمپلنت فکر می کنند، مهم است که بدانند چه نوع دندانپزشکی ایمپلنت دندانی را انجام می دهد. دندانپزشکان عمومی، جراحان دهان، جراحان فک و صورت، پریودنتیست ها و متخصصان پروتز ممکن است همه صلاحیت های لازم برای کاشت دندان را داشته باشند.

با توجه به گزینه های مختلف، بهترین گزینه برای انجام ایمپلنت چه کسی است؟ اولین قدم خوب، برنامه ریزی برای مشاوره با دندانپزشک معمولی است. آنها به بیماران کمک می کنند تا تمام گزینه های درمانی ممکن را کشف کنند تا بتوانند بهترین گزینه را برای نیازهای فردی بیمار انتخاب کنند. در این مقاله علاوه بر معرفی پزشکانی که میتوانند این جراحی را انجام دهند، ویژگی های بهترین متخصص ایمپلنت دندان را ارائه میکنیم. 

متخصص ایمپلنت کیست؟

ابتدا به این تعریف از سایت کلینیک دندان پزشکی ایرانمهر توجه نمایید:

متخصص ایمپلنت، پزشکی می باشد که سالها در زمینه دندان پزشکی عمومی تحصیل کرده است. همچنین چندین سال را برای گرفتن تخصص در زمینه کاشت دندان و جراحی فک طی نموده است. می توان گفت بیشتر پزشکانی که دوره دندان پزشکی عمومی را گذرانده باشند می توانند کاشت دندان را انجام دهند، اما اگر در ناحیه فک دچار مشکلات حادی باشید حتما باید به یک جراح متخصص ایمپلنت دندان در این زمینه مراجعه کنید.

متخصص ایمپلنت دندان چه کسی میتواند باشد؟

از آنجایی که انواع مختلفی از متخصصان دندانپزشکی می توانند کاشت ایمپلنت را انجام دهند، مهم است که کمی در مورد صلاحیت آنها بدانید. دانستن این موضوع برای درک اینکه چرا ممکن است یک دندانپزشک خاص توصیه شود مفید خواهد بود. افرادی که میتوانند ایمپلنت دندان را انجام دهند، عبارتند از: 

دندانپزشک

هنگامی که یک بیمار یک دندان از دست رفته دارد، دندانپزشک او درباره گزینه های جایگزینی آن صحبت می کند. اگر ایمپلنت دندان گزینه خوبی باشد، متخصصی را که فکر می کنند برای انجام عمل ایمپلنت دندان بهتر است توصیه می کنند. این معمولاً به معنای ارجاع بیماران به متخصص برای درمان است، اگرچه گاهی اوقات آنها خودشان این روش را انجام می دهند. اقدامات دندانپزشکی بزرگتر ممکن است تعدادی از متخصصان مختلف دندانپزشکی را در خود جای دهد، بنابراین بیماران می توانند کل پروسه ایمپلنت را در یک مکان انجام دهند. دندانپزشکان با مطب های کوچکتر، بیماران را به متخصصان در جاهای دیگر ارجاع می دهند.

اکثر دندانپزشکان واجد شرایط انجام جراحی هستند و در واقع ممکن است این کار را انجام دهند. اما برخی ممکن است فاقد تجهیزات تخصصی لازم برای انجام این عمل در مطب خود باشند. دیگران ممکن است به سادگی تصمیم بگیرند که کار خود را بر روی دندانپزشکی عمومی متمرکز کنند. اکثر دندانپزشکان تعدادی همکار دارند که بیماران را برای مراقبت های تخصصی به آنها ارجاع می دهند.

جراح فک و صورت

رایج ترین انتخاب ها برای ایمپلنت دندان، جراح دهان یا جراح فک و صورت است. همه جراحان فک و صورت قبل از بازگشت به مدرسه برای تحصیل در تخصص خود به عنوان دندانپزشک عمومی آموزش دیده اند.

جراحان دهان تعدادی از روش های جراحی مختلف مانند کشیدن دندان عقل و کانال ریشه را انجام می دهند. آنها همچنین به طور معمول بیماران را برای دندان مصنوعی و روکش دندان مناسب می کنند.

جراحان فک و صورت نیز می توانند این کارها را انجام دهند. اما آموزش پیشرفته آنها صلاحیت انجام اقدامات جراحی اضافی را به آنها می دهد. آنها سرطان TMJ، صورت، دهان و گردن را درمان می کنند و در بازسازی صورت و فک تخصص دارند. بیمارانی که قبل از جراحی ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان دارند اغلب به جراح فک و صورت ارجاع داده می شوند.

پریودنتیست

پریودنتیست ها بر سلامت لثه تمرکز می کنند. اگرچه بسیاری می توانند جراحی ایمپلنت را انجام دهند، اما این تخصص آنها نیست. بسته به نیاز بیمار، پریودنتیست یا جراح لثه ممکن است ایمپلنت دندانی را ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر بیماری پریودنتال علت از دست دادن دندان های بیمار باشد، ممکن است بهترین انتخاب باشد. 

علاوه بر این، حتی اگر شخص دیگری جراحی ایمپلنت را انجام دهد، در صورت بروز عوارض در طول فرآیند بهبود، متخصص لثه ممکن است درگیر شود. به عنوان مثال، اگر محل کاشت به درستی بهبود نیابد یا عفونی شود، ممکن است مراجعه به پریودنتیست ضروری باشد.بسته به نیاز بیمار، پریودنتیست یا جراح لثه ممکن است ایمپلنت دندانی را ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر بیماری پریودنتال علت از دست دادن دندان های بیمار باشد، ممکن است بهترین انتخاب باشد. علاوه بر این، حتی اگر شخص دیگری جراحی ایمپلنت را انجام دهد، در صورت بروز عوارض در طول فرآیند بهبود، متخصص لثه ممکن است درگیر شود. به عنوان مثال، اگر محل کاشت به درستی بهبود نیابد یا عفونی شود، ممکن است مراجعه به پریودنتیست ضروری باشد.

متخصص پروتز

در صورتی که ایمپلنت جایگزین تک دندان شود، مرحله نهایی جراحی ایمپلنت، قرار دادن تاج سفارشی است. یک بریج یا پروتز جایگزین چندین دندان از دست رفته می شود و می توان آن را روی یک ایمپلنت قرار داد.

برخی از افراد این مرحله را توسط همان دندانپزشکی که جراحی ایمپلنت خود را انجام داده است تکمیل می کنند. برخی دیگر برای آخرین مرحله قرار دادن تاج به دندانپزشک معمولی خود باز می گردند. گزینه دیگر متخصص پروتز است. دندانپزشکان متخصص در ترمیم دندان و جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده با دستگاه های مصنوعی هستند. بیماران ممکن است به دنبال خدمات یک متخصص پروتز برای تاج دندان خود باشند، یا ممکن است متوجه شوند که متخصص پروتز بهترین انتخاب برای کل عمل است.

دندانپزشک زیبایی تمرکز بیشتری روی جنبه زیبایی دندانپزشکی دارد. اگرچه در ترمیم ایمپلنت های دندانی مهارت دارند، اما به احتمال زیاد در زمینه کاشت ایمپلنت دندان نیز آموزش نخواهند داشت مگر اینکه دوره های آموزش مداوم را گذرانده باشند. مانند یک دندانپزشک عمومی، یک دندانپزشک زیبایی ممکن است تجربه تکمیل درمان های جراحی پیشرفته تر را نداشته باشد.

سخن پایانی

جایگزینی دندانهای از دست رفته برای سلامت کلی دندان مهم است و ایمپلنت دندان یک انتخاب محبوب است. دندانپزشکان عمومی و متخصصان مختلف همگی می توانند واجد شرایط انجام جراحی ایمپلنت دندان باشند. دندانپزشک با شما می نشیند تا در مورد گزینه های مختلف صحبت کند و شما را به متخصص ایمپلنت که برای شما و موقعیت خاص شما مناسب است ارجاع دهد. اگر برای یافتن یک متخصص ایمپلنت در نزدیکی خود به کمک نیاز دارید، همین امروز یک وقت ویزیت در کلینیک دندانپزشکی ایران مهر در جنت آباد بگیرید.

منبع: چه کسی متواند متخصص ایمپلنت باشد؟ 

 


:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0