عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 21
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 32
:: بازدید ماه : 1025
:: بازدید سال : 2424
:: بازدید کلی : 11751

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

افرادی که قصد دارند زمان زیادی را در آفتاب تابستان سپری کنند ، ممکن است بخواهند به مقررات پیشنهادی جدید ضد آفتاب توجه کنند.

در اوایل سال جاری ، سازمان غذا و دارو (FDA) قانون پیشنهادی را اعلام کرد که مقررات مربوط به اکثر محصولات ضد آفتاب فروخته شده در ایالات متحده را به روز می کند.

هدف به روزرسانی ضد آفتاب بدون نسخه پزشک (OTC) و بدون نسخه پزشک بود که از قبل تاییدیه FDA را ندارند با آخرین تحقیقات علمی برای اطمینان از دستیابی به موثرترین روش های محافظت از پوست.

اعلامیه قابل توجه بود زیرا دستورالعمل های FDA برای ضد آفتاب ها طی چند دهه به روز نشده است.

دکتر اسکات گوتلیب ، کمیساریای FDA ، در یک خبر مطبوعاتی در فوریه گفت: "اقدام امروز یک گام مهم در تلاشهای مداوم FDA برای در نظر گرفتن علم روز برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی ضد آفتابها است." "پیشنهادی که ما ارائه داده ایم کیفیت ، ایمنی و کارایی ضد آفتاب هایی را که آمریکایی ها هر روز استفاده می کنند ، بهبود می بخشد. ما به کار با صنعت ، مصرف کنندگان و ذینفعان بهداشت عمومی ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که تعادل درستی برقرار خواهیم کرد. "

دستورالعمل های جدید چیست؟
دقیقاً دستورالعمل های جدید ضد آفتاب چیست؟

این پیشنهاد با اطمینان از اینکه ضد آفتاب ها به طور کلی به عنوان ماده ایمن و موثر (GRASE) شناخته می شوند با دو ماده انسداد خورشید - اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم - برای استفاده به اندازه کافی ایمن شناخته شده است.

FDA همچنین پیشنهاد کرد که حداکثر فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) از 50+ به 60+ افزایش یابد تا بهترین محافظت را داشته باشد. ضد آفتاب هایی که دارای SPF 15 یا بالاتر هستند لازم است از محافظت از طیف وسیع استفاده کنند.

اسپری ها ، روغن ها ، لوسیون ها ، کرم ها ، ژل ها ، کره ها ، خمیرها ، پمادها و چوب ها فرم های دوز رسمی مجازات FDA برای ضد آفتاب ها هستند. در حال حاضر ، پودرهایی پیشنهاد می شوند که می توانند واجد شرایط درج شوند ، اما در انتشار این شرط لازم است که داده های اضافی مورد نیاز باشد. و پیشنهاد می شود که برچسب های محصولات ضد آفتاب نیز بهبود یابد.

FDA اظهار می دارد که برچسب ها باید برای مصرف کنندگان واضح تر باشد ، اطلاعاتی مانند مواد فعال در جلوی بسته را مشخص می کند تا ضد آفتاب ها بیشتر شبیه سایر داروهای OTC باشد.

همچنین پیشنهاد شده است که این برچسب ها شامل اعلانی درباره هشدار سرطان پوست و پیری پوست برای محصولاتی است که اثبات نشده است که از سرطان پوست جلوگیری می کنند.

مطالعه بیشتر: بهترین برندهای کرم ضد آفتاب

چرا ضد آفتاب مهم است
سرطان پوست شایعترین شکل سرطان در سراسر کشور است ، با 1.6 میلیون مورد جدید در سال 2015 گزارش شده است. از هر 100000 نفر ، 22 ملانومای جدید پوست گزارش شده است که دو مورد از 22 مورد منجر به مرگ می شود ، مراکز کنترل بیماری و گزارش های پیشگیری

سه نوع مختلف سرطان پوست وجود دارد: کارسینوم سلول بازال ، کارسینوم سلول سنگفرشی و ملانوم.

شایعترین کارسینوم سلول پایه ، معمولاً به سایر قسمتهای بدن گسترش نمی یابد ، اما هنوز هم توصیه می شود که برداشته شود.

سرطان سلول سنگفرشی می تواند به سرعت گسترش یابد و در صورت ابتلا به بیماری بهبود یابد.

کلینیک مایو گزارش می دهد ، کشنده ترین نوع سرطان پوست ، ملانوم است که در صورت عدم ابتلا به بیماری ، درمان آن دشوار است.

ضد آفتاب ، کوتاه از اجتناب از آفتاب ، بهترین ابزاری است که می توانید برای محافظت از خود در برابر سرطان پوست استفاده کنید.

دکتر ویلیام دبلیو هوانگ ، دکتر ، دانشیار و مدیر برنامه اقامت در دانشکده پزشکی ویک فارست در کارولینای شمالی ، به Healthline گفت که ضد آفتاب به طور کلی باید حدود 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب قرار گیرد و حداقل هر دو ساعت یک بار دوباره استفاده شود. 

هوانگ گفت: "مردم در مورد استفاده از ضد آفتاب بهتر می شوند اما می توانند در مورد استفاده مجدد از ضد آفتاب فراموش كنند." "اگرچه صورت ناحیه ای حساس از بدن است ، اما به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا UV بنفش در طول زندگی مستعد آسیب UV (ماورالبنفش) و ایجاد سرطان پوست است. بنابراین ، با مقدار ضد آفتابی که استفاده می کنید لیبرال باشید. "

راه های محافظت از خود
دکتر امی کسوف ، دکتر ، متخصص پوست در کلینیک کلیولند در اوهایو ، به Healthline گفت که او دوست دارد هنگام خارج شدن از منزل ، ضد آفتاب را با لباس ضد آفتاب ترکیب کند تا دیگر نگران استفاده مکرر در مناطق حساس مانند صورت نباشد. ، دستها و پاها

اغلب اوقات ، حتی با بهترین نیت ، افراد هنگام استفاده از ضد آفتاب ، از قسمتهای حساس مانند پلک ، لب و گوش چشم پوشی می کنند.

کسوف گفت که وقتی نوبت به پلک می رسد ، به عنوان مثال ، "عینک آفتابی 100 درصد با اشعه ماوراlet بنفش (UV) با تکه های کناری گسترده تر" معمولاً برای محافظت از شقیقه ها مثر است.

وی همچنین توصیه می کند به جای استفاده از کرم یا لوسیون از چوب ضد آفتاب در پیشانی استفاده کنید ، که به راحتی می توانید در چشم شما چکه کرده و باعث تحریک شود.

در مورد اسپری های ضد آفتاب چطور؟ کسوف می گوید که آنها پوشش پایدار مطلوبی را ارائه نمی دهند و توصیه می کنند از کرم های ضد آفتاب در فرم دیگری برای نتایج بهتر استفاده کنید.

یکی دیگر از مناطق حساس که مردم اغلب با ضد آفتاب از دست می دهند لب ها است.

کسوف گفت: "بیشتر محصولات لب ما حاوی SPF نیستند و اغلب می توانند با رنگدانه ها و نرم کننده هایی که در آنها وجود دارد نفوذ آفتاب را به این منطقه افزایش دهند." "لب پایین به ویژه حساس است و بنابراین در خارج از منزل در برابر لب شما محافظت در برابر آفتاب ضروری است."

هوانگ افزود: افرادی که پوست حساس دارند ممکن است به جای جاذب های شیمیایی که به داخل پوست نفوذ می کنند ، به دنبال ضد آفتاب هایی باشند که حاوی مسدود کننده های فیزیکی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم باشد.

"ضد آفتاب باید در یک مکان خشک و خنک نگهداری شود زیرا گرما می تواند به تدریج ضد آفتاب را از بین ببرد. همچنین تاریخ انقضا در محصولات ضد آفتاب را بررسی کنید زیرا برای همیشه دوام ندارند. "

دکتر جنیفر لوکاس ، دکتر ، متخصص پوست در کلینیک کلیولند ، گفت که مردم باید عادت کنند که هر روز ضد آفتاب بزنند ، حتی وقتی که بیرون هوا ابری است.

دکتر جنیفر استین ، MD ، متخصص پوست در NYU Langone Health در شهر نیویورک نیز اشاره کرد که افراد گاهی اوقات در لبه لباس خود دچار سوختگی جدی می شوند.

وی گفت این به این دلیل است که ممکن است مردم مایل به استفاده از ضد آفتاب روی لباس حمام خود نباشند. وقتی صحبت از این شد ، او گفت نگرانی از ایجاد لک ملایم روی لباس خود را کنار بگذارید تا مطمئن شوید که از پوست خود در نزدیکی این مناطق آسیب پذیر محافظت می کنید.

"بسیاری از محصولات خوب برای استفاده وجود دارد. کسوف گفت: "بهترین محصولات آنهایی هستند که در واقع مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین مهم است که چیزی را که با آن احساس راحتی می کنید پیدا کنید و آن را در هر جایی که لازم دارید قرار دهید - در ماشین خود ، کیسه های گلف ، کیسه های تمرین". "همچنین ، مخلوط کردن آن با لباس های ضد آفتاب ، کلاه ، عینک آفتابی ، جلوگیری از آفتاب ظهر ، سایه و سایر استراتژی ها به طور کلی بهترین نتیجه را دارد."

در کرم ضد آفتاب چه چیزی را جستجو کنیم
با دستورالعمل های پیشنهادی جدید FDA ، هنگام خرید یک ضد آفتاب خوب به دنبال چه چیزی باشید؟

استین گفت که شما همیشه باید از ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید و دارای برچسب "طیف گسترده" باشد ، به این معنی که هم از اشعه ماوراio بنفش A (UVA) و هم از اشعه ماوراio بنفش B (UVB) محافظت می کند.

"حتما یک ضد آفتاب با بو انتخاب کنید و احساس کنید می خواهید استفاده کنید. مهم نیست که کرم ضد آفتاب چقدر موثر است اگر هرگز آن را خارج نکنید و استفاده نکنید. "

هوانگ گفت علاوه بر خطر سرطان پوست ، انگیزه دیگری برای خرید ضد آفتاب این است که اشعه ماورا بنفش می تواند پوست شما را زودرس پیر کند.

هوانگ استین را تکرار کرد که شما باید به دنبال کرم ضد آفتاب با طیف گسترده ای باشید که دارای SPF بالایی است. SPF 30 تا 50 برای استفاده روزمره به خوبی کار می کند ، اما هوانگ وقتی قصد دارید مدت طولانی بیرون باشید ، SPF 50+ را پیشنهاد می کند.

وی گفت: "اگر فعالیت خاصی دارید یا عرق می کنید یا شنا می کنید ، ممکن است بخواهید ضد آفتاب ضدآب یا ضد آب پیدا کنید."

هوانگ گفت: "یافتن ضد آفتاب مناسب می تواند کمی شبیه یافتن خمیر دندان مناسب باشد." "اگر یک مورد با محافظت مناسب پیدا کنید ، در نهایت می تواند به اولویت شخصی برسد."

کسوف گفت که پایین ترین سطح ، نوآوری در تحقیقات ضد آفتاب می تواند به مجموعه متنوعی از محصولات موجود منجر شود.

وی گفت: "حتی ممکن است مکمل های خوراکی وجود داشته باشد که به کاهش حساسیت به آفتاب کمک می کند ، اما داروها و برخی مکمل ها ممکن است حساسیت به آفتاب را افزایش دهند ، مانند آنتی بیوتیک ها و دیورتیک ها ، بنابراین احتیاط بیشتری لازم است."

وقتی صحبت از آن می شود ، هرگز نمی توانید در زیر نور آفتاب خیلی مراقب باشید.

هوانگ گفت که اگرچه توجه زیادی به محافظت از پوست در ماههای گرم سال معطوف شده است ، اما خطر سرطان پوست در تمام سال ادامه دارد.

وی گفت: "مردم باید 365 روز در سال ضد آفتاب استفاده كنند - نه تنها در روزهای آفتابی و گرم." "حتی در یک روز ابری ، 70 تا 80 درصد از اشعه ماورا بنفش می تواند از طریق آن ایجاد شود."

خط آخر
در ماه فوریه ، FDA یک حکم پیشنهادی را برای دستورالعمل های جدید ضد آفتاب منتشر کرد.

این اولین تغییر بزرگ در دستورالعمل های ضد آفتاب در چند دهه گذشته بود.

FDA طیف وسیعی از قوانین را پیشنهاد می کند ، از برچسب های شفاف تر بسته ها تا مواد ایمن تر که برای ساخت کرم های ضد آفتاب استفاده می شود تا حداکثر سطح SPF بالاتر که در بازار موجود است.

سرطان پوست شایع ترین شکل سرطان در ایالات متحده است و سالانه منجر به بیش از 1 میلیون مورد جدید سرطان می شود.

متخصصان پوست برای محافظت از مناطق حساس و فراموش شده مانند گوش ها ، لب ها ، پلک ها و لبه های اطراف لباس ، استرس می گیرند.

هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و حدود نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنید.

پزشکان از مردم می خواهند که هر دو ساعت که بیرون از خانه می گذرانید دوباره ضد آفتاب بزنند و اگر قصد گذراندن مدت زمان طولانی در آفتاب را دارید ، از SPF بالاتر از 50 استفاده کنید.

منبع:https://www.healthline.com/health-news/new-fda-rules-on-sunscreen#The-bottom-line


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
راهنمای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب
یک شنبه 24 اسفند 1399 ساعت 17:9 | بازدید : 421 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

ولین وسیله ای که هنگام بیرون رفتن از خانه برای محافظت از پوست خود استفاده میکنید چیست؟ قطعا جواب شما کرم ضد آفتاب خواهد بود. اشعه های مضر خورشید، مرد و زن نمیشناسند و پوست تمام افراد را در تمام سنین تحت تاثیر قرار میدهند، اما استفاده از کرم ضد آفتاب فقط مختص تابستان یا روزهای آفتابی نیست. متخصصان پوست در آکادمی پوست آمریکا اکیدا توصیه میکنند که در تمام طول سال از ضد آفتاب استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم، راهنمای کاملی درباره کرم ضد آفتاب به شما ارائه کنیم.

چرا باید همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

انجمن پوست آمریکا (ADA) بیان میکند که برای محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم. منظور از اشعه UVA، پرتوهایی هستند که باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک روی صورت می شوند اما اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی می شود. بدترین قسمت ماجرا این است که قرار گرفتن بیش از حد در معرض هر دو این پرتوها می تواند منجر به سرطان پوست شود. 

اگر فکر میکنید که اشعه های UVA و UVB فقط در روزهای آفتابی و در تابستان وجود دارند، سخت در اشتباهید. تحقیقات نشان داده که 80% از اشعه های خورشید می توانند از طریق ابرها عبور کنند، برف هم می تواند تا 80% از پرتوهای مضر خورشید را از خود عبور دهد و جالب است بدانید که هرچقدر ارتفاع بیشتر باشد، بیشتر در معرض اشعه ماورای بنفش هستید،  بنابراین حتی در روزهای بارانی، ابری و برفی هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، بنابراین ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب را در چند مورد خلاصه میکنیم:

  • محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB

  • جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروک

  • جلوگیری از تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه های تیره

  • جلوگیری از آفتاب سوختگی

  • کاهش خطر سرطان پوست

 

کرم ضد آفتاب

 

نکات مهمی که باید در انتخاب کرم ضد آفتاب در نظر بگیریم

بسیاری از افراد قبل از خرید ضد آفتاب هیچ  تحقیق قبلی انجام نمی دهند و فقط به خرید یک کرم ضد آفتاب از برند مشهور اکتفا میکنند اما غافل از اینکه خرید یک ضد آفتاب نامناسب نه تنها از پوست آنها حفاظت نمیکند، بلکه ممکن است باعث آسیب بیشتر پوست نیز بشود، پس در جواب به “ یک کرم ضد آفتاب خوب میخوام” باید بگوییم حتما به فاکتورهای زیر توجه کنید:

SPF

SPF معیاری برای اندازه گیری میزان نور UVB توسط یک ضد افتاب است. متخصصان پوست توصیه میکنند از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که SPF آن حداقل 30 باشد. روزهایی که ساعات زیادی باید زیر آفتاب باشید، باید از نیم ساعت جلوتر از یک کرم ضد آفتابی که SPF آن 30 یا بالاتر باشد استفاده کنید تا به خوبی تاثیر خود را بگذارد. 

جنس پوست

حتما دقت کرده اید که روی کرم ضد آفتاب نوشته شده که این کرم برای چه نوع پوستی مناسب است، مثلا اگر شما پوست چربی دارید باید اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب شما غیر کومدوژنیک است، یعنی منافذ پوست را مسدود نمیکند. در ادامه درباره بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

چنانچه شما دارای پوست خشکی هستید، باید به دنبال مرطوب کننده های ضد آفتاب یا کرم ضد آفتابی باشید که حاوی مواد آبرسان باشد. 

ضد آفتاب شیمیایی یا فیزیکی

ما به طور کلی دو دسته کرم ضد آفتاب داریم، ضد آفتاب معدنی یا مینرال و ضد آفتاب شیمیایی. کرم ضدآفتاب شیمیایی با موادی مانند آووبنزون و اکسی بنزون ساخته شده و عملکرد آن طوریست که اشعه های UV را جذب میکند تا به پوست نفوذ نکند. کسانی که پوست حساسی دارند، بهتر است از نوع شیمیایی آن استفاده نکنند زیرا بعضی اوقات باعث خارش پوست می شود. در ادامه مقاله درباره تفاوت کرم ضد آفتاب مینرال و شیمیایی بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

کرم ضد افتاب مینرال یا شیمایی

 

کسانی که پوست چرب دارند، از این کرم ضد آفتاب استفاده کنند

بسیاری از مردم هنوز نوع پوست خود را نمیدانند. اگر پس از چند ساعت از شستن صورت خود، هنوز هم پوست شما احساس چری میکند و یا براق به نظر میرسد، یعنی شما دارای پوست چربی هستید. کسانی که پوستشان چرب است، غدد سباسه در زیر فولیکول های مو بیش از حد فعال هستند و سبوم بیش از حد طبیعی تولید میکنند.

بعضی از افراد براین باورند که برای جلوگیری از ایجاد روغن و چربی اضافه تر، افرادی که پوست چرب دارند نباید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند، در صورتی که این یک تصور کاملا اشتباه می باشد. بهترین کرم ضد افتاب برای پوست هایچرب، باید طوری باشد که روغن بیشتری را به پوست اضافه و منافذ آن را مسدود نکند.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب عبارتند از:

  • ضد آفتاب کلین درم SPF30 آیسیس فارما

  • ضد آفتاب فاقد چربی SPF50 ام کیو

  • ضد آفتاب آکنه SPF 60 پریم

  • ضد آفتاب ژنوسان SPF 50 ژنوبایوتیک

مناسب ترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

کسانی که پوست خشکی دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک هستند اما جای هیچ نگرانی نیست، زیرا با انتخاب یک کرم ضد آفتاب مناسب، دیگر مشکل خشکی پوست وجود نخواهد داشت. 

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک نه تنها باید از پوست در برابر اشعه های UV محافظت کند بلکه باید میزان رطوبت و چربی پوست را به حدی برساند تا پوست به خوبی آبرسانی شود. نکته مهم دیگر هم این است که این کرم ضد آفتاب نباید باعث ایجاد قرمزی، حساسیت یا جوش روی صورت شود. از نظر ما بهترین کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست های خشک موارد زیر هستند:

  • ضد آفتاب رنگی SPF 80 آیسیس فارما

  • ضد آفتاب پوست خشک بی رنگ SPF60 سینره

  • ضد آفتاب رنگی پوست خشک SPF 50 اویدرم

  • ضد آفتاب پوست خشک و معمولی SPF 50 ژنوبایوتیک

 

کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

 

کرم ضد آفتاب شیمیایی یا مینرال

ضد آفتاب های معدنی و شیمایی هر دو در محافظت از اشعه ماورای بنفش موثر هستند، اما روش و عملکرد آنها باهم متفاوت است. بسیاری از افراد از ما می پرسند که “ کرم ضد آفتاب مینرال بخریم یا شیمیایی؟”. در جواب به این سوال، ما در ادامه ویژگی های این دو را باهم مقایسه میکنیم.

ضد افتاب معدنی (مینرال)

کرم های ضد آفتاب معدنی که به آنها مسدود کننده های فیزیکی نیز میگویند حاوی موادی مانند اکسید تیتانیوم است. مکانیزم ضد آفتاب مینرال به این این صورت است که روی لایه بالایی پوست قرار میگیرد و اجازه نمیدهد اشعه های ماورای بنفش به لایه های زیرین نفوذ کند. 

ضد آفتاب مینرال برای افرادی که پوست حساسی دارند مانند خانم های باردار و کودکان مناسب تر میباشد. 

علیرغم تمام مزایایی که کرم ضد آفتاب مینرال دارد، باید بگوییم که رنگ غیر طبیعی، ساختار سنگین و ایجاد جوش از معایب آن به شمار میرود. 

 

ضد آفتاب شیمیایی

ضد آفتاب شیمایی حاوی ترکیباتی مانند اکسی بنزون و اوکتینوکسات است و عملکرد آن طوریست که اشعه های UV را قبل از برخورد به پوست جذب کرده و تغییر میدهد، به گونه ای که از آسیب دیدن آنها جلوگیری میکند. ضد آفتاب های شیمیایی، پرتوهای نور را به گرما تبدیل کرده تا از میزان صدمات آن جلوگیری کند.

شفافیت، محافظت بیشتر از پوست در مقابل اشعه UVA و چربی کمتر از مزایای کرم ضد آفتاب شیمیایی می باشد؛ در مقابل، امکان حساسیت و جذب در بدن، باید به لیست معایب آن اضافه شود.

 

کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب

 

جمع بندی

کرم ضد آفتاب، قوی ترین ابزار محافظت از پوست صورت و بدن میباشد. اگر میخواهید که بهترین نتیجه را از مصرف کرم ضد آفتاب بگیرید، باید از ضد آفتابی استفاده کنید که بیشترین تناسب را با جنس پوست شما داشته باشد. 

داروخانه آنلاین مهتاطب نماینده فروش داروهای ایرانی و خارجی است و تمام داروهایی که در این داروخانه به فروش میرسند، دارای پروانه وزارت بهداشت و موسسه های مربوطه هستند. 

http://healthandbeautytechniques.blog.ir/ منبع :



:: برچسب‌ها: کرم ضد آفتاب , مراقبت پوست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خصوصیات کرم ضد آفتاب خوب برای پوست چرب، خشک و مختلط
شنبه 16 اسفند 1399 ساعت 16:21 | بازدید : 416 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

اولین وسیله ای که هنگام بیرون رفتن از خانه برای محافظت از پوست خود استفاده میکنید چیست؟ قطعا جواب شما کرم ضد آفتاب خواهد بود. اشعه های مضر خورشید، مرد و زن نمیشناسند و پوست تمام افراد را در تمام سنین تحت تاثیر قرار میدهند، اما استفاده از کرم ضد آفتاب فقط مختص تابستان یا روزهای آفتابی نیست. متخصصان پوست در آکادمی پوست آمریکا اکیدا توصیه میکنند که در تمام طول سال از ضد آفتاب استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم، راهنمای کاملی درباره کرم ضد آفتاب به شما ارائه کنیم.

چرا باید همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

انجمن پوست آمریکا (ADA) بیان میکند که برای محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم. منظور از اشعه UVA، پرتوهایی هستند که باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک روی صورت می شوند اما اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی می شود. بدترین قسمت ماجرا این است که قرار گرفتن بیش از حد در معرض هر دو این پرتوها می تواند منجر به سرطان پوست شود. 

اگر فکر میکنید که اشعه های UVA و UVB فقط در روزهای آفتابی و در تابستان وجود دارند، سخت در اشتباهید. تحقیقات نشان داده که 80% از اشعه های خورشید می توانند از طریق ابرها عبور کنند، برف هم می تواند تا 80% از پرتوهای مضر خورشید را از خود عبور دهد و جالب است بدانید که هرچقدر ارتفاع بیشتر باشد، بیشتر در معرض اشعه ماورای بنفش هستید،  بنابراین حتی در روزهای بارانی، ابری و برفی هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، بنابراین ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب را در چند مورد خلاصه میکنیم:

  • محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB

  • جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروک

  • جلوگیری از تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه های تیره

  • جلوگیری از آفتاب سوختگی

  • کاهش خطر سرطان پوست

 

کرم ضد آفتاب

 

نکات مهمی که باید در انتخاب کرم ضد آفتاب در نظر بگیریم

بسیاری از افراد قبل از خرید ضد آفتاب هیچ  تحقیق قبلی انجام نمی دهند و فقط به خرید یک کرم ضد آفتاب از برند مشهور اکتفا میکنند اما غافل از اینکه خرید یک ضد آفتاب نامناسب نه تنها از پوست آنها حفاظت نمیکند، بلکه ممکن است باعث آسیب بیشتر پوست نیز بشود، پس در جواب به “ یک کرم ضد آفتاب خوب میخوام” باید بگوییم حتما به فاکتورهای زیر توجه کنید:

SPF

SPF معیاری برای اندازه گیری میزان نور UVB توسط یک ضد افتاب است. متخصصان پوست توصیه میکنند از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که SPF آن حداقل 30 باشد. روزهایی که ساعات زیادی باید زیر آفتاب باشید، باید از نیم ساعت جلوتر از یک کرم ضد آفتابی که SPF آن 30 یا بالاتر باشد استفاده کنید تا به خوبی تاثیر خود را بگذارد. 

جنس پوست

حتما دقت کرده اید که روی کرم ضد آفتاب نوشته شده که این کرم برای چه نوع پوستی مناسب است، مثلا اگر شما پوست چربی دارید باید اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب شما غیر کومدوژنیک است، یعنی منافذ پوست را مسدود نمیکند. در ادامه درباره بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

چنانچه شما دارای پوست خشکی هستید، باید به دنبال مرطوب کننده های ضد آفتاب یا کرم ضد آفتابی باشید که حاوی مواد آبرسان باشد. 

ضد آفتاب شیمیایی یا فیزیکی

ما به طور کلی دو دسته کرم ضد آفتاب داریم، ضد آفتاب معدنی یا مینرال و ضد آفتاب شیمیایی. کرم ضدآفتاب شیمیایی با موادی مانند آووبنزون و اکسی بنزون ساخته شده و عملکرد آن طوریست که اشعه های UV را جذب میکند تا به پوست نفوذ نکند. کسانی که پوست حساسی دارند، بهتر است از نوع شیمیایی آن استفاده نکنند زیرا بعضی اوقات باعث خارش پوست می شود. در ادامه مقاله درباره تفاوت کرم ضد آفتاب مینرال و شیمیایی بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

کرم ضد افتاب مینرال یا شیمایی

 

کسانی که پوست چرب دارند، از این کرم ضد آفتاب استفاده کنند

بسیاری از مردم هنوز نوع پوست خود را نمیدانند. اگر پس از چند ساعت از شستن صورت خود، هنوز هم پوست شما احساس چری میکند و یا براق به نظر میرسد، یعنی شما دارای پوست چربی هستید. کسانی که پوستشان چرب است، غدد سباسه در زیر فولیکول های مو بیش از حد فعال هستند و سبوم بیش از حد طبیعی تولید میکنند.

بعضی از افراد براین باورند که برای جلوگیری از ایجاد روغن و چربی اضافه تر، افرادی که پوست چرب دارند نباید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند، در صورتی که این یک تصور کاملا اشتباه می باشد. بهترین کرم ضد افتاب برای پوست های چرب، باید طوری باشد که روغن بیشتری را به پوست اضافه و منافذ آن را مسدود نکند.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب عبارتند از:

  • ضد آفتاب کلین درم SPF30 آیسیس فارما

  • ضد آفتاب فاقد چربی SPF50 ام کیو

  • ضد آفتاب آکنه SPF 60 پریم

  • ضد آفتاب ژنوسان SPF 50 ژنوبایوتیک

مناسب ترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

کسانی که پوست خشکی دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک هستند اما جای هیچ نگرانی نیست، زیرا با انتخاب یک کرم ضد آفتاب مناسب، دیگر مشکل خشکی پوست وجود نخواهد داشت. 

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک نه تنها باید از پوست در برابر اشعه های UV محافظت کند بلکه باید میزان رطوبت و چربی پوست را به حدی برساند تا پوست به خوبی آبرسانی شود. نکته مهم دیگر هم این است که این کرم ضد آفتاب نباید باعث ایجاد قرمزی، حساسیت یا جوش روی صورت شود. از نظر ما بهترین کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست های خشک موارد زیر هستند:

  • ضد آفتاب رنگی SPF 80 آیسیس فارما

  • ضد آفتاب پوست خشک بی رنگ SPF60 سینره

  • ضد آفتاب رنگی پوست خشک SPF 50 اویدرم

  • ضد آفتاب پوست خشک و معمولی SPF 50 ژنوبایوتیک

 

کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

 

کرم ضد آفتاب شیمیایی یا مینرال

ضد آفتاب های معدنی و شیمایی هر دو در محافظت از اشعه ماورای بنفش موثر هستند، اما روش و عملکرد آنها باهم متفاوت است. بسیاری از افراد از ما می پرسند که “ کرم ضد آفتاب مینرال بخریم یا شیمیایی؟”. در جواب به این سوال، ما در ادامه ویژگی های این دو را باهم مقایسه میکنیم.

ضد افتاب معدنی (مینرال)

کرم های ضد آفتاب معدنی که به آنها مسدود کننده های فیزیکی نیز میگویند حاوی موادی مانند اکسید تیتانیوم است. مکانیزم ضد آفتاب مینرال به این این صورت است که روی لایه بالایی پوست قرار میگیرد و اجازه نمیدهد اشعه های ماورای بنفش به لایه های زیرین نفوذ کند. 

ضد آفتاب مینرال برای افرادی که پوست حساسی دارند مانند خانم های باردار و کودکان مناسب تر میباشد. 

علیرغم تمام مزایایی که کرم ضد آفتاب مینرال دارد، باید بگوییم که رنگ غیر طبیعی، ساختار سنگین و ایجاد جوش از معایب آن به شمار میرود. 

 

ضد آفتاب شیمیایی

ضد آفتاب شیمایی حاوی ترکیباتی مانند اکسی بنزون و اوکتینوکسات است و عملکرد آن طوریست که اشعه های UV را قبل از برخورد به پوست جذب کرده و تغییر میدهد، به گونه ای که از آسیب دیدن آنها جلوگیری میکند. ضد آفتاب های شیمیایی، پرتوهای نور را به گرما تبدیل کرده تا از میزان صدمات آن جلوگیری کند.

شفافیت، محافظت بیشتر از پوست در مقابل اشعه UVA و چربی کمتر از مزایای کرم ضد آفتاب شیمیایی می باشد؛ در مقابل، امکان حساسیت و جذب در بدن، باید به لیست معایب آن اضافه شود.

 

کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب

 

جمع بندی

کرم ضد آفتاب، قوی ترین ابزار محافظت از پوست صورت و بدن میباشد. اگر میخواهید که بهترین نتیجه را از مصرف کرم ضد آفتاب بگیرید، باید از ضد آفتابی استفاده کنید که بیشترین تناسب را با جنس پوست شما داشته باشد. 

داروخانه آنلاین مهتاطب نماینده فروش داروهای ایرانی و خارجی است و تمام داروهایی که در این داروخانه به فروش میرسند، دارای پروانه وزارت بهداشت و موسسه های مربوطه هستند. 

منبع: healthandbeautytechniques.blog.ir



:: برچسب‌ها: کرم ضد افتاب , کرم مرطوب کننده , کرم ضد آفتاب برای پوست چرب , بهترین کرم ضد آفتاب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شایع ترین دلایل ریزش مو در خانم ها و آقایان
یک شنبه 10 اسفند 1399 ساعت 10:58 | بازدید : 445 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

امروزه دیگر کمتر کسی هست که دچار ریزش مو نشده باشد. ریزش مو بسیار اپیدمی شده و خانم ها و آقایان درگیر آن هستند. برای اینکه درمان ریزش مو را شروع کنید، ابتدا باید به دنبال دلایل آن بگردید. در این مقاله ما به بررسی مهم ترین و شایع ترین دلایل ریزش مو پرداخته ایم.

ریزش مو

ریزش مو ژنتیکی و ارثی 

شایع ترین دلیل ریزش مو، ژنتیک و بیماری های ارثی است، به این معنی که اگر پدر یا مادر شماریزش مو داشته باشد، احتمالا شما نیز به این بیماری دچار خواهید شد.این نوع از ریزش مو که ممکن است حتی از سن 20 سالگی شروع شود، دلایل ارثی و هورمونی دارد. اگر ریزش مو به دلیل ژنتیک باشد، الگوی قابل پیش بینی دارد که برای بیشتر مردان، الگوی طاسی مردانه یا (MPB) می گویند و در زنان (FPB) نام دارد. تحقیقاتی که بر روی دوقلوها انجام شده است نشان میدهند که ژنتیک 80% در تعیین جنس مو و ریزش مو تاثیر دارد. طاسی مردانه ریزش مو ارثی، اجتناب ناپذیر است اما می توان با روش های دارویی و گیاهی سرعت ریزش مو را تا حد امکان کاهش و پتانسیل رشد مو را افزایش داد. 

 

ریزش مو بر اثر اختلالات هورمونی 

این موضوع شایع ترین علل ریزش مو در خانم هاست و اگر دیر درمان شود موها به شدت نازک شده و کاملا از دست می رود. این اتفاق می تواند یک آسیب دائمی برای رویش مو را رقم بزند. ریشه ریزش مو به دلیل  تستوسترون و دی هیدروتستوسترون (DHT) می باشد. با آنکه تستوسترون به عنوان یک هورمون مردانه شناخته می شود اما این هورمون در بدن زنان هم وجود دارد و حتی مقدار کمی از آن هم باعث ریزش مو می شود. روند هورمونی تبدیل تستوسترون به DHT به فولیکول های مو صدمه میزند. دی هیدرو تستوسترون فولیکول های مو را به شدت کوچک کرده و باعث می شود که سالم نمانند. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، DHT ها دوست دارند که ریشه های مو مرده باشند. البته تستوسترون و DHT تنها عوامل مختل کننده هورمون ها نیستند، اختلال در هورمون تیروئید هم میتواند یکی از دلایل ریزش مو باشد.

 

ریزش مو بر اثر یائسگی 

 از دست دادن مو در دوران یائسگی معمولا بین سنین 50 تا 60 سالگی در اغلب زنان اتفاق می افتد که با نازک شدن و کم حجم شدن مو همراه است. تحقیقات نشان میدهد که یائسگی نتیجه اختلال هورمون ها است که این اتفاق به دلیل تولید کمتر استروژن و پروژسترون می باشد استروژن و پروژسترون ها به رشد  سریع و تقویت مو کمک میکنند در نتیجه با کاهش تولید آنها موها نازک تر می شوند و دیرتر رشد میکنند، اما این اتفاق عواقب بدتری نیز دارد؛ کاهش تولید این هورمون ها باعث افزایش آندروژن می شود. آندروژن هورمونی است که فولیکول های مو را بسیار کوچک میکند و در نتیجه باعث ریزش مو می شود.

 

ریزش مو بر اثر تیروئید 

غده تیروئید نقش مهمی در نگهداری و رویش مجدد مو دارد؛ به همین دلیل کم کاری و پرکاری تیروئید یکی از عوامل مهم ریزش مو است. برای اینکه مطمئن شوید دلیل ریزش موی شما کم کاری یا پرکاری تیروئید است یا خیر، حتما باید آزمایش داده و بررسی آن را به متخصص غدد واگذار کنید. در واقع این اختلال بر اثر افزایش یا کاهش ید در بدن اتفاق می افتد. این هورمون تیروئید در رشد و حفاظت و تنظیم چرخه ی 3 فاز مو نقش دارد و عدم تعادل در میزان هورمون تیروئید در بدن منجر به تاثیرات منفی بر موی انسان می شود.

اختلال در هورمون تیروئید موجب افزایش فاز تلوژن (استراحت مو) می شود و موها را خشک، ضعیف، شکننده، چرب و نازک می کند. در حقیقت تاثیر هورمون تیروئید بر کیفیت مو است نه در چرخه مو!

تیروئید در زنان بیشتر اتفاق می افتد و بیشترین میزان ریزش موی ناشی از تیروئید در بانوان مخصوصا زنان یائسه ثبت شده است؛ زیرا با بالا رفتن سن، اختلالات در عملکرد تیروئید بیشتر و در نتیجه عوارض ناشی از تیروئید بالاتر می رود.
 

علل ریزش مو

 

ریزش مو بر اثر استرس 

زندگی در شرایط پر از استرس باعث نازک شدن ناگهانی مو در پوست سر شده و باعث ریزش موهای زیادی در روی بالش و لباس ها یا شانه می شود؛ اما چطور یک عامل روانی می تواند یکی از دلایل ریزش مو باشد؟ اضطراب باعث ایجاد اختلال در هورمون های بدن شده و همان طور که در موارد بالا توضیح دادیم اختلال در فعالیت هورمون ها یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو است. به طور کلی استرس به 3 شکل متفاوت می تواند منجر به ریزش مو شود:
1. در تلوژن افلوویوم، استری مقدار قابل توجهی از ریشه های مو را به مرحله استراحت میبرد. در عرض چند ماه، موهای آسیب دیده ممکن است هنگام شانه کردن یا استحمام به صورت ناگهانی ریخته شوند.
2. در حالت تریکوتیلومانیا شخص، اصرار زیادی به کندن موهای سر، ابرو و بدن خود دارد تا با احساسات ناخوشایند خود مانند استرس، ناامیدی و تنهایی مبارزه کند.
3. در ریزش موی نوع آلوپسی آره آتا، تحت فشار استرس شدید یا حادثه ای غم انگیز، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به فولیکول های مو حمله میکنند و در نهایت منجر به ریزش مو می شوند.
 

ریزش مو به دلیل کاهش وزن

کاهش ناگهانی وزن همانند استرس می تواند باعث خالی شدن فرق سر در فاز استراحت می شود. ریزش مو پس از کاهش وزن ناگهانی معمولا با بیماری تلوژن افلوویوم همراه است. نوساناتی که در بدن اتفاق می افتد، معمولا باعث به هم ریختن فعالیت هورمون ها می شود. از طرفی معمولا کاهش وزن ناگهانی به دلیل استرس یا یک اتفاق تلخ روحی مانند طلاق، مرگ یکی از عزیزان و غیره است که همانطور که توضیح دادیم اضطراب یکی از مهم ترین دلایل ریزش شدید مو می باشد.
 

کم خونی و فقر آهن

بر اثر تغذیه غلط و نرسیدن مواد لازم مورد نیاز بدن در بیماری های روده ای که جذب مناسبی صورت نمی گیرد میتواند منجر به کمبود آهن معنی داری در بدن و ریزش مو شود. تشخیص ریزش مو بر اثر فقر آهن نیاز به آزمایش خون دارد. سلولهای فولیکول مو به کاهش سطح آهن در بدن حساسند و زمانی که آهن بدن شما به اندازه کافی باشد، گردش خون در بدن شما سریعتر اتفاق می افتد و از طرفی خون رسانی به کف سر بهتر اتفاق می افتد. به دنبال خون رسانی بدن، اکسیژن و مواد مغذی سریعتر و با اندازه ی مناسب به فولیکول های بدن می رسد و در نتیجه فولیکولها رشد خوبی خواهند داشت و ضعیف نمی شوند. حال اگر مقدار آهن بدن شما کافی نباشد تمام این چرخه دچار مشکل شده و در نهایت باعث ریزش مو می شود.
این موضوعی است که برای خانم ها شایع تر است. خانم ها در دوران پریود، بارداری و یائسگی با ریزش موی ناشی از فقر آهن مواجه می شوند. اما جای نگرانی نیست. استفاده از مکمل های آهن برای جبران کم خونی می تواند میزان آهن بدنتان را به حد نرمال برساند و در نهایت مانع از ریزش مو به دلیل کم خونی و فقر آهن می شود. 

 

افزایش سن

 افزایش سن در زنان و مردان منجر به نازک شدن مو و در نهایت ریزش مو می شود. پیری مو تقریبا از سنین بالای 60 سال شروع می شود.  حتما تا به حال با مواردی برخورد کرده اید که با افزایش سن، رنگ موهای آنها هم سفید یا خاکستری می شود. این طبیعت بدن است. هرچه سن بالاتر میرود پوست و موی انسان هم پیرتر می شود. افزایش سن در زنان و مردان منجر به نازک شدن مو می شود اما رشد مجدد موها بسیار کند انجام می شو و در نهایت باعث ریزش مو می شود. هرچقدر موها بیشتر در مجاورت آفتاب باشند، سریع تر پیر می شوند زیرا مو نیز مانند پوست، رنگدانه دارد و این رنگدانه مسئول حفاظت از مو است. اشعه ماورای بنفش به کسانی که موهای سفید یا خاکستری دارند، صدمه بیشتری می زند. 
 

ریزش موی فصلی 

ریزش موی فصلی یکی از دلایل ریزش موی افراد است که در هر فصل با آن روبرو می شوند. تابستان، پاییز و زمستان مهمترین فصل هایی است که پدیده ریزش مو اتفاق می افتد. بیشترین ریزش در فصل تابستان و البته به ویژگی های فردی و همچنین نوع مو و ویتامین های اشخاص بستگی دارد. سطح ملاتونین بدن، مقدار هورمون پرولاکتین و تستوسترون  بدن و نور خورشید مهمترین عواملی است که باعث ریزش موی فصلی می شود.
 

درمان ریزش مو

 

کمبود پروتئین در رژیم غذایی

طبق تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، کمبود پروتئین در رژیم غذایی به طور بالقوه می تواند منجر به ریزش موی ناخواسته شود. همچنین این موضوع می تواند دلیل بر ریزش موی افرادی باشد که از رژیم غذایی کتو استفاده می کنند. این در حالی است که بسیاری از متخصصان تغذیه سبک غذایی به شیوه کتو را با ذکر مزایایی مانند کاهش وزن، کاهش التهاب و تعادل قند خون تأیید می کنند؛ اما یک عارضه جانبی شگفت آور وجود دارد که هنوز هیچ کس واقعاً در مورد آن صحبت نمی کند و در درجه اول زنان را تحت تأثیر قرار می دهد و آن ریزش مو است.
نتیجه گیری

حالا که با دلایل مختلف ریزش مو آشنا شده اید، وقت آن است که به دنبال درمان ریزش موی خود باشید. داروخانه آنلاین مهتاطب بهترین پکیج های درمان ریزش مو را با قیمتی مناسب و بالاترین کیفیت فراهم کرده است.

منبع : https://mag.mahtateb.com/

مطالعه بیشتر: چرا موهای من کم پشت شده است؟ آیا برگشتی دارد؟





:: برچسب‌ها: ریزش مو , دلایل ریزش مو , درمان ریزش مو , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0