عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 51
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 62
:: بازدید ماه : 1055
:: بازدید سال : 2454
:: بازدید کلی : 11781

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

بهترین کرم های مرطوب کننده سینره کدامند؟
دو شنبه 31 خرداد 1400 ساعت 9:52 | بازدید : 378 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

بزرگترین عامل ایجاد مشکلات پوستی از کم آبی و کمبود چربی پوست ایجاد می شود. زمانی که پوست آب کافی نداشته باشد در برابر عواملی مخرب محیطی آسیب پذیرتر می گردد پس یکی از ساده ترین و ارزانترین روش های پیشگیری از بروز مشکلات پوستی استفاده از یک کرم مرطوب کننده مناسب است. اینکه چه نوع مرطوب کننده ای برای شما مناسب تر است به نوع پوست شما و مشکل پوستی که شما درگیر آن شده اید بستگی دارد. کرم های مرطوب کننده و مغذی سینره یکی از معروف ترین و پر فروش ترین محصولات برند ایرانی سینره هستند.
مقاله امروز مهتاطب نیز راجع به 3 نوع کرم مرطوب کننده سینره یعنی کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره، کرم مرطوب کننده پوست خشک سینره و کرم مرطوب کننده و مغذی سینره برای افراد بالای 40 سال می باشد که از نظر حجم، قیمت، فواید، نکات منفی، مواد تشکیل دهنده موثر با یکدیگر مقایسه می شوند.

فرق مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

در واقع مرطوب کننده ها به دو دسته نرم کننده و آبرسان تقسیم می شوند. هر دو این دسته محصولات باعث خفظ رطوبت و افزایش آن در لایه های پوست می شوند اما روش نرم کننده ها با آبرسان ها متفاوت است.

نرم کننده: ایجاد یک لاهی محافظ روی پوست کرده و از خروج رطوبت از پوست جلوگیری می کند. پایه مواد شکیل دهنده نرم کننده ها چربی است و نسبت چربی انها بالاست به همین دلیل برای پوستهایی که چربی کمی دارند مانند پوستهای خشک که همیشه احساس کشیدگی، پوسته پوسته شدن و حتی ترک و چین و چروک روی پوست دارند مناسب است. اگر افراد با پوست چرب از نرم کننده استفاده کنند دچار چربی بیش از حد و براقیت روی پوست شده که علاوه بر ظاهر نا خوش آیند باعث ایجاد جوش نیز می گردد.

آبرسان: کرم های آبرسان دارای مواد رطوبت رسان هستند یعنی یا خودشان یک ماده رطوبت رسان هستند یا می توانند رطوبت اطراف پوست را سریعا جذب کرده و به داخل لایه پوست برسانند. این نوع کرم های مرطوب کننده معمولا رقیق هستند زیرا چربی بسیار کمی داشته و پایه آنها بیشتر از آب تشکیل شده اند. کرم های آبرسان قابل استفاده برای انواع پوست هستند.

نقد و بررسی جداگانه کرمهای مرطوب کننده سینره


کرم های مرطوب کننده سینره دارای ترکیبات و ویژگی های متفاوتی هستند که آنها را منحصر بفرد کرده است. هر 3 نوع کرم مرطوب کننده سینره دارای حجم یکسانی هستند اما قیمتهای متفاوتی داشته و برای دسته خاصی از افراد ساخته شده است. اینکه افراد بالای 40 سال از مرطوب کننده پوست خشک یا چرب بسته به نوع پوستشان استفاده کنند مشکل بزرگی ایجاد نمیکند اما اگر فردی با پوست چرب از کرم مرطوب کننده پوست خشک و معمولی سینره یا هر برند دیگری استفاده کند قطعا بعد از مدت کوتاهی دچار جوش و چربی بیش از حد روی پوست می شود. برعکس این اتفاق هم ممکن است رخ دهد، وقتی فرد پوست خشکی دارد در واقع، چربی پوست آن کم است و زمانی که از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کند پوست او بیشتر دچار خشکی و کشیدگی می شود و بعد از مدتی چین و چروکهای بیشتری روی پوست او ظاهر می شود.
حال فرض می کنیم که شما یک مرطوب کننده مخصوص پوست خود را مد نظر دارید و می خواهید بدانید این کرم مرطوب کننده سینره بجز آبرسانی به پوست چه نکات مثبت و منفی دارد و نظر بقیه افرادی که از این کرم مرطوب کننده ایرانی استفاه کرده اند چگونه بوده است؟


ما تمامی این اطلاعات را در نقد و بررسی جداگانه 3 کرم مرطوب کننده برند سینره به همراه نکات مثبت و منفی آورده ایم. کلیه این فواید و نقاط ضعف محصولات از طریق نظر سنجی از مشتریان سایت داروخانه اینترنتی مهتاطب و مشتریانی که بصورت حضوری از داروخانه شبانه روزی ما خرید کرده اند جمع آوری شده و همچنین نظراتی که در فضای مجازی در مورد این مرطوب کننده های سینره قرار داده شده است.
در انتهای نقد و بررسی محصولات تمامی ترکیبات موجود در مرطوب کننده های سینره را با ذکر تأثیر آنها بر پوست قرار داده ایم زیرا ترکیبات هر محصول بر جوابدهی و تأثیر محصول نقش بسزایی دارند.

1)کرم مرطوب کننده پوست خشک و معمولی سینره

معرفی محصول:
این کرم مرطوب کننده مخصوص پوست های معمولی تا خشک در حجم 65 میلی لیتر می باشد و قابل استفاده برای آقایان و بانوان در تمام سنین می باشد.کرم هیدرا پلاس سینره بازسازی لیپیدهای از دست رفته را تسریع بخشیده و خشکی پوست را رفع می کند. ترکیبات موجود در این کرم در احیا و مرطوب سازی پوست بسیار موثر بوده و تا ساعت ها روی پوست اثر نرم کنندگی و رطوبت رسانی آن ماندگار و قابل مشاهده است. به علت سبک بودن ساختار این کرم آبرسان روی پوست حس سنگینی ایجاد نمی کند و می توان از آن برای زیر آرایش نیز استفاده کرد.

نکات مثبت
✅جذب بالا
✅سبک
✅غلظت مناسب
✅بوی ملایمی دارد
✅پوست را لطیف می کند
✅رطوبت رسانی قوی
✅پوست را چرب نمی کند
✅ایجاد جوش نمی کند

ادامه مطلب



:: برچسب‌ها: سینره , کرم مرطوب کننده , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نمات مهم قبل از کاشت ابرو
شنبه 29 خرداد 1400 ساعت 14:5 | بازدید : 388 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

به گزارش برنا، ابروها در زیبایی صورت و چهره هر فرد نقش مؤثری دارند و کسانی که با مشکل کم­ پشتی یا ریزش ابرو مواجه هستند تا اندازه‌­ای اعتماد بنفس خود را از دست می‌­دهند. کاشت ابرو یکی از روش­‌هایی است که با پیشرفت علم پزشکی و تجهیزات می‌­تواند بهترین نتیجه را به فرد متقاضی بدهد. این روش برخلاف روش‌­هایی که در آرایشگاه برای برطرف کردن نواقص ابرو انجام می­‌شود باید توسط جراح زیبایی به روشی قابل اعتماد صورت گیرد. کاشت ابرو بدلیل مزیت­‌هایی که دارد طرفداران زیادی دارد؛ یکی از فوایدی که پیوند ابرو دارد این است که در یک جلسه چند ساعته انجام می­‌گردد. اما قبل از آن فردی که قرار است پیوند مو را انجام دهد موظف است که نکاتی را رعایت کند. نکات مهمی که قبل از کاشت ابرو باید بدانید مانند قطع مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، قطع مصرف مکمل­‌های ویتامین E و قطع مصرف آسپرین آن هم به دلیل این که آسپرین و ویتامین E هر دو رقیق‌کننده خون بوده و موجب اختلال در پیوند ابرو می­‌شوند. همچنین قطع مصرف محلول ماینوکسیدیل و استحمام قبل از کاشت ابرو از جمله مواردی است که می‌­توان ذکر نمود.

 

 

کاشت ابرو چگونه انجام می­‌شود؟
همانطور که می­‌دانید ابروها حالت چشم و صورت را متفاوت‌­تر نشان می­‌دهند. همه افراد از جمله افراد عادی، بازیگران، مدل­‌ها و افراد مشهور و معروف تمایل دارند تا صورتی جذاب داشته باشند. برای این که ابروها زیبا و پرپشت باشند افراد باید مراقبت­‌های لازم را انجام دهند اما ممکن است بدلیل استفاده از مواد آرایشی غیراستاندارد، افزایش سن و یا بیماری دچار ریزش ابرو شوند. کاشت ابرو یک عمل زیبایی و برای پرپشت کردن ابروها می­‌باشد و با 4 روش انجام می­‌شود. روش کاشت نواری یا FUT که ازبافت مو پشت سر و ناحیه پشت گوش استفاده می­‌شود و توانایی بالاتری در برداشت مو دارد؛ از پیوند ابرو به روش FUT هم مردان و هم زنان می‌­توانند بهره‌­مند شوند. روش Fit وقت­‌گیر بوده و در یک جلسه انجام نمی­‌شود و برداشت فولیکول بصورت تارتار و با ظرافت خاصی انجام می­‌شود؛ این روش کاشت ابرو دارای معایبی مانند استفاده از بخیه در طول درمان و نیاز به بیهوشی است.

از دیگر روش‌های کاشت ابرو FUE است که بدلیل مزایایی که دارد از محبوبیت خوبی در بین متقاضیان برخوردار است. این روش غیرتهاجمی بوده و بیمار نیاز به بخیه ندارد و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه و با حداقل عوارض جانبی شامل مختصر قرمزی و التهاب است. در این متد متخصص باید دارای دقت زیادی باشد زیرا زاویه‌­ی قرارگیری فولیکول­‌ها بسیار مهم است. کاشت ابرو به روش SUT از روش‌های نوین پیوند مو است که نیاز به مهارت متخصص دارد و پزشک متخصص در جلسه مشاوره با توجه به مدل ابروی بیمار و میزان ریزش ابروها و معاینه دقیق، روند درمان را تعیین کرده و سپس در یک جلسه با بی­‌حسی موضعی و بدون هیچ زخم، درد و برشی در کمترین زمان انجام می‌­گردد. نکته دیگر این که بعد از عمل پیوند مو به هر یک از روش­‌ها بهتر است لباس دکمه‌­دار یا گشاد بپوشید تا در زمان پوشیدن یا تعویض لباس از برخورد لباس به ابرو جلوگیری گردد. همچنین از برخورد مستقیم نور خورشید به پوست سر اجتناب کنید.

 

هزینه کاشت ابرو به چه صورت می‌­باشد؟
هزینه کاشت ابرو با هر یک از روش‌های ذکر شده با در نظر گرفتن عوامل مختلفی از جمله وضعیت بانک مو، میزان حجم ابرو، کلینیک انتخاب شده بیمار، تجهیزات و روشی که پزشک متخصص در نظر می­‌گیرد و... تعیین می­‌شود و نمی­‌توان قیمت ثابتی را برای کاشت ابرو مشخص کرد. اما چون پیوند ابرو از عمل­‌های زیبایی به حساب می­‌آید هزینه آن تحت پوشش بیمه قرار نمی­‌گیرد و همه هزینه کاشت ابرو توسط بیمار باید پرداخت گردد. نکته دیگری که بیشتر از هزینه اهمیت دارد تعیین پزشک یا جراح زیبایی است که تا چه اندازه از تخصص، تجربه و مهارت برخوردار بوده و از چه تجهیزاتی در کلینیک خود استفاده می‌­کند. همچنین این هزینه در مراکز مختلف، با هم تفاوت دارد. باید بگوییم چون کاشت ابرو یک روش دائمی برای پرپشت کردن ابروها به شمار می­‌رود و از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار می‌باشد بنابراین هزینه آن که بطور تقریبی می­‌تواند 5 تا 6 میلیون باشد مقرون به ­صرفه‌­تر از رفت و آمدها و هزینه‌هایی است که باید هر وقت چندبار در آرایشگاه­‌ها خرج شود.

نکاتی دیگر درباره کاشت ابرو
شکل و مدل ابرو می‌­تواند توسط خود بیمار انتخاب شود اما جراح زیبایی باید مشخصات صورت بیمار توجه نماید و او را در انتخاب بهترین مدل ابرو راهنمایی کند. علاوه بر آن بعد از کاشت ابرو چنانچه نیاز به مصرف دارو باشد جراح متخصص آن را به بیمار خود توصیه می­‌کند و بیماران باید نکاتی که پزشکان توصیه می­‌کنند را حتماً جدی بگیرند و از مصرف خودسرانه دارو اجتناب کنند. یکی از مواردی که باید از پزشک راهنمایی گرفته شود حمام رفتن بعد از پیوند ابرو می‌باشد که جراح زیبایی شامپو و سرم­ شستشو مخصوص را به بیمار توصیه می­‌کند. تورم در ناحیه پیشانی و اطراف چشم‌­ها، خارش در منطقه پیوند ابرو و پوسته پوسته شدن پوست اطراف ابروها از عوارض رایج بعد از عمل است. حداقل سن مناسب برای کاشت ابرو 25 سال می­‌باشد و بنا به نظر پزشکان دختران و پسران زیر 18 سال نباید از عمل پیوند ابرو استفاده کنند زیرا صفات و تنظیم هورمونی بطور تقریبی بعد از 18 سالگی تثبیت می‌­گردد. اما اگر کسی اصرار به این عمل زیبایی داشته باشد باید عوارض احتمالی آن را در نظر داشته باشد. به هر حال پزشک متخصص بهترین راهنمای شما در این زمینه است.

کلینیک پوست و مو النا در تهران، بهترین مرجع برای کاشت ابرو

ریزش ابرو در هر سنی و به هر دلیلی ممکن است اتفاق بیفتد که یکی از راه‌ ­حل­‌ها برای برطرف نمودن این نقص کاشت ابرو در یک کلینیک معتبر و تخصصی توسط پزشک یا جراح زیبایی می­‌باشد. در کلینیک زیبایی النا (https://elenaclinic.com) از تیمی متخصص و با تجربه عمل­‌های موفق در این زمینه بکار گرفته شده تا سلامت و زیبایی را به متقاضیان کاشت ابرو به ارمغان بیاورد. در این مرکز از دستگاه‌های مدرن و با رعایت اصول بهداشتی خدمات جراحی زیبایی مانند کاشت ابرو، کاشت مو، جراحی پلک، جوانسازی، تزریق چربی و... باکیفیت بسیار مطلوب ارائه می­‌کند.

منبع : https://www.borna.news/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نمات مهم قبل از کاشت ابرو
شنبه 29 خرداد 1400 ساعت 14:5 | بازدید : 389 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

به گزارش برنا، ابروها در زیبایی صورت و چهره هر فرد نقش مؤثری دارند و کسانی که با مشکل کم­ پشتی یا ریزش ابرو مواجه هستند تا اندازه‌­ای اعتماد بنفس خود را از دست می‌­دهند. کاشت ابرو یکی از روش­‌هایی است که با پیشرفت علم پزشکی و تجهیزات می‌­تواند بهترین نتیجه را به فرد متقاضی بدهد. این روش برخلاف روش‌­هایی که در آرایشگاه برای برطرف کردن نواقص ابرو انجام می­‌شود باید توسط جراح زیبایی به روشی قابل اعتماد صورت گیرد. کاشت ابرو بدلیل مزیت­‌هایی که دارد طرفداران زیادی دارد؛ یکی از فوایدی که پیوند ابرو دارد این است که در یک جلسه چند ساعته انجام می­‌گردد. اما قبل از آن فردی که قرار است پیوند مو را انجام دهد موظف است که نکاتی را رعایت کند. نکات مهمی که قبل از کاشت ابرو باید بدانید مانند قطع مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، قطع مصرف مکمل­‌های ویتامین E و قطع مصرف آسپرین آن هم به دلیل این که آسپرین و ویتامین E هر دو رقیق‌کننده خون بوده و موجب اختلال در پیوند ابرو می­‌شوند. همچنین قطع مصرف محلول ماینوکسیدیل و استحمام قبل از کاشت ابرو از جمله مواردی است که می‌­توان ذکر نمود.

 

 

کاشت ابرو چگونه انجام می­‌شود؟
همانطور که می­‌دانید ابروها حالت چشم و صورت را متفاوت‌­تر نشان می­‌دهند. همه افراد از جمله افراد عادی، بازیگران، مدل­‌ها و افراد مشهور و معروف تمایل دارند تا صورتی جذاب داشته باشند. برای این که ابروها زیبا و پرپشت باشند افراد باید مراقبت­‌های لازم را انجام دهند اما ممکن است بدلیل استفاده از مواد آرایشی غیراستاندارد، افزایش سن و یا بیماری دچار ریزش ابرو شوند. کاشت ابرو یک عمل زیبایی و برای پرپشت کردن ابروها می­‌باشد و با 4 روش انجام می­‌شود. روش کاشت نواری یا FUT که ازبافت مو پشت سر و ناحیه پشت گوش استفاده می­‌شود و توانایی بالاتری در برداشت مو دارد؛ از پیوند ابرو به روش FUT هم مردان و هم زنان می‌­توانند بهره‌­مند شوند. روش Fit وقت­‌گیر بوده و در یک جلسه انجام نمی­‌شود و برداشت فولیکول بصورت تارتار و با ظرافت خاصی انجام می­‌شود؛ این روش کاشت ابرو دارای معایبی مانند استفاده از بخیه در طول درمان و نیاز به بیهوشی است.

از دیگر روش‌های کاشت ابرو FUE است که بدلیل مزایایی که دارد از محبوبیت خوبی در بین متقاضیان برخوردار است. این روش غیرتهاجمی بوده و بیمار نیاز به بخیه ندارد و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه و با حداقل عوارض جانبی شامل مختصر قرمزی و التهاب است. در این متد متخصص باید دارای دقت زیادی باشد زیرا زاویه‌­ی قرارگیری فولیکول­‌ها بسیار مهم است. کاشت ابرو به روش SUT از روش‌های نوین پیوند مو است که نیاز به مهارت متخصص دارد و پزشک متخصص در جلسه مشاوره با توجه به مدل ابروی بیمار و میزان ریزش ابروها و معاینه دقیق، روند درمان را تعیین کرده و سپس در یک جلسه با بی­‌حسی موضعی و بدون هیچ زخم، درد و برشی در کمترین زمان انجام می‌­گردد. نکته دیگر این که بعد از عمل پیوند مو به هر یک از روش­‌ها بهتر است لباس دکمه‌­دار یا گشاد بپوشید تا در زمان پوشیدن یا تعویض لباس از برخورد لباس به ابرو جلوگیری گردد. همچنین از برخورد مستقیم نور خورشید به پوست سر اجتناب کنید.

 

هزینه کاشت ابرو به چه صورت می‌­باشد؟
هزینه کاشت ابرو با هر یک از روش‌های ذکر شده با در نظر گرفتن عوامل مختلفی از جمله وضعیت بانک مو، میزان حجم ابرو، کلینیک انتخاب شده بیمار، تجهیزات و روشی که پزشک متخصص در نظر می­‌گیرد و... تعیین می­‌شود و نمی­‌توان قیمت ثابتی را برای کاشت ابرو مشخص کرد. اما چون پیوند ابرو از عمل­‌های زیبایی به حساب می­‌آید هزینه آن تحت پوشش بیمه قرار نمی­‌گیرد و همه هزینه کاشت ابرو توسط بیمار باید پرداخت گردد. نکته دیگری که بیشتر از هزینه اهمیت دارد تعیین پزشک یا جراح زیبایی است که تا چه اندازه از تخصص، تجربه و مهارت برخوردار بوده و از چه تجهیزاتی در کلینیک خود استفاده می‌­کند. همچنین این هزینه در مراکز مختلف، با هم تفاوت دارد. باید بگوییم چون کاشت ابرو یک روش دائمی برای پرپشت کردن ابروها به شمار می­‌رود و از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار می‌باشد بنابراین هزینه آن که بطور تقریبی می­‌تواند 5 تا 6 میلیون باشد مقرون به ­صرفه‌­تر از رفت و آمدها و هزینه‌هایی است که باید هر وقت چندبار در آرایشگاه­‌ها خرج شود.

نکاتی دیگر درباره کاشت ابرو
شکل و مدل ابرو می‌­تواند توسط خود بیمار انتخاب شود اما جراح زیبایی باید مشخصات صورت بیمار توجه نماید و او را در انتخاب بهترین مدل ابرو راهنمایی کند. علاوه بر آن بعد از کاشت ابرو چنانچه نیاز به مصرف دارو باشد جراح متخصص آن را به بیمار خود توصیه می­‌کند و بیماران باید نکاتی که پزشکان توصیه می­‌کنند را حتماً جدی بگیرند و از مصرف خودسرانه دارو اجتناب کنند. یکی از مواردی که باید از پزشک راهنمایی گرفته شود حمام رفتن بعد از پیوند ابرو می‌باشد که جراح زیبایی شامپو و سرم­ شستشو مخصوص را به بیمار توصیه می­‌کند. تورم در ناحیه پیشانی و اطراف چشم‌­ها، خارش در منطقه پیوند ابرو و پوسته پوسته شدن پوست اطراف ابروها از عوارض رایج بعد از عمل است. حداقل سن مناسب برای کاشت ابرو 25 سال می­‌باشد و بنا به نظر پزشکان دختران و پسران زیر 18 سال نباید از عمل پیوند ابرو استفاده کنند زیرا صفات و تنظیم هورمونی بطور تقریبی بعد از 18 سالگی تثبیت می‌­گردد. اما اگر کسی اصرار به این عمل زیبایی داشته باشد باید عوارض احتمالی آن را در نظر داشته باشد. به هر حال پزشک متخصص بهترین راهنمای شما در این زمینه است.

کلینیک پوست و مو النا در تهران، بهترین مرجع برای کاشت ابرو

ریزش ابرو در هر سنی و به هر دلیلی ممکن است اتفاق بیفتد که یکی از راه‌ ­حل­‌ها برای برطرف نمودن این نقص کاشت ابرو در یک کلینیک معتبر و تخصصی توسط پزشک یا جراح زیبایی می­‌باشد. در کلینیک زیبایی النا (https://elenaclinic.com) از تیمی متخصص و با تجربه عمل­‌های موفق در این زمینه بکار گرفته شده تا سلامت و زیبایی را به متقاضیان کاشت ابرو به ارمغان بیاورد. در این مرکز از دستگاه‌های مدرن و با رعایت اصول بهداشتی خدمات جراحی زیبایی مانند کاشت ابرو، کاشت مو، جراحی پلک، جوانسازی، تزریق چربی و... باکیفیت بسیار مطلوب ارائه می­‌کند.

منبع : https://www.borna.news/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آشنایی با مفاهیم ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت
چهار شنبه 26 خرداد 1400 ساعت 17:8 | بازدید : 394 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

برای افرادی که امروزه در زمینه سالم سازی و زیباسازی دندان های خود تحقیق و جست و جو می کند حتما به مجموعه ای از اصطلاحات کامپوزیت، لمینت، ایمپلنت و روکش دندان مواجه می شود.

امروزه خدمات دندانپزشکی تحت عنوان ایمپلنت لمینت و کامپوزیت خیلی به گوش می رسد. همه این خدمات با هدف اصلا لبخند و بازیابی زیبایی و اعتماد به نفس شخص به کار گرفته می شوند.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت ها،  مبتنی بر رزین  و به اصطلاح سیمان های دندانی ساخته شده از رزین های مصنوعی هستند. هدف از کامپوزیت دندان، رسیدن به زیبایی لبخند و بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته‌ی ناشی از عدم سلامت و زیبایی دندان هاست. کامپوزیت ها یک ماده‌ی خمیری شکل از موارد رزینی هستند که به همان شکل روی دندان قرار داده می شوند و بعد توسط پزشک، به شکل دندان موردنظر فرم داده می شود. برای محکم تر کردن اتصال کامپوزیت روی دندان، از تابش مستقیم نور استفاده می شود.

کامپوزیت دندان روشی برای اصلاح طرح لبخند است

انواع کامپوزیت

کامپوزیت ماکروفیل (درشت دانه)

کامپوزیت ماکروفیل از اولین های انواع کامپوزیت محسوب می شود که بین 10 تا 15میکرومتر هستند. درشتی  دانه ها در ماکروفیل ضمن اینکه مقاومت و استحکام کامپوزیت را بالا می برد، کار ترمیم و پولیش را دشوار می سازد.

کامپوزیت میکروفیل (ریزدانه)

ذرات میکروفیل، از دهه 70 میلادی در عرصه دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیردکه ذرات آن از 100 نانومتر کمتر است و درمیان انواع کامپوزیت محبوب‌تر هستند. به سبب ریز بودن ذرات در این نوع کامپوزیت، عمل ترمیم و پولیش آسان‌تر شده است. اما مقاومت آن‌ها برای دندان‌های عقبی مناسب نیست و غالبا برای کامپوزیت دندان‌های قدامی (جلویی) به کار می روند.

کامپوزیت نانو

نانو کامپوزیت، بهترین روش در میان انواع روش های کامپوزیت است. ذرات آن 200 نانومتری هستند . استحکام و مقاومت این نوع کامپوزیت بسیار مناسب برای دندان های عقبی هستند.

لمینت دندان چیست؟

لمینت ها به گونه ای، کاربردی شبیه به کامپوزیت ها دارند یعنی لمینت هم درنهایت یک لبخند زیبا را به شما هدیه می دهد. لمینت ها به صورت یک لایه نازک شبیه به ناخن روی سطح دندان قرار میگیرد که طول و اندازه و رنگ دندان را تغییر می دهد. لمینت هم چنین برای پر کردن شکاف های بسیار کوچک بین دندان ها نیز می تواند به کار رود.

لمینت ها از جنس سرامیک ( سرامیک بر پایه زیرکونیا، شیشه و ...) یا کامپوزیت تهیه می شوند.

انواع لمینت

لمینت متحرک

لمینت متحرک، همانطور که از نامش  پیداست نوعی از لمینت  از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که می تواند در زمان دلخواه استفاده شود.

لمینت متحرک همان اسنپ اسمایل، یک راه حل و ابزار موقت برای بهبود لبخند و پوشاندن عیوب ظاهری دندان است.  

لمینت متحرک یکی از انواع لمبنت است

لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی نوعی از لمینت  است که نام " کامپوزیت ونیر" نیز بدان اتلاق می شود و برای حل مشکل بهم ریختگی و  بی نظمی دندان ها انتخاب مناسبی است. عمر و ماندگاری و همچنین قیمت کمتری در مقایسه با لمینت سرامیکی دارد.

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی یک لایه با ضخامت 0.5 میلی متری متشکل از سرامیک است که به آن « پرسلن ونیر » نیز گفته می شود. لمینت سرامیکی عمر و دوام بالایی دارد به شرط اینکه از مواد باکیفیت در فرآیند نصب لمینت استفاده شود.

لمینت سرامیکی ظاهری زیبا و طبیعی دارد و این نوع از لمینت خصوصا برای افرادی مناسب است که ظاهر طبیعی ترمیم بسیار حائز اهمیت است.

لمینت سرامیکی یکی از اواع لمینت است

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان اما با دو مفهوم ذکر شده یک تفاوت دارد، آن هم این است که ایمپلنت دندان، علاوه بر زیبایی، جنبه ی درمانی هم دارد. روشی درمانی برای پر کردن جای خالی دندانی که ممکن است به دلایلی همچون پوسیدگی دندان و ریشه ی آن، شکستگی و ترک خوردگی شدید یک دندان و یا فقدان براثر یک بیماری رخ داده باشد.

انواع ایمپلنت  بر اساس نحوه اجرا  

 ایمپلنت اندواستیل(Endosteal)

در روش ایمپلنت دندان اندواستیل، پیچ های کوچک تیتانیومی ، دراستخوان فک فرو می روند از این رو به این روش ایمپلنت فرو رونده نیز می گویند. به دلیل فرو رفتن پایه در استخوان فک، می توان گفت پیوند محکمی صورت گرفته و امکان لق شدن ایمپلنت بسیار کم است.

این روش از ایمپلنت، قیمت بیشتری هم در مقایسه با سایر روش ها دارد وبرای عمل های دو مرحله ای به  کار گرفته می شود.

ایمپلنت ساب پریواستیل (Subperiosteal)

ساب پریو استیل روشی از ایمپلنت دندان که در آن، پایه ی ایمپلنت به جای آنکه در استخوان فک فرو رود، روی استخوان فک و زیر بافت لثه کار گذاشته می شود و بخشی از پایه هم  بیرون از لثه قرار می گیرد.

روش ساب پریو استیل  غالبا در عمل های یک مرحله ای کاربرد دارد.

یکی از خدمات درمانی و زیبایی دندان، ایمپلنت است.

انواع برند ایمپلنت دندان

ایمپلنت کره ای 

می توان به جرئت گفت که محبوب ترین نوع ایمپلنت در میان متخصصین ایمپلنت در ایران است  و به دلیل قیمت مناسبی که به نسبت کیفیتش داراست، انتخاب بخش عمده ای از بیماران است. از انواع برندهای ایمپلنت کره ای می توان به برند اوستم Osstem) و دنتیوم (Dentium) اشاره کرد.

ایمپلنت سوئیسی 

ایمپلنت سوئیسی از برندهای برتر به لحاظ  کیفیت و البته قیمت محسوب می شود. ار انواع برندهای ایمپلنت سوئیسی؛ برند ایده، بیودنتال، اس ای سی و اشترومن است.

ایمپلنت آلمانی

کشور آلمان از بزرگترین تولید کننده ها در زمینه ی تولید ایمپلنت از میان کشورهای اروپایی است. انواع برند آن دارای قیمت های متفاوت هستند اما برترین برند آن، برند ICX است که در حین داشتن کیفیت بالا، قیمتی مقرون به صرفه دارد.

انواع برندهای آلمانی، برند Dentegris ،  Argon،  Ritterو   ICXهستند.

انواع دیگر روش های ایمپلنت عبارت اند از ایمپلنت فوری، ایمپلنت بدون جراحی، ایمپلنت زیگوماتیک و...

 

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید: ایمپلنت دندان: معایب و مزایای آن - مراحل و قیمت ایمپلنت دندان

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , سلامت دندان , دندان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
میگن هیچوقت بیخیال جای خالی دندان نشوید، چرا؟!
سه شنبه 25 خرداد 1400 ساعت 14:58 | بازدید : 387 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

آیا تاکنون دندان دائمی در اثر ضربه، پوسیدگی یا علت دیگری از دست داده اید؟ از دست دادن دندان در بزرگسالی بسیار شایع است. به هر حال دندان است و هزار دلیل که اگر مراقب نمباشیم ممکن است برخی از آنها را از دست بدهیم. مسئله اینجاست که حتی با کشیدن باقی مانده آن دندان ها از فک، همچنان پزشکان اسرار بر جایگزینی دندان و پر کردن جای آن هستند! بهتر است به حرف دکتر ها گوش داد، بریم ببینیم دلیل این ضرورت در چیست.

متأسفانه، دندان های بزرگسالی که می ریزند هرگز به خودی خود رشد نمی کنند و تأثیر از دست دادن دندان فراتر از هر گونه شکاف دهان در هنگام لبخند زدن است. طولانی مدت بدون دندان داشتن می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی بر سلامت جسمی و روانی شما بگذارد.

 

از دست دادن دندان ها به ساختار صورت شما آسیب می رساند

ایمپلنت دندان روش برای جایگزینی دندان

از دست دادن دندان باعث ایجاد فضایی در لبخند می شود، اما این فقط شروع مشکلات صورت ناشی از از دست دادن دندان است. فقدان دندان ها همچنین می توانند ساختار دهان شما را به طور منفی تغییر دهند.

دندان های شما بافت استخوانی را محکم و از سلامتی خوبی برخوردار می کنند، بنابراین بدون دندان و عدم استفاده از بافت، ضعیف می شود. این می تواند باعث غرق شدن دهان و افتادگی آن شود و دندان های باقیمانده شما ممکن است در داخل دهان شما به سمت جای خالی جابجا شوند.

 

از دست دادن دندان ها، جویدن و صحبت را دشوارتر می کند

با کمبود دندان در دهان، هنگام جویدن غذا احساس ناراحتی خواهید کرد. ممکن است خوردن برخی از غذاهای مورد علاقه خود برایتان مشکل باشد. تغییر روش جویدن می تواند منجر به ساییدگی و پارگی دندانهای باقیمانده شود و به رشد ناهموار عضلات اطراف فک و صورت کمک کند. بسته به موقعیت دندان گمشده، همچنین می توانید در صحبت کردن و تلفظ کلمات مشکل بیشتری داشته باشید.

 

از دست دادن دندان ها می تواند به اعتماد به نفس شما آسیب برساند

از نظر بسیاری از افراد عواقب از دست دادن دندان ها از نظر جسمی و روانی است. ممکن است در خود احساس کمبود اعتماد به نفس در مورد نحوه لبخند زدن داشته باشید، که می تواند بر عزت نفس شما تأثیر بگذارد.

 

دندان های از دست رفته خود را با ایمپلنت بازیابی کنید

با فرایند کاشت ایمپلنت، می توانید به طور موثر و به طور دائمی از عواقب از دست دادن دندان جلوگیری کنید. دندانپزشکان بسیار ماهر ما کاشت دندان را به عنوان موثرترین و راه حل طولانی مدت برای بیمارانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند، توصیه می کنند.

در زمان ملاقات شما، دندانپزشکان ما از فن آوری پیشرفته استفاده می کنند تا کاملاً در جای قبلی دندان قبلی شما قرار گیرد. پس از قرار دادن، دندان دقیقاً مانند دندان طبیعی قبلی شما رفتار می کند و لبخند سالم خود را به شما باز می گرداند. با انجام کاشت ایمپلنت، دندان های باقی مانده خود را سالم نگه دارید و اعتماد به نفس خود را بازیابید.

اینترنت چنان پیشرفت شگفت انگیزی در فناوری است که همچنان دارای مزایای پیش بینی نشده است، به ویژه از نظر گسترش دانش ما احساسات مردم در رابطه با کاشت ایمپلنت. بله بیشتر افراد ترس عجیبی اغز این عمل دارند.

ترس افراد از ترمیم جای خالی دندان

یکی از موارد اخیر پدیده عجیب تریپوفوبیا است که تقریباً به عنوان "ترس از آمپول" توصیف می شود. اما همانطور که این پدیده را درک کردیم، به راحتی می توان ارتباط بین آن و واکنش شدید افراد به مشکلات لبخندهای آرایشی مانند از دست دادن دندان ها را مشاهده کرد.

درک تریپوفوبیا

با واکنش های مشتری ها و بررسی اولین افکاری که به ذهن مردم خطور کرده است، به ما این امکان را داده است که از ناخودآگاه جمعی آزادانه نمونه بگیریم و با ارزیابی هر کس که می بیند، اساساً می توانیم ببینیم که ترس از عمل در برخی مشتری ها وجود دارد. به هر حال خیال شما راحت داروی بی حسی که در فک تزریق می شود، از ایجاد کوچک ترین درد ها نیز جلوگیری می کند.

با پرس و جوهایی که از دوستان و آشنایان کرده ایم، کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا، با متخخصان خبره فعالیت می کند و در فضایی گرم و دوستانه مشکلات دندانی مانند ایمپلنت دندان های از دسته رفته را انجام می دهند. در شرایط کرونایی فعلی، با قابلیت رزرو  نوبت آنلاین و استفاده از اپلیکیشن دکتر سریتا به آدرس http://panel.drserita.com/ می توانید به راحتی مشاوره رایگان دریافت و جهت ملاقات دندانپزشک نوبت بگیرید.



:: برچسب‌ها: دندان , کاشت دندان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0