عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 15
:: بازدید ماه : 1088
:: بازدید سال : 2487
:: بازدید کلی : 11814

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

اسد فولیک برای مو
جمعه 26 دی 1399 ساعت 15:19 | بازدید : 462 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

اسید فولیک برای مو

اسید فولیک

اسیدفولیک یکی از انواع گروه ویتامین B است که در آب محلول است و اسید فولیک را می توان به طور طبیعی بدست آورد ، زیرا برخی از غذاها حاوی درصد بالایی از آن هستند مانند سبزیجات برگ دار ، میوه ها ، گوشت ها و حبوبات و اسید فولیک را می توان از طریق قرص دریافت کرد ، پس از مشورت با پزشک ، اسید فولیک فواید زیادی برای بدن ، پوست و مو دارد ، زیرا کارآیی خود را در حل برخی از مشکلات مو و خلاص شدن از شر آنها ثابت کرده است و این در این مقاله توضیح داده خواهد شد
 

می توانید از اینجا قرص ویتامین برای ریزش مو را پیدا کنید

فواید اسید فولیک برای مو

به درمان مشکل ریزش مو کمک می کند ، به خصوص برای خانم های بارداری که ریزش موی آشکاری دارند. [4] رشد مو را در مردان و زنان تحریک می کند و باعث طولانی تر و ضخیم تر شدن آنها می شود ، زیرا اسید فولیک روند تولید سلول های سالم و تقسیم آنها را تسریع می کند ، که منجر به بهبود رشد مو می شود.

[2] از ظهور سفیدی مو جلوگیری می کند ، بنابراین متخصصان بهداشت می گویند کمبود اسید فولیک منجر به سفید شدن مو می شود و توصیه می شود برای جلوگیری از سفیدی آن جبران شود.

[5] به درمان آلوپسی آره آتا کمک می کند و ثابت شده است که مصرف منظم اسید فولیک برای درمان آلوپسی آندروژنتیک در مردان بسیار موثر است. [2] موها را براق و سرزنده تر می کند. به این دلیل که حاوی چربی ها و ویتامین های لازم برای بهبود کیفیت مو است.

[4] مصرف بیوتین با اسیدفولیک به افزایش سرعت رشد مو کمک می کند ، زیرا نتایج پس از چند ماه استفاده شروع می شود ، زیرا قبل از مصرف مکمل های غذایی لازم است با پزشک مشورت کنید.

[2] مصرف روی با اسید فولیک به جلوگیری از ریزش مو و رشد مو کمک می کند ، زیرا لازم است قبل از مصرف این مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید. [2]

فواید اسید فولیک برای بدن

 

از برجسته ترین مزایای اسید فولیک برای بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد: [6] از اختلالات قلبی جلوگیری می کند ، زیرا اسید فولیک علاوه بر کنترل سطح رسوبات کلسترول در قلب ، که باعث محافظت از قلب و عروق خونی در برابر اختلالات مختلف می شود ، با از بین بردن اسید آمینه (هموسیستئین) ، علت اصلی حملات قلبی ، عملکرد قلب را بهبود می بخشد. از سکته جلوگیری می کند ، زیرا میزان اسید آمینه (هموسیستئین) در بدن را کنترل می کند و یکی از دلایل اصلی سکته مغزی محسوب می شود که ممکن است گاهی کشنده باشد.

این احتمال ابتلا به سرطان ، از جمله سرطان دهانه رحم ، سرطان روده بزرگ و سرطان ریه را کاهش می دهد ، بنابراین پزشکان توصیه می کنند که آن را در رژیم غذایی به مقدار کافی دنبال کنید. از بروز نقایص مادرزادی در جنین جلوگیری می کند ، زیرا رژیم غذایی یک خانم باردار بدون اسید فولیک احتمال تولد نوزاد با نقایص مادرزادی را افزایش می دهد.

به عضله سازی ، حفظ بافت ماهیچه ای و رشد کمک می کند. علاوه بر تحریک تولید گلبول های قرمز در بدن ، سلول های بدن را تجدید کرده و سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند. اسید فولیک به عنوان آنزیمی موثر عمل می کند که با ترکیب آنزیم های دیگر فعالیت های مهم و مطلوبی را در بدن انجام می دهد ، مانند سنتز DNA.

سطح هموگلوبین در بدن را بهبود می بخشد ، زیرا هموگلوبین عنصری اساسی است که به فرآیند انتقال اکسیژن به سلولها و اندامها کمک می کند تا عملکرد آنها به درستی انجام شود ، که این امر باعث افزایش انرژی در بدن و بهبود روند متابولیسم می شود. این بیماری اضطراب ، افسردگی ، اختلالات روحی و روانی را که بسیاری از مردم از آن رنج می برند درمان می کند.
دلایل کمبود اسید فولیک در بدن

از جمله دلایل اصلی که ممکن است منجر به کمبود اسید فولیک در بدن شود ، که به نوبه خود مو را تحت تأثیر قرار می دهد: [7] سو Mal تغذیه ، زیرا نخوردن غذاهای غنی از اسید فولیک باعث کمبود اسید فولیک در بدن می شود ، علاوه بر این پخت بیش از حد منجر به از بین رفتن بسیاری از ویتامین های غذاهای پخته می شود.

برخی از بیماری ها مانع فرآیند جذب در سیستم گوارش می شوند و باعث کمبود اسید فولیک می شوند و این بیماری ها عبارتند از: بیماری کرون و اختلالات گوارشی ، علاوه بر انواع خاصی از سرطان ، و مشکلات شدید کلیوی که نیاز به دیالیز دارند .

دلایل وراثتی ، چون جهش ژنتیکی موجود در برخی از افراد برای جلوگیری از روند تبدیل اسید فولیک به شکل قابل استفاده موثر است. عوارض جانبی برخی از داروها ، برخی از داروها وجود دارد که ممکن است هنگام مصرف آنها باعث کمبود اسید فولیک شود.

از جمله این داروها: فنی توئین ، تری مئوپریم-سولفامتوکسازول ، متوترکسات و سولفاسالازین است. مصرف زیاد الکل ، زیرا الکل در جذب اسیدفولیک اختلال ایجاد می کند و باعث می شود از طریق ادرار از بدن خارج شود.

عوارض جانبی هنگام مصرف مکمل های اسید فولیک

از جمله عوارض جانبی ممکن است هنگام مصرف اسید فولیک رخ دهد: [8] احساسات و علائم: لرز تنفس دشوار تورم صورت ، لب ها ، زبان یا گلو. حالت تهوع بی اشتهایی گازها احساس تلخی در دهان. خواب دشوار و آشفته.

نکات و اقدامات احتیاطی قبل از مصرف فولیک

اینها مهمترین اقدامات احتیاطی و نکاتی است که باید قبل از مصرف اسید فولیک رعایت کنید: [8] قبل از مصرف اسید فولیک باید با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید یا شرایط زیر را دارید: بیماری کلیه یا دیالیز. کم خونی همولیتیک. کم خونی خطرناک . کم خونی که با آزمایشات آزمایشگاهی تشخیص داده می شود. اعتیاد به الکل عفونت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
فواید جو دوسر برای پوست صورت
شنبه 20 دی 1399 ساعت 14:18 | بازدید : 430 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

فواید جو دوسر برای پوست صورت

اهمیت جو دو سر برای پوست

صورت بلغور جو دوسر فواید زیادی برای سلامتی بدن و زیبایی برای پوست دارد ، زیرا در بسیاری از دستورالعمل هایی که به پوست طراوت و درخشندگی می بخشد ، استفاده می شود و دلیل این امر این است که حاوی ساپونین است ، ماده ای دارای قابلیت پاک کنندگی مانند صابون است ، بنابراین به عنوان پاک کننده و اسکراب طبیعی برای صورت استفاده می شود و برای انواع مختلف مناسب است. پوست به ویژه به دلیل دارا بودن بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای سلامت پوست ، به ویژه به عنوان مرطوب کننده ای برای پوست بسیار حساس است ، زیرا حاوی آنتی اکسیدان است و این امر آن را درمانی برای آسیب به پوست ناشی از مواد شیمیایی ، آلودگی و اشعه ماورا بنفش می کند.


فواید جو دوسر برای پوست صورت

جو دوسر فواید زیادی برای پوست فراهم می کند ، از جمله: از بین بردن سلول های مرده پوست ، زیرا استفاده منظم از ماسک بلغور جو دوسر باعث درمان خشکی پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود. [2] درمان پوست های حساس از عفونت، با توجه به حضور خواص ضد التهابی در آن، و آن را مناسب برای انواع پوست است. [2] تمیز کردن صورت با استفاده از آن به عنوان پاک کننده ، به دلیل وجود ساپونین ، همانطور که گفته شد ، برای از بین بردن آلودگی ها و آلودگی های گیر کرده در صورت و پاک کردن آنها از آنها کار می کند. [2] مرطوب سازی پوست و لطافت و شادابی آن. [2] پوست را به روش طبیعی لایه برداری کنید ، زیرا حاوی خاصیت لایه برداری است و این باعث خلاص شدن از جوش های سرسیاه و درخشندگی پوست می شود. [2] درمان آکنه ، اگزما و بثوراتی که ممکن است روی پوست صورت تأثیر بگذارد. [3] آسیب های ناشی از استفاده از محصولات حاوی مواد شیمیایی ، مانند آماده سازی هایی که پوست را سفید می کنند ، برطرف کنید . [3] کاهش اندازه منافذ صورت. [3] کاهش علائم پیری پوست. [3] کاهش تورم و قرمزی پوست و کاهش جای زخم و اثرات آن بر روی صورت. [3] سیاهی زیر چشم را برطرف کنید. [4] از بین بردن لکه های قرمز و قهوه ای صورت. [4] کاهش اندازه منافذ صورت ، و کاهش میزان سبوم ممکن است در آنها جمع شود. [5]


استفاده از جو دو سر مخلوط می شود در اینجا گروهی از ماسک های خانگی تهیه شده با استفاده از آرد جو دوسر برای درمان مشکلات پوستی صورت وجود دارد:

مخلوط جو دو سر با عسل و شیر

این مخلوط برای از بین بردن جوش های سرسیاه استفاده می شود و می توان آن را به روش زیر تهیه کرد: [6] نحوه استفاده دو قاشق غذاخوری پودر جو دوسر و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. آب نصف لیمو ، چند قطره سرکه و دو قاشق غذاخوری شیر را اضافه کنید. یک قاشق کشک اضافه کنید ، سپس همه مواد را خوب مخلوط کرده و مخلوط را روی صورت پخش کنید و قبل از شستن ، آن را به مدت نیم ساعت بگذارید. جو دوسر و موز را مخلوط کنید این ماسک علاوه بر تأثیر جو دوسر در تمیز کردن پوست و لایه برداری از آن ، باعث سفت شدن پوست و از بین بردن چین و چروک پوست می شود ، بنابراین می توان از این ماسک برای سفت شدن پوست ، تمیز کردن و طراوت بخشیدن به آن استفاده کرد و ماسک نیز به روش زیر ساخته می شود: [7] مواد تشکیل دهنده یک موز. دو قاشق غذاخوری عسل. سه قاشق غذاخوری جو دوسر آسیاب شده. دو قاشق غذاخوری شیر. نحوه استفاده جو دوسر و شیر را به مدت یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید. موز را خوب له کنید ، سپس بقیه مواد را به آن اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و هم بزنید تا مخلوط سازگار به دست بیاید. مخلوط را روی صورت پخش کنید ، بگذارید نیم ساعت بماند و سپس صورت را با آب گرم بشویید.

مخلوط جو دو سر با روغن زیتون و سفید تخم مرغ

این مخلوط برای سفت شدن پوست کار می کند و همچنین در تأمین مواد مغذی مهم پوست نیز مفید است ، زیرا تخم مرغ علاوه بر آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون حاوی پروتئین و ویتامین است و همه این مواد برای سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک ها کار می کنند و همچنین به پوست رطوبت لازم را می دهند ، با روش زیر تهیه می شود: [8] نحوه استفاده یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را با یک سفیده تخم مرغ ، به علاوه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت بمالید و بگذارید یک ربع ساعت بماند ، سپس آن را با آب گرم بشویید.

مخلوط جو دوسر ، سرکه و لیمو

به دلیل وجود لیمو ، این مخلوط به روشن شدن پوست و از بین بردن لکه های تیره صورت کمک می کند ، در حالی که سرکه برای خنثی سازی PH پوست عمل می کند و این ماسک با انجام مراحل زیر ساخته می شود: [8] نحوه استفاده سه قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید ، سپس یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری سرکه اضافه کنید. همه مواد را مخلوط کنید تا مخلوطی مانند خمیر تشکیل شود ، سپس مخلوط را پس از شستن و خشک کردن روی صورت پخش کنید و بگذارید ده دقیقه بماند و در این مدت صورت به آرامی ماساژ داده شود ، سپس با آب گرم بشویید.

مخلوطی از جو دو سر

، سیب و لیمو این مخلوط مخصوص پوست های چرب است و تأثیر آن در از بین بردن سلول های مرده پوست است. از آنجا که حاوی سیب است ، که به کنترل میزان روغنهای ترشح شده توسط پوست نیز کمک می کند ، لیمو رنگدانه را کاهش می دهد و این مخلوط با روش زیر تهیه می شود: [8] نحوه استفاده نیمی از فنجان بلغور جو دوسر آب پز ، بعد از سرد شدن را با یک سفید تخم مرغ مخلوط کنید ، سپس یک قاشق غذاخوری آب لیمو را علاوه بر نصف سیب له شده اضافه کنید. قبل از شستن آن با آب سرد ، مخلوط را روی صورت بمالید و بگذارید یک ربع باقی بماند.

مخلوطی از جو دوسر و گوجه فرنگی

این مخلوط همچنین برای پوست های چرب است ، زیرا گوجه فرنگی چربی پوست را جذب می کند و می توان آن را با روش زیر تهیه کرد: [8] نحوه استفاده دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را بعد از له شدن با یک میوه کوچک گوجه فرنگی مخلوط کنید و می توانید از یک همزن برقی برای تهیه این ماسک استفاده کنید. مخلوط را روی صورت پخش کنید ، از دور چشم جلوگیری کنید و قبل از شستن ، آن را برای مدت زمان ده تا پانزده دقیقه بگذارید. توجه: می توان به این ماسک شیر اضافه کرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
روغن شنبلیله برای چاق شدن صورت
جمعه 12 دی 1399 ساعت 18:24 | بازدید : 423 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

روغن شنبلیله برای چاق شدن صورت

زیبایی صورت

 

آینه صورت انسان؛ بنابراین ، بسیاری از افرادی که صورت لاغری دارند ترجیح می دهند آن را چاق کنند ، به خصوص خانمها ، و برخی ممکن است جراحی های زیبایی و تزریق صورت انجام دهند تا در مدت زمان کوتاهی نتیجه مطلوبی را بدست آورند ، اما اکثریت آنها علاوه بر تمرین برخی از تمرینات چاق کننده صورت ، به دنبال مخلوط های چربی طبیعی برای حل مشکل خود هستند.شکی نیست که نتایج حاصل از استفاده از مخلوط ها و تمرینات طبیعی برای چاق شدن صورت ، نتایج اجتناب ناپذیری را تضمین نمی کند ، اما اگر کاربرد آنها هدف مورد نظر را برآورده نکند ، صدمه ای نمی زند و باعث طراوت و شادابی صورت می شود.

تمرینات ورزشی برای چاق شدن صورت

برخی از ورزش های ورزشی وجود دارد که توصیه می شود برای چاق شدن صورت انجام شود و از جمله این تمرینات ، ورزش تنفسی است که به تنفس مقدار زیادی هوا بستگی دارد تا گونه ها متورم شوند ، و دهان را می توان با هوا متورم نگه داشت و گونه ها را کشید و جمع کرد و هوا را در داخل دهان از یک طرف به طرف دیگر منتقل کرد در حالی که در داخل آن قفل شده است ( استنشاق کنید) به مدت 15 ثانیه ، سپس دوباره بازدم (بازدم) کرده و این روند را پنج بار پشت سر هم تکرار کنید. [1]

محصولات طبیعی که صورت را چاق می کنند شامل گیاه شی ، سیب ، آلوئه ورا ، عسل ، گلاب ، شیر ، [1] و شنبلیله است که ثابت شده در چاق شدن صورت مثر است. [2]

روغن شنبلیله برای چاق شدن صورت

علاوه بر اثر روغن شنبلیله در حفظ سلامتی و شادابی پوست ، به پوست ، به ویژه صورت ، زیبایی کامل لازم را می بخشد زیرا حاوی ویتامین C است و باعث تولید کلاژن می شود ، که به نوبه خود باعث سفت شدن پوست و مسدود شدن و پر شدن جیب های تشکیل شده در آن به دلیل زمان و عوامل محیطی مانند افزایش سن می شود.

علاوه بر اثر روغن شنبلیله در حفظ سلامتی و شادابی پوست ، به پوست ، به ویژه صورت ، زیبایی کامل لازم را می بخشد زیرا حاوی ویتامین C است و باعث تولید کلاژن می شود ، که به نوبه خود باعث سفت شدن پوست و مسدود شدن و پر شدن جیب های تشکیل شده در آن به دلیل زمان و عوامل محیطی مانند افزایش سن می شود.

روغن شنبلیله همچنین حاوی دیوسژنین است. این ماده ترکیبی مشابه هورمون استروژن است که در بالا ذکر شد ، که به نوبه خود به پوست سیری و طراوت می بخشد و حاوی پروتئینی است که عنصر سازنده عضلات ، از جمله عضلات صورت است. [3] [4] [5]

یکی از مخلوط هایی که می توان به صورت آن را چاق کرد ، مخلوط پودر شنبلیله با آب است ، با مخلوط کردن پودر شنبلیله با مقدار کمی آب به صورت خمیر منسجمی در می آید و سپس آن را به صورت تمیز مالیده و ماساژ می دهیم ، 10 دقیقه قبل از شستن با آب روی صورت باقی می ماند همچنین انجام ماساژ پوست با استفاده از روغن شنبلیله یک تا دو بار در روز امکان پذیر است تا نتایج مطلوبی حاصل شود.

مزایای عمومی روغن شنبلیله

گیاه شنبلیله حاوی غلظت بالایی از ترکیبات آنتی اکسیدانی و بسیاری از ترکیبات فعال موجود در تمام قسمتهای گیاه است و همچنین حاوی ویتامین C ، B3 ، پتاسیم و یک ترکیب دیوسژنین مشابه با ساختار و عملکرد هورمون استروژن است ، علاوه بر این حاوی فیبر است و باز می گردد دلیل بوی مشخص شنبلیله این است که این ماده حاوی ترکیب شیمیایی سوتولون است ، و به دلیل محتوای آن در ترکیبات فعال قبلی و بسیاری از عناصر دیگر ، مواد معدنی ، ویتامین ها و مواد ، دارای بسیاری از مصارف پزشکی ، درمانی و آرایشی مانند درمان بیماری های پوستی و تنفسی است ، [3] [4] و روغن شنبلیله فواید زیادی دارد ، از جمله موارد زیر:

بدن را از التهاب مزمن محافظت می کند و علائم آرتروز ناشی از آن را تسکین می دهد . [4] با نوشیدن جوشانده غلات علاوه بر روغن شنبلیله ، به افزایش شیر در مادران شیرده کمک می کند . [4] این علائم روانی و جسمی مرتبط با یائسگی را کاهش می دهد و به تسکین علائم قاعدگی مانند درد و گرفتگی عضلات مرتبط با آن کمک می کند. [4] به دلیل محتوای خوب فیبر در رژیم غذایی ، به مشکلات گوارشی مانند یبوست کمک می کند . [4] سطح لیپوپروتئین با چگالی کم (کلسترول بد) خون را کاهش می دهد و سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (کلسترول خوب) را افزایش می دهد و سطح تری گلیسیرید در خون را کاهش می دهد. [5] قدرت جنسی و فعالیت جنسی را پشتیبانی و تقویت می کند. [4] عملکرد انسولین را در بدن تنظیم می کند و سطح قند خون را کاهش می دهد. [4] [5] رشد مو را تحریک کرده و آن را تقویت می کند. [4] بسیاری از مشکلات پوستی و بیماری ها مانند اگزما ، جوش و سوختگی را درمان می کند. [5] با چین و چروک و علائم پیری مبارزه می کند . [4]

اقدامات احتیاطی در استفاده از روغن شنبلیله

شنبلیله یک غذای بی خطر برای افراد محسوب می شود ، اما برخی از هشدارها وجود دارد که باید هنگام مصرف به آنها توجه شود ، از جمله موارد زیر: [5] مصرف دوزهای زیاد شنبلیله ممکن است باعث درد معده و گازهای روده ای دردناک شود. زنان باردار و نوزادان باید از مصرف شنبلیله به تمام اشکال آن (دانه ها ، برگ ها و روغن) خودداری کنند تا از سقط جنین به دلیل خاصیت تحریک کننده رحم برای برخی خانم ها جلوگیری کنند شنبلیله می تواند با داروهای دیابت و داروهای انسولین ارتباط برقرار کند. بنابراین ، توصیه می شود قبل از شروع استفاده از شنبلیله در رژیم غذایی برای بیماران دیابتی ، با پزشک خود مشورت کنید


دستورالعمل های متعدد برای چاق شدن صورت

ستورالعمل های زیادی برای چاق شدن صورت استفاده می شود ، از جمله: [1] کره قند و شکر: با مخلوط کردن 250 میلی گرم کره قلیای ذوب شده با 185 میلی گرم شکر ، مخلوطی یکدست بدست می آید ، سپس آن را در یخچال سرد می کنند ، سپس با حرکات دورانی روی صورت تمیز ماساژ می دهند و قبل از شستن با آب داغ به مدت پنج دقیقه می گذارند. سیب: سیب را می توان به صورت طبیعی خورد ، یا می توانید آب سیب ، هویج و لیمو درست کنید و روزانه آن را بنوشید ، یا صورت را با پوره سیب ماساژ دهید و حدود یک ساعت قبل از شستن آن با آب گرم ، آن را بگذارید. آلوئه ورا: با حرکات دورانی صورت را با ژل آلوئه ورا ماساژ دهید و یک دوره بین یک و نیم ساعت را ترک کنید و می توانید هر روز صبح آب آن را بنوشید تا نتیجه مطلوبی بگیرید. گلاب و گلیسیرین: با تهیه مخلوطی از آنها و استفاده از آن روی صورت قبل از خواب. عسل: با استفاده از آن به صورت ، مصرف خوراکی آن و گنجاندن آن در ترکیبات طبیعی چاق کننده صورت. شیر: می توان روزانه آن را نوشید و با شیر سرد ماساژ داد.


 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
10 مزیت ساده زیبایی روغن آرگان برای مو ، صورت و بدن
سه شنبه 9 دی 1399 ساعت 11:59 | بازدید : 429 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

روغن آرگان چند وظیفه زیبایی در بالاترین درجه را برخوردار است: چه به خودی خود و چه با ترکیبات فعال دیگر ، روغن آرگان برای  مو ، ناخن و پوست بسیار مناسب است. کاربران آن را دوست دارند زیرا این روغن سبک است ، به راحتی عمل می کند ، مملو از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است و به شما کمک می کند تا رطوبت را قفل کنید. در این مطلب ، 10 روش استفاده از روغن آرگان برای بهبود  روال زیبایی خود پیدا کنید:

 چگونه از روغان آرگان در سلامتی پوست و استفاده کنیم؟

1. روغن صورت

از آنجایی که روغن آرگان بسیار غنی از مواد مغذی است بدون اینکه سنگین باشد و منافذ پوستی را مسدود کند ، استفاده از این روغن را به عنوان روغن صورت در نظر بگیرید. در تحقیقی که توسط مجله بین المللی علوم مولکولی منتشر شده ، بیان می کند که روغن آرگان می تواند اثرات ضد التهابی بر روی پوست داشته باشد که به ترمیم سد پوست و بهبود ترمیم زخم کمک می کند. و طبق گفته متخصص پوست ، هادلی کینگ ، MD ، روغن آرگان پر از اسیدهای چرب و ویتامین E است که به افزایش سطح رطوبت در پوست کمک می کند ، که به بهبود بافت نیز کمک می کند. هادلی می گوید: "و از آنجا که روغن آرگان غیرکدوژنیک است ، برای مناطق مستعد آکنه مشکلی ایجاد نمی کند." (بعداً در مورد مزایای آن برای پوست مستعد آکنه بیشتر خواهیم دانست.)

 

 

 

2. روغن برای پاکسازی

پاکسازی با روغن یک روش تمیز کردن مورد علاقه دوستداران زیبایی طبیعی است: این ماده پوست را آبرسانی می کند ، به طور موثری ناخالصی ها را از بین می برد و با حفظ سطح روغن طبیعی در پوست و در عین حال جذب سبوم ، مواد را متعادل می کند. متخصص زیبایی شناسی جامع و عضو جمعی از اعضای گروه تولید کننده مواد روانشناسی (Britta Plug) می گوید: "بهترین راهی که من برای پاکسازی در تمام سالهای فعالیت خود در زمینه زیبایی شناسی پیدا کردم ، پاک سازی روغن است" (نحوه انجام این کار را اینجا ببینید). "این مواد باعث از بین رفتن آلودگی ، روغن اضافی ، آرایش و ضد آفتاب می شود و حتی به حل شدن جوش های سرسیاه در پوست کمک می کند. با تمیز کردن کامل روغن ، بدون ایجاد اختلال در هیچ یک از مواد خوب موجود در میکروبیوم پوست ، تمام مواد مورد نیاز خود را از بین خواهید برد. "

 

کینگ می گوید روغن آرگان گزینه خوبی برای پاکسازی روغن است زیرا منافذ پوستی را مسدود نمی کند. کینگ برای انواع پوست های حساس یا خشک ، تمیز کردن بر پایه روغن و به دنبال آن آبکشی را توصیه می کند. برای پوست های چرب ، مستعد آکنه یا اگر آرایش می کنید ، او توصیه می کند ابتدا یک پاک کننده مضاعف با یک پاک کننده روغن و دوم یک پاک کننده پایه آب استفاده کنید.

3. روغن کوتیکول

این که آیا شما یک جوان هستید که جرات یک مانیکور معمولی را از دست نمی دهید یا می خواهید به راحتی ناخن های خود را اصلاح کنید ، مراقبت از کوتیکول های خود مرحله مهمی است که ما اغلب در مورد ناخن های سالم نادیده می گیریم. کوتیکول های سالم ، تمیز و هیدراته به جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی منجر به عفونت کمک می کنند. یک راه حل آسان ، آبرسانی منظم کوتیکول های شما است و روش دیگری برای استفاده از آن بطری قابل اعتماد روغن آرگان است.

 

همانطور که اسیدهای چرب و ویتامین E موجود در روغن آرگان پوست ما را آبرسانی می کند ، همان شگفتی های مرطوب کننده را برای کوتیکول های ما نیز انجام می دهد. این سبک است و به راحتی جذب می شود بنابراین ساعاتی پس از استفاده ، آن حالت چرب ماندگار را ندارید به سادگی روغن را مستقیماً به کوتیکول های خود بمالید و ماساژ دهید تا جذب شود - به طور جدی ، انجام این کار فقط یک دقیقه در روز طول می کشد.

 

4. روغن حمام

آه ، خوشحالی های ناز در خانه. روغن آرگان همچنین یک افزودنی عالی برای جلسه آبگرم در خانه شما است. جوشوا زایچنر ، متخصص پوست ، دارای مجوز هیئت مدیره ، MD ، پیشنهاد می کند چند قطره به آب حمام خود اضافه کنید و به روغن اجازه دهید تا تمام کارها را هنگام خیساندن انجام دهد. شما مانند هرگز پوست نرم ، لطیف و مرطوب را شستشو می دهید. به ما اعتماد کنید ، این یک بازی تغییر دهنده است.

 

5. بهبود ظاهر مو

روغن آرگان فواید زیادی برای مو دارد. "این برای بسیاری از شرایط ، به ویژه موهای خشک و آسیب دیده عالی است ، زیرا اسیدهای چرب آن رطوبت را در فولیکول مو قفل می کند." معکوس کردن تقسیم بندی در واقع امکان پذیر نیست ، راه حل هایی وجود دارد که می تواند به بهبود ظاهر آنها کمک کند. به گفته لوسیا کازازا ، آرایشگر ، استفاده از روغن آرگان می تواند به تغییر شکل ظاهری هنگام استفاده به عنوان ماسک کمک کند. کازازا پیشنهاد می کند: "وقتی موها به شدت پردازش می شوند ، جایی که انتها در هنگام خیس شدن شکننده و صمغی به نظر می رسند ، من از روغن آرگان به عنوان ماسک زیر کلاه استفاده می کنم." "همچنین مواردی وجود دارد که من به سادگی آن را به عنوان درمان ترک قبل و بعد از انفجار برای یک ظاهر تمیز و صیقلی با انتهای ابریشمی و صاف استفاده می کنم."

6. درمان موی شبانه

اگر به دنبال یک درمان تهویه شبانه هستید ، کازازا همچنین پیشنهاد می کند روغن خواب را به عنوان ماسک مو هنگام خواب استفاده کنید. وی می گوید: "برای ماسک شبانه ، روغن آرگان باید از پوست سر تا انتهای مو استفاده شود." به سادگی به موها بزنید ، آنها را در یک حوله میکروفیبر بپیچید یا بپیچید تا بالش خود را خیس نکنید ، و zzz خود را بگیرید - اجازه دهید طلای مایع در هنگام استراحت سحر و جادو کند. صبح بیا ، موها را مثل همیشه بشویید و حالت دهید.

 

7. آن را با سنگ gua sha خود جفت کنید.

Gua sha یک درمان طبیعی از بدن سازی باستان چینی است که از یک ابزار تراشیدن (سنگ) برای تقویت گردش خون و تخلیه لنفاوی استفاده می کند. همانطور که می دانید ، این مورد برای ماساژ صورت بسیار محبوب شده است ، مورد علاقه متخصصان زیبایی شناسی جامع است. هنگامی که در طول پوست "خراش" می دهید ، به روغن نیاز دارید تا با سنگ جفت شود. روغن آرگان یک انتخاب طبیعی عالی است زیرا باعث لغزش می شود در حالی که برخی از تنش های مورد نیاز را در اعمال گوا حفظ می کند.

 

8. روشن کننده

روغن آرگان همچنین می تواند به عنوان یک روشن کننده طبیعی دو برابر شود. به جای استفاده از فرمول های آرایشی براق کننده و سنگین ، این روغن آبرسان را بالای استخوان گونه قرار دهید تا درخشش نهایی از درون داشته باشد. اگر ترجیح می دهید یک براقیت ایجاد کنید ، چند قطره روغن آرگان به فونداسیون یا مرطوب کننده صورت مورد علاقه خود اضافه کنید تا رویایی رویایی و شبنم داشته باشد. از آنجا که این روغن بسیار سبک است ، آرایش دیگر شما را نیز سنگین نخواهد کرد.

 

9. درمان کننده جوش و آکنه.

از آنجا که روغن آرگان غیرکدوژنیک است ، به این معنی که منافذ پوست را مسدود نمی کند ، این یک گزینه عالی برای پوست های مستعد آکنه است. به گفته Zeichner ، روغن آرگان به تسکین التهاب کمک می کند و همچنین ممکن است به تعدیل تولید روغن در پوست کمک کند. بنابراین نه تنها منافذ مسدود شده را محدود می کنید ، بلکه به طور کلی برخی از عوامل آکنه را کاهش می دهید.

 

سرانجام: ممکن است برای اسکارهای آکنه و هایپرپیگمانتاسیون بعد از التهاب مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که به بهبود زخم کمک می کند ، که جای زخم های آکنه در آن قرار می گیرد و همچنین از تولید رنگدانه هایی که لکه های تیره و علائم آکنه ایجاد می کنند ، جلوگیری می کند.

 

10. حفظ رطوبت

تلاش برای یافتن راه های کاملاً طبیعی برای کاهش علائم پیری می تواند یک کار تمام وقت باشد. یک مطالعه نشان داد که روغن آرگان می تواند به قفل شدن رطوبت در پوست ، به ویژه پوست بالغ کمک کند. این مطالعه با زنان یائسه انجام شد و دریافت که با استفاده روزانه ، منجر به محتوای آب بیشتری در پوست می شود. تحقیقات دیگر نشان داده است که روغن آرگان می تواند به ترمیم پوست کمک کند ، این یک عملکرد حیاتی برای پوست است تا به مدت طولانی تری جوان به نظر برسد.

 به نقل از https://mag.mahtateb.com/ بطور کلی روغن آرگان باعث ترمیم ، نرمی و صاف شدن موهای مجعد می گردد و درخشش موها را افزایش می دهد.از طرفی روغن آرگان حاوی مقدار زیادی ویتامین E  می باشد.ویتامین E یک آنتی اکسیدان است یعنی از پوست و مو در برابر آسیب های جدی رادیکال های آزاد موجود در فضا مراقبت می کند.روغن آرگان مانند سایر روغن ها یک لایه محافظتی روی مو ایجاد می کند تا از موها محافظت کند و از آسیب هایی مثل حرارت بالا ،آلودگی ،سایش و... که منجر به شکستن،موخوره ،خشکی یا چرب شدن بیش از حد مو می گردند جلوگیری می کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
چگونه می توان به سرعت دندان ها را سفید کرد
جمعه 5 دی 1399 ساعت 17:59 | بازدید : 435 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 

سفید کردن دندان ها

این فرایند از دندان های سفید ( در انگلیسی: سفید کردن دندان) از فرآیندهای ساده است که مواد سفید کننده بر روی ترک خوردگی رنگ به غیر کوچک عمل - ذرات متمرکز در محل خاص، می دهد که دندان نگاه سفیدتر، و ممکن است هر گونه عملیات سفید کننده در سفید انواع نمی از رنگدانه از قبیل پیگمانتاسیون به رنگ قهوه ای یا خاکستری و همچنین دندانهایی که با تاج دندان یا پر کننده دندان پوشانده شده اند ، و از این نظر مهم است که قبل از استفاده از هر نوع ماده سفید کننده با دندانپزشک مشورت کنید ، [1] دندانها هر شش ماه یک بار یا سالی یکبار سفید می شوند تا دندانها در شکل سفید دلخواه خود باقی بمانند. همچنین ، دندانپزشکان توصیه نمی کنند که اغلب رنگ دندان روشن شود. لازم نیست سفید دندان ها از سفید چشم ها روشن تر باشد


سفید شدن سریع دندان ها

روشهای سفید کنندگی زیادی استفاده می شود و تکمیل هر روش سفیدکاری مدتی طول می کشد ، [2] و در ادامه هر روش با مدت زمان سفید شدن دندان ها ذکر می شود

  • بلیچینگ در مطب دندانپزشکان ، جایی که از یک ماده سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن (به انگلیسی: Hydrogen peroxide) استفاده می شود که بر اساس سفید کننده دندان است و این ماده به شکل ژل یا ژل است که روی سطوح دندان قرار می گیرد ، برای مدت زمانی بین 15-20 دقیقه. این فرآیند را یک یا دو بار تکرار کنید ، و ممکن است برای تسریع روند سفید شدن ، نور ویژه ای روشن شود. این روش بهترین و قوی ترین نتایج سفید سازی را به دست می دهد ، [2] و معمولاً بیمار برای تکمیل سفیدی دندان ها به یکبار مراجعه به مطب دندانپزشک مراجعه می کند .
  • سفید کننده خانگی ، جایی که مواد سفید کننده به صورت ژل سفیدکننده با غلظت های مختلف استفاده می شود ، و در ابتدا دندانپزشک از دهان بیمار حک می کند و یک قالب دندانی درست می کند که داخل آن ماده سفید کننده قرار می گیرد و سپس ساییده می شود و اگر غلظت کمی باشد ، مدت زمان پوشیدن قالب بسته به غلظت ماده سفید کننده متفاوت است. این قالب در طول شب پوشیده می شود و اگر غلظت آن زیاد باشد ، به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در روز و تا دو تا سه هفته تا نتایج سفید شدن ، پوشیده می شود.
  • استفاده از گچ های سفید کننده ، خمیرهای سفیدکننده و دهان شویه های سفید کننده ، زیرا لکه های خارجی را از بین می برند زیرا حاوی مواد ساینده ای هستند که باعث خراشیدن سطح دندان می شوند و باید دانست که این محصولات نتایج سفیدکننده لازم را ندارند ، بلکه ممکن است برای حفظ سفیدی دندان ها بعد از روش سفید کردن دندان استفاده شود.

دلایل تغییر رنگ دندان

عوامل تغییر رنگ دندان به دو قسمت اصلی تقسیم می شوند که دلایل داخلی و علل خارجی هستند [3] و به شرح زیر است:

دلایل داخلی: برخی از دلایل داخلی وجود دارد که باعث تغییر رنگ دندان می شود ، از جمله:

دندان ها در معرض حوادث و ضربات قرار می گیرند ، زیرا قرار گرفتن دندان ها در معرض ضربات منجر به افزایش ظاهر لایه عاج می شود که منجر به تغییر رنگ دندان می شود و ممکن است عفونت باعث ایجاد عفونت در مرحله تشکیل مینای دندان یا پوسیدگی با تغییر رنگ دندان شود. [1] [3]

با افزایش سن ، لایه مینای دندان نازک می شود و باعث شفافیت بیشتر در زیر آن می شود ، یعنی لایه عاج زرد ، و بنابراین دندان ها زردتر به نظر می رسند.

برخی از انواع داروها ، مانند برخی از انواع آنتی بیوتیک ها مانند تتراسایکلین ، که باعث تغییر رنگ دندان در کودکان می شود ، چه توسط مادر در دوران بارداری مصرف شود ، چه توسط کودک که او را در دوره تشکیل دندان های خود مصرف می کند ، زیرا این نوع داروها رنگ آبی دارند یا دندانهای خاکستری یا سیاه ، [3] [1] و آنتی هیستامین و داروهای ضد روان پریشی ممکن است باعث تیره شدن دندان ها شود ، علاوه بر این برخی از داروها فشار خون بالا را درمان می کنند [1] ، و لازم به ذکر است که شیمی درمانی و اشعه به ناحیه سر و گردن ممکن است باعث تغییر رنگ دندان شود. [4]

فلوروز دندان (به انگلیسی: Fluorosis) ، [3] این امر به دلیل ورود مقدار زیادی فلوراید به بدن کودک برای مدت طولانی در طی تشکیل دندان های وی رخ می دهد و تجمع فلورین به صورت لکه ها یا خطوط سفید روی سطح دندان ها ظاهر می شود.

دلایل خارجی: از جمله دلایل خارجی که منجر به لک شدن دندان می شود: بعضی از انواع غذا و نوشیدنی مانند سیب ، سیب زمینی ، چای ، قهوه و شراب قرمز [4] [3] . بعضی از انواع این غذاها و نوشیدنی ها حاوی رنگدانه هایی هستند که به سطح بیرونی سفید دندان می چسبند. [1] استفاده از دخانیات ، چه با استعمال دخانیات و یا جویدن توتون ، [4] به عنوان توتون و تنباکو حاوی تار و نیکوتین است و تار از نظر ماهیت آن رنگ تیره دارد ، در حالی که نیکوتین هنگام تعامل با اکسیژن زرد می شود. [1] لایه پلاک ، [3] به دلیل عدم توجه به بهداشت دهان و دندان از طریق عدم مسواک زدن دندان و نخ دندان و استفاده نکردن از دهان شویه ها برای از بین بردن پلاک منجر به تغییر رنگ دندان می شود.

جلوگیری از تغییر رنگ دندان

برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان ، مراحل زیر باید دنبال شود: [6] حفظ سلامتی و پاکیزگی دهان و دندان ، با تعهد به مسواک زدن دندان ها با استفاده از مسواک و خمیر دندان های نرم و مسواک حاوی فلوراید ، زیرا علاوه بر لزوم مسواک زدن و تمیز کردن زبان و یا تراشیدن دندان ، دندان ها باید دو بار در روز مسواک بزنند تا از شر باکتری های مضر جمع شده بر روی آن پاک شود. تمیز کردن با نخ دندان بین سطح دندان ها حداقل یک بار در روز. در صورت توصیه پزشک از دهان شویه استفاده کنید. علاوه بر اطمینان از خوردن غذاهای مفید و کاهش مصرف قندها ، از خوردن غذاها یا نوشیدنی هایی که باعث لک شدن دندان می شوند خودداری کنید. از استعمال سیگار خودداری کنید . شستشوی دهان با آب پس از مصرف مواد غذایی یا نوشیدنی هایی که باعث تغییر رنگ دندان می شوند ، زیرا این امر باعث کاهش اثر آن در تغییر رنگ دندان می شود. [2] کلینیک نظر دندان دندان دوره به منظور پلاک تمیز کردن و حذف و آهک رنگ خارجی.


 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آیا واقعا شامپوی کافئین برای ریزش مو موثر است؟
یک شنبه 30 آذر 1399 ساعت 17:40 | بازدید : 465 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

اگر هنوز درمورد کافئین صحبت نکرده اید ، ممکن است ضربه سریع ماده محرک به شما کمک کند. کلمه کافئین از کلمه آلمانی Kaffee و کلمه فرانسوی café - هر کدام به معنی قهوه - است و نام روزمره محرک 1،3،7-trimethylxanthine است.

علاوه بر قهوه ، معمولاً به صورت چای و نوشیدنی های گازدار (سودا) مصرف می شود ، اما همچنین باعث تحریک عملکرد مغز می شود - باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید - و سیستم عصبی مرکزی ، این همچنین جز اصلی یک ترکیب جدید است. تولید شامپوهایی که قصد دارند رشد مو را تشویق کنند.

شامپوهای کافئین چگونه کار می کنند؟
مطالعات بر روی فولیکول های موی انسان نشان می دهد که کافئین با اقدام در برابر پروتئینی به نام فسفودی استراز مقدار انرژی سلول را در آنها افزایش می دهد. همچنین نشان داده شده است که فاکتور رشد 1 پروتئین انسولین مانند (IGF1) را افزایش می دهد ، یک مولکول سیگنالینگ مهم در رشد مو.

به طور خاص ، نشان داده شده است که کافئین به طور بالقوه اثرات دی هیدروتستوسترون (DHT) ، هورمون اصلی دخیل در طاسی مشترک را معکوس می کند.

آیا واقعا شامپوی کافئین برای ریزش مو موثر است؟

در حال حاضر ، هیچ مدرک بالینی قابل قبولی وجود ندارد که اثری طولانی مدت بر طاسی الگوی مرد داشته باشد ، که در مردانی که به DHT حساسیت دارند ، ایجاد می شود و باعث ضعف و کوچک شدن فولیکول های موی سر می شود. ثابت نشده است که شامپوی کافئین اثرات DHT را در طولانی مدت نفی می کند.

در سال 2018 ، اداره استاندارد تبلیغات انگلستان حکم داد که شامپوی کافئین Alpecin دیگر نباید تبلیغ کند که می تواند "به کاهش و درمان ریزش مو کمک کند" زیرا هیچ مدرک کافی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

این مارک آلمانی در پی مطالعه ای در سال 2007 تاسیس شد که نشان می دهد کافئین باعث رشد مجدد فولیکول های مو در ظرف آزمایشگاهی می شود ، اما شواهد کافی برای اثبات اثر کافئین با موهای موجود در پوست سر وجود ندارد.

دکتر شارون ونگ ، متخصص پوست از بیمارستان Bridge London ، بخشی از HCA Healthcare UK ، با احتیاط نسبت به شامپوهای کافئین به طور کلی خوش بین است اما موافقت می کند که تحقیقات بیشتری لازم است.

وی اظهار داشت: "در مراحل اولیه ریزش یا نازک شدن موی ژنتیکی ، شامپوهای حاوی کافئین علاوه بر درمان های پزشکی اثبات شده و مجاز برای ریزش مو ، مانند ماینوکسیدیل موضعی و پروپشیا [فیناستراید] ، ممکن است شامپوهای حاوی کافئین به عنوان یک درمان حمایتی مفید باشند."

"در حالی که نتایج حاصل از مطالعات عمدتاً مبتنی بر آزمایشگاه دلگرم کننده است ، اما برای انجام نتیجه گیری قطعی تر ، لازم است آزمایشات بالینی تصادفی و کنترل شده روی بیماران واقعی انجام شود."

مولکول کافئین به راحتی به فولیکول های مو نفوذ می کند اما اینکه آیا غلظت کافی کافئین از طریق شامپو می تواند برای به حداکثر رساندن مزایای بالقوه آن ارائه شود ، جای سوال دارد. ونگ پیشنهاد می کند ، اثرات افزایش رشد کافئین با محلول های ترکیبی کافئین بیشتر خواهد بود.

وی می افزاید: "شامپوهای کافئین مطمئناً به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و یا علاوه بر درمان های پزشکی برای ریزش مو در مراحل اولیه طاس رایج ، برای یک اثر افزودنی بالقوه ارزش آزمایش را دارند." "با این حال ، به احتمال زیاد تفاوتی در مراحل پیشرفته تر ریزش مو ایجاد نخواهد کرد."

عوارض جانبی بالقوه و درمان های جایگزین
به گفته ونگ ، عوارض جانبی شامپوهای کافئین کم است ، اگرچه اگر افراد به کافئین یا سایر مواد اولیه موجود در شامپو حساس باشند ، ممکن است خطر کم تحریک پوست سر وجود داشته باشد.

او از طیف وسیعی از گزینه ها از جمله لیزر گران قیمت و روش های کاشت مو حمایت می کند ، اما خاطرنشان می کند که یک رژیم غذایی متعادل شامل پروتئین های بدون چربی ، کربوهیدرات های پیچیده ، ویتامین ها و مواد معدنی نیز می تواند به رشد مو کمک کرده و از طاسی جلوگیری و یا کند کند.

کمبودهای تغذیه ای و رژیم های غذایی باعث کاهش ریزش و ریزش مو می شود ، که هر ریزش موی ژنتیکی همزمان را تشدید می کند. با یک آزمایش خون ساده ، کمبود مواد مغذی مانند آهن ، ویتامین D و روی مشخص می شود یا خیر ، و می توان آنها را به صورت مکمل جایگزین کرد.

ونگ می گوید دستگاه های سطح پایین لیزر درمانی (LLLT) که به صورت شانه یا کلاهک برای استفاده در منزل استفاده می شوند ، برای درمان طاسی رایج مورد تایید FDA هستند و ارزش آن را دارد که در مراحل اولیه نازک شدن / ریزش مو امتحان کنید ، اما احتمالاً بهتر است در رابطه با درمان های پزشکی مجاز مانند فیناستراید استفاده شود.

با این حال ، مراقب باشید که تحقیقات خود را انجام دهید و دستگاه هایی را انتخاب کنید که از لیزرهای درجه پزشکی استفاده می کنند. بسیاری از دستگاه های ارزان قیمت از LED هایی که کارآیی کمتری دارند استفاده می کنند.

ونگ می افزاید: "کاشت مو گزینه ای عالی برای افزودن تراکم به مناطق کم پشت و یا بازیابی خط مو در طاسی معمول است." "با این حال ، برای همه مناسب نیست و به شما توصیه می شود برای بررسی این گزینه به یک جراح معتبر پیوند مراجعه کنید.

"حتی برای جلوگیری از پیشرفت روند طاسی ، حتی پس از جراحی نیز به درمان نگهدارنده نیاز دارد."

منبع:

https://patient.info/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17214716/

https://mag.mahtateb.com/

 

مطالعه بیشتر: چرا موهای من کم پشت شده است؟ آیا برگشتی دارد؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
فواید روغن زیتون برای پوست
جمعه 28 آذر 1399 ساعت 19:25 | بازدید : 416 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

فواید روغن زیتون برای پوست

 

روغن زیتون

 

روغن زیتون (به انگلیسی: روغن زیتون) از میوه های درخت زیتون استخراج می شود و فواید بسیاری برای سلامتی بدن ، مو و پوست دارد ، زیرا یکی از بهترین مواد مورد استفاده در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به شمار می رود زیرا باعث تمیز و لطیف شدن پوست می شود زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پوست محافظت می کنند و از سلامتی و زیبایی پوست محافظت می کنند. و علاوه بر فواید زیبایی و سلامتی ، در تهیه غذاهای مختلف غذایی و سالادها برای عطر و طعم متمایز و فواید چندگانه آن استفاده می شود. [1] حجم 0٪  

فواید روغن زیتون برای پوست

مرطوب کننده پوست ، سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان ها. [2] بهبود سلامت پوست ، زیرا عفونت های مختلف پوستی را درمان می کند. زیرا حاوی ویتامین E است. [2] پیشگیری از سرطان پوست. [2] آرایش را پاک کنید ، بهترین روش برای پاک کردن آرایش به خصوص برای افرادی که پوست حساس دارند. [2] با علائم پیری مبارزه کنید ، زیرا با چروک های پوست مقابله می کند. [2] از جوش های سرسیاه و جوش ها خلاص شوید. [3] سلولهای پوست را ترمیم و بازسازی کنید ، زیرا حاوی ویتامین E است. [3] تغذیه پوست. [3] پوست را تمیز و تمیز کنید. [1] لایه برداری پوست

فواید روغن زیتون برای سلامتی

احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهید زیرا حاوی چربیهای اشباع نشده است ، بنابراین توصیه می شود روزانه دو قاشق غذاخوری از آن مصرف کنید. [4] کاهش احتمال ابتلا به سرطان. [4] کاهش وزن. [2] درمان فشار خون . [2] درمان و پیشگیری از قند خون [2] درمان کلسترول [2] مراقبت از ناخن های سالم. [2] پیشگیری از بیماری آلزایمر. [2] تقویت استخوان. [2] کاهش افسردگی. [2] درمان یبوست. [2] از بین بردن سنگ کلیه . [2] برداشتن جرم گوش. [2] جلوگیری از سکته های مغزی . [2] کاهش درد و دردها. [2] لایه برداری و مرطوب سازی طبیعی لب ها. [2] درمان پاشنه شکاف. [2]

فواید روغن زیتون برای مو

حفظ سلامت مو. [5] مو تشدید می شود. [5] شپش را از بین ببرید . [5] از شوره سر خلاص شوید. [5] کاهش موخوره. [6] به موها یک درخشش متمایز بدهید. [6] کاهش پسوریازیس در پوست سر. [

دستور العمل های روغن زیتون طبیعی برای پوست

برای لایه برداری پوست و بهبود سلامت پوست به شرح زیر استفاده می شود: [2] مواد تشکیل دهنده: دو قاشق غذاخوری روغن زیتون. یک سوم فنجان ماست . یک چهارم فنجان عسل . طرز تهیه: مواد را خوب مخلوط کنید تا مخلوط غلیظی به دست آید. این مخلوط روی صورت قرار می گیرد و به مدت 20 دقیقه باقی می ماند ، سپس با آب ولرم شسته می شود. دستور غذا را هفته ای یک بار تکرار کنید. روغن زیتون و لیمو این دستور برای مقابله با چین و چروک های پوست به شرح زیر استفاده می شود: [2] مواد تشکیل دهنده: دو قاشق غذاخوری روغن زیتون. یک قاشق غذاخوری آب لیمو . کمی نمک دریا. طرز تهیه: صورت را با چند قطره روغن زیتون به آرامی ماساژ دهید. برای لایه برداری از پوست روغن زیتون را با نمک دریا مخلوط کنید ، سپس آب لیمو را اضافه کنید. مخلوط را به نواحی خشک صورت بمالید.


روغن زیتون و زردچوبه

 

برای شادابی و روشن شدن پوست استفاده می شود. [3] مواد تشکیل دهنده: یک قاشق غذاخوری روغن زیتون. نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه. دو قاشق غذاخوری ماست. طرز تهیه: مواد را خوب مخلوط کرده و مخلوط را روی صورت قرار داده و بگذارید 10-15 دقیقه خشک شود سپس آن را با آب بشویید. دستور غذا را هفته ای دو بار تکرار کنید. روغن زیتون و روغن کرچک از آنها برای لطافت و شادابی پوست و جلوگیری از علائم پیری استفاده می شود ، به شرح زیر: [3] مواد تشکیل دهنده: یک قاشق غذاخوری روغن زیتون. یک قاشق غذاخوری روغن کرچک . چند قطره روغن اسطوخودوس یا روغن درخت چای (اختیاری). طرز تهیه: مواد را خوب مخلوط کرده و مخلوط را روی صورت قرار داده ، به آرامی با حرکات دایره ای به مدت 2-3 دقیقه ماساژ دهید و بگذارید 10 دقیقه روی صورت بماند. ماسک را با پارچه ای که در آب گرم خیس شده است برمی داریم . دستور غذا را 3 یا 4 بار در هفته تکرار کنید.

روغن زیتون و سرکه

 

این دستور برای استریل و تغذیه پوست استفاده می شود و روش آن به شرح زیر است: [3] مواد تشکیل دهنده: نصف فنجان روغن زیتون. یک چهارم فنجان سرکه. یک چهارم فنجان آب . طرز تهیه: مواد را درون بطری بریزید و خوب تکان دهید. با حرکات دورانی کمی از آن را با ماساژ ملایم روی صورت قرار دهید و بگذارید یک شب برای روز بعد بماند. این دستور را روزانه قبل از خواب تکرار کنید. روغن زیتون و شکر این دستور برای لایه برداری پوست و روش آن استفاده می شود: [1] مواد تشکیل دهنده: یک قاشق غذاخوری روغن زیتون. نصف قاشق چای خوری شکر. طرز تهیه: مواد به خوبی مخلوط شده و روی صورت قرار می گیرد تا لایه برداری انجام شود ، سپس آن را با آب گرم بشویید.


روغن زیتون و زرده تخم مرغ

 

 

این دستور برای مرطوب سازی پوست خشک استفاده می شود و روش آن به شرح زیر است: [1] مواد تشکیل دهنده: نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون. زرده تخم مرغ یک قاشق غذاخوری آرد. طرز تهیه: مواد را خوب مخلوط کرده و مخلوط را روی صورت قرار داده و بگذارید 20 دقیقه بماند ، سپس آن را بشویید. روغن زیتون روغن زیتون برای تمیز کردن پوست استفاده می شود و روش آن: [7] مواد تشکیل دهنده: کمی روغن زیتون. طرز تهیه: صورت را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شود. مقداری روغن زیتون را روی دست ها بگذارید و 30 ثانیه تمام صورت را ماساژ دهید. صورت را با آب گرم بشویید و خوب خشک کنید. روغن زیتون و جوش شیرین از این دستور برای لایه برداری پوست نیز استفاده می شود و روش آن: [8] مواد تشکیل دهنده: یک قاشق غذاخوری روغن زیتون. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین. طرز تهیه: مواد را خوب مخلوط کرده و مخلوط را روی صورت بمالید و با نوک انگشتان به مدت 3 تا 4 دقیقه بمالید. ماسک را با پارچه مرطوب از روی صورت بردارید.


 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ماسک صورت چاق کننده
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 8:33 | بازدید : 435 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 

 

صورت چاق

ظاهر صورت در ظاهر زن تأثیر بسزایی دارد ، زیرا صورت کامل و چاق به او سن کمتری می دهد و به دلیل وجود مقدار خاصی از چربی در امتداد گونه های صورت ، صورت سالم و پر به نظر می رسد و این برای ظاهر شدن زن در سنین پایین کافی است. برای رسیدن به این هدف ، باید چند مرحله و تمرینات خانگی را دنبال کنید که می تواند به جای اینکه فقط چربی در صورت جمع کند ، چهره زیبایی به شما بدهد. در این مقاله ، ما در مورد برخی از مخلوط های طبیعی که باعث زیبایی صورت می شوند ، با چاق کردن آن و برخی از نکات چاق کننده صورت صحبت خواهیم کرد

ماسک هایی برای چاق شدن صورت

ماسک عسل

در نتیجه عسل حاوی آنتی اکسیدان است که برای حفظ سلامت بیشتر صورت کار می کند ، و از آنجا که حاوی برخی از مواد برای از بین بردن سموم است ، یکی از بهترین راه ها برای چربی زدن صورت است ، زیرا علاوه بر این به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست کار می کند ، و از این ماسک استفاده می شود: (2 ] روش تهیه : تکه های پاپایا را با یک قاشق عسل مخلوط کنید . ده دقیقه روی صورت قرار دهید. صورت را با آب ولرم بشویید. این روش هر روز صبح زود استفاده می شود. این روش را می توان با مخلوط کردن یک قاشق عسل با یک فنجان آب گرم ، و نوشیدن آن هر روز جایگزین کرد.

ماسک شیر

شیر به دلیل داشتن پروتئین ، نمک ، مواد معدنی و برخی ویتامین های لازم برای ساختن بدن فواید زیادی دارد ، علاوه بر این که شیر در نتیجه این ترکیبات یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست است و از آن برای چاق شدن صورت استفاده می شود: [2] روش تهیه : کمی شیر سرد روی صورت قرار دهید ، آن را به مدت 15 دقیقه به آرامی ماساژ دهید ، سپس 5 دقیقه دیگر بگذارید و سپس صورت را با استفاده از آب ولرم بشویید. روش دیگر: روزانه دو فنجان شیر کم چرب بنوشید.

ماسک گلاب و گلیسیرین

هر دو جز components حاوی برخی از مواد مفید برای صورت هستند که به دلیل خواصی که دارد پوست را طراوت و مرطوب می کند و این ماسک توسط: [3] روش تهیه : مقدار گلیسیرین ، برابر با مقدار گلاب ، را با یکدیگر مخلوط کنید . صورت را قبل از خواب خوب مالش دهید ، و آن را برای یک شب کامل بگذارید. صورت را با آب ولرم بشویید. این روند را هر روز یک بار تکرار کنید.

نگهدارنده سیب

سیب حاوی مواد مغذی بسیاری است که برای پوست و صورت مفید است ، زیرا حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است که از چروک شدن پوست جلوگیری می کند و پوست را صاف و نرم نگه می دارد و از سیب به عنوان ماسک برای چاق شدن صورت استفاده می شود: [3] روش تهیه : یک سیب را ریز خرد کنید تا خمیر شود. خمیر را روی صورت قرار داده ، 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. بگذارید به مدت 15-20 دقیقه روی آن بماند ، سپس آن را با استفاده از آب ولرم بشویید. این روند را هر روز یک بار تکرار کنید و خوردن یک سیب هر روز ترجیح داده می شود.

ماسک ژل آلوئه ورا

در نتیجه محتوای آنتی اکسیدان ، از پوست در برابر افتادگی یا چین و چروک محافظت می کند. جایی که برای سفت شدن صورت کار می کند و با تحریک تولید کلاژن ، که به زنان سن کمتری نسبت به سن او می دهد ، پوست را تغذیه می کند : [1] روش تهیه : صورت ، مخصوصاً گونه ها را با حرکت دورانی به مدت ده دقیقه با ژل آلوئه ورا ماساژ دهید . بعد از آن ده دقیقه دیگر ژل را روی صورت بگذارید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید. این روند را دو بار در روز تکرار کنید. می توانید دو قاشق غذاخوری آلوئه ورا را با آب یا آب میوه بریزید و به جای استفاده از آن روی صورت ، آن را بنوشید تا همان نتیجه را بگیرید

ماسک کره شی

کره قلم غنی از آمینو اسیدهای لازم برای ایجاد انعطاف پذیری و صافی صورت است ، علاوه بر این حاوی ویتامین E است که برای سفت شدن و چاق شدن گونه ها و صورت و زیبا به نظر رسیدن و استفاده از کره روی صورت با انجام مراحل زیر: [1] روش تهیه : صورت را به مدت ده دقیقه با حرکت دایره ای با کره قلم مو بمالید. سپس کره را برای 15 دقیقه دیگر روی صورت بگذارید ، سپس صورت را با آب ولرم بشویید. این روش چندین بار در هفته استفاده می شود. راه دیگر : یک فنجان کره شی با سه چهارم فنجان شکر مخلوط کنید و سپس آن را در یخچال قرار دهید تا یخ بزند. صورت را با آب مرطوب کنید ، سپس مخلوط را روی آن قرار داده و به مدت 5 دقیقه با حرکت دورانی ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه دیگر بگذارید ، سپس آن را با آب ولرم بشویید. این روش را روزانه قبل از دوش گرفتن تکرار کنید.

نکاتی برای چاق شدن صورت

برای داشتن چهره ای زیبا و چاق ، باید موارد زیر را دنبال کنید: [2] از غذاها و غذاهای سرشار از کربوهیدرات مانند ماکارونی ، برنج و نان استفاده کنید. زیرا سرشار از انرژی مورد نیاز برای چاق شدن صورت است. به خصوص با استفاده از کرم مرطوب کننده یا استفاده از برخی روغن های طبیعی صورت را قبل از خواب به خوبی مرطوب کنید. برخی از عادت های بد مانند ترک سیگار را تغییر دهید . زیرا باعث افتادگی صورت و گونه ها می شود و چین و چروک ها زود ظاهر می شوند. هنگام قرار گرفتن در معرض ضد آفتاب ، از آن استفاده کنید. از بین بردن آرایش ، به ویژه قبل از خواب ، با مواد پاک کننده آرایش و بسیاری از مواد پاک کننده خانگی و طبیعی برای آرایش وجود دارد. به اندازه کافی آب ، از جمله حدود هشت فنجان ، آب بنوشید ، زیرا تمام اعضای بدن به آب نیاز دارند. خوردن غذاهای سالم که حاوی تمام عناصر مهم بدن مانند فیبر و مواد معدنی هستند که باعث می شوند خانم ها سالم به نظر برسند و صورت را به گونه ای مناسب و سالم چاق نگه دارند. تمرینات یوگا را برای صورت انجام دهید.

http://womanbeauty.loxblog.com/post/6

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
5 درمان ریزش مو
چهار شنبه 12 آذر 1399 ساعت 8:44 | بازدید : 636 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

رشد مو به عوامل مختلفی از جمله سابقه ژنتیکی فرد بستگی دارد. با این حال ، برخی از درمان های خانگی وجود دارد که ممکن است کمک کند.

این که آیا شخصی سعی در جلوگیری از ریزش مو دارد یا رشد بیشتری را ترغیب می کند ، دانستن برخی نکات در مورد رژیم غذایی و نحوه درمان مو می تواند به آنها در رسیدن به هدف کمک کند.

با این حال ، هنگامی که ریزش مو به دلیل یک بیماری پزشکی است ، بهتر است در مورد درمان های مناسب با پزشک صحبت کنید.

 

درمان های خانگی زیر ممکن است رشد مو را تشویق کنند:

 

1. خوردن پروتئین بیشتر

خوردن غذاهای پر پروتئین مانند آجیل می تواند به بدن در رشد موهای جدید کمک کند.

بدن برای رشد موهای جدید به پروتئین نیاز دارد. ریزش مو می تواند به دلیل کمبود پروتئین ایجاد شود.

نمونه هایی از منابع پروتئین غذایی سالم شامل:

  • لوبیا
  • تخم مرغ
  • ماهی
  • آجیل و خشکبار
  • گوشت لخم - گوشت کمچربی
  • دانه

نیاز روزانه پروتئین به شخص بر اساس میزان فعالیت بدنی و میزان توده عضلانی فرد متفاوت است.

 

2. افزایش مصرف آهن

آهن ماده مغذی دیگری است که بدن برای رشد موهای سالم به آن نیاز دارد. برخی از منابع غذایی غذایی شامل:

  • عدس
  • صدف خوراکی
  • دانه کدو تنبل
  • اسفناج
  • لوبیا سفید
  • گوشت گاو 
  • بوقلمون

بسیاری از تولیدکنندگان نیز غذاهای خود را با آهن غنی می کنند ، به این معنی که آهن به آنها افزوده اند.

آهن افرادی که گوشت نمی خورند به میزان 8/1 برابر افرادی که گوشت می خورند ، آهن دارند. این به این دلیل است که بدن منابع غیر حیوانی آهن را به همان میزان مثر جذب نمی کند.

 

3. سعی در رایحه درمانی

 آروماتراپی می تواند به تحریک رشد مو کمک کند.

نمونه هایی از گیاهانی که پزشکان رایحه درمانی ممکن است برای تقویت رشد مو استفاده کنند عبارتند از:

  • چوب درخت سرو
  • اسطوخودوس
  • رزماری
  • آویشن
  • تولسی

هنگام استفاده از روغنهای اساسی روی پوست سر ، حتماً فقط چند قطره را درون روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن گردو مخلوط کنید. محققان همچنین اظهار داشتند که استنشاق رایحه این روغن ها ممکن است روی رشد مو تأثیر بگذارد.

برای تعیین اینکه آیا روغنهای اساسی یک راه حل موثر برای رشد مو هستند ، تحقیقات بیشتری لازم است.

برخی از افراد ممکن است هنگام استفاده از روغنهای اساسی واکنشهای آلرژیک موضعی را تجربه کنند ، بنابراین بهتر است 24 ساعت قبل از استفاده از مخلوط روی کل سر ، یک وصله آزمایشی کوچک را امتحان کنید.

4. ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر به تحریک جریان خون در پوست سر کمک می کند ، که می تواند به تشویق رشد مو کمک کند.

یک مطالعه کوچک ژاپنی نشان داد مردانی که روزانه 4 دقیقه پوست سر خود را با دستگاه ماساژ پوست سر ماساژ می دهند ، پس از 6 ماه موهای ضخیم تری دارند.

افراد می توانند با استفاده از نوک انگشتان خود پوست سر را در محافل ملایم ماساژ دهند. دستگاه های ماساژ پوست سر نیز در داروخانه آنلاین مانند https://mahtateb.com/ موجود است.

5. استفاده از روغن هسته کدو تنبل

نویسندگان یک مطالعه در سال 2014 بررسی کردند که آیا روغن دانه کدو تنبل می تواند به رشد مو کمک کند.

آنها کشف کردند که مردانی که 400 میلی گرم (میلی گرم) روغن دانه کدو تنبل به مدت 6 ماه مصرف می کردند ، 40 درصد افزایش متوسط ​​شمارش مو را تجربه کردند ، در حالی که افرادی که دارونما مصرف می کردند فقط 10 درصد افزایش را تجربه کردند.

همه این مردان سابقه آلوپسی آندروژنیک ، یا طاسی الگوی مردانه داشتند. آنها در حال حاضر مکمل های دیگری برای ریزش مو مصرف نمی کردند و بین 20 تا 65 سال داشتند.

دلایل ریزش مو

بسیاری از افراد دچار کم پشتی موهای زائد یا طاسی زنان و مردان هستند.

پزشکان تمایل دارند که ریزش مویی که مربوط به سن نیست را به دو دسته عمده تقسیم کنند: ریزش مو و جای زخم. به طور کلی ، زخم شدن موهای زائد دائمی است. نمونه هایی از علل زخم زخم شامل آلوپسی اسکار است.

علل ریزش مو بدون زخم می تواند شامل آلوپسی آره آتا (ریزش مو در تکه ها) یا تلوژن افلوویوم باشد.

Telogen effluvium باعث می شود که فولیکول های مو در حالت استراحت باقی بمانند. در نتیجه ، موهای فرد به همان سرعت و یا مانند گذشته رشد نمی کند.

این وضعیت می تواند نتیجه "شوک" های زیر بدن باشد:

  • زایمان
  • تب داشتن
  • مصرف پروتئین ناکافی
  • تحت یک عمل جراحی بزرگ
  • داشتن یک بیماری مزمن شدید
  • مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، بتا بلاکرها ، مسدود کننده های کانال کلسیم یا رتینوئیدها

جلوگیری

افراد می توانند با اجتناب از استفاده از سشوارهایی که روی حرارت زیاد قرار دارند ، رشد مو را تشویق کنند.

مصرف یک رژیم غذایی مغذی و پایین نگه داشتن سطح استرس می تواند باعث جلوگیری از ریزش مو کرده و رشد مو را ترغیب کند.

علاوه بر این مراحل ، روش های دیگر برای تشویق رشد مو عبارتند از:

عدم استفاده از لوازم جانبی مو که می تواند باعث شکستگی مو شود ، مانند سنجاق مو ، گیره ها و نوارهای لاستیکی

اجتناب از محصولات حالت دهنده که می توانند موها را صدمه زده و از بین ببرند ، مانند سشوارهایی که روی حرارت زیاد قرار می گیرند ، اتوی صاف و موهای فر

استفاده از مواد سفید کننده ، ریلکسر و رنگ مو را محدود می کند

از شامپو زدن یا مسواک زدن بیش از حد اجتناب کنید

وقتی مو خیس است ، از مسواک زدن یا استفاده از بندهای پلاستیکی یا لاستیکی پرهیز کنید

درمان هرچه آرام مو می تواند به حفظ آن کمک کرده و میزان ریزش آن را به حداقل برساند.

با این حال ، گاهی اوقات ، ریزش مو به دلیل افزایش سن اجتناب ناپذیر است.

 

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

ریزش مو لزوما شرایطی نیست که سلامت عمومی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما می تواند به خوبی بر روی سلامت روانی و عزت نفس وی تأثیر بگذارد.

اگر فرد نگران ریزش مو است ، به خصوص اگر مکمل مصرف می کند یا تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد کرده و در حال ریزش مو است ، باید به پزشک مراجعه کند.

یک پزشک ممکن است مراجعه به یک متخصص پوست را توصیه کند ، که در صورت لزوم می تواند آزمایش های اضافی را برای تعیین درمان های مناسب انجام دهد.

 

خلاصه

 

به نقل از http://mag.mahtateb.com/ ، درمان ریزش موی شما تنها پس از  بررسی علل ریزش مو امکان پذیر استو تنها در صورتی که ارثی نبوده و یکی از علت های ریزش موی فصلی، بیماری مانند تیروئید و کم خونی، استرس، کاهش وزن و ... را داشته باشد می تواند درمان شود. اما موضوع مهم در درمان ریزش مو و جلوگیری از پیشرفت این است که تنها استفاده از یک محصول به درمان قطعی نمی انجامد، بلکه باید پکیجی از محصولات را برای اقایان و خانم ها به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داد.

مطالعه بیشتر: چرا موهای من کم پشت شده است؟ آیا برگشتی دارد؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
درمان شوره سر
دو شنبه 10 آذر 1399 ساعت 9:45 | بازدید : 410 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 

برای مقابله با شوره سر ، روش های درمانی مختلفی در دسترس است که به شدت بیماری بستگی دارد. شوره سر اغلب با استفاده از شامپویی که حاوی مواد شیمیایی خاصی است قابل درمان است اما گاهی اوقات ممکن است به درمان ضد قارچ یا استروئید نیاز باشد.

 

تشخیص

پزشک معمولاً شوره سر را بر اساس قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست سر تشخیص می دهد. برای تشخیص شوره سر ، پزشک باید سایر مواردی را که با علائم مشابهی مانند اگزما و پسوریازیس وجود دارد ، رد کند. به منظور آزمایش وجود عفونت قارچی ، ممکن است نمونه ای از پوست پوسته پوسته شده از پوست سر برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال شود ، اگرچه به ندرت مورد نیاز است.

 

درمان شوره سر

خودمراقبتی

برخی از اقدامات مراقبت از خود می تواند برای کنترل موارد خفیف شوره سر انجام شود. شستن روزانه موها با یک شامپوی ملایم ، به ویژه آنهایی که حاوی روغن درخت چای هستند ، می تواند موارد خفیف را اصلاح کند. اگرچه پوستی که تحت تأثیر شوره قرار دارد می تواند خارش داشته باشد ، اما باید از خاراندن آن اجتناب شود و شامپو فقط باید به آرامی روی پوست سر قرار گیرد. تا زمانی که شوره سر پاک نشود ، باید از استفاده از محصولات مو مانند لاک و ژل خودداری شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز می تواند تا حدودی به اصلاح شوره سر کمک کند.

 

شامپوهای ضد شوره

روش اصلی درمان شوره سر ، استفاده از شامپوی ضد شوره است. شامپوهای مختلفی بدون نسخه در دسترس هستند که مکانیسم های مختلفی برای عملکرد دارند. شامپوهای حاوی روی پیریتیون باعث از بین رفتن قارچ های Malassezia می شوند. سالیسیلیک اسید به نرم شدن و ریزش سلولهای مرده پوست کمک می کند. و سلنیوم سولفید باعث کاهش تولید سلولهای پوستی و همچنین از بین بردن قارچ ها می شود.

 

برخی از موثرترین شامپوها حاوی ماده ضد قارچی به نام کتوکونازول هستند. قطران ذغال سنگ یکی دیگر از مواد موثری است که برای درمان شوره سر ، پسوریازیس و درماتیت پوست سر استفاده می شود. این ماده با کاهش سرعت تولید سلول های پوستی ، خارش را تسکین می دهد و همچنین ساختار پوست را عادی می کند

 

بسیاری از شامپوهای ضد شوره نیاز به استفاده روزانه یا یک روز در میان دارند ، در حالی که باید از شامپوهای کتوکونازول دو بار در هفته استفاده شود. پس از بهبود علائم ، ممکن است از شامپوها کمتر استفاده شود.

 

استروئیدها

در مواردی که شامپو قادر به رفع شوره سر نیست ، ممکن است کرم یا پماد استروئیدی تجویز شود. همچنین ممکن است یک داروی ضد قارچ برای بیمار تجویز شود تا در ترکیب با کرم استروئید استفاده کند.

به نقل ازhttps://mag.mahtateb.com خارش و پوسته پوسته شدن شوره تقریباً همیشه قابل کنترل است. برای درمان شوره سر ، ابتدا تمیز کردن روزانه مو را با یک شامپوی ملایم امتحان کنید تا چربی و تجمع سلول های پوستی کاهش یابد.همچنین با تغییر شیوه زندگی مانند کنترل استرس، رژیم غذایی سالم، انتخاب شامپوی مناسب، هوای تازه و نور آفتاب، عدم استفاده از حالت دهنده های مو است. با این وجود ، اگر یک پوست سر علی رغم استفاده از یک شامپو ضد شوره به مدت چند هفته خارش آن ادامه دارد ، یا اگر متوجه قرمزی و تورم پوست سر هستید ، برای ارزیابی به متخصص پوست مراجعه کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0