درمان شوره سر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 57
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 57
:: بازدید ماه : 1130
:: بازدید سال : 2529
:: بازدید کلی : 11856

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

درمان شوره سر
دو شنبه 10 آذر 1399 ساعت 9:45 | بازدید : 410 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 

برای مقابله با شوره سر ، روش های درمانی مختلفی در دسترس است که به شدت بیماری بستگی دارد. شوره سر اغلب با استفاده از شامپویی که حاوی مواد شیمیایی خاصی است قابل درمان است اما گاهی اوقات ممکن است به درمان ضد قارچ یا استروئید نیاز باشد.

 

تشخیص

پزشک معمولاً شوره سر را بر اساس قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست سر تشخیص می دهد. برای تشخیص شوره سر ، پزشک باید سایر مواردی را که با علائم مشابهی مانند اگزما و پسوریازیس وجود دارد ، رد کند. به منظور آزمایش وجود عفونت قارچی ، ممکن است نمونه ای از پوست پوسته پوسته شده از پوست سر برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال شود ، اگرچه به ندرت مورد نیاز است.

 

درمان شوره سر

خودمراقبتی

برخی از اقدامات مراقبت از خود می تواند برای کنترل موارد خفیف شوره سر انجام شود. شستن روزانه موها با یک شامپوی ملایم ، به ویژه آنهایی که حاوی روغن درخت چای هستند ، می تواند موارد خفیف را اصلاح کند. اگرچه پوستی که تحت تأثیر شوره قرار دارد می تواند خارش داشته باشد ، اما باید از خاراندن آن اجتناب شود و شامپو فقط باید به آرامی روی پوست سر قرار گیرد. تا زمانی که شوره سر پاک نشود ، باید از استفاده از محصولات مو مانند لاک و ژل خودداری شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز می تواند تا حدودی به اصلاح شوره سر کمک کند.

 

شامپوهای ضد شوره

روش اصلی درمان شوره سر ، استفاده از شامپوی ضد شوره است. شامپوهای مختلفی بدون نسخه در دسترس هستند که مکانیسم های مختلفی برای عملکرد دارند. شامپوهای حاوی روی پیریتیون باعث از بین رفتن قارچ های Malassezia می شوند. سالیسیلیک اسید به نرم شدن و ریزش سلولهای مرده پوست کمک می کند. و سلنیوم سولفید باعث کاهش تولید سلولهای پوستی و همچنین از بین بردن قارچ ها می شود.

 

برخی از موثرترین شامپوها حاوی ماده ضد قارچی به نام کتوکونازول هستند. قطران ذغال سنگ یکی دیگر از مواد موثری است که برای درمان شوره سر ، پسوریازیس و درماتیت پوست سر استفاده می شود. این ماده با کاهش سرعت تولید سلول های پوستی ، خارش را تسکین می دهد و همچنین ساختار پوست را عادی می کند

 

بسیاری از شامپوهای ضد شوره نیاز به استفاده روزانه یا یک روز در میان دارند ، در حالی که باید از شامپوهای کتوکونازول دو بار در هفته استفاده شود. پس از بهبود علائم ، ممکن است از شامپوها کمتر استفاده شود.

 

استروئیدها

در مواردی که شامپو قادر به رفع شوره سر نیست ، ممکن است کرم یا پماد استروئیدی تجویز شود. همچنین ممکن است یک داروی ضد قارچ برای بیمار تجویز شود تا در ترکیب با کرم استروئید استفاده کند.

به نقل ازhttps://mag.mahtateb.com خارش و پوسته پوسته شدن شوره تقریباً همیشه قابل کنترل است. برای درمان شوره سر ، ابتدا تمیز کردن روزانه مو را با یک شامپوی ملایم امتحان کنید تا چربی و تجمع سلول های پوستی کاهش یابد.همچنین با تغییر شیوه زندگی مانند کنترل استرس، رژیم غذایی سالم، انتخاب شامپوی مناسب، هوای تازه و نور آفتاب، عدم استفاده از حالت دهنده های مو است. با این وجود ، اگر یک پوست سر علی رغم استفاده از یک شامپو ضد شوره به مدت چند هفته خارش آن ادامه دارد ، یا اگر متوجه قرمزی و تورم پوست سر هستید ، برای ارزیابی به متخصص پوست مراجعه کنید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: