آیا لمینت متحرک دندان امکان پذیر است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 29
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 29
:: بازدید ماه : 1102
:: بازدید سال : 2501
:: بازدید کلی : 11828

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

آیا لمینت متحرک دندان امکان پذیر است؟
دو شنبه 18 مهر 1401 ساعت 10:42 | بازدید : 377 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 

آیا به دنبال پوشاندن عیوب دندان با روکش هستید؟ تو خیلی دور از تنهایی روکش‌ها دندان‌های مصنوعی هستند که روی دندان‌های طبیعی شما قرار می‌گیرند تا لبخند کاملی را که همیشه آرزویش را داشتید به شما هدیه دهند. می‌توان از آن‌ها برای ترمیم آسیب، یکنواخت‌تر کردن دندان‌ها یا حتی رفع تغییر رنگ استفاده کرد. روکش های دائمی یک گزینه گران قیمت و دائمی هستند. چه می شود اگر آنها می توانند موقت یا قابل جابجایی باشند؟

لمینت متحرک دندان

زمانی که فناوری روکش جدید بود، تولیدکنندگان روکش هایی را در اندازه ها، شکل ها و رنگ های مختلف تولید کردند. متخصصان دندانپزشکی از بین گزینه های موجود، بهترین تناسب را برای دهان بیماران خود انتخاب کرده و آنها را به دندان ها می چسبانند. این روش مشابه روشی است که اکنون برای روکش های موقت استفاده می شود. حتی اگر تخصص و فناوری از آن زمان تغییر کرده است، مفهوم کلی همان است.

 

روکش های موقت از رزین به شکل ها و اندازه های از پیش انتخاب شده ساخته می شوند، قبل از اینکه یک متخصص دندانپزشکی بهترین تناسب را انتخاب کند. سپس آنها را به دندان های شما می چسبانند و تا زمانی که گزینه دائمی آماده شود، یک اصلاح موقت ایجاد می کنند. به خاطر داشته باشید که فرآیند باندینگ تضمین می کند که بدون دندانپزشک قابل جابجایی نیستند.

 

واقعیت جالب:

 روکش ها در سال 1928 توسط چارلز پینکوس اختراع شد تا ظاهر لبخند یک بازیگر را برای یک صحنه تغییر دهد! او بعداً آنها را برای استفاده حرفه ای دندانپزشکی توسعه داد.

تفاوت لمینت متحرک با لمینت ثابت

برای فرآیند مربوط به روکش های دائمی آماده نیستید؟ روکش های متحرک که به عنوان روکش های چسبنده نیز شناخته می شوند، گزینه ای هستند که ممکن است برای برخی مناسب باشد. روکش های دائمی ممکن است نیاز به چندین ویزیت دندانپزشکی داشته باشند و هزینه قابل توجهی نیز داشته باشند. لمینت متحرک دندان از بسیاری از این موارد منفی جلوگیری می کنند، اما بدون تایید یک متخصص دندانپزشک توصیه نمی شوند.

 

روکش‌های متحرک که به آن روکش‌های چسبنده نیز می‌گویند، می‌توانند با پنهان کردن دندان‌های اصلی لبخندی کاملاً جدید به شما هدیه کنند. این گزینه به شما امکان می دهد دندان های از دست رفته، لکه ها، شکاف ها و عیوب را بپوشانید. شما می توانید در صورت تمایل آنها را بردارید، مانند ورزشکاری که محافظ دهان خود را بعد از بازی بیرون می آورد.

 

روکش های متحرک در دو نوع وجود دارند:

 

  • ست های پیش ساخته: تولید کنندگان این مجموعه ها را بدون توجه به دندان ها یا گاز گرفتن شما ایجاد می کنند. اغلب ارزان ترین و کم دوام ترین گزینه است.
  • سفارشی سازی: آزمایشگاه ها پس از ارسال قالب دندان های شما از کیت دندانپزشکی حرفه ای یا خانگی، این ها را می سازند. اینها تناسب شخصی را ارائه می دهند اما گران تر هستند.

نکته مهم: هنوز تحقیقات کافی برای حمایت از استفاده ایمن و موثر روکش های متحرک وجود ندارد. اگر اینها جذاب به نظر می رسند، یک قرار ملاقات با متخصص دندانپزشک خود تعیین کنید و بپرسید که آیا آنها برای سلامت دندان شما مناسب هستند یا خیر.

 

روکش های دائمی حرفه ای

حتی اگر روکش ها از دهه 1970 استفاده گسترده ای داشته اند، فناوری، مواد و تکنیک های مورد استفاده به طور قابل توجهی تکامل یافته اند.

 

روکش‌های دائمی از یک جهت با روکش‌ها متفاوت هستند: روکش‌ها قبل از استفاده بیشتر از دندان اصلی را برمی‌دارند. ونیرهای دائمی تنها به برداشتن مقدار کمی از دندان نیاز دارند. با این حال، کاشت آنها ممکن است دشوار و آماده سازی آنها گران باشد.

 

روکش های دائمی پیشرفته تر از همیشه هستند و تکنسین های آزمایشگاهی قادر به ایجاد ترمیم های تخصصی هستند. این روکش‌های دائمی به صورت سفارشی برای دندان‌ها و بایت شما ساخته می‌شوند و تناسب ایده‌آل و ظاهری زیبا را ارائه می‌دهند. این گزینه بسیار بادوام است و در صورت مراقبت می تواند سال ها دوام بیاورد، اما در نهایت ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

 

دو نوع مختلف روکش دائمی وجود دارد: کامپوزیت و لمینت

 

  • متخصص دندانپزشکی شما معمولاً با استفاده از رزین روی دندان و آب بندی آن، کامپوزیت می سازد، این روش اغلب در یک ویزیت تکمیل می شود.
  • لابراتوارهای تخصصی پس از دریافت مشخصات از متخصص دندانپزشکی، روکش های چینی را تولید می کنند. آنها معمولاً دو یا چند ویزیت برای کاشت انجام می دهند.

 

اما چقدر دائمی هستند؟ طبق گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، ونیرها با مراقبت مناسب می توانند تا ده سال دوام بیاورند. زمانی که بهترین گزینه را برای موقعیت خود می سنجید، این بازه زمانی را در نظر بگیرید.

 

هزینه روکش

ونیرها در طیف گسترده ای از انواع و کیفیت موجود هستند. به همین دلیل، هزینه های مربوطه می تواند بسیار متفاوت باشد. جایی که شما زندگی می کنید، از چه متخصص دندانپزشکی استفاده می کنید و چه نوع روکشی روی هزینه نهایی تأثیر می گذارد.

 

یک قانون ساده وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: هرچه سفارشی سازی بیشتر باشد، احتمالاً هزینه بیشتری خواهد داشت. هر راه حلی که نیاز به شخصی سازی کمی داشته باشد، مقرون به صرفه تر از راه حل هایی است که برای طراحی و قرار دادن روکش روی دندان ها به کارکنان متخصص نیاز دارند.

 

روکش‌های متحرک اغلب ارزان‌ترین گزینه هستند، زیرا به کمترین میزان سفارشی‌سازی نیاز دارند. بسته به تعداد دندان های پوشانده شده و اینکه آیا به صورت سفارشی خرید می کنید، هزینه ها می تواند بسیار متغیر باشد. حتی اگر متحرک اغلب مقرون به صرفه ترین انتخاب است، توصیه می کنیم قبل از خرید یا استفاده با متخصص دندانپزشک خود مشورت کنید.

 

متخصصان دندانپزشکی می توانند ونیرهای کامپوزیت بسازند که اغلب هزینه بالایی برای هر دندان  دارند. آزمایشگاه‌ها روکش‌های لمینت چینی سفارشی می‌سازند و گران‌تر هستند.

 

مراقبت از لمینت دندان خود

یک نکته ساده این است که به یاد داشته باشید از ونیرهای خود همانطور که از دندان های معمولی خود مراقبت می کنید، مراقبت کنید، اما کمی ملایم تر. ونیرها به اندازه دندان های طبیعی شما بادوام نیستند و باید مراقب باشید که نخ دندان را خیلی سخت نکشید یا کاری که به دندان معمولی آسیب می رساند انجام ندهید.

 

نکات مراقبت پس از درمان:

 

  • دو بار در روز به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید و یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید
  • استفاده از خمیر دندان سفید کننده را در نظر بگیرید تا ظاهری عالی داشته باشید.
  • به طور منظم به دندانپزشک یا متخصص بهداشت دندان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که روکش های شما به شکل بالایی هستند

مواردی که باید از آنها اجتناب کرد:

 

  • جویدن یخ، جویدن ناخن یا باز کردن بطری ها با دندان
  • سیگار، قهوه و سایر موادی که می توانند لبخند شما را لکه دار کنند

 

اگر تصمیم می گیرید چه روکش هایی تهیه کنید، به یاد داشته باشید که هر نوع فواید منحصر به فرد خود را دارد. چیزی که ممکن است برای یک بیمار مناسب باشد ممکن است برای شما مناسب نباشد، و این اشکالی ندارد. اگر می خواهید روکش های متحرک را مد نظر داشته باشید، حتما قبل از پرش با یک متخصص دندانپزشک مشورت کنید.

 

ما توضیح داده‌ایم که روکش‌های متحرک به راحتی روی کیف پول قرار می‌گیرند، اما ممکن است عمر طولانی نداشته باشند یا نتایج عالی را به همراه داشته باشند. روکش‌های دائمی می‌توانند کامپوزیت یا چینی باشند که برای سال‌ها در دهان شما باقی می‌مانند و هزینه‌ی قابل‌توجهی دارند. پس از خواندن این مطلب، می توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که بهترین اطلاعات را برای تصمیم گیری آگاهانه دارید.

 



|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: