عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 39
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 50
:: بازدید ماه : 1043
:: بازدید سال : 2442
:: بازدید کلی : 11769

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

کرم ترمیم کننده چیست ؟
دو شنبه 9 اسفند 1400 ساعت 13:53 | بازدید : 360 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

پوست صورت اولین عضو از بدن است که در معرض نمایش قرار می گیرد. به همین دلیل زیبایی آن می تواند تأثیر بسیار زیادی در روابط و همچنین اعتماد بنفس افراد مختلف داشته باشد. وجود اسکار زخم ها و بریدگی ها، سوختگی های سطحی، التهابات پوستی ناشی از لیزر و آفتاب سوختگی، اگزما و جای جوش همگی از مواردی هستند که می توانند بر زیبایی پوست تأثیر بسزایی بگذارند.کرم ترمیم کننده یکی از محصولات مراقبت از پوست و زیبایی است.

 

کرم ترمیم کننده چیست؟

ترمیم زخم یک فرآیند پیچیده است که طی آن بافت های آسیب دیده ی پوست شروع به بازسازی کرده و سلول های مرده پوست از بین می روند. مدت زمان بهبود زخم در افراد مختلف بسته به فاکتور های مختلف مانند نوع پوست، شدت و قدمت زخم متفاوت است. البته شایان ذکر است که کمبود برخی از عوامل کمک کننده  مانند ویتامین ها، روی …) در بهبود زخم و ترمیم بافت های آسیب دیده  پوست در بدن ممکن است این پروسه ی ترمیم زخم را طولانی تر کند.به همین سبب محصولات ترمیم کننده زخم که در انواع مختلف موجود هستند گزینه ی مناسبی هستند تا فرآیند بهبود بافت آسیب دیده پوست بر اثر عوامل مختلف را تسریع کنند.

کرم ترمیم کننده یکی از محصولاتی است که به منظور بهبود وضعیت پوست و از بین بردن موارد گفته شده به کار می رود. تولید کنندگان داخلی و خارجی بسیار زیادی اقدام به تولید این محصول کرده اند. این کرم همچنین می تواند محافظت کاملی را روی پوست در برابر عوامل خارجی ایجاد کند.

بسیاری از مشکلات پوستی مانند آفتاب سوختگی و جای جوش اگر به سرعت تحت درمان قرار گیرند، ردی از خود به جای نمی گذارند. اما اگر درمان آن ها با تأخیر مواجه شود، بازسازی و ترمیم پوست به کمک کرم های ترمیم کننده کمی سخت تر بوده و به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

 

انواع محصولات ترمیم کننده

محصولات ترمیم کننده به سه دسته تقسیم می شوند؛ کرم های ترمیم کننده سطح ملایم که برای از بین بردن جای جوش و زخم های سطحی استفاده کاربرد دارد. ترمیم کننده های متوسط، به نوعی از ترمیم کننده ها اطلاق می شود که در زمانی باید استفاده شوند که جای جوش عمیق است، زخم و جراحت های کوچک و سوختگی های سطحی است. دسته دیگر  از ترمیم کننده ها، ترمیم کننده های قوی هستند و در موارد جراحت های عمیق و سوختگی های شدید استفاده می شود.

 

ترمیم کننده چگونه کار  میکند؟

هدف آن است که در ترکیبات محصولات ترمیم کننده زخم از عناصری استفاده شود که شرایط لازم برای بهبود پوست آسیب دیده فراهم شود. از همین رو ترکیبات محصولات ترمیم کننده به گونه ای تنظیم می شود که خواص لازم برای افزایش سرعت بهبود پوست را داشته باشد. به طور کلی ترمیم کننده ها دو هدف را دنبال می کنند: ۱. تسریع روند ترمیم ۲. محافظت از بافت پوست که در ادامه به توضیح هریک از این موارد می پردازیم.

  • تسریع روند ترمیم

پوست به صورت طبیعی می تواند زخم ها و جای سوختگی ها را ترمیم کند. اما معمولاً اگر این کار به صورت طبیعی و بدون استفاده از کرم ها و محصولات مراقبتی انجام شود، سرعت ترمیم کاهش و طول درمان افزایش می یابد.

همچنین ممکن است این روند دردناک باشد و در آن پوست دچار التهاب شود. کرم های ترمیم کننده دارای ترکیبات ضد باکتری و ضد عفونی کننده هستند. بنابراین با استفاده از کرم ترمیم کننده می توان از ایجاد التهاب، عفونت و قارچ جلوگیری کرد و روند بازسازی پوست را سرعت بخشید.

  • محافظت از پوست

این کرم ها می توانند از پوست آسیب دیده در برابر عوامل خارجی تحریک کننده مانند اشعه های نور خورشید محافظت کنند. یکی دیگر از مواردی که منجر به باقی ماندن جای زخم ها و سوختگی ها روی پوست می شود، خشک بودن آن است. سد دفاعی پوست در واقع خارجی ترین لایه آن است که از چربی و سلول ها تشکیل شده است. این لایه وظیفه مرطوب سازی و محافظت از پوست را بر عهده دارد.

با ایجاد زخم ها و سوختگی ها این لایه از بین رفته یا دچار آسیب می شود. بنابراین بهتر است در طول دوره درمان از محصولاتی مانند کرم ترمیم کننده برای رطوبت رسانی استفاده شود. این کرم همچنین کلاژن سازی پوست را تحریک می کند و منجر به افزایش سرعت بهبود زخم ها و سوختگی ها می شود.

کرم یا پماد ترمیم کننده مانند یک لایه ی محافظ برای زخم شما است

زمان استفاده از کرم ترمیم کننده

اینکه چه موقع از کرم ترمیم کننده استفاده کنیم یک مسئله خیلی مهم در استفاده از ترمیم کننده هاست چون بر مدت درمان اسکار میتواند تاثیر به سزایی داشته باشد. بهتر است بلافاصله بعد از ایجاد التهاب یا مشاهده زخم روی پوست تان از کرم ترمیم کننده استفاده کنید. البته بهتر است به عمق و میزان التهاب و آسیبی که روی پوست ایجاد شده است توجه کنید. در صورتی که زخم ها و سوختگی ها عمیق باشند باید به پزشک مراجعه نمایید.

اینکه چه موقع از کرم ترمیم کننده استفاده کنیم یک مسئله خیلی مهم در استفاده از ترمیم کننده هاست و آن را می توان یک عامل موثر بر میزان طول درمان اسکار باشد. هرچه زخم به همان صورت باقی بماند و ترمیم نشود، درمان آن طولانی تر شده و حتی احتمال عفونت نیز وجود دارد. ترمیم کننده ها به نوعی تحریک کننده عوامل بهبود دهنده ی زخم در بدن هستند که از این طریق زخم بهبود یافته و جای آن نیز باقی نمی ماند.

استفاده از این محصول تنها در موارد سطحی که لایه اپیدرم یا میانی پوست یعنی درم آسیب دیده است یا برای از بین بردن جای جوش ها و زخم های قدیمی توصیه می شود. از جمله کاربردهای کرم های ترمیم کننده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بعد از انجام لیزر برای از بین بردن سریع التهابات پوستی
  • ترمیم اسکار جای بخیه و زخم های قدیمی
  • ترمیم سوختگی های سطحی
  • بعد از انجام میکرونیدلینگ
  • درمان آفتاب سوختگی
  • ترمیم جای جوش
  • درمان اگزما

 

چرا به کرم ترمیم کننده پوست نیاز است؟

برخی از این محصولات ترمیم کننده از پوست شما در برابر صدمات ناشی از محیط پیرامون در طول روز محافظت می نمایند. استفاده از این کرم های صورت کمک می کند همواره پوستی شفاف و درخشان داشته باشید. فعالیت رادیکال های آزاد بر سطح پوست مثلا در تابش مستقیم نور خورشید، موجب آسیب دیدن پوست و در دراز مدت موجب ایجاد چین و چروک و پیری زودرس خواهد شد. هم برای محافظت از پوست و هم به منظور برطرف نمودن صدمات ایجاد شده در سلول های پوستی نیاز است که از کرم ها و سایر محصولات ترمیم کننده استفاده نمایید.

جلوگیری از ایجاد عفونت نیز یکی از مهمترین عللی است که در پاسخ به سوال «چرا به کرم ترمیم کننده نیاز داریم؟‌» میتوان مطرح کرد. ترکیبات این کرم می تواند از تجمع میکروارگانیسم های زنده و باکتری ها در اطراف زخم ها جلوگیری کند. در نتیجه میزان التهابات و درد ناشی از عفونت کاهش می یابد.

جلوگیری از عفونت، بهبود سریع تر زخم ها و... از علت های استفاده از ترمیم کننده است

 

نحوه استفاده از کرم ترمیم کننده

به طور کلی بهتر است بدانید استفاده از کرم ترمیم کننده یکی از ضروری ترین کارهایی است که می توانید برای حفاظت از پوستتان انجام دهید. زمان استفاده از این محصول در میزان اثر بخشی آن بسیار تأثیر گذار است. به طور مثال اگر این محصول بلافاصله بعد از ایجاد التهابات و آسیب های پوستی مورد استفاده قرار گیرد، نه تنها میزان اسکار باقیمانده بسیار کمتر خواهد بود، بلکه سرعت بازسازی و بهبود پوست نیز به شدت افزایش می یابد.

نحوه زدن کرم ترمیم کننده ممکن است با توجه به عمق، بزرگی سطح و سن جراحت در افراد مختلف، متفاوت بوده و بهتر است که طبق نظر متخصص پوست عمل کنید اما چند نکته در مورد استفاده از ترمیم کننده ها ثابت است که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

یکی از این نکات مهم که دراستفاده از ترمیم کننده ها باید به آن توجه لازم را داشته باشید این است که ترمیم کننده را روی زخم های باز یا ناحیه بخیه شده استفاده نکنید. هم چنین استفاده از محصولات ترمیم کننده در نواحی چشم و سایر بافت های مخاطی استفاده نشود.
نکته ی دیگر این است که پیش استفاده از ترمیم کننده لازم است محل جراحت را با آب و صابون شستشو دهید سپس کرم یا ژل ترمیم کننده را به صورت ماساژگونه در ناحیه مورد نظر بمالید.

برای اطلاعات بیشتر درمورد نحوه استفاده از کرم ترمیم کننده های مختلف می توانید بخش توضیحات محصول را در سایت های معتبر ارائه دهنده ی این محصولات مطالعه کنید.

 

مدت زمان استفاده از کرم ترمیم کننده

مدت زمان استفاده از ترمیم کننده زخم بر اساس قدمت زخم تعیین می شود و طبیعی است که هرچه زخم تازه تر و جوان تر باشد طول مدت درمان به همان اندازه کمتر خواهد بود. سعی کنید روزانه به صورت منظم از ترمیم کننده ها استفاده کنید تا دوره درمان اسکار تکمیل شود. ترمیم کننده ها معمولا روزانه ۲ تا ۴ بار و حداقل تا ۸ هفته باید مصرف شوند تا بهبودی حاصل شود.

 

تفاوت پماد و کار کرم ترمیم کننده

مهم ترین تفاوت پماد و کرم ترمیم کننده در بافت، ترکیبات، روش ساخت و استفاده از آن ها است.

  • بافت

پمادهای ترمیم کننده دارای بافت غلیظ تری هستند و به دلیل مقادیر زیاد وازلین بسیار چرب می باشند. این در حالیست که کرم های ترمیم کننده بافتی لطیف و مرطوب دارند.

  • روش استفاده 

بر این اساس روش استفاده از این دو محصول نیز با یکدیگر کاملاً متفاوت است. پمادهای ترمیم کننده باید به صورت لایه ای روی زخم گذاشته شوند. این در حالیست که کرم های ترمیم کننده باید به صورت مالشی یا ضربه ای روی قسمت مورد نظر مالیده شوند تا توسط پوست جذب شود

  • موارد استفاده

بر این اساس از پمادهای ترمیم کننده در زخم های باز کوچک و بزرگ می توان استفاده کرد. این در حالیست که از کرم ترمیم کننده در زخم های کوچک، التهابات و سوختگی ها، آفتاب سوختگی، جای جوش و تبخال و غیره می توان استفاده نمود.

  • مواد اولیه برای ساخت

مواد اولیه استفاده شده در هر دو محصول که خاصیت ترمیم کنندگی دارند، کلاژن و لانولین هستند. مقدار این مواد در کرم های مرطوب کننده بیشتر است. به همین دلیل میزان تأثیر آن ها بیشتر از پمادها است.

میزان غلظت، ذنگ، بافت، موارد استفاده و... از جمله موارد تفاوت پماد و کرم ترمیم کننده است

مزایا استفاده از کرم ترمیم کننده

از جمله مهمترین مزایای استفاده از کرم ترمیم کننده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش میزان کک و مک
  • فعال نمودن مکانیزم های ترمیم در سلول های پوستی
  • کاهش میزان درد و التهابات ناشی از زخم و بریدگی ها
  • جلوگیری از ایجاد عفونت در زخم های باز و سوختگی ها
  • افزایش سرعت روند بهبود پوست و کاهش طول دوره درمان
  • تحریک کلاژن سازی در پوست برای درمان جای زخم ها و بریدگی ها
  • محافظت از پوست تازه در برابر اشعه خورشید به دلیل وجود ترکیبات ضد آفتاب
  • تنظیم میزان رطوبت و چربی پوست و جلوگیری از خشکی آن در طول دوره درمان
  • از بین بردن التهابات و سوزش پوست ناشی از انجام کارهای زیبایی همچون میکرونیدلینگ و لیزر

از بین رفتن التهاب و سوزش، بهبود زخم، رفع کک و مک و... از جمله مزایای استفاده از ترمیم کننده است

ترکیبات کرم ترمیم کننده

کرم ترمیم کننده همان طور که از نامش پیداست دارای ترکیبات ترمیم کننده از جمله کلاژن و لانولین است. همچنین این محصول حاوی ترکیبات ضد آفتاب برای محافظت از پوست آسیب دیده در برابر اشعه های مضر نور خورشید است.

مواد معدنی و ویتامین ها از جمله ویتامین E نیز از دیگر ترکیبات به کار رفته در این محصول هستند. مرطوب کننده ها هم بخش مهمی از ترکیبات این کرم ها را تشکیل می دهند. ترکیباتی چون گلیسیرین، سوربیتول و ترکیباتی که تحریک کننده کلاژن سازی در پوست هستند نیز برای محافظت از لایه اپیدرم آسیب دیده پوست استفاده می شوند.

همچنین این محصول سرشار از آنتی اکسیدان ها است که می تواند میزان فعالیت رادیکال های آزاد که منجر به کاهش کلاژن سازی می شوند را کاهش دهد.
علاوه بر ترکیباتی که نام برده شد، معمولاً از ترکیبات گیاهی و عصاره و روغن گیاهان مختلف در این کرم ها استفاده می شود. زیرا پزشکان معتقدند ترکیبات شیمیایی برای بازسازی و احیای پوست مناسب نیستند.

بهترین پماد ترمیم کننده زخم

کرم ترمیم کننده آلفا، سینره، رژودرم، سیکالفیت اون و سی گل از بهترین محصولاتی هستند که برای ترمیم جای زخم ها و بریدگی های سطحی مورد استفاده قرار می گیرند. کرم سی گل همچنین می تواند میزان التهابات و قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی را نیز کاهش دهد. کرم ترمیم کننده سینره دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی است و می تواند به طور مستقیم روی زخم های باز سطحی و بریدگی ها به کار رود.

این کرم ها می توانند میزان درد و التهابات ناشی از زخم ها را به شدت کاهش دهند. زیرا معمولاً در این زخم ها لایه میانی پوست یعنی اپیدرم آسیب دیده و نیاز به بازسازی دارد. بریدگی های عمیق می تواند لایه های زیرین اپیدرم را درگیر کند که در صورت عدم استفاده از کرم ترمیم کننده روی آن ها، گوشت اضافه یا کلوئید به وجود خواهد آمد.

کرم ترمیم کننده بعد از میکرونیدلینگ

روش میکرونیدلینگ روشی برای درمان مشکلات پوستی از جمله پیری، چین و چروک و جای جوش ها و غیره است. این روش با هدف تحریک کلاژن سازی برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک ها به کار می رود. در این روش به کمک سوزن های بسیار ریزی خراش های سطحی روی پوست ایجاد می شود.

این کار می تواند میزان ساخت کلاژن و الاستین را در پوست افزایش داده و به افزایش طراوت و زیبایی پوست کمک کند. همچنین این روش برای ترمیم پوست و رفع جای جوش ها و زخم های قدیمی استفاده می شود. اما به منظور ترمیم سریع تر زخم ها و خراش های ناشی از آن بهتر است بلافاصله از کرم ترمیم کننده استفاده شود. کرم ترمیم کننده آیوما یکی از محصولاتی است که برای درمان التهابات میکرونیدلینگ به کار می رود. این محصول دارای کورتون است و می تواند عوارض و التهابات پوستی بعد از آن را نیز از بین ببرد.

کرم ترمیم کننده بعد لیزر

سولاریوم، اپیلاسیون، میکرودرم اپرژن، الکترولیز، لیزر موهای زائد و لیزرهای درمانی که به روی پوست انجام می شوند نیز می توانند منجر به ایجاد سوختگی و التهاب در پوست شوند. به منظور کاهش این التهابات بهتر است بلافاصله بعد از اتمام لیزر از کرم ترمیم کننده استفاده شود.

 

کرم ترمیم کننده اوفلیا بعد از لیزر استفاده می شود

کرم ترمیم کننده مخصوص لیزر افلیا

کرم ترمیم کننده جای جوش

کرم ترمیم کننده درمالیفت از جمله محصولاتی است که برای درمان جای جوش مورد استفاده قرار می گیرد. در این محصول از ترکیبات گیاهی از جمله عصاره کالاندولا، ژل آلوئه ورا و ماده سنتلا آسیاتیکا استفاده شده است که سرعت ترمیم پوست و رفع جای جوش های قدیمی را بالا می برد. کرم ترمیم کننده اسکار هیل نیز یکی از بهترین محصولاتی است که برای رفع جای جوش ها و اسکار زخم های قدیمی به کار می رود. این محصول سرشار از مواد فعال کننده مکانیزم های بازسازی پوست است. به همین دلیل می تواند سرعت ترمیم پوست را بالا ببرد.

راهنمای خرید کرم ترمیم کننده

بعد از شناخت ترمیم کننده ها سوالی که پیش می آید این است؛ ترمیم کننده مناسب پوست خود را چگونه انتخاب کنیم؟ قبل از خرید کرم ترمیم کننده باید میزان و نوع آسیبی که به پوست شما وارد شده است تعیین گردد. بدین منظور باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. پس از آن پزشک بر اساس میزان جراحات وارده به پوست شما و هدف از ترمیم و بازسازی پوست یکی از کرم های ترمیم کننده را به شما معرفی می کند.
کرم ترمیم کننده در سه نوع مختلف تولید می شود که عبارتند از:

  • کرم های ترمیم کننده ملایم برای رفع جای جوش ها و آفتاب سوختگی ها
  • کرم های ترمیم کننده برای رفع جای جوش ها، اسکار زخم ها، بریدگی ها و بهبود سوختگی های سطحی
  • کرم های ترمیم کننده قوی برای از بین بردن و بهبود زخم های عمیق مانند جای بخیه و زخم های ناشی از جراحی

جمع بندی

«ترمیم کننده چکار میکند؟»، «نحوه استفاده از ترمیم کننده چگونه است؟»، «راهنمای خرید ترمیم کننده» این ها مطالبی هستند که در این مقاله بیان شد. شایان ذکر است اگر پوست آسیبی نداشته باشد و از کرم ترمیم کننده استفاده شود می تواند آسیب های جدی به پوست وارد کند. در فروشگاه ایطو مشاوران متخصص در حوزه ی مراقبت از پوست آماده ی کمک به شما در انتخاب مناسب ترین ترمیم کننده با نیاز شما هستند.

 

منبع:https://eitoo.ir/magazin/ترمیم-کننده-چیست؟/

 
 


:: برچسب‌ها: ترمیم کننده زخم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
کاربرد کرم ضد لک چیست؟
یک شنبه 5 دی 1400 ساعت 10:1 | بازدید : 373 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )
یکی از نگرانی‌‎هایی که از بابت تهیه و مصرف کرم ضد لک وجود دارد این است که آیا پس از درمان و دریافت نتیجه‎‌ی مطلوب امکان بازگشت لک‎‌ها بر روی صورت وجود دارد؟ در پاسخ باید عرض شود که اگر از محصولات استاندارد و باکیفیتی استفاده کرده باشید امکان بازگشت این لک‎‌ها وجود نخواهد داشت.
 
به نقل از آفتاب‌‌نیوز پوست انسان علاوه بر بهره‎‌مندی از نقش محافظتی و ایجاد ایمنی برای بسیاری از بافت‌‎های داخلی بدن، در زیبایی و اعتماد به نفس افراد نیز تاثیر بسزایی دارد؛ بنابراین با توجه به نقش و اهمیت این عضو ارزشمند، نیاز است به واسطه‎‌ی استفاده محصولات مراقبت پوست نظیر کرم ضد لک، به زیبایی و سلامت آن توجه بیشتری نماییم. با برخورداری از یک پوست سالم و عاری از لک‌‎های متعدد حس خوبی را می‌توان از پوست خود دریافت نموده و با اعتماد به نفس بالاتری در جامعه حضور پیدا کرد. کرم ضد لک با توانایی محو نمودن لک‌‎های ایجاد شده بر صورت در اثر عوامل متفاوت، می‌تواند در راستای ایجاد این حس خوب گام بلندی بردارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر به دلایل متفاوتی متوجه بروز لک‎‌های متعددی روی پوست خود شدید پس از کسب اطلاعات در خصوص علت ایجاد لک‎‌ها به سراغ محصولات و کرم‌‎های ضد لک رفته و با استفاده‎‌ی این محصولات در دوره‎‌های مشخص به بهبود زیبایی و سلامت پوست خود کمک موثری نمایید.

اهمیت آشنایی با کرم‎‌های ضد لک

در دنیای امروز مبحث زیبایی ظاهری و مراقبت و توجه به پوست بیش از پیش اهمیت پیدا کرده وهمواره عده‎‌ی زیادی در تلاشند تا با تهیه‌‎ی محصولات متفاوتی نظیر ضد لک، ضدجوش‎‌ها و آبرسان‎‌ها هر چه بهتر از پوست خود مراقبت نموده و ظاهر زیبایی را به صورت خود ببخشند. این در حالی است که اگر خرید و استفاده از محصولات متنوع با شناخت کافی صورت نپذیرد ممکن است نتایج عکسی را ایجاد کرده و یا با عدم ایجاد هیچگونه تغییری در پوست، سبب ناامیدی مصرف‌کننده و ضررمالی وی شود. به همین سبب پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد تهیه و خرید یک محصول با کیفیت و تاثیرگذار را دارید کمی تامل پیشه کرده و با ما همراه شوید تا بعد از پایان مطالب با نگاه تازه‎‌تری و به صورت حرفه‎‌ای‌تری به سراغ خرید کرم ضد لک مدنظر خود بروید.

آشنایی با کرم ضد لک

ضد لک به نوعی کنترل کننده فرآیند تولید رنگدانه‌های پوست است و با از بین بردن تیرگی‌ها و کدری ها، پوست رادرخشان می‌کند. کرم ضد لک رطوبت رسان، احیا کننده سلول‌های مرده و جوان ساز پوست است. ضد لک‌‎ها بسته به‌‎ نوع خود می‌توانند حاوی مواد متفاوتی از جمله ویتامین c وترکیبات هیدروکینون و یا گیلیسرین باشند. توجه به درصد هیدروکونین موجود در کرم ضد لک مدنظر از نظر احتمال ایجاد سوختگی در پوست حائز اهمیت خواهد بود. چرا که حضور این ماده در غلظت بالای ۴ درصد ممکن است منجر به آسیب‌رسانی به پوست شود. در بعضی از محصولات به علت حساسیتی که برخی افراد به این ماده نشان می‌دهند، ترکیبات دیگری، چون نیاسینامید و عصاره‎‌های توت، آربوتین به جای هیدروکینون به محصولات اضافه شده است. خوب است بدانید که ضد لک‎‌ها می‌توانند در کنار تمامی مواد خود از ترکیبات روشن‌کننده پوست هم بهره‎‌مند باشند تا به طور همزمان در حین از بین بردن لک‌‎های قدیمی به روشن شدت کلی پوست کمک نمایند.

کاربرد کرم‌های ضد لک

همانطور که می‌دانید پوست انسان تحت تاثیر نور خورشید و البته بیماری‎‌های متعدد پوستی و یا حتی در طی درمان برخی از بیماری‎‌های خاص با لک‎‌های متعددی روبرو می‌شود. مکانیسم اثر کرم ضد لک به گونه‌‎ای بوده که درمان لک‎‌های حاصل از بیماری‎‌های متعددی، چون اگزما، آکنه، پیسی، آفتاب سوختگی، افزایش سن و لک‎‌های حاصل از بارداری و یا حتی مصرف برخی از دارو‌های خاص هورمونی را پوشش داده و با برطرف نمودن این لک‌‎ها پوست شفاف و زیبایی را برای فرد به ارمغان می‎‌آورد. اما علاوه بر تمامی موارد فوق، کرم ضد لک گاهی در درمان و از بین بردن لک‌های مادرزادی نیز می‌تواند اثربخش واقع شود که این موضوع برای بسیاری از افراد که شاید به علت مادرزادی و همیشگی بودن لک‎‌ها از درمان پوست خود ناامید شده‎‌اند بسیار رضایت‌بخش باشد.

کاربرد کرم ضدلک چیست؟

آیا کرم ضد لک بر روی کک و مک هم اثر بخشی دارد؟

یکی از مشکلات متداول پوستی که بیشتر در افراد سفید پوست شاهد آن هستیم ایجاد کک و مک‎‌های متعدد بر روی پوست می‌‎باشد. لک‌ها در قسمت‌های مختلف بدن می‌توانند به وجود آیند، اما معمولاً لک صورت بیشتر به چشم می‌آید، زیرا در معرض دید است و صورت و دست‌ها اولین عضو از بدن هستند که نمایان می‌شوند. لک‌ها در انواع مختلفی از جمله لک‌های سفید، لک‌های قهوه ای، قرمز، آبی و تیره رنگ وجود دارند. برخی از آن‌ها به صورت مادرزادی و برخی دیگر به دلایل مختلف به وجود می‌آیند.. در خصوص اثرگذاری کرم ضد لک بر روی کک و مک باید عرض شود که تنها استفاده از کرم‎‌های روشن‌کننده‎ و ضد لک در درمان این مشکل پوستی کافی نخواهد بود. پس اگر بخواهیم به این سوال که آیا محصولات ضد لک به تنهایی قادر به از بین بردن کک و مک هستند پاسخ دهیم باید عرض کنیم که خیر؛ پیشگیری از ازدیاد این لک‌‎ها و یا حتی درمان آن‎‌ها نیازمند استفاده از راه‎‌حل‌های کاربردی چون: استفاده از ضدآفتاب‎‌های باکیفیت و لیزر و کرم‎‌های ضد لک می‌‎باشد؛ بنابراین خوب است که با استفاده از کلیه‌‎ی روش‌های درمانی و استفاده از کمک مشاوران پوست و مو به درمان لک صورت خود پرداخته و از طریق روش‌های اتخاذ شده بهترین نتیجه‎‌ی ممکن را دریافت نمود.

کرم‎‌های ضد لک در چه مواقعی باید مصرف شوند؟

کرم و محصولات ضد لک معمولا به عنوان پیشگیری و درمان لک‎‌ها به فروش می‎‌روند؛ بنابراین نوع مصرف کرم ضد لک به نقش آن در درمان یا پیشگیری و یا هردو به صورت همزمان، بستگی خواهد داشت. به طورکلی استفاده از کرم‎‌های ضد لک به صورت دوره‎‌های دوماهه و سه ماهه در دو نوبت در شبانه روز می‌‎بایست صورت پذیرد تا اثر بخشی خود را نشان دهد. نکته‌‎ی حائز اهمیتی که در طی دوره‌ی مصرف مطرح می‌شود این است که لک‎‌هایی که مدت زمان زیادی از حضور آن‎‌ها در پوست می‎‌گذرد به فرصت بیشتری برای پاکسازی از پوست احتیاج دارند به همین دلیل توصیه می‌شود صبور باشید تا کرم ضد لک با اثر بخشی خود به مرور این لک‌‎ها را کم رنگ کرده و از بین ببرد. برای خرید انواع ضد لک می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://eitoo.ir/product-category/مراقبت-پوست/ضد-لک-و-روشن-کننده/

کاربرد کرم ضدلک چیست؟

ایا امکان بازگشت لک‌‎ها پس از اتمام دوره‎‌ی مصرف وجود دارد؟

یکی از نگرانی‌‎هایی که از بابت تهیه و مصرف کرم ضد لک وجود دارد این است که آیا پس از درمان و دریافت نتیجه‎‌ی مطلوب امکان بازگشت لک‎‌ها بر روی صورت وجود دارد؟ در پاسخ باید عرض شود که اگر از محصولات استاندارد و باکیفیتی استفاده کرده باشید امکان بازگشت این لک‎‌ها وجود نخواهد داشت. اما نکته‎‌ی مهمی که باید به آن توجه شود این است که در هر صورت پوست باز هم ممکن است در طی عوامل متعدد، لک‎‌های جدیدی به خود ببیند. به همین سبب توصیه می‌شود که این کرم‎‌ها را همیشه در دسترس داشته باشید تا به عنوان کرم پیشگیری‌کننده و یا درمان‌کننده به محض احساس ایجاد لک‎‌های جدید استفاده نمایید. در صورت تمایل به خرید محصولات و پکیج‌‎های درمانی متفاوت مخصوص پوست و مو می‌توانید به سایت فروشگاه ایطو (https://eitoo.ir) مراجعه نمایید. این وبسیات با ایجاد تنوع در محصولات ایرانی و خارجی خود امکان انتخاب محصولات با محدودیت کمتر را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 


:: برچسب‌ها: مراقبت از پوست , ضد لک , لک صورت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آیا ترامادول باعث زودانزالی می شود؟
چهار شنبه 12 آبان 1400 ساعت 17:29 | بازدید : 344 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

زود انزالی چیست؟

انزال زودرس (PME) نشان دهنده یک اختلال رایج جنسی است و با تأثیر منفی بر کیفیت زندگی و روابط زناشویی همراه است. شواهد اخیر نشان می دهد که ترامادول برای جلوگیری و درمان زود انزالی تا حدی موثر است. مروری بر ادبیات مقاله‌های مجلات منتشر شده بین ژانویه 2000 و ژوئیه 2014 انجام شد که با کلمات کلیدی "ترامادول" و "انزال زودرس" مطابقت داشتند. IELT به عنوان نتیجه اولیه در هر یک از مقالات بررسی شده برای اثربخشی استفاده شد.

در این تحقیقات مشخص شد که ترامادول در دوز های درخواستی در افزایش طول IELT در مردان با درجات مختلف PE موثر است و رضایت بیمار را بهبود می بخشد. ترامادول به طور کلی به خوبی تحمل می شد، به ویژه در بین کسانی که دوزهای 25 و 50 میلی گرمی مصرف می کردند. اگرچه خطر وابستگی به ترامادول وجود دارد، اما این اتفاقات نادر هستند، به ویژه در دوزهای پایین که به طور متناوب مصرف می شوند. در نتیجه، ترامادول یک درمان خوراکی موثر برای زودانزالی است که به طور کلی ایمن و قابل تحمل است. 

تحقیقات انجام شده بر روی تاثیر ترامادول بر روی زود انزالی

تحقیقی با استفاده از پایگاه‌های داده‌های MEDLINE-PubMed، EBSCO-Academic Search Complete و Wolters Kluwer-LAW Journal انجام شد. تمام مقالات مجلات منتشر شده بین ژانویه 2000 و ژوئیه 2014 که با کلمات کلیدی "ترامادول" و "انزال زودرس" مطابقت داشتند، غربالگری شدند، سپس جستجو به صورت دستی ارجاع داده شد تا مقالات تکراری حذف شوند. از این فهرست، ما سپس چکیده ها و دست نوشته ها را برای ارتباط در پرداختن به سوال اصلی اثربخشی ترامادول در درمان زود انزالی مرور کردیم. شایان ذکر است که ما معتبرترین مقالات را جمع آوری کردیم. 

در نهایت 39 مقاله کامل برای غربالگری تولید شد. پس از اعمال معیارهای ورودی/خروجی، 8 مقاله مرتبط را شناسایی کردیم تا در بررسی خود لحاظ کنیم. جدول 1 طرح ها و ویژگی های مطالعه را برجسته می کند. طرح‌های مطالعه همگی آینده‌نگر بودند، پنج طرح شامل تصادفی‌سازی و همه به جز یکی دارای بازوی دارونما بودند. مدت زمان درمان از 3 تا 24 هفته متغیر بود. دوز مصرفی بین 25 تا 100 میلی گرم بود و بسته به مطالعه با دوز روزانه یا بر اساس تقاضا ارزیابی شد. همچنین تنوع در طرح مطالعه با توجه به نحوه تعریف PE و شدت بیماری پایه وجود داشت. همانطور که در جدول 2 اشاره شد، اکثر مطالعات از DSM-IV-TR برای تعریف انزال زودرس استفاده کردند. 

مواد و متد آزمایشی برای بررسی تاثیر ترامادول بر روی زود انزالی

پس از اخذ تاییدیه کمیته اخلاق محلی، یک کارآزمایی بالینی از مارس تا ژوئیه 2011 بر روی بیماران سرپایی از کلینیک روانی-جنسی، بخش روانپزشکی در بیمارستان نهرو، کالج پزشکی BRD، گوراخ پور، UP انجام شد.

بیمارانی که دارای معیارهای زیر بودند وارد مطالعه شدند

  • 20-45 سال سن

  • افراد سالم (با بیماری های جسمی عمده مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا، بیماری های مقاربتی یا بیماری های روانی)

  • افرادی که داروهایی مانند بنزودیازپین ها، داروهای تسکین دهنده اضطراب، داروهای خواب آور را مصرف نمیکنند

  • کسانی که در یک رابطه عاطفی پایدار باشند

  • عدم استفاده از روش های جلوگیری از بارداری مانع

  • استفاده سختگیرانه از کرنومتر در هنگام رابطه جنسی (به بیماران آموزش داده شد که چگونه از کرنومتر در تلفن همراه خود استفاده کنند)

به کلیه شرکت کنندگان اطلاع داده شد و رضایت نامه کتبی گرفته شد. همه مردان دگرجنسگرا بودند. فعال جنسی؛ در یک رابطه جنسی مداوم، پایدار و حداقل به مدت 3 ماه؛ و هیچ اختلال جنسی دیگری از جمله اختلال نعوظ (ED) که توسط پرسشنامه شاخص بین المللی عملکرد نعوظ تعیین شده بود، نداشت. بیماران مبتلا به بیماری های مزمن روانپزشکی یا سیستمیک، مانند دیابت، با فشار خون بالا، با سوء مصرف الکل یا مواد، یا افرادی که از هر دارویی استفاده می کردند از مطالعه حذف شدند. آزمایش ادرار به طور معمول برای حذف عفونت های ادراری انجام شد.

معیارهای IELT، DSM-IV TR و ابزار تشخیصی انزال زودرس برای ارزیابی زود انزالی قبل و بعد از درمان استفاده شد. آیلتس قبل و بعد از درمان با استفاده از کرونومتر در دستان شریک رابطه محاسبه شد. بیمارانی که از استفاده دقیق از کرونومتر در حین رابطه جنسی پیروی نکردند، شریک جنسی خود را تغییر دادند یا شریکشان با شرکت در مطالعه موافقت نکرد و بیمارانی که عوارض جانبی ترامادول را تحمل نکردند از مطالعه حذف شدند. همه بیماران نامه های رضایت آگاهانه را امضا کردند.

در مجموع 60 بیمار به طور تصادفی در دو گروه 30 نفری قرار گرفتند. به بیماران گروه A روزانه 100 میلی گرم ترامادول به مدت 4 هفته و سپس در صورت درخواست هر 2 یا 8 ساعت قبل از تماس جنسی برای 4 هفته بعد داده شد. به بیماران گروه B به مدت 4 هفته یک قرص دارونما داده شد و سپس 2 یا 8 ساعت قبل از تماس جنسی به مدت 4 هفته بعد یک دارونما در صورت درخواست دریافت کردند.

به افراد مورد ازمایش دستور داده شد که داروی مورد مطالعه را 2 تا 8 ساعت قبل از برقراری رابطه واژینال، با فاصله بین رویدادهای مقاربتی حداقل 20 ساعت مصرف کنند تا از شستشوی دارو و تأثیر آن اطمینان حاصل شود. به شرکای زن آموزش داده شد که با استفاده از کرونومتر (برنامه کرونومتر تلفن همراه) و ثبت زمان در دفترچه یادداشت مطالعه، آزمون IELT را برای هر رویداد زمان بندی کنند. 

آزمودنی ها بعد از هفته های 4 و 8 مورد ارزیابی قرار گرفتند و نمره IELT، مشخصات انزال زودرس (PEP)، علائم حیاتی و عوارض جانبی آنها ثبت شد. بیماران از نظر میانگین رابطه جنسی در هفته و میزان رضایت از تجویز دارو (روزانه در مقابل پراکنده) مورد بازجویی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آزمون های توصیفی و استنباط داده ها با استفاده از آزمون t-test تجزیه و تحلیل شد. 

میانگین سنی گروه ها مشابه بود: در گروه ترامادول 37.5 سال (محدوده 28-45) و 38.3 سال (محدوده 28-45) و دارونما. اکثریت شرکت کنندگان (90 درصد (54 از 60)) متاهل بودند.

فراوانی آمیزش جنسی و ویژگی های PE در جدول 1 نشان داده شده است. اکثر افراد (68.3٪ (41 از 60)) PE مادام العمر داشتند. 71.6 درصد از مردان زمان انزال را در مدت کوتاهی پس از دخول، 18.3 درصد مردان زمان انزال در هنگام دخول، 3.3 درصد مردان زمان انزال با تحریک بسیار کم و 6.6 درصد مردان زمان انزال قبل از دخول را گزارش کردند. 55 درصد (33 از 60) مرد، 2 تا 3 بار در هفته (60 درصد در گروه ترامادول و 50 درصد در گروه دارونما) رابطه جنسی داشتند.

مکانیسم عمل ترامادول

ترامادول یک قرص مسکن با اثر مرکزی با دو مکانیسم اثر اولیه است. یک انانتیومر به عنوان آگونیست گیرنده های مو مخدر عمل می کند و دیگری بازجذب نوراپی نفرین و سروتونین (5-HT) را مهار می کند. اگرچه هنوز درک کاملی از این موضوع وجود ندارد. چگونه ترامادول PE را بهبود می بخشد، شواهد نشان می دهد که هر یک از اقدامات دارویی نقش مستقلی دارند.

10 اول، عملکرد غیرافیونی مسیرهای مهاری را فعال می کند که بازجذب نوراپی نفرین و سروتونین را مختل می کند و بنابراین انزال را به روشی مشابه آنچه در SSRI مشاهده می شود به تاخیر می اندازد. ثانیاً، در مدل‌های حیوانی، مؤلفه تریاک ضد درد نشان داده شده است که هم هدایت حرکتی و هم هدایت حسی را در نخاع سرکوب می‌کند بنابراین اثرات بی‌حسی بر روی اعصاب محیطی ایجاد می‌کند که به سرکوب ورودی تحریکی کمک می‌کند و باعث انزال می‌شود.

 منبع

 


:: برچسب‌ها: ترامادول , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
کرم ضد آفتاب ایرانی بخرم یا خارجی؟
چهار شنبه 12 آبان 1400 ساعت 15:7 | بازدید : 335 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

اشعه خورشید عامل اصلی بسیاری از مشکلات پوستی مانند تیرگی پوست، چین و چروک، پیری زودرس و مشکلاتی از این دسته است. متخصصان پوست سال هاست به این نتیجه رسیده اند که قرار گرفتن مداوم زیر نور آفتاب، به مروز باعث سرطان پوست نیز می شود، بنابراین محافظت از این نعمت خدادادی بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد. بهترین روش محافظت از پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب است. کرم ضد آفتاب حاوی موادی است که از پوست در برابر اشعه های ماورای بنفش( UVA و UVB) محافظت میکند.

امروزه دیگر اهمیت خرید کرم ضد آفتاب بر کسی پوشیده نیست، اما سوالی که بسیاری از مردم از متخصصان پوست می پرسند این است که “کرم ضد آفتاب ایرانی بهتر است یا خارجی؟” در این مطلب با بررسی مزایا و معایب کرم های ضد آفتاب ایرانی، به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد و در ادامه بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.
 
 
کرم ضد آفتاب ایرانی بخرم یا خارجی؟

کرم ضد آفتاب ایرانی یا خارجی؟

انواع مختلفی از برند های ایرانی و خارجی در رابطه با کرم های ضد آفتاب مطرح هستند. ضد آفتاب های ایرانی متناسب با آب و هوای ایران، رنگ و نوع پوست اغلب افراد ایرانی و همچنین زاویه تابش آفتاب طراحی شده اند. اما برند های معتبر خارجی نیز سال ها در این زمینه فعالیت کرده اند اما موضوع مهم این است برند مطرح و دارای تایید وزارت بهداشت را انتخاب کنید.

بعضی از افراد معتقدند که متناسب بودن ضد آفتاب های ایرانی با نوع و رنگ پوست ایرانیان و همچنین زاویه تابش آفتاب، فقط یک ادعای بازاری و برای فروش بیشتر این محصولات است. برای اینکه صحت این ادعا را ثابت کنیم، مزایای کرم های ضد آفتاب ایرانی را بررسی میکنیم.

نقاط مثبت کرم ضد آفتاب ایرانی

قیمت ارزان تر

همه انسان ها عادت دارند که اگر محصولی را با قیمت گران خریده باشند، در مصرف آن محتاط باشند و به مقدار کم از آن محصول استفاده کنند. ضد آفتاب هم از این قاعده مستثنی نیست. ارزان تر بودن کرم ضد آفتاب ایرانی باعث می شود که ما با خیال راحت تر، به مقدار توصیه شده که به اندازه 2 تا 2.5 بند انگشت است از آن استفاده کنیم.

پایدار بودن

یکی دیگر از مزایای کرم های ضد آفتاب ایرانی نسبت به خارجی، این است که ضد آفتاب های خارجی معمولا قبل از ترخیص مدت زمانی را در گمرک هستند. گمرگ های ایران نیز معمولا یا در بندعباس، کیش و در شهر های گرم هستند. گرمای هوا باعث دوفاز شدن کرم ضد آفتاب شده و به حالت ناپایدار در می آیند. متخصصان آرایشی و زیبایی توصیه میکنند که اصلا از ضدآفتاب های ناپایدار استفاده نکنید.

نقاط منفی کرم های ضد آفتاب ایرانی

عدد SPF غیر دقیق

SPF فاکتور محافظت در برابر آفتاب میباشد و این عدد برای یک کرم ضد آفتاب خوب باید بین 30 تا 60 باشد، اما متاسفانه در بسیاری از برندهای ضد آفتاب ایرانی، SPF به درستی اندازه گیری نمی شود.

نداشتن تست مصرف کننده

شرکت های خارجی معمولا قبل از توزیع عمده محصول خود، آن را روی گروه هدف خود تست میکنند، سپس با اطلاعات علمی و مشاهدات تجربی که از گروه مصرف کننده خود به دست آورده اند، توضیحاتی را درباره مزایای برند خود روی جعبه کرم ضد آفتاب می نویسند تا ادعایشان اثبات شده باشند، درحالی که بسیاری از شرکت های ایرانی این ادعای اثبات شده را ندارند.

کرم ضد آفتاب ایرانی بهتر است یا خارجی؟

اگر بخواهیم جمع بندی درستی داشته باشیم، باید بگوییم فیلترهای کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی تفاوت چندانی باهم ندارند و تنها چیزی که در خرید و مصرف کرم ضد آفتاب مهم است، محافظت آن از پوست صورت و بدن میباشد. درست مانند وقتی که ما یک لباس میخریم و تنها هدف ما از خرید و پوشیدن این لباس، پوشاندن بدنمان است. در چنین شرایطی برای مهم نیست که این لباس ایرانی است یا خارجی یا این که از چه برندی تولید شده است.

مهم ترین مواردی که باید در مصرف کرم ضد آفتاب به آنها توجه کنیم، عبارتند از :

هر بار به اندازه 2 یا 2.5 بند انگشت به صورت خود بمالیم. برای اثربخشی بیشتر، 20 تا 30 دقیقه قبل از خروج از منزل، از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم. اگر در مکان های سر باز کار میکنید، باید هر دو ساعت یکبار، مصرف ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی کدام است؟

یکیاز بهترین برند های تولید کننده کرم ضد آفتاب، سینره است. جالب است بدانید که برند سینره همیشه مورد تایید نشست‌های بزرگ علمی و متخصصین پوست و موی داخلی بین المللی از جمله آکادمی بیماری‌های پوست و موی لندن قرار گرفته است. سینره  با بهره گیری از مواد اولیه با بالاترین کیفیت، بهترین کرم های ضد آفتاب برای پوست چرب، پوست خشک و پوست های حساس را مخصوص آقایان و خانم ها تولید کرده است.

مزایای کرم ضد آفتاب سینره

محافظت از پوست صورت و بدن در برابر اشعه های UVA و UVB
 
حاوی فیلترهای فیزیکی و شیمیایی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا
 
حاوی ترکیبات گیاهی ضد التهاب
 
مقاوم در برابر شستشو و تعریق
 
فاقد روغن و رنگ و عدم ایجاد رنگ غیرطبیعی بر روی پوست

خرید کرم ضد آفتاب از داروخانه آنلاین مهتاطب

شما می توانید انواع کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی و همچنین سایر محصولات برند سینره مانند کرم ضد لک، لوسیون، کرم مرطوب کننده و شامپو را از داروخانه آنلاین مهتاطب خریداری کرده و به طور رایگان درب منزل خود تحویل بگیرید. 
 
 


:: برچسب‌ها: کرم ضد آفتاب , ضد آفتاب , مراقبت پوست ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
افسردگی چیست؟
دو شنبه 29 شهريور 1400 ساعت 14:55 | بازدید : 332 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 

افسردگی به عنوان اختلال خلقی طبقه بندی می شود. ممکن است به عنوان احساس غم ، از دست دادن یا عصبانیت توصیف شود که در فعالیتهای روزمره فرد اختلال ایجاد می کند.

همچنین نسبتاً متداول است منبع معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) تخمین می زند که 8.1 درصد از بزرگسالان آمریکایی بالای 20 سال در هر دوره 2 هفته ای از 2013 تا 2016 دچار افسردگی بوده اند.

افراد افسردگی را به طرق مختلف تجربه می کنند. ممکن است در کار روزانه شما تداخل ایجاد کند و در نتیجه زمان از دست رفته و بهره وری پایین تری را در پی داشته باشد. همچنین می تواند بر روابط و برخی شرایط مزمن سلامتی تأثیر بگذارد.

شرایطی که به دلیل افسردگی می تواند بدتر شود عبارتند از:

آرتروز
آسم
بیماری قلب و عروقی
سرطان
دیابت
چاقی


این مهم است که بدانیم احساس ناراحتی در برخی مواقع بخشی عادی از زندگی است. حوادث غم انگیز و ناراحت کننده برای همه اتفاق می افتد. اما اگر به طور منظم احساس ناامیدی یا ناامیدی می کنید ، ممکن است با افسردگی روبرو شوید.

افسردگی یک بیماری جدی پزشکی محسوب می شود که بدون درمان مناسب می تواند بدتر شود. کسانی که به دنبال درمان هستند ، فقط در چند هفته بهبود علائم را مشاهده می کنند.

 

علائم افسردگی

 

افسردگی می تواند بیش از یک حالت دائمی ناراحتی یا احساس "آبی" باشد.

افسردگی شدید می تواند علائم مختلفی را ایجاد کند. برخی بر روحیه شما و برخی دیگر بر بدن شما تأثیر می گذارد. علائم نیز ممکن است مداوم باشند ، یا بیایند و بروند.

علائم افسردگی در مردان ، زنان و کودکان متفاوت است.

مردان ممکن است علائم مربوط به خود را تجربه کنند:

  • خلق و خو ، مانند عصبانیت ، پرخاشگری ، تحریک پذیری ، اضطراب ، بی قراری
  • بهزیستی احساسی ، مانند احساس خالی ، غمگین ، ناامید کننده
  • رفتار ، مانند از دست دادن علاقه ، دیگر لذت بردن از فعالیتهای مورد علاقه ، احساس خستگی آسان ، افکار خودکشی ، نوشیدن بیش از حد ، استفاده از مواد مخدر ، انجام فعالیتهای پرخطر
  • علاقه جنسی ، مانند کاهش میل جنسی ، عدم عملکرد جنسی
  • توانایی های شناختی مانند ناتوانی در تمرکز ، مشکل در انجام وظایف ، تأخیر در پاسخگویی به مکالمات
  • الگوهای خواب مانند بی خوابی ، خواب ناآرام ، خواب آلودگی بیش از حد ، نخوابیدن شبانه روز
  • سلامت جسمی مانند خستگی ، درد ، سردرد ، مشکلات گوارشی

زنان ممکن است علائم مربوط به خود را تجربه کنند:

  • خلق و خو ، مانند تحریک پذیری
  • بهزیستی احساسی ، مانند احساس غم و اندوه یا تهی بودن ، اضطراب یا ناامیدی
  • رفتار ، مانند از دست دادن علاقه به فعالیت ها ، کناره گیری از مشارکت های اجتماعی ، افکار خودکشی
  • توانایی های شناختی مانند تفکر یا کند صحبت کردن
  • الگوهای خواب ، مانند مشکل در خوابیدن در طول شب ، زود بیدار شدن ، خوابیدن بیش از حد
  • بهزیستی جسمانی ، مانند کاهش انرژی ، خستگی بیشتر ، تغییر اشتها ، تغییرات وزن ، درد ، درد ، سردرد ، افزایش گرفتگی عضلات

کودکان ممکن است علائم مربوط به خود را تجربه کنند:

  • خلق و خو ، مانند تحریک پذیری ، عصبانیت ، نوسانات خلقی ، گریه
  • بهزیستی احساسی ، مانند احساس بی کفایتی (به عنوان مثال "من نمی توانم کاری را درست انجام دهم") یا ناامیدی ، گریه ، ناراحتی شدید
  • رفتارهایی مانند مشکل در مدرسه یا امتناع از رفتن به مدرسه ، اجتناب از دوستان یا خواهر و برادرها ، افکار مرگ یا خودکشی
  • توانایی های شناختی مانند مشکل در تمرکز ، کاهش عملکرد مدرسه ، تغییر در نمرات
  • الگوهای خواب مانند مشکل در خوابیدن یا خوابیدن زیاد
  • رفاه جسمانی مانند از دست دادن انرژی ، مشکلات گوارشی ، تغییر اشتها ، کاهش یا افزایش وزن
  • علائم می تواند فراتر از ذهن شما باشد.

این هفت نشانه جسمی افسردگی ثابت می کند که افسردگی فقط در ذهن شما نیست.

دلایل افسردگی

دلایل متعددی برای افسردگی وجود دارد. آنها می توانند از بیولوژیکی تا شرایطی متغیر باشند.

علل شایع عبارتند از:

سابقه خانوادگی. در صورت داشتن سابقه خانوادگی افسردگی یا اختلال خلقی دیگر ، شما بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستید.
ترومای اولیه دوران کودکی. برخی رویدادها بر نحوه واکنش بدن شما در برابر ترس و موقعیت های استرس زا تأثیر می گذارد.
ساختار مغز. اگر لوب پیشانی مغز شما کمتر فعال باشد ، خطر بیشتری برای افسردگی وجود دارد. با این حال ، دانشمندان نمی دانند این اتفاق قبل یا بعد از شروع علائم افسردگی رخ می دهد.
شرایط پزشکی. برخی از شرایط ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهد ، مانند بیماری های مزمن ، بی خوابی ، درد مزمن یا اختلال بیش فعالی-کمبود توجه (ADHD).
استفاده مواد مخدر. سابقه سوء مصرف مواد مخدر یا الکل می تواند بر خطر شما تأثیر بگذارد.
حدود 21 درصد افرادی که مشکل مصرف مواد دارند نیز افسردگی را تجربه می کنند. علاوه بر این دلایل ، عوامل خطر دیگر افسردگی عبارتند از:

  • عزت نفس پایین یا انتقاد از خود
  • سابقه شخصی بیماریهای روانی
  • داروهای خاص
  • رویدادهای استرس زا مانند از دست دادن یکی از عزیزان ، مشکلات اقتصادی یا طلاق
  • عوامل زیادی می توانند بر احساس افسردگی تأثیر بگذارند ، و همچنین در افرادی که این بیماری را ایجاد می کنند و در چه کسانی ایجاد نمی شود.

دلایل افسردگی اغلب با سایر عوامل سلامت شما مرتبط است.

با این حال ، در بسیاری از موارد ، ارائه دهندگان خدمات درمانی قادر به تعیین علت افسردگی نیستند.

منبع : https://www.healthline.com/health/depression


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟
دو شنبه 29 شهريور 1400 ساعت 14:49 | بازدید : 332 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )
 آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟؟ این معمولاً یکی از سوال هایی است که افرادی که به کلینیک های زیبایی کاشت ابرو مراجعه میکنند از مشاورین و متخصصان کشت ابرو پرس و جو می کنند. تمام افرادی که برای کاشت ابرو به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند، انتظار دارند که ابروی زیبا با خواب طبیعی و متناسب با فرم صورت شان و البته مورد علاقه و دلخواه خودشان داشته باشند. اما موضوعی که این افراد باید بدانند این است که میزان موفقیت هر عمل زیبایی بستگی زیادی به شرایط قبل و بعد از عمل و همچنین پروسه انجام آن عمل دارد.
 بنابراین اگر بخواهیم به سوال آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد، پاسخ کوتاهی بدهیم باید بگوییم در صورتی که کاشت ابرو در بهترین شرایط انجام نگیرد، بله نیاز به ترمیم پس از کاشت ضرورت پیدا می کند.اما نگران نباشید. 

 

چه به ترمیم پس از کاشت ابرو نیاز داریم؟

 
قبل از اینکه ضرورت ترمیم پس از کاشت را برایتان شرح دهیم این نکته را در نظر داشته باشید که نتیجه نهایی کاشت ابرو به طور معمول پس از یک سال به طور کامل مشاهده می‌شود. بنابراین اگر نیاز به ترمیم پس از کاشت داشته باشید، با تایید پزشک متخصص و بعد از یک سال این کار انجام می شود.اگرچه ممکن است شما قبل از یکسال متوجه فضای خالی بین ابروهای خود شوید یا اینکه خواب و حالت ابروها مورد نظر شما نباشد، اما این موضوعات می تواند چندین ماه پس از کاشت با رشد مو های کناری ابرو و پر شدن ابروهای کاشته شده، خواب آن به حالت عادی برگردد و به ترمیم نیاز نداشته باشید.

 
ترمیم ابرو پس از کاشت
 

چه افرادی به ترمیم پس از کاشت ابرو نیاز دارند



به طور قطعی نمی توان در این رابطه اظهار نظر کرد اما تجربه کاشت ابرو و بررسی میزان موفقیت این عمل زیبایی نشان داده است که افرادی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند به طور معمول بیشتر از سایر افراد نیاز به ترمیم کاشت ابرو دارند.
 

افرادی که تاتو هاشور میکرو بلیدینگ یا فیبروز ابرو دارند


همانطور که میدانید کاشت ابرو روی تاتو امکان پذیر است و افرادی که تاتو یا هاشور دارند نگرانی بابت کاشت ابرو ندارند. اما در عین حال این احتمال وجود دارد که به دلیل این که پوست آنها در ناحیه ابرو دچار تخریب شده و ممکن است منبع تامین خون کافی برای گرافت های کاشته شده نداشته باشد، میزان موفقیت کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار دهد.
این مورد تنها شامل تاتو و هاشور نمی شود، بلکه برخی از افرادی که در ناحیه ابرو دچار شکستگی، سوختگی و بخیه در این ناحیه بوده اند نیز این شرایط را تجربه می کنند. به همین دلیل احتمال اینکه این افراد نیاز به ترمیم پس از کاشت ابرو داشته باشند بیشتر است. اما نگران نباشید آمارها نشان میده از هر ۱۰ نفر با این شرایط تنها یک نفر به ترمیم پس از کاشت ابرو نیاز پیدا کرده است.

 
ترمیم ابرو پس از کاشت
 

عدم توجه به توصیه های قبل از کاشت ابرو


رعایت توصیه های قبل از کاشت ابرو در بالا بردن میزان موفقیت این جراحی زیبایی بسیار اهمیت دارد. حال اگر این موارد را رعایت نکنید، اگرچه پروسه کاشت ابروی شما با موفقیت به پایان می رسد اما نمی توانید انتظار داشته باشید که نتیجه دلخواهتان را از کاشت ابرو بگیرید. مصرف الکل، استعمال سیگار و دخانیات مصرف داروهایی مثل ماینوکسیدیل و تمام توصیه هایی که قبل از کاشت ابرو برای شما شرح داده ایم، می ‌تواند باعث شود که شما پس از کاشت ابرو نیاز به ترمیم داشته باشید. به همین دلیل است که باید توصیه های قبل از کاشت ابرو را جدی بگیرید.

 

عدم توجه به توصیه های پس از پشت ابرو



رعایت توصیه های پس از کشت ابرو از این جهت اهمیت دارد که بی توجهی به آن می تواند کاشت ابروی موفقیت آمیز شما را بی‌نتیجه کند. اگرچه پزشک متخصص با مهارت و تبحر خود تمام گرافتهای مو را بدقت و متناسب به صورت طبیعی در محل ابروی شما قرارداده است، اما شما می توانید با بی توجهی به توصیه های پس از کشت ابرو علاوه بر تشدید عوارض پس از کاشت ابرو، نتیجه نهایی کار او را تحت تاثیر قرار دهید. چرا که هفته اول پس از کاشت ابرو برای حصول نتیجه موفقیت کاشت بسیار حیاتی است. حال اگر شما شست و شو، فشار، خارش ابرو، ورزش سنگین و سایر توصیه های مهم را نادیده بگیرید، نتیجه نهایی کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار میدهد و به این ترتیب نیاز به ترمیم پس از کاشت خواهید داشت.
 

ترمیم ابرو


ترمیم ابرو پس از کاشت چگونه انجام میشود



برای ترمیم ابرو پس از کاشت همانند روش کاشت ابرو نیاز به برداشت مو و انتقال آن به ناحیه پوست ابرو خواهید داشت.
اگرچه ترمیم ابرو مانند روش کاشت ابرو انجام می گیرد، اما تفاوت هایی نیز دارند. در ترمیم ابرو میزان نفوذ تارهایی که برای کاشت به کار گرفته می‌شود، متفاوت از پروسه کاشت ابرو است. در ترمیم ابرو جراح راحت‌تر می‌تواند گرافت ها را در جهت و زاویه مناسب برای رشد و دریافت حداکثر خون رسانی تغییر دهد.
در جلسه ترمیم بعد از کاشت به دلیل اینکه خواب و زاویه و فرم طبیعی ابرو ها تا حدودی شکل‌گرفته نگرانی چندانی بابت نحوه کاشت و زاویه سازی گرافت ها وجود ندارد و معمولاً در یک جلسه انجام می شود
 

اهمیت مهارت جراح در ترمیم ابرو



موضوعی که باعث میشود ترمیم ابرو و حتی کاشت ابرو موفقیت آمیز باشد، تخصص و میزان مهارت جراحی است که این کار را انجام می دهد. چرا که اگر متخصص شما مهارت کافی در زمینه کاشت گرافت های ابرو نداشته باشد نه تنها کاشت ابرو بلکه ترمیم ابروی کاشته شده شما نیز نتیجه مثبت نخواهد داشت.
به همین دلیل است که باید در انتخاب بهترین کلینیک و متخصص کاشت ابرو تحقیقات کامل انجام دهید تا بتوانید ابروی طبیعی پس از کاشت داشته و از داشتن ابروی زیبا لذت ببرید.
 


:: برچسب‌ها: ابرو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
3 سوال مهم قبل از کاشت ابرو(هزینه، کلینیک و دوره نقاهت)
دو شنبه 29 شهريور 1400 ساعت 14:36 | بازدید : 353 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن پیوند مو به ابروی شما منتقل می شود. کاشت ابرو با این هدف انجام می شود که این پیوندهای مو باعث رشد موهای جدید شود و شکل ابروها تغییر کند.در روش کاشت مو، شاخه های مو از محل اهدا کننده استخراج می شوند و در نواحی ابرو قرار می گیرند که رشد کمتری دارند.جالب است بدانید که تنها خانم ها کاشت مو را انجام نمی دهند، بلکه این روش در بین آقایان نیز بسیار رایج شده است. 


ابروهای کم حجم بیشتر به دلایل زیر ایجاد می شود : 
 چربی بیش از حد، استرس، جذام، شیمی درمانی، تغییرات هورمونی، پیری، بیماری های پوستی مانند اگزما و درماتیت، تیروئید، آفتاب سوختگی، آرایش مکرر، سیستم ایمنی بیش از حد فعال، اضطراب، ضربه های مرکب و حوادث ایجاد می شوند.

 

هزینه کاشت ابرو چقدر است ؟

یکی از فاکتور هایی که قبل از جراحی زیبایی کاشت ابرو باید مورد بررسی قرار گیرد، هزینه کاشت ابرو است. با اندکی تحقیق در می یابید که هزینه کاشت ابرو در کلینیک های مختلف متفاوت است. این تفاوت قیمت به دلیل فاکتور های مختلفی است که در رابطه با کاشت ابرو تاثیر گذار است. 

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟


هزینه کاشت ابرو به عوامل زیر بستگی دارد :

 

  •  مدل ابرو
  • روش کاشت ابرو
  • تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت
  • مهارت جراح
  • کلینیک جراحی و امکانات و تجهیزات آن


در ادامه هر یک از موارد و نحوه تاثیر آن بر هزینه کاشت ابرو را برایتان توضیح می دهیم. ازبین این عوامل ابتدا مهارت جراح را برای شما شرح می دهیم که خود به تنهایی می تواند در زمینه طراحی ابرو، روش کاشت و گرافت مو تاثیر گذار است.
 


کاشت ابرو یک روش غیرپزشکی محسوب می شود. این بدان معناست که معمولاً تحت پوشش بیمه درمانی نیست. کاشت ابرو مشابه سایر روشهای زیبایی از جمله تزریق است.

هزینه کاشت ابرو بر اساس نیازهای فردی ، ارائه دهنده و محل زندگی شما متفاوت است. به طور متوسط ​​، این روش ممکن است از 3000 دلار تا 6000 دلار هزینه داشته باشد. در برآورد هزینه های اضافی مربوط به خود مرکز ، جراح و متخصص بیهوشی (در صورت نیاز) گنجانده شده است.

یک استثنا از قانون بیمه درمانی این است که پیوند ابرو به دلیل ریزش مو در اثر تصادف یا بیماری پزشکی زمینه ای ضروری تشخیص داده شود. اگرچه چنین مواردی کمتر رایج است. شما همچنان مسئول هرگونه حق بیمه و کسورات مورد نیاز برنامه بیمه خود خواهید بود.

همچنین آگاهی از هزینه های احتمالی خارج از روش اولیه بسیار مهم است. به عنوان مثال ، اگر بعد از مرحله بهبودی مایل به کاشت ایمپلنت هستید ، باید هزینه این هزینه را به ازای هزینه ارائه دهنده خود بپردازید.

بسیاری از ارائه دهندگان گزینه های پرداختی برای کمک به بیماران خود در جبران هزینه های عمل زیبایی خود دارند. این ممکن است به شکل تخفیف های ویژه ، تامین مالی یا برنامه های پرداخت باشد. قبل از رزرو کاشت ابرو ، از ارائه دهنده خود در مورد این گزینه ها سوال کنید.

 


چگونه کلینیک کاشت ابرو را انتخاب کنیم؟



یکی از موضوعات مهمی که موفقیت کاشت ابروی شما را تضمین می کند، کلینیک کاشت ابرو است. کاشت ابرو نیز مانند هر عمل جراحی زیبایی نیاز به یک گروه پزشک متخصص، پرستاران، نیروی خدمات و تجهیزات پزشکی دارد. بهره مندی از همه اینها در یک کلینیک معتبر امکان پذیر است. به همین دلیل است که شما نه تنها در انتخاب جراح زیبایی باید تحقیق کنید، بلکه باید با یک تحقیق همه جانبه در مورد کلینیکی که جراحی زیبایی را انجام می دهد خیالتان را از مرکز زیبایی مورد نظر، اعتبار آن، تجهیزات و ... راحت کنید. 


کاشت ابرو توسط جراحان پوست ، زیبایی یا پلاستیک انجام می شود. پزشک ممکن است جراحی را در یک مرکز سرپایی یا یک آبگرم درمانی انجام دهد.

ایده خوبی است که قبل از انجام عمل ، برای ارائه دهنده مناسب خرید کنید. از جراح در مورد مدارک و تجربیات وی سوال کنید. در حالت ایده آل ، آنها همچنین باید مجموعه ای از کارها را برای نشان دادن به شما داشته باشند تا بتوانید حس مهارت های آنها را به دست آورید.

اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید و به دنبال راه حل دائمی هستید ، پیوند ابرو ممکن است نتایج طولانی مدت را به همراه داشته باشد. با این حال ، نتایج می تواند متفاوت باشد ، و همیشه خطر عوارض جانبی در جراحی زیبایی وجود دارد. این امر حتی با روشی به ظاهر ساده مانند کاشت ابرو صادق است.

تمام گزینه های خود را با دقت بسنجید و از پزشک خود راهنمایی بخواهید. اگر تصمیم دارید با کاشت ابرو به جلو بروید ، برای تحقیق و یافتن یک ارائه دهنده معتبر که بهترین کار ممکن را انجام دهد ، وقت بگذارید.

اگر به دنبال بهترین کلینیک کاشت ابرو هستید اینجا کلیک کنید.


دوره نقاهت کاشت ابرو چقدر است ؟


دوره بهبودی کاشت ابرو نسبتاً سریع است. در چند روز اول متوجه ایجاد خارش در اطراف ابرو می شوید. مهم این است که این موارد را انتخاب نکنید.

ممکن است لازم باشد تا 3 هفته پس از جراحی از ورزش شدید خودداری کنید. در صورت مشاهده هرگونه خونریزی ، تورم یا چرک در محل ، با جراح خود تماس بگیرید.

بعد از چند هفته شاهد ریزش موهای پیوند شده خواهید بود. این کاملا طبیعی است. موهای ابروی جدید شما باید در چند ماه آینده شروع به رشد کنند. در این بین ، ممکن است لازم باشد موهای کاشته شده را تا طول ابرو کوتاه کنید.

برگرفته از : https://elenaclinic.com/

 

مطلب مرتبط 

موفقیت کاشت ابرو

نکات مهم قبل از کاشت ابرو

 



:: برچسب‌ها: ابرو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موفقیت کاشت ابرو
سه شنبه 19 مرداد 1400 ساعت 10:12 | بازدید : 346 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

چشم‌ها را می‌توان تأثیرگذارترین بخش چهره دانست. در مورد چشم‌ها، این ابروها و مژه‌ها هستند که بر روی فرم آن تأثیر می‌گذارند و جلوه آن را بیشتر می‌کنند. ابروها می‌توانند تحت عواملی نظیر استرس، مصرف داروهای ضدبارداری و حوادثی نظیر سوختگی موهای خود را کم کم و یا به یکباره از دست بدهند و باعث نگرانی صاحبانشان شوند. در گذشته، برای درست کردن فرم ابروها از روش‌هایی مثل تتو ابرو استفاده می‌شد که علاوه بر عوارض بسیاری که به همراه داشت به علت دائمی بودن و کمرنگ شدن پس از مدتی، باعث سرخوردگی افراد می‌شد. اما امروزه شیوه‌ای جدید برای حل مشکلات ابرو روی کار آمده است.

ابرو های زیبا ظاهر کلی صورت را تغییر داده و اعتماد به نفس شما را افزایش میدهد. از قدیم الایام روش های زیادی برای درمان ابروهای نازک یا کم پشت استفاده میشد، اما جدید ترین روش های کاشت ابرو که توسط جراح زیبایی و پلاستیک انجام می شود، ماندگاری بالایی دارد، یک راه حل دائمی بوده و مردان و زنان می توانند از آن برای داشتن ابرو های زیبا بهره مند شوند..در کاشت ابرو، بهترین روش کاشت به این صورت است که از موهای پشت گوش (به دلیل شبیه بودن به موهای ابرو) برای کاشت ابرو استفاده ‌شود‌. اما انجام مراقبت‌هایی هم پیش از کاشت و هم پس از آن لازم است که بسیار بر موفقیت کاشت ابرو تأثیر می‌گذارند. در این مطلب بیان می کنیم که موفقیت کاشت ابرو به چه عواملی بستگی دارد.

 

 

مراقبت‌های پیش از کاشت ابرو

 

در وهله اول، انتخاب یک کلینیک معتبر مهم‌ترین مسئله است! میزان تأثیر کلینیک، مهارت جراح و همچنین ابزار و لوازم مورد استفاده در آن در نتیجه غیرقابل بیان است‌.

پس از انتخاب یک کلینیک معتبر و کار درست، مراقبت‌هایی برای پیش از کاشت ابرو وجود دارد که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم‌.

  • استراحت در شب پیش از عمل کاشت ابرو

خواب کافی در صحیح پیش رفتن فرآیند بسیار تأثیرگذار است؛ پس بهتر است مراجعه کنندگان، شب پیش از عمل، از استرس و نگرانی آن دوری کرده و به خوبی استراحت کنند.

  • خوردن غذا

در کنار خواب ناکافی، بی حالی و ضعف نیز از عواملی هستند که می‌توانند نتیجه عمل کاشت ابرو را تحت تأثیر خود قرار دهند؛ پس بهتر است افراد پیش از عمل وعده‌های غذایی را با تغذیه سالم و کافی پشت سر بگذارند تا قبل، حین و یا پس از عمل دچار ضعف نشوند.

  • استحمام

تمیز بودن پوست و مو، در واقع تمیز بودن ناحیه ابرو پیش از عمل، بسیار در به خوبی قرار گرفتن فولیکول‌ها تأثیرگذار است؛ پس به افراد توصیه می‌شود شب قبل از عمل حتماً حمام کنند.

  • عدم مصرف ویتامین E و داروهای ضد انعقاد خون

ویتامین E و داروهای ضد انعقاد خون نظیر آسپرین، وارفارین، پلاویکس، دابیگاتران و ... سبب رقیق شدن خون می‌شوند. رقیق شدن خون احتمال خونریزی حین کاشت را افزایش می‌دهد؛ پس بهتر است در مورد مصرف موارد گفته شده و دیگر داروهای مصرفی، پیش از عمل با جراح صحبت شود. بهترین زمان قطع مصرف ویتامین E و داروهای ضد انعقاد خون ۱۰ روز پیش از عمل است.

 

5ySsEwao8FhW

 

مراقبت‌های پس از کاشت ابرو

  • عدم رساندن آب و رطوبت به محل کاشت

آب و رطوبت از مواردی هستند که می‌توانند نتیجه کار را به شدت خراب کنند. همچنین این موارد می‌توانند سبب افزایش احتمال عفونت نیز شوند. در مورد کاشت ابرو توصیه می‌شود حداقل تا ۵ روز از شستن صورت و رسیدن هر گونه رطوبتی به عنوان مثال عرق پیشانی به محل کاشت جلوگیری شود. پس بهتر است افراد همیشه دستمالی نرم به همراه داشته باشند تا عرق پیشانی خود را به خصوص در فصل تابستان به طور مرتب خشک کنند تا به ابرو نرسد.

  • عدم اعمال فشار به ابرو

دست زدن به ابرو می‌تواند جهت و جایگاه فولیکول‌ها را و در آخر  نتیجه عمل کاشت ابرو را تغییر دهد. برای همین توصیه می‌شود در روزهای ابتدایی کاشت، از دست زدن به ابرو و یا خوابیدن روی صورت پرهیز شود. به منظور جلوگیری از خوابیدن روی صورت بهترین شیوه خوابیدن، خوابیدن به پشت است. خوابیدن روی پهلو هم می‌تواند احتمال برخورد بالشت به صورت و ابرو را افزایش دهد. پس بهتر از پس از عمل، فرد به پشت بخوابد و برای خواب از بالشت کوتاه استفاده کند.

  • فرار از آفتاب!

گفته می‌شود نور آفتاب می‌تواند به فولیکول‌های تازه کاشته شده آسیب بزند و روند بهبودی پس از عمل را با اختلال مواجه کند. به همین دلیل عدم قرار گرفتن جلوی آفتاب و ماندن در خانه به افراد تا چند روز پس از عمل توصیه می‌شود. پس از آن نیز حداقل تا یک ماه جلوگیری از رسیدن نور آفتاب به محل کاشت ابرو مهم است. برای این منظور افراد می‌توانند از کلاه‌های لبه دار با لبه پهن استفاده کنند. همچنین استفاده از عینک آفتابی پهن و کلفت به طوری که محل کاشت را بپوشاند نیز گزینه خوبی است.

  • تمیز نگه داشتن محل کاشت

هیچ چیز به اندازه گرد و غبار و کثیفی نمی‌تواند سبب عفونت شود و نتیجه کار را خراب کند. در روز ششم که منع رساندن آب و طوبت تمام شد شستن صورت و محل کاشت با شوینده‌های ملایمی نظیر شامپو و صابون بچه بسیار توصیه می‌شود. بهتر است شستن با انگشت و با احتیاط از نظر عدم اعمال فشار صورت گیرد. دو بار شستن محل در روز و سپس خشک کردن آن مطلوب است.

  • پرهیز از لوازم آرایشی و شیمیایی

استفاده از لوازم آرایشی پس از عمل کاشت می‌تواند نتیجه آن را تحت شعاع قرار دهد. بهتر است افراد تا یک هفته از لوازم آرایشی ابرو مثل مداد ابرو، سایه ابرو، صابون لیفت ابرو و... خودداری کنند. البته عدم استفاده از موارد گفته شده تا حد امکان بسیار پیشتهاد می‌شود چرا که موارد گفته شده حتی ابروی طبیعی و غیر کاشته شده را هم می‌توانند از بین ببرند. عدم استفاده از مواد آرایشی تا حد امکان و استفاده از مواد با کیفیت در صورت ضرورت، بسیار بر نتیجه کاشت تأثیرگذار است.

عدم استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ ابرو و دکلره بنا به توصیه پزشک باید صورت گیرد. مدت زمان منع استفاده از این مواد معمولاً تا ۳ هفته پس از عمل کاشت ابرو است.

VDyL8bIBSfeZ

  • پرهیز از دخانیات و مشروبات الکلی

دخانیات و مشروبات الکلی می‌توانند با وارد کردن مواد مضر به جریان خون و کاهش میزان اکسیژن آن روند بهبود را به تأخیر انداخته و یا حتی دچار اختلال کنند. پرهیز از این مواد هم برای پیش از کاشت و هم برای پس از آن توصیه می‌شود.

  • تغذیه سالم

بهترین نوع تغذیه پس از کاشت، می‌تواند رژیمی شامل پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و امگا ۳ باشد. همچنین پرهیز از غذاهای چرب و سرخ کردنی، نمک و شکر نیز بسیار مهم است. خوردن غذاهای آبکی و مصرف آب زیاد نیز بسیار مهم است.

کاشت ابروهای خود را به کلینیک النا بسپارید.

اگر بگوییم میزان اهمیت کلینیک انتخابی با تمامی موارد گفته شده با هم برابری می‌کند اغراق نکرده‌ایم. اگر به هر دلیلی تصمیم به کاشت ابرو دارید کلینیک النا (https://elenaclinic.com/ ) بهترین گزینه‌ی پیش روست. کادر مجرب و متخصص این کلینیک با استفاده از لوازم و تجهیزات جدید و استاندارد، عمل کاشت ابرو را به خوبی و مطابق با خواست شما انجام می‌دهند.

منبع : فردا نیوز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نقش هواکش در پیشگیری از کرونا
یک شنبه 10 مرداد 1400 ساعت 16:36 | بازدید : 351 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

به نقل از خبرگزاری آنا، مراقبت از سلامتی و پیشگیری از ابتلا به انواع گوناگون بیماری‌ها برای همه افراد دارای اهمیت است. هوای محیطی که انسان از آن تنفس می‌کند خالی از انواع مختلف گرد وغبار و سایر آلاینده‌ها نیست. عدم توجه به این مورد و ماندگاری بیشتر در این فضا امکان بروز انواع بیماری‌ها را به‌ همراه دارد. لذا برای جابجایی هوا استفاده از هواکش کمک زیادی می‌تواند در پاکسازی آن داشته باشد. مکانی که مجهز به هواکش باشد، هوای محیط را به گردش درآورده و از ذرات معلق و آلوده تمیز خواهد کرد.

نقش هواکش در پیشگیری از کرونا

با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در یکی دو سال گذشته، کاربرد هواکش برای پاک‌سازی محیط بیش از بیش اهمیت پیدا کرد. از آنجایی که برای همه‌ی محیط‌ها نیاز به خرید این وسیله ضروری به نظر می‌رسد، انواع هواکش خانگی و هواکش صنعتی با ابعاد و اندازه‌های مختلف و با کاربری‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه شد.

لذا برای حفظ سلامتی ضرورت دارد که محیط محل زندگی یا کار و مخصوصاً محیط‌های بسته، به سیستم هواکش مجهز شوند. در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع هواکش، نقش هواکش در پیشگیری از کرونا را جهت تمیزی و پاک‌سازی هوای فضای اطراف بیان نموده و بهترین مکان خرید ابزار و تجهیزات ساختمانی به نام سوپر ابزار پارس را معرفی نماییم.

نقش هواکش در تمیزی هوای محیط

مهم ترین کارکرد یک فن هواکش(fan) را می توان بهبود کیفیت هوای آلوده به گرده و غبار و گاز های معلق موجود در هوا، پاکسازی هوا از بوی نامطبوع وحتی متعادل کردن رطوبت در محیط هایی مانند حمام و استخر تعریف کرد. به طور کلی باید گفت انواع هواکش و فن، هوای داخل یک فضا را مکیده و آن را به بیرون می فرستد. به عبارت ساده تر هواکش ها به جابجایی هوا می پردازند. این هواکش ها نه تنها قابلیت مکیدن هوای آلوده را دارند، بلکه گرد و غبار، دوده، گاز های معلق در هوا، بوی بد و رطوبت را از محیط خارج می کند.

در گذشته برای تهویه هوای محیط، روزنه‌ای بر روی دیوار ایجاد می‌نمودند تا جابجایی هوا صورت بگیرد. امروزه هواکش علاوه بر خارج سازی گرد وغبارها و کنترل شرایط دمایی محیط، هوای خنکی را نیز در فضا ایجاد می‌نمایند. در همین راستا با پاک‌سازی هوای محیط توسط هواکش‌ها، شرایط محیطی رشد ویروس کرونا هم از بین رفته و در جلوگیری از شیوع و گسترش آن نقش به سزایی ایفا خواهد نمود.

انواع هواکش

 

در حالت کلی و با توجه به کاربردهایی که این هواکش‌ها دارند، متناسب با نوع کارکرد در انواع مختلف خانگی، صنعتی و مناسب برای سرویس‌های بهداشتی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. مساحت محیط و مکانی که هواکش برای تهویه هوا در آنجا نصب می‌شود نیز در بزرگی و کوچکی دستگاه تأثیر دارد که می‌بایستی برابر شرایط و اندازه محیط، از هواکش مناسب استفاده نمود. معمولاً هواکش‌های صنعتی به صورت دمنده بوده تا ضمن از بین بردن محل رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها، هوای بدبو و گازهای آلوده و گرد وغبار را از محیط خارج کرده و با وارد ساختن هوای تمیز، محیط را مطبوع سازند.

هواکش صنعتی نیز با کارکرد اصلی خود یعنی جابه جایی و تهویه هوا در محیط های صنعتی و بزرگ مانند انواع گارگاه ها، کارخانه ها و سوله ها نصب می شود. هواکش های صنعتی در سایز بزرگتری نسبت به هواکش های خانگی تولید می شود و قدرت بیشتری نسبت به نوع خانگی دارد. مهم ترین قابلیت هواکش صنعتی تهویه هوای آلوده محیط کارگاهی و ایجاد محیطی سالم قابل تنفس است. علاوه بر تهویه هوای الوده بسیاری از محیط های مرطوب مانند استخر ها و حمام های بزرگ برای تحلیه رطوبت هوا از هواکش صنعتی استفاده می کنند.

هواکش‌های خانگی نیز معمولاً در محیط‌های خانگی و آشپزخانه به کار برده شده و باعث افزایش کیفیت هوای تنفسی می‌شوند. فن‌های مورد استفاده در این هواکش‌ها از نوع محوری بوده و در سه دسته پره‌محوری، لوله‌محوری و پروانه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند. با توجه به نوع کارآیی، توانایی عملکرد و قدرت هواکش‌های خانگی معمولاً از هواکش‌های صنعتی کمتر است. چارچوب کلی هواکش‌های صنعتی و خانگی یکسان بوده و شامل الکتروموتور، قاب و پروانه می‌باشد.

نصب هواکش خانگی برای تهویه مناسب هوا در مکان هایی که هوای ساکنی داشته و نیاز به جابه جایی و تهویه هوا دارد یک ضرورت است. شما می توانید از هواکش خانگی برای انواع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی استفاده کنید.

نقش هواکش در پیشگیری از کرونا

تقسیم‌بندی هواکش

در تقسیم‌بندی دیگری از نظر طراحی و قدرت، فن‌ها در 6 گروه دسته‌بندی می‌شوند که به اختصار به شرح زیر توضیح داده می‌شوند:

  1. هواکش آکسیال: حجم بالایی از هوا را در فشار پایین می‌تواند تولید نماید. کارکرد آن نیز این گونه است که هوا به صورت موازی و در جهت محور به درون فن کشیده شده و در همان راستا نیز خارج می‌شود.
  2. فن سانتریفیوژ: اساس کار این فن به این گونه است که هواکش، هوا را در جهت عمود بر چرخش پروانه‌ها به بیرون انتقال می‌دهد.
  3. فن پشت‌بامی
  4. هواکش سانتریفیوژ محوری
  5. دمنده جریان متقاطع
  6. دمنده گردبادی

اما نکته‌ای که در پروانه‌های هواکش وجود دارد این است که در نوع بکوارد و فوروارد وجود دارند. پروانه‌های بکوارد با نام خم به عقب بوده و تیغه‌های آن‌ها برعکس چرخ‌های فن قرار گرفته‌اند. اما پروانه‌های فن فوروارد در جهت چرخ‌های فن قرار دارد و کارآیی و عملکرد آن‌ها نسبت به بکوارد ضعیف‌تر می‌باشد.

نکات مهم در خرید هواکش

اما از آنچه گفته شد، در خرید هواکش باید به چند نکته توجه کرد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشد. شایان ذکر است با توجه به کاربرد انواع هواکش، قیمت خرید آن نیز متفاوت خواهد بود.

  1. توجه به اندازه دستگاه با توجه به کاربرد هواکش در محیط‌های کوچک و بزرگ و استفاده خانگی یا صنعتی
  2. توجه به قدرت مکش که در عملکرد و سرعت هواکش تأثیر دارد.
  3. میزان صدای هواکش که هر چقدر کمتر باشد، آرامش صوتی در محیط برقرار خواهد ماند.
  4. طرح ظاهری و نوع تایمردار که برخی ترجیح می‌دهند وضعیت ظاهری دستگاه با طراحی محیط هماهنگ و یکسان باشد. همچنین نوع تایمردار آن نیز پس از پاکسازی محیط به صورت خودکار خاموش می‌شود.
  5. توجه به استاندارهای لازم و گارانتی دستگاه که موجب اطمینان از خرید و بهره‌مندی از خدمات و پشتیبانی‌های پس از خرید می‌باشد.
  6. دمپر هواکش که قابلیت کم و زیاد کردن جریان هوا و نیز قطع کردن آن را دارد. همچنین استفاده از دمپر، مانع ورود گرد وغبار و حشرات به داخل محیط می‌شود.

برابر موارد عنوان شده بالا، استفاده از هواکش برای تمامی محیط‌هایی که تردد در آن جریان دارد ضروری و مناسب می‌باشد تا با جابجایی هوا، تراکم آن در یک محل برداشته شود. لذا با جابجایی هوا و پاک‌سازی محیط، رشد انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها از بین رفته و از شدت شیوع و گسترش ویروس کرونا جلوگیری به عمل خواهد آمد. توجه به میزان مصرف انرژی نیز در انتخاب نوع هواکش دارای اهمیت است که شایسته است برابر ابعاد و مساحت محیط محل استفاده، نوع مخصوص آن به کار برده شود.

نقش هواکش در پیشگیری از کرونا

 

در این راستا برای خرید هواکش می‌توان با مراجعه به سایت فروشگاه سوپر ابزار پارس (https://superabzarpars.com) که سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه فروش انواع وسایل و ابزار ساختمانی را دارد، نوع مورد نیاز را خریداری و مورد استفاده قرار داد. از مزیت‌های خرید از فروشگاه سوپر ابزار پارس، تضمین اصالت محصولات و کالای خریداری شده می‌باشد.

همچنین از این فروشگاه انواع ملزومات هواکش و ابزار برقی و شارژی، ابزارآلات غیربرقی و دستی و همچنین رنگ و ملزومات رنگ را با قیمت مناسب می‌توان تهیه نمود که گواه اصالت و قیمت مناسب محصولات عرضه شده، اطمینان برندهای معتبر جهت اعطای نمایندگی فروش محصولات تولیدی به فروشگاه سوپر ابزار پارس می‌باشد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آیا ارتودنسی دندان عوارضی دارد که برایمان خطرناک باشد؟
چهار شنبه 23 تير 1400 ساعت 9:18 | بازدید : 337 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 نمی توان گفت درمان ارتودنسی دندان خطرناک است، اما مانند هر گونه عمل زیبایی اعضای بدن، خطرات جزئی را به همراه دارد که در صورت آگاهی و انجام اقدامات پیشگیرانه، می توان خطرات را تا حد امکان کاهش داد. 

 

چگونه از خطرات ارتودنسی پیشگیری کنیم؟

عوارض ارتودنسی دندان

این که آیا شما به دنبال درمان ارتودنسی برای کودک خود هستید، یا در بزرگسالی گزینه های درمانی را در نظر دارید، داشتن اطلاعات لازم برای سنجش خطرات و مزایای درمان قبل از تصمیم گیری مهم است.

بهتر است متخصص ارتودنسی شما با در نظر گرفتن شرایط شخصی و انتخاب روش درمانی از طریق هر خطری که با آن روبرو هستید با شما صحبت کند و می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند. با این حال خوب است برخی از مواردی را که ممکن است پیش بیاید در ذهن داشته باشید، بنابراین شما می توانید از ارتودنتیست خود در مورد هر چیزی که شما را نگران کرده سوال کند و آنها می توانند شما را راحت کنند.

 البته شناخت و استفاده از بهترین روش های ارتودنسی می تواند در پیشگیری از عوارض ارتودنسی نیز به شما کمک کند.

 

عوارض احتمالی در ارتودنسی دندان

عوارض بریس دندان

در اینجا برخی از خطرات و عوارض جزئی جزئی که می توانند ناشی از درمان ارتودنسی باشند وجود دارد.

دندان درد و ناراحتی خفیف

هنگام شروع درمان، با عادت دهان به تجهیزات ارتودنسی و شروع حرکت دندان ها، ممکن است احساس ناراحتی خفیف کنید. این ناراحتی در افراد مختلف متفاوت خواهد بود و به آستانه درد و درمانی که انتخاب کرده اید بستگی خواهد داشت.

اگر به دلیل فشار وارد بر روی دندان های خود احساس ناراحتی می کنید، توصیه می کنیم بدون نسخه پزشک از بین برنده درد باشید.

 

خراش و زخم

در شروع درمان ارتودنسی، احساس برخی از خراش ها و زخم های کوچک در قسمت داخلی دهان کاملاً معمول است، به خصوص اگر از یک وسیله مجهز مانند بریس استفاده می کنید. این معمولاً فقط برای چند روز اتفاق می افتد، تا زمانی که دهان شما به شکل بریس های شما عادت کند.

 

با این حال می توان با استفاده از واکس ارتودنسی، که راهی آسان و فوری برای محافظت از دهان در طی این مرحله اولیه است، این مسئله به راحتی حل می شود.

 

عفونت لثه

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه مهم است، اما اگر تحت هر نوع درمان ارتودنسی باشید بسیار مهم است. بهداشت ضعیف دهان و دندان می تواند منجر به التهاب لثه و عفونت لثه شود که می تواند حرکت دندان های شما را کند کند - اگر از دستگاه ارتودنسی استفاده می کنید، این بدان معناست که درمان طولانی تر است. در برخی موارد، عفونت می تواند به بافتهایی که از دندان های شما پشتیبانی می کنند آسیب جبران ناپذیری وارد کند.

 

اطمینان حاصل کنید که یک بهداشت بهداشت دهان و دندان را رعایت کرده و از راهنمای متخصص ارتودنسی برای جلوگیری از عفونت لثه پیروی کنید. تمیز کردن منظم و حرفه ای با دندانپزشک نیز به شما کمک خواهد کرد.

 

مین زدایی مینا

مین زدایی مینای دندان، جایی که مینای دندان روی آن ساییده می شود، می تواند در طول درمان ارتودنسی، به ویژه با وسایل ثابت مانند بریس، اتفاق بیفتد. علت اصلی آن قند است که فرآیند پوسیدگی را در مینای دندان آغاز می کند. اگر برای پیشرفت باقی بماند، با گذشت زمان، این مین زدایی منجر به ایجاد حفره و پوسیدگی دندان می شود که به صورت لکه های سفید یا زرد روی دندان ظاهر می شود.

 

با این حال، متخصص ارتودنسی شما به طور منظم دندان های شما را از نظر نشانه هایی از مین زدایی مینای دندان و ایجاد حفره ها بررسی می کند تا زودتر از آن درمان شوند. به علاوه چند مورد برای کاهش خطر وجود دارد، مانند پرهیز از خوردن مواد غذایی شیرین و نوشیدنی، مسواک زدن دو بار در روز با خمیر دندانهای حاوی فلوراید و شستشوی دهان با دهانشویه حاوی فلوراید.

 

کوتاه شدن ریشه

برای برخی از بیماران طول ریشه دندان های آنها در طول درمان کوتاه می شود. پیش بینی اینکه این اتفاق برای شما بیفتد تقریباً غیرممکن است - اما برخی از افراد بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به آن هستند. به طور کلی، کوتاه شدن ریشه عواقب قابل توجهی ندارد، اما در موارد بسیار نادر ممکن است طول عمر دندان را تهدید کند.

 

نشاط دندان

همانطور که درمان ارتودنسی باعث حرکت دندان ها می شود، ممکن است با پوشیدن دستگاه ارتودنسی برخی شرایط قبلی (مانند ضربه یا پوسیدگی) بدتر شود. حرکتی که دندان در طول درمان متحمل می شود ممکن است باعث تشدید دندان شود. اگرچه بسیار نادر است، اما این می تواند منجر به تغییر رنگ دندان یا نیاز به درمان کانال ریشه شود.

درمان ارتودنسی ظریف تر، راحت تر است و سریعتر از همیشه به نتیجه می رسد و بسیار بعید است که دستگاه ارتودنسی شما به خودی خود خطری داشته باشد. بلکه اکثریت قریب به اتفاق خطرات ارتودنسی با بهداشت دهان و دندان و شرایط قبلی مرتبط است که هر دو مورد توسط ارتودنتیست شما قابل ارزیابی و کنترل هستند.

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که حتما از ارتودنتیست ثبت نام شده و واجد شرایط دیدن می کنید، زیرا فقط آنها سالها آموزش و تجربه دارند تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

چقدر طول میکشد دوره ارتودنسی تمام شود؟



:: برچسب‌ها: ارتودنسی , زیبایی لبخند , عوارض ارتودنسی دندان , بهداشت دهان و دندان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0