عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 39
:: بازدید ماه : 1032
:: بازدید سال : 2431
:: بازدید کلی : 11758

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟
شنبه 29 مرداد 1401 ساعت 16:7 | بازدید : 356 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

سال‌های زیادی است که دندان‌های از‌دست‌رفته و پوسیده با هر دلیلی به کمک دندان‌پزشکان ترمیم شده و تا حدودی به حالت اولیه خود باز می‌گردد. ابتدا برای جایگزین دندان‌های طبیعی پوسیده‌شده، از دندان‌ مصنوعی استفاده شد که آن هم در نوع خود با همه خوبی‌ها، معایبی داشت.

پیشرفت در علم پزشکی راه را برای متخصصان این رشته هموار کرد و باعث ساخت و استفاده از ابزار جدیدی شد. یکی از این ابزار‌ها که نزدیک به دو دهه است به کلینیک‌های دندان‌پزشکی راه پیدا کرده، ایمپلت دندان است. این وسیله مشکلات بسیاری را برای کسانی که مجبورند دندان‌های پوسیده خود را که قابل ترمیم نیستند، بکشند برطرف کرده است.

ایمپلنت دندان چیست؟

دندان‌پزشکان ایمپلنت را هنری نامیده‌اند که جایگزین دندان‌های از‌دست‌رفته می‌شود. ایمپلنت دندان برای یک یا چند دندان قابل‌استفاده بوده و معمولا جنس آن از تیتانیوم است؛ البته دلیل استفاده از این فلز، شباهت آن با استخوان‌های فک و آرواره است. اولین مرحله از این روش، جراحی کوچکی است که در قسمت ریشه انجام می‌شود و بیشتر با فک ارتباط خواهد داشت. مرحله بعدی فیکسچر نام دارد و میان 4 الی 6 ماه تثبیت آن زمان خواهد برد. تاج دندان یا همان بخش رویی که پس از ثبات گذاشته می‌شود، قطعات کوچکی، به اندازه دندان طبیعی است.

ایمپلت دندان، بهترین جایگزین برای دندان طبیعی است و کاملا شبیه به آن عمل خواهد کرد. پایه، جانشین ریشه دندان شده و به رشد استخوان فک کمک می‌کند و از تضعیف آن جلوگیری خواهد کرد؛ ضمنا این جانشین، برای افرادی مناسب خواهد بود که دندان‌های طبیعی خود را از‌دست‌داده باشند.

قسمت اعظم و بزرگ زیبایی صورت هر انسانی، دندان‌های آن است که اگر خرابی و شکستگی دندان خودنمایی کند، بخش زیادی از چهره را تحت تاثیر قرار داده و آن را بدمنظر می‌کند. دندان، به استخوان‌های ریزی گفته می‌شود که در دهان انسان‌ها، میان دو فک قرار‌گرفته و کار اصلی آن جویدن غذا است.

آیا ایمپلنت دندان می تواند باعث سرطان شود؟

مطالعات متعدد نشان داده اند که ایمپلنت های دندانی باعث سرطان نمی شوند. اغلب، کارسینوم سلول سنگفرشی دهان (oral squamous cell carcinoma) با پری ایمپلنتیت (peri-implantitis) اشتباه گرفته می شود. این سردرگمی باعث شده است که بسیاری گمان کنند که ایمپلنت های دندانی باعث سرطان می شوند، در حالی که اینطور نیست.

پری ایمپلنتیت التهاب اطراف لثه است. ممکن است بعد از ایمپلنت دندان اتفاق بیفتد. بافت نرم لثه تحریک می شود. این منجر به بازجذب استخوان در بدن می شود. پری ایمپلنتیت شایع نیست و راه های زیادی برای درمان آن وجود دارد. درمان متفاوت است و بستگی به زمانی دارد که دندانپزشک شما این بیماری را کشف کند. بدون شک معاینات منظم پس از ایمپلنت دندان، پری ایمپلنتیت را قبل از اینکه به یک مشکل اصلی تبدیل شود، کشف خواهد کرد.

کارسینوم سلول سنگفرشی دهان معمولاً به عنوان سرطان دهان شناخته می شود. 95 درصد از سرطان دهان کسانی را مبتلا می کند که سیگار می کشند، الکل می نوشند یا هر دو را انجام می دهند. ایمپلنت های دندانی نه تنها باعث سرطان نمی شوند بلکه می توانند برخی از مشکلات ناشی از از دست دادن دندان را نیز کاهش دهند. این امر باعث می شود ایمپلنت های دندانی یک چیز خوب برای بیماران سرطانی باشند.

آیا افراد مبتلا به سرطان می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

این بستگی به نوع سرطان و محل یافتن آن دارد. بیماران سرطانی باید تحت پرتو درمانی یا شیمی درمانی قرار گیرند. برخی از بیماران سرطانی باید هم پرتودرمانی و هم شیمی درمانی را انجام دهند. اگر پرتودرمانی یا شیمی درمانی بر تراکم استخوان تأثیر بگذارد، ممکن است بیمار سرطانی واجد شرایط کاشت دندان نباشد. تراکم استخوان و سلامت بافت لثه، دو ویژگی مهم برای ایمپلنت های دندانی هستند.

برای آن دسته از بیماران سرطانی که پرتودرمانی می شوند، خطر استئونکروز فک وجود دارد. استئونکروز فک که معمولاً ONJ نامیده می شود زمانی رخ می دهد که استخوان فک در معرض دید قرار می گیرد و از کمبود خون رنج می برد. بیماران سرطانی که دچار استئونکروز می شوند نمی توانند ایمپلنت دندانی دریافت کنند. استخوان فک سالم برای پست ایمپلنت مورد نیاز است. اگر بیماران سرطانی مایل به کاشت مینی ایمپلنت های دندانی هستند که یک جایگزین احتمالی است، باید با انکولوژیست خود و همچنین دندانپزشک خود مشورت کنند.

پرتودرمانی و شیمی درمانی می تواند باعث ایجاد موارد زیر شود:

  • خشکی دهان: خشکی دهان خوردن، قورت دادن و صحبت کردن را سخت می کند. همچنین می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود.
  • پوسیدگی دندان: پرتودرمانی می تواند باعث مشکلات عمده پوسیدگی دندان شود.
  • درد گلو یا دهان: تشعشعات می تواند باعث التهاب و زخم های دردناک شود.
  • زخم یا خونریزی لثه: تشعشع لثه ها را نرم می کند. که می تواند منجر به زخم و خونریزی شود. این ایده خوبی است که از خلال دندان پرهیز کنید و اگر لثه‌ها زخم یا خونریزی دارید، خیلی محکم مسواک نزنید.
  • عفونت: عفونت های دهان می تواند منجر به مشکلات ناتوان کننده تری شود. به طور روزانه زخم های دهان را بررسی کنید، چه پرتودرمانی یا شیمی درمانی داشته باشید.

تمام مشکلات ذکر شده در بالا می تواند برای بیمار سرطانی که ایمپلنت دندانی دریافت می کند مضر باشد. در بسیاری از موارد، بافت نرم استخوان به پیوند استخوان نیاز دارد. در زمانی که بیمار تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی است، روش های پیوند استخوان اغلب امکان پذیر نیست. این مهم است که بیماران قبل از بررسی ایمپلنت ابتدا با انکولوژیست خود مشورت کنند.

مزایای ایمپلنت دندان در بیماران سرطانی:

  • ظاهر: ایمپلنت های دندانی مجموعه ای از دندان ها را ارائه می دهند که دائمی، طبیعی و عالی به نظر می رسند. ایمپلنت‌ها نزدیک‌ترین چیزی به دندان‌های واقعی هستند که یک فرد می‌تواند داشته باشد.
  • بهبود گفتار: از آنجایی که ایمپلنت‌ها مستقیماً در استخوان فک قرار می‌گیرند، احتمال لغزش وجود ندارد. لغزش، که می تواند با دندان مصنوعی رخ دهد، می تواند بر الگوهای گفتار تأثیر بگذارد. از دست دادن دندان ها می تواند بر الگوهای گفتار نیز تأثیر بگذارد.
  • راحتی: ایمپلنت های دندانی پس از بهبودی فوق العاده راحت هستند. بسیاری از بیماران ایمپلنت دندان ممکن است فراموش کنند که ایمپلنت دارند.
  • جویدن: تاج قرار داده شده روی ایمپلنت مانند یک دندان واقعی عمل می کند. جویدن، فرآیند تجزیه غذا در دهان از طریق جویدن، تبدیل به یک نسیم می شود.
  • عزت نفس: لبخند زدن منجر به بهبود عزت نفس می شود. برای اکثر مردم لبخند زدن با داشتن مجموعه کامل دندان بسیار آسان تر است.

خلاصه

توانبخشی دندان بیمارانی که از سرطان دهان رنج می برند، واقعاً یک کار چالش برانگیز برای دندانپزشکان است. این وضعیت با کاهش میزان موفقیت ایمپلنت ها به دلیل آسیب گسترده به استخوان فک پیچیده تر می شود. با این حال، به لطف پیوند استخوان، دندانپزشکان اکنون می توانند استخوان آسیب دیده را با بافت استخوانی سالم که از محل دیگری در بدن، از انسان یا حیوان دیگر، یا از یک منبع مصنوعی استخراج شده است، جایگزین کنند.

با ادامه تحقیقات، نتیجه درمان ایمپلنت به دنبال درمان سرطان به سرعت در حال بهبود است و می‌توان آن‌ها را مناسب‌ترین گزینه برای جایگزینی دندان در بیماران سرطانی دانست.

منبع

 


:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
بهترین کرم ضد لک ایرانی و خارجی
چهار شنبه 12 مرداد 1401 ساعت 16:41 | بازدید : 347 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

لک و آکنه صورت همیشه یکی از اصلی‌ترین مشکلات خانم ها و آقایان بوده و افراد همواره به دنبال راحلی برای درمان آن هستند. لک ها ممکن است در هر سنی و در اثر عوامل ایجاد لک پوستی روی پوست ظاهر و زیبایی را از بین ببرد و باعث تیرگی نقاطی از پوست شوند. بنابراین در ابتدا قبل از استفاده از هر گونه محصولی باید اول ببینیم لک ها ناشی از چه چیزی بوجود امده است. بسیاری از لک ها ناشی از بهم ریختگی هورمون های بدن، تغذیه نامناسب، مصرف برخی از داروها، نور خورشید، بارداری و بعضی از مواد ارایشی است پس باید اول مشکل ایجاد لک را شناخت و سپس برای بهبود سریع از کرم های ضد لک استفاده کرد اما ضد لک چیست، چرا باید استفاده شود و بهترین ضد لک صورت چه ضد لکی است؟ ما در این مقاله می خواهیم بهترین ضد لک های ایرانی و خارجی را برای انواع لک صورت و پوست چرب معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین سرم ضد لک قوی

  • سرم ویتامین سی Viskin Care

بهترین سرم ضد لک قوی را می توان سرم ویتامین سی ویسکین کر نام برد. این سرم برطرف کننده لک ناشی از آکنه و افزایش سن، جوانسازی پوست و محافظ قوی در برابر رادیکال های آزاد، مناسب روز و شب و برای تمامی سنین و حاوی ترکیبات گیاهی است.
مواد موثره به کار برده در سرم ویتامین سی ویسکین کر توکوفرول استات، سدیوم آسکوربیل فسفات، پروپیلن گالیکول، پلی اتیلن گالیکل می باشد.

  • توکوفرول استات

توکوفرول استات یا TOCOPHERYL ACETATE نوع خاصی از ویتامین E در طبیعت است که در محصوالت آرایشی و بهداشتی استفاده می شود که عملکرد آن خواص آنتی اکسیدان مقابله بالا در برابر رادیکال های آزاد ناشی از تشعشعات مخرب UV و دخانیات و همچنین آلودگی محیط است.

  • سدیوم آسکوربیل فسفات

سدیوم آسکوربیل فسفات یا SODIUM ASCORBYL PHOSPHATE نسخه ای از ویتامین C است که ضد رادیکال آزاد، کالژن ساز قوی، یک سان کننده رنگ پوست و همچنین ضد باکتری است و برای انواع پوست استفاده می شود.

  • پروپیلن گالیکول

پروپیلن گالیکول یا PROPYLENE GLYCOL جاذب آب که در غلظت های پایین به عنوان آبرسان عمل می کند که به لایه های عمیق پوست نفوذ می کند. کاهش دهنده چین و چروک و پیری پوست به واسطه حفظ NMF می باشد.

  • پلی اتیلن گالیکل

پلی اتیلن گالیکل یا TRIDECETH-7 به آسانی در ترکیبات آبی استفاده می شود. رابط مشترک روغن و آب در فرمول ها است.

بهترین کرم برای لک قهوه ای صورت

همان طور که می دانید بسیاری از لک های قهوه ای رنگ به دلیل تولید بیش از اندازه ملانین در پوست ایجاد می شود. هورمون های استروژن و پروژسترون، آفتاب، بارداری و افزایش سن می‌توانند میزان ملانین را افزایش دهند. راه های مختلفی برای از بین بردن این لک های قهوه ای وجود دارد از جمله استفاده از کرم های دارای ویتامین سی، کر های دارای هیدروکینون، کرم های لایه بردار ، لیزر و …
بهترین کرم برای لک قهوه ای صورت سرم ویتامین سی الی ژن است که با توجه به ترکیب پایدار سدیم آسکوربیل فسفات که از مشتقات ویتامین ث می‌باشد اثر بخشی بادوام و طولانی مدت روی پوست دارد. این سرم یک آنتی اکسیدان قوی بوده و از پوست شما در برابر آسیب های محیطی، اشعه آفتاب و آلودگی‌های موجود در هوا محافظت می‌کند. همچنین این محصول به جهت دارا بودن اسید گلایکولیک، اسید لاکتیک، ویتامین های B۳ و E و پروویتامین B۵ طیف مناسبی از اثرات را ایجاد می‌کند و اثر بخشی زیادی روی لک های صورت و پوست شما دارد.

 


بهترین کرم ضد لک فاقد هیدروکینون

بهترین کرم ضد لک فاقد هیدروکینون سرم ضد لک و روشن کننده لیپورکس می باشد. این سرم حاوی ترکیبات رطوبت رسان و شاداب کننده است. همچنین از پوست در برابر رادیکال های آزاد حفاظت می کند. به علاوه بافت این محصول به صورت سرم است. در نتیجه بسیار سبک است و خیلی سریع جذب پوست می شود.

بهترین ضد لک برای پوست چرب

همان طور که می دانید عواملی مثل استفاده از مواد ارایشی نامناسب، شرایط اب و هوایی، قرص های هورمونی و ضد بارداری باعث ایجاد پوست چرب می شوند. زمانی که پوست چرب می شود یک لایه براق چربی روی پوست ایجاد می شود که به مرور زمان باعث ایجاد لک روی صورت می شود. بنابراین برای از بین بردن لک های ایجاد شده بر اثر چربی پوست بهتر است که از اسکراب، ضد افتاب و ضد لک ها استفاده کنیم. بهترین ضدلک برای پوست چرب ضد لک فرونیا می باشد. این کرم با داشتن سالیسیلیک اسید سلولهای مرده سطح پوست را پاکسازی میکند. همچنین ترکیب هیدروکینون و آربوتنین موجود در این محصول تیرگی و لک ها را کاهش میدهد و ویتامین سی نیز موجب لیفت و کاهش چین و چروک و آبرسانی پوست می شود.

بهترین ضد لک برای جای جوش

بیشتر افراد در دورران بلوغ دارای جوش های هورمونی و عصبی می شوند و یا افرادی که در اثر مصرف مواد خوراکی پرچرب جوش هایی بروی پوستشان ظاهر می شوند. در بسیاری جوش ‌ها و آکنه‌ هایی که در اثر تماس مواد غیر بهداشتی و آلوده به پوست پدید می‌ آیند و زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهد. اما پس از از بین رفتن جوش‌ ها اثرات آن ‌ها بر روی پوست باقی می ‌ماند. تیرگی ‌های سطح پوست، لکه ‌های پررنگ و فرورفتگی‌های عمیق از جمله آثاری است که جوش ‌ها بر روی پوست ایجاد می ‌کنند.
راهکاری متفاوتی برای درمان لک ناشی از جوش وجود دارد. لیزر درمانی و یا استفاده از شوینده های مناسب ، ضد افتاب و ضد لک ها و لایه بردار می باشد. بهترین ضد لک برای درمان لک صورت ناشی از جای جوش کرم روشن کننده قوی ملالیفت درمالیفت است. این محصول برطرف کننده تیرگی های پوست در اثر عواملی مثل جای جوش، نور خورشید، اثرات هورمونی، اثرات دوره بارداری، اثرات دارو و غیره می باشد. این محصول برای رفع لک هایی که به درمان های مختلف جواب نداده اند بسیار مناسب است. کرم روشن کننده قوی ملالیفت درمالیفت باعث حفظ شادابی و طراوت پوست می شود.

 

بهترین برندهای ضد لک ایرانی و خارجی

بهترین برندهای کرم ضد لک ایرانی می توان سرم ویتامین سی ویسکین کر، سرم روشن کننده لیپورکس، کرم ضد لک درمالیفت و کرم روشن کننده الی ژن را نام برد و بهترین برندهای کرم ضد لک خارجی می توان به فرونیا و سانیورا اشاره کرد که در ادامه هر کدام را معرفی کردیم.

ضد لک ایرانی بهتر است یا خارجی؟

هر دو کرم چه ایرانی و چه خارجی خوب هستند اگر در ساخت و تولیدشون استاندارها رو رعایت کرده باشند. در ابتدا برای انتخاب کرم ضد لک اول باید نوع پوست و شرایط اب و هوایی رو بشناسید و سپس حتما به یک متخصص و مشاوره پوست مراجعه کنید تا کرمی مناسب با نوع لک بهتون معرفی کنند. چون در بعضی مواقع نیاز دارید که از ضد لک های قوی حاوی هیدروکینون استفاده کنید و در بعضی موارد نیاز هست که تیرگی و لک های صورت به مرور و از محصولی فاقد هیدروکینون استفاده کنید.

بهترین ضد لک ایرانی

کرم های ضد لک ایرانی بسیاری وجود دارد که هرکدام به نوبه خود برای انواع لک ها مورد استفاده قرار می گیرد. ولی در اینجا می خواهیم یکی از بهترین ها رو معرفی کنیم. بهترین ضد لک ایرانی، کرم ضد لک الی ژن (OliGen) می باشد.

  • کرم ضد لک صورت و بدن الی ژن

کرم ضدلک و روشن کننده صورت و بدن الی ژن که دارای کیفیت بسیار مطلوبی است. این محصول دارای ترکیبات عصاره خالص شیرین بیان است که استفاده مداوم از آن، باعث سفیدی و درخشندگی پوست شما می گردد. همان‌گونه که می دانید، پس از دوره حاملگی لک‌هایی بر روی پوست ایجاد می‌گردد که این کرم قادر است به صورت تخصصی در رفع این لکه‌ها به شما کمک کند و همچنین برای از بین بردن لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی، جای جوش نیز کاربرد فراوانی دارد.

کرم ضد لک الی ژن

 

  • سرم ضد لک و روشن کننده لیپورکس

سرم ضد لک و روشن کننده لیپورکس حجم ۳۰ میلی لیتر حاوی ترکیبات آربوتین، نیاسین آمید، آب دیونیزه و آنتی اکسیدان است که به واسطه این ترکیبات قادر است رنگسازی در پوست را متوقف و از این طریق بر از بین بردن لک ها موثر باشد. هم چنین در این میان مانع از ایجاد لک های جدید نیز می شود. این ضد لک مناسب برای انواع پوست، دارای خواص جوانساز، ضد چروک، روشن کننده، آبرسانی عمیق، محافظت کننده در برابر رادیکال های آزاد و قابل استفاده برای از بین بردن لک های ناشی از بارداری و آفتاب سوختگی است.

سرم ضد لک و روشن کننده لیپورکس حجم ۳۰ میلی لیتر

بهترین ضد لک صورت خارجی

کرم های ضد لک خارجی بسیاری وجود دارد که هرکدام به نوبه خود برای انواع لک ها مورد استفاده قرار می گیرد. ولی در اینجا می خواهیم یکی از بهترین ها رو معرفی کنیم. کرم ضد لک قوی فرونیا و سانیورا بهترین ضد لک صورت خارجی هستند. در بالا ضد لک فرونیا رو معرفی کردیم حال می خواهم در اینجا ضد لک سانیورا رو معرفی کنیم.

  • کرم ضد لک و روشن کننده سانیورا

کرم ضد لک و روشن کننده SUNIVERA حجم ۳۰ میلی لیتر محصول کشور فرانسه بوده و حاوی غلظت بالایی از ویتامین C پایدار شده میباشد، که در نتیجه موجب روشن شودن پوست و از بین رفتن لکه های پوستی خواهد شد. ترکیبات این محصول ٪۴ﻫﯿﺪروﮐﯿﻨﻮن ( ﻗﻮی ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺎده ﺿﺪﻟﮏ وﻣﻬﺎرﮐﻨﻨﺪه آﻧﺰﯾﻢ ﺗﯿﺮوزﯾﻨﺎز)، آﻟﻔﺎ آرﺑﻮﺗﯿﻦ و آرﺑﻮﺗﯿﻦ ( ﻣﺎده ﺿﺪﻟﮏ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ازﮔﯿﺎه ﺗﻮت ﺧﺮس و ﺑﺮگ درﺧﺖ ﮔﻼﺑﯽ) و رﺗﯿﻨﻮل ( برگرفته ازﻣﺸﺘﻘﺎت وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C، ﻣﻮﺛﺮ در ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺳﺎﺧﺖ ﻣﻼﻧﯿﻦ و ﯾﮑﻨﻮاﺧﺖ ﻧﻤﻮدن رﻧﮓ ﭘﻮﺳﺖ ) می باشد. این محصول برای انواع پوست مناسب بوده و به دلیل حضو ویتامین ث در ساختار خود سبب جوانسازی، شادابی و شفافیت پوست می شود. به علاوه به دلیل داشتن هیدروکینون اثر روشن کنندگی فوق العاده قوی دارد.

کرم ضد لک سانیورا

 

  • کرم ضد لک ام کیو (MQ)

کرم ضد لک ام کیو یکی از قوی ترین ضد لک هاست که به دلیل ترکیبات هیدروکینون توانایی نفوذ و تغییر روند تولید رنگدانه ها را در لایه های عمیقی از پوست دارد. برای لک های پوستی که در مقابل درمان های دیگر مقاومت نشان داده اند و از بین نرفته اند، ضد لک ام کیو یکی بهترین گزینه های پیش رو است. درمان جای جوش، لیزر، افتاب سخوختگی، افزایش سن و بارداری.

کرم ضد لک ام کیو

 

  • کرم ضد لک فرونیا

کرم ضد لک قوی حاوی هیدروکینون ۴درصد فرونیا حجم ۳۰ میل نیز مانند ضد لک ام کیو در زمره قوی ترین ضد لک ها قرار می گیرد ودلیل آن هم چیزی نیست جز ترکیبات هیدروکینون. این ضد لک لایه بردار و از بین برنده سلول های مرده پوست است. هم چنین باعث از بین رفتن چین و جروک ها، آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست می شود.لک های ناشی از آفتاب سوختگی، کک و مک، بارداری، ملاسما با مصرف ضد لک فرونیا قابل درمان هستند.

کرم ضد لک قوی فرونیا

جمع بندی

دراین مقله سعی کردیم جوانب مربوط به بهترین کرم ضدلک را مورد بررسی قرار داده و بیان داریم برای انواع عارضه ها مانند جای جوش، آکنه، لک قهوه ای صورت و … کدام کرم ضدلک با چه ترکیباتی بهتر است. برای خرید کرم ضد لک سعی کنید حتما با یک پزشک یا مشاور متخصص در زمینه پوست و مراقبت از آن مشورت کنید. فروشگاه اینترنتی ایطو از فروشگاه های معتبر در زمینه ارائه مشاوره تخصصی پوست و مو می تواند گزینه ی مناسبی باشد. ضمن اینکه مطالعه راهنمای خرید ضد لک هم می تواند در زمینه انتخاب ضد لک مناسب پوستتان به شما کمک کند.

منبع:

https://eitoo.ir/magazin/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b6%d8%af-%d9%84%da%a9/

 


:: برچسب‌ها: کرم ضد لک , ضد لک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
کرم ضد لک چیست؟ + نحوه استفاده از آن
چهار شنبه 29 تير 1401 ساعت 12:22 | بازدید : 363 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پوست صورت یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که رسیدگی به آن بسیار مهم است؛ چرا که به سرعت در اثر عدم رسیدگی دچار مشکل می‌شود. مشکلات پوستی کم نیستند و همه ما با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم؛ از چربی یا خشکی بیش‌ازحد و مشکل‌ساز گرفته تا جوش و آکنه. در این میان یکی از رایج‌ترین مشکلات پوست لک‌هایی هستند که پدیدار می‌شوند. این لک‌ها یکدستی رنگ و ظاهر پوست را دچار مشکل می‌کنند و در اثر عوامل مختلفی نظیر پیر شدن پوست، تغییرات هورمونی، اثر ماندن جای جوش، تغذیه ناسالم و ... به وجود می‌آیند.

اما عمده‌ترین دلیل ایجاد لک روی پوست تماس مستقیم نور خورشید است. نور خورشید با افزایش فرآیند رنگ‌سازی در پوست باعث ایجاد لک‌های گوناگون در آن می‌شود. پیدا کردن منشا مشکل در چنین شرایطی بسیار مهم است. به عنوان مثال سالم‌سازی رژیم غذایی و استفاده از کرم ضد آفتاب می‌توانند از به وجود آمدن لک جدید جلوگیری کنند؛ اما آنچه در از بین بردن لک‌های پیشین اثرگذار است کرم ضد لک است. در ادامه با کرم ضد لک، مکانیسم و کاربرد آن آشنا خواهید شد.

 

کرم ضد لک چیست؟

کرم ضد لک کرمی است که جهت از بین بردن و جلوگیری از ایجاد این مشکل رایج پوستی ساخته شده است. در حقیقت ایجاد لک‌های پوستی به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد اما ویژگی مشترک در همه آن‌ها افزایش رنگ‌‌سازی و تولید ملانین در قسمتی از پوست است. با افزایش رنگدانه‌ها، رنگ بخشی از پوست با رنگ طبیعی و معمول پوست فرد متفاوت می‌شود. در چنین حالتی گفته می‌شود لک روی پوست به وجود آمده است. یک کرم ضد لک خوب با ترکیباتی که دارد شامل ترکیبات طبیعی‌ همانند عصاره شیرین بیان و انواع توت و ترکیبات شیمیایی همچون هدیروکینون، نیاسینامید و آربوتین به همراهی ویتامین‌های موثر نظیر ویتامین C در راستای خلاف این مشکل پوستی عمل می‌کند.

در مورد استقاده از کرم ضد لک باید محتاط بود. به‌عنوان‌مثال کرم ضد لکی که میزان غلظت ترکیبات هیدروکینونی در آن از ۴ درصد بالاتر باشد نه تنها اثر خوبی بر روی پوست شما نخواهد داشت، بلکه در مواردی باعث افزایش تعداد لک‌ها و حتی سوخته شدن پوست می‌شود. پس هنگام خربد یک کرم ضد لک مطمئن شوید دارای ترکیبات هیدروکینونی کم‌تر از ۴ درصد باشد و کرم مذکور علاوه‌بر اینکه از برندی خوش‌نام باشد امتحان خود را پس داده و مورد تایید افرادی که سابقه استفاده از آن را دارند باشد.

در مواردی که ایجاد لک بر صورت ناشی از بیماری‌ نظیر مشکلات کلیوی است و یا در اثر اختلالاتی در بدن همانند به هم ریختن هورمون‌هاست با از بین رفتن عامل آن، مشکل برطرف می‌شود اما همچنان استفاده از یک کرم ضد لک می‌تواند در از بین بردن اثرات مخرب آن تأثیرگذار باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله کرم ضد لک چیست مراجعه کنید: https://eitoo.ir/magazin/کرم-ضد-لک-چیست؟/

مکانیسم اثر کرم ضد لک و کاربرد آن

ترکیبات گفته شده در کرم ضد لک بدین صورت عمل می‌کنند که باعث کاهش و در بهترین حالت توقف فرآیند رنگدانه سازی در پوست می‌شوند. می‌دانید که عامل اصلی ایجاد لک، رنگدانه‌های اضافی پوست هستند. وقتی رنگدانه‌سازی متوقف شود قاعدتا لک جدیدی ایجاد نمی‌شود و این اولین کاربرد کرم ضد لک است؛ یعنی جلوگیری از ایجاد لک جدید. در چنین شرایطی لک‌های پیشین نیز در اثر ترکیب موجود در کرم کم کم از بین می‌روند. در نتیجه پس از مدتی، لک‌ها نیز رفع می‌شوند یا حداقل کمرنگ می‌شوند.

در ژنتیک هر فرد، رنگ پوست یک مقدار مشخص است. تقریبا رنگ پوست فعلی همه ما چندین درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی آن است. این امر در طی سال‌ها تغییر رنگ ظاهری و حتی باطنی (تغییر ساختار DNA) رخ می‌دهد. وقتی از کرم ضد لک استفاده می‌کنید با نفوذ آن در لایه‌های پوستی و توقف تولید رنگدانه در آنان رنگ پوست رفته‌رفته و درجه به درجه روشن‌تر می‌شود. بنابراین پس از جلوگیری از ایجاد لک و از بین بردن لک‌های پیشین، روشن شدن پوست و بازگشت آن به رنگ طبیعی‌اش را می‌توان سومین کاربرد کرم ضد لک دانست.

نحوه استفاده از کرم ضد لک

اگر کرم ضد لک را به توصیه و تجویز پزشک استفاده می‌نمایید بهتر است به دستور العمل پزشک عمل نمایید؛ در غیر این صورت دستورالعمل زیر بهترین و موثرترین شیوه برای استفاده از کرم ضد لک است.

کرم ضد لک را دو بار در روز در دو نوبت صبح و شب استفاده نمایید. توصیه می‌شود پیش از استفاده، پوست صورت را با شوینده‌ای مناسب بشویید. شوینده مناسب شوینده‌ای است که مناسب نوع تیپ پوستی شما باشد. پس از شستن به خوبی آن را خشک نمایید و کل نواحی صورت را به‌طور یکسان کرم ضد لک بزنید. اگر روتین پوستی مشخصی برای خود دارید، به عنوان مثال از تونر و یا سرم پوست به طور منظم استفاده می‌نمایید، پیش از استفاده از کرم آن را به پوست زده و سپس از کرم ضد لک استفاده نمایبد. اگر قصد بیرون رفتن از خانه را دارید و قرار است در معرض آفتاب قرار بگیرید، به عنوان آخرین مرحله از مقدار قابل توجهی کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید عمده‌ترین دلیل به‌وجود آمدن لک‌های پوستی، آفتاب سوختگی است و شما می‌توانید با استفاده منظم از کرم ضد آفتاب به همراه کرم ضد لک، پوست خود را از شر لک‌های نامطلوب خلاص کنید و به استانداردهای مد نظر نزدیک‌تر شوید. 

کرم ضد لک را از ایطو بخرید!

ایطو شکل لهجه شیرازی گرفته کلمه "اینطور" است. کار این فروشگاه این است که جواب سوالات شما در خصوص پوست و مو را بدهد و محصولات، بسته و پکیج‌هایی مناسب را برای شما تهیه کند. چطور لک را از بین ببریم؟ با خرید کرم ضد لک از ایطو! و انواع محصولات مراقبت از پوست و مو می‌توانید از محصولات باکیفیت این فروشگاه لذت ببرید. از ویژگی‌های جالب توجه این فروشگاه، می‌توان به مشاوره رایگان آن اشاره کرد. فرقی نمی‌کند که مشکل مربوط با پوست و موی شما چه باشد؛ مشاورین با تجربه این فروشگاه بهترین محصول را متناسب با مشکل شما، به شما معرفی خواهند کرد‌. جهت کسب اطلاعات بیشتر، گرفتن مشاوره رایگان و خرید، می‌توانید به ایطو به نشانی اینترنتی https://eitoo.ir مراجعه نمایید‌.

 


:: برچسب‌ها: ضد لک , کرم ضد لک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
کرم ضد لک را چگونه استفاده کنیم؟
شنبه 25 تير 1401 ساعت 17:11 | بازدید : 364 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )
برای داشتن پوستی شاداب و جوان باید مراقبت‌های پوستی لازم را انجام دهید؛ در غیر این صورت خیلی زود چهره‌تان پیر و شکسته می‌شود. یکی از مشکلات رایج اغلب افراد مخصوصا بانوان، ایجاد لک‌های پوستی است که به دلایل مختلفی تشکیل می‌شوند. یکی از روش‌های مؤثر برای از بین بردن لک‌های پوستی، استفاده از کرم ضد لک است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که ضد لک چیست؟ برای رسیدن به پاسخ سوال‌تان پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با کرم ضد لک و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم.
 

دلیل ایجاد لکه‌های پوستی چیست؟

 
عوامل زیادی باعث ایجاد لک‌های پوستی می‌شوند که زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ از این‌رو قصد داریم قبل از این‌که شما را با کرم ضد لک‌ آشنا کنیم، به عوامل ایجاد لک‌های پوستی بپردازیم:
 

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید

 
اشعه فرا بنفش نور خورشید بسیار خطرناک و مضر است و اثرات مخربی روی پوست شما می‌گذارد؛ به همین دلیل متخصصین پوست توصیه می‌کنند حتما قبل از خارج شدن از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. زمانی که در معرض مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرید، پوست شما جهت جلوگیری از نفوذ اشعه فرابنفش، حالت تدافعی گرفته و اقدام به تولید ملانین می‌کند که در نتیجه موجب ایجاد لک‌های پوستی می‌شود.
 

افزایش سن

 
با افزایش سن، در بدن هورمون‌های مختلفی تولید می‌شود که منجر به ایجاد لک‌های پوستی کم‌رنگ در نواحی مختلف می‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم اگر متوجه ایجاد لک‌های پوستی شدید، جهت درمان آن هرچه زود اقدام کنید؛ زیرا به مرور زمان این لک‌ها پررنگ‌تر شده و مطمئنا در زیبایی شما تاثیر خواهند گذاشت.
 

عوامل هورمونی

 
یکی‌دیگر از عوامل ایجاد لک‌های پوستی مربوط به اختلالات هورمونی است. در دوران بارداری به‌دلیل ترشح هورمون‌های مختلف؛ احتمال ایجاد شدن لک‌های پوستی افزایش می‌یابد. هم‌‍چنین افرادی که در دوران بلوغ هستند نیز بیشتر در معرض ایجاد لک‌های پوستی قرار می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنیم در صورت مشاهده کردن، هرچه زودتر جهت درمان آن اقدام کنید.
 

مصرف داروهای خاص

 
توجه داشته باشید که مصرف برخی از داروهای خاص موجب بروز لک‌های پوستی در نواحی مختلف بدن از جمله صورت، کمر و شانه می‌شود. فراموش نکنید که به مرور زمان و در صورتی که بدون استفاده از کرم ضد آفتاب از منزل خارج شوید، این لک‌ها پررنگ‌تر می‌شوند. بهترین روش جهت از بین بردن لک‌های پوستی، استفاده از کرم ضد لک است. مصرف مرتب این کرم‌ها باعث محو شدن لک‌ها شده و دیگری اثری از آن‌ها روی پوست خود مشاهده نخواهید کرد.
 

کرم ضد لک چیست؟

 
اگر متوجه ایجاد لک‌های پوستی روی صورت و نواحی مختلف بدن خود شده‌اید که زیبایی شما را تحت تاثیر قرار داده، لازم نیست نگران باشید. استفاده از کرم‌های ضد لک می‌تواند به از بین رفتن لک‌های پوستی کمک کند. کرم ضد لک حاوی ترکیبات مختلفی است که علاوه بر محو کردن لک‌های پوستی، تاثیرات مثبت دیگری هم روی پوست شما می‌گذارد. شما می‌توانید علاوه بر از بین بردن لک‌های پوستی جهت سفید تر شدن پوست خود نیز از این کرم استفاده نمایید. جالب است بدانید مصرف مرتب ضد لک، موجب روشن شدن پوست‌تان از یک تا چند درجه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کرم ضد لک چیست را مطالعه نمایید.
 
نحوه استفاده از کرم ضد لک چگونه است؟
 
 
همان‌طور که اشاره کردیم، کرم ضد لک یکی از بهترین راه‌ها جهت از بین بردن لک پوستی است؛ اما مزایای مصرف این کرم به همین جا ختم نمی‌شود و کاربردهای دیگری نیز دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 

کرم ضد لک خاصیت روشن کنندگی دارد

 
اگر پوست تیره‌ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای خرید کرم پودرهای گران قیمت جهت روشن شدن پوست‌تان، از کرم ضد لک استفاده کنید. ضد لک می‌تواند پوست شما را برای همیشه روشن کند.
 

استفاده از ضد لک طراوت و شادابی را به پوست شما هدیه می‌بخشد

 
کرم ضد لک حاوی ترکیبات مختلف ازجمله ویتامین‌ها و مرطوب‌کننده‌ها است. استفاده یک دوره از این کرم رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین کرده و پوستی با طراوت و شادابی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
 

با استفاده از ضد لک دیگری اثری از لک‌های پوستی نمی‌بینید

 
شما با استفاده از یک دوره از کرم ضد لک می‌توانید شاهد کم‌رنگ تر شدن یا از بین رفتن  کامل لک‌های پوستی باشید. هم‌چنین این کرم مانع از ایجاد لک پوستی به‌خاطر آفتاب سوختگی، دارو‌های خاص، بارداری و غیره می‌شود.
 

نحوه مصرف کرم ضد لک

 برای اثر بخشی بیشتر کرم ضد لک ، بهتر است در دو نوبت صبح و شب استفاده شود. حتما قبل از استفاده، پوست خود را کاملا با مواد شوینده مناسب بشویید تا تمام آلودگی‌ها و گرد و غبار پاک شود. سپس مقداری از این کرم را روی پوست خود قرار داده و به‌ آرامی ماساژ دهید تا کامل جذب شود. هم‌چنین در زمان استفاده از این کرم در نوبت صبح، اگر قصد دارید از خانه خارج شوید حتما بعد از استفاده از ضد لک، کرم ضد آفتاب بزنید. توجه داشته باشید در صورت استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب دوباره لک‌ها برمی‌گردند.
 

کرم ضد لک عوارض دارد؟

 
عوارض ضد لک چیست؟ این سوالی است که ممکن است در زمان خرید این محصول برایتان پیش بیاید. کرم ضد لک باکیفیت هیچ‌گونه عوارضی ندارد و موجب قرمزی یا التهاب پوست نمی‌شود.
 
نحوه استفاده از کرم ضد لک چگونه است؟

 

نکات مهم هنگام خرید کرم ضد لک

 
قبل از خرید ضد لک حتما به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید بهترین کرم را برای مشکل پوستی خود تهیه کنید:
حتما قبل از خرید ضد لک به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا ابتدا مشکل پوست شما را بررسی کرده و سپس کرم مناسب پوست شما را معرفی کند.
حتما کرم ضد لک را از فروشگاه‌های معتبر در این زمینه خریداری کنید تا از با کیفیت بودن مطمئن باشید.
ضد لک انواع مختلفی دارند که هرکدام برای یک نوع پوست مناسب است. حتما ضد لک را متناسب با نوع پوست خود خریداری کنید.
 

خرید کرم ضد لک اصل و باکیفیت

جهت خرید ضد لک باکیفیت و اصل حتما به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش معتبر مراجعه کنید. ایطو به‌عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه‌ فروش انواع پکیج‌های درمانی پوست و مو فعالیت می‌کند. جهت خرید کرم ضد لک می‌توانید به آدرس اینترنتی eitoo.ir مراجه کرده و پس از ثبت سفارش و پرداخت هزینه، در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.
 
این مطلب کپی شده از عصرخبر به نشانی زیر است:


:: برچسب‌ها: کرم ضد لک , ضد لک و روشن کننده , ضد لک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
راه های جدید شگفت انگیز برای داشتن پوستی زیبا
سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 14:17 | بازدید : 374 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

تکنیک های مراقبت از پوست قرار نیست به ذهن شما برسد - شما باید آنها را یاد بگیرید. یادگیری موثرترین تکنیک هایی که می تواند به بهترین شکل ممکن برای شما مناسب باشد به معنای انجام کمی تحقیق و کسب اطلاعات بیشتر است. از نکات مراقبت از پوست مانند این استفاده کنید تا از امروز پوستی شاداب تر و شاداب تر داشته باشید.

برای حفظ جوانی پوست اطراف چشم، انجام کاری به سادگی خرید عینک آفتابی می تواند معجزه کند. عینک آفتابی فقط شما را باحال جلوه نمی دهد. با گذشت زمان، چشم دوختن در مقابل نور خورشید می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود. قرار دادن یک جفت سایه قبل از خروج از خانه از این اتفاق جلوگیری می کند.

می توانید از عسل برای نرمی و لطافت پوست خود استفاده کنید. می توانید عسل را به عنوان ماسک به صورت خود بمالید یا آن را در آب حمام خود قرار دهید تا مرطوب کننده کل بدن باشد. اگر از آن به عنوان ماسک استفاده می کنید، کافی است مقدار کمی از آن را روی صورت خود قرار دهید، بگذارید 15 دقیقه خشک شود و سپس آن را بشویید. به منظور استفاده از آن در حمام، به سادگی 1/4 تا 1/2 فنجان را در آب قرار دهید تا حل شود.

لایه برداری پوست با ماسک هر هفته می تواند برای آکنه شما معجزه کند. سعی کنید از ماسک بلغور جو دوسر استفاده کنید که می تواند به خشک شدن پوست شما کمک کند تا اندازه منافذ شما کاهش یابد و در عین حال باکتری ها را از بین ببرد. ماسک بلغور جو دوسر یک راه عالی برای خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست است که روی سطح صورت شما نشسته است.

رژیم های مراقبت از پوست برای هر نوع پوست متفاوت است. پاک کننده ای را پیدا کنید که مناسب نوع شما باشد و به آن بچسبید. اگر پوست‌های چرب یا مختلط دارید، از شوینده‌های ژل یا کف‌کننده استفاده کنید. انواع پوست های معمولی و خشک باید با پاک کننده های مبتنی بر کرم بچسبند. تونرها اختیاری هستند، اما برای پوست شما معجزه می کنند. آنها را امتحان کنید و از آنجا بروید.

اگر لب‌هایتان ترک خورده به نظر می‌رسند، آن‌ها را لیس ندهید و آن‌ها را مرطوب نکنید. خشکی لب ها می تواند عفونت ناشی از قارچ باشد. کرم حاوی آنتی بیوتیک را به طور مرتب روی لب های خود بمالید تا عفونت را متوقف کنید. اگر لب‌های ترک خورده دارید، لیسیدن آن‌ها فقط باعث خشک شدن آن‌ها می‌شود. به جای آن از چوب دستی استفاده کنید.

پاک کننده صورت

اگر به دنبال پوست مات هستید، این مراحل ساده را دنبال کنید. ابتدا، روز خود را با یک پاک کننده صورت شروع کنید که گوگرد را به عنوان ماده اصلی آن ذکر کرده است. این کار باعث می‌شود که روغن در طول روز دور بماند. دوم، ناحیه T چرب خود را با ورقه های بلاتینگ بدون نسخه درمان کنید. سوم، اگر از آرایش استفاده می‌کنید، به جای کرم پودر از کرم پودر استفاده کنید. این نکات شستشوی روغن مخصوصاً در تابستان مؤثر است.

برای اینکه روال مراقبت از پوست خود را سریعتر و آسان تر کنید، چند کار را انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید در حین دوش گرفتن به جای استفاده از لایه‌بردار در جلوی سینک، از پاک‌کننده و لایه‌بردار صورت استفاده کنید. همچنین محصولاتی را در نظر بگیرید که بیش از یک کار را انجام می دهند، مانند پاک کننده های لایه بردار یا مرطوب کننده هایی که حاوی ضد آفتاب نیز هستند.

اگر پوست خشکی دارید از صابون های تند استفاده نکنید و به جای آن از پاک کننده صورت استفاده کنید. صابون ها دارای موادی هستند که می توانند پوست شما را خشک کرده و باعث پوسته پوسته شدن بیش از حد شوند. اگر از پاک‌کننده‌ای استفاده می‌کنید که مخصوص پوست‌های خشک است، صورت شما رطوبت طبیعی خود را از دست نمی‌دهد. به دنبال پاک کننده ای باشید که حاوی گلیسیرین باشد.

از آنجایی که استراتژی های زیادی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که پوست شما مانند همیشه شاداب و جوان است، باید بدانید که آنها چیست و چگونه از آنها استفاده کنید. بدون اطلاعات مناسب می‌توانید تلاش‌های بی‌ثمر و بی‌ثمری را دنبال کنید که به نتایج دلخواه شما نمی‌رسند. از سوی دیگر، نکاتی مانند این می تواند شما را به یک شروع جدید عالی برای داشتن پوستی زیبا برساند.



:: برچسب‌ها: مراقبت از پوست، پاک کننده صورت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
کامپوزیت دندان بهتر است یا روکش؟
دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت 15:0 | بازدید : 338 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

بسیاری از بیماران بین انجام کامپوزیت و روکش دندان مردد هستند و نمیدانند که کدام یک از این روش‌ها بهتر است. کامپوزیت دندان و روکش هردو روش‌های ترمیمی هستند و برای اصلاح عیوب دندان‌ها به کار میروند، اما کدام یک بهتر است؟ برای اینکه با تفاوت کامپوزیت و روکش دندان آشنا شوید، ابتدا باید مزایا و معایب هر یک را بدانید و سپس متناسب با وضعیت دندان خود و نظر دندانپزشک یکی از این متد‌های دندانپزشکی زیبایی را انتخاب کنید.

کامپوزیت دندان چیست؟

پیش از اینکه به سراغ فرق بین کامپوزیت ونیر و روکش دندان برویم، ابتدا باید بدانید که کامپوزیت دندان چیست؟ کامپوزیت یک روش ترمیمی است که برای بهبود ظاهر دندان‌های کج و نامرتب، دندان‌هایی که شکستگی‌های جزئی دارند، دندان‌های زرد و گاهی پر کردن فاصله بین دندانی استفاده می‌شود، اما چگونه؟ کامپوزیت در واقع موادی از جنس رزین است که توسط اشعه نوری بر روی سطح دندان‌ها چسبانده می‌شود. وقتی که کامپوزیت ونیر روی دندان‌ها قرار بگیرد، ظاهر آن صاف، سفید و درخشان به نظر میرسد.

 

کامپوزیت دندان بهتر است یا روکش؟

موارد مثبت کامپوزیت ونیر

  • میتوان کامپوزیت را متناسب با رنگ دندان‌های طبیعی انتخاب کرد.
  • ونیر کامپوزیت هیچ نیازی به تراشیدن دندان ندارد و روش مطمئنی است.
  • مدت زمان درمان کامپوزیت دندان بسیار کوتاه است و در یک جلسه انجام می‌شود.
  • این روش اصلاح طرح لبخند نسبت به سایر روش‌های ترمیمی قیمت مناسب تری دارد.
  • کامپوزیت برای برطرف کردن مشکلاتی که مربوط به ظاهر دندان هستند روش ایده آلی است.
  • ونیر کامپوزیت ظاهر زیبا و تقریبا طبیعی دارد.
  • اگر به خوبی از کامپوزیت‌ها مراقبت شود، تا سال‌ها دوام می‌آورند.

موارد منفی کامپوزیت دندان

  • کامپوزیت دندان برای اصلاح مشکلات ساختاری دندان کاربرد ندارد.
  • کامپوزیت نسبت به روش‌های ترمیمی مشابه مانند لمینت دوام و کیفیت پایین تری دارد.

روکش دندان چیست؟

همه ما در طول عمر خود با آسیب دیدن یک یا چند دندان خود مواجه شده ایم. این آسیب، اغلب خود را به صورت از دست دادن شکل، اندازه و رنگ نشان میدهد که یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای بهبود این آسیب‌ها نصب روکش میباشد، اما روکش یا تاج دندان چیست؟ روکش دندان همان قسمتی است که بر روی دندان‌های آسیب دیده قرار میگیرد و برای اصلاح دندان‌های ترک خورده، پوسیده، تغییر رنگ داده شده و نامرتب استفاده می‌شود. روکش‌ها بر اساس درخواست بیمار از متریال مختلفی مانند فلزات، کاملا سرامیک، طلا و کاملا رزین و سرامیک فشرده ساخته می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده اند که شکل و رنگ آن‌ها دقیقا مانند دندان‌های طبیعی باشد.

مزایای روکش دندان

روکش یا تاج دندان برای بهبود ایراد‌های ظاهری به کار برده می‌شود. برخی از مزایای روکش عبارتند از:

  • ترمیم ظاهر دندان‌های ترک خورده و شکسته
  • پر کردن دندان‌های فرسوده و عصب کشی شده
  • بهبود دندان‌هایی که رنگشان زرد شده و هم اندازه نیستند
  • دوام و استحکام بسیار بالا

معایب روکش دندان

هیچ روش دندان پزشکی وجود ندارد که کاملا بی عیب و نقص باشد، روکش دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله مهمترین معایب روکش دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای نصب روکش دندان، دندانپزشک ابتدا باید دندان آسیب دیده را تراش دهد.
  • با اینکه موادی که برای ساخت روکش استفاده می‌شوند محکم و بادوام هستند، اما ممکن است در به مرور زمان ترک بردارند.
  • اگر چسب مخصوصی که برای نگه داشتن روکش به کار برده می‌شود، نرم و سست شود، امکان رشد باکتری‌ها را فراهم می‌کند.
  • پس از نصب روکش دندان احتمال حساسیت به دما‌های گرم و سرد وجود دارد.

کامپوزیت دندان بهتر است یا روکش؟

با اینکه برخی از کاربرد‌های کامپوزیت دندان و روکش مشابه هم هستند، اما تفاوت‌های زیادی بین این دو روش اصلاح طرح لبخند وجود دارد که در ادامه این مطلب به این تفاوت‌ها میپردازیم.

تفاوت روکش و کامپوزیت ونیر از نظر مراحل اجرا

مراحل اجرای کامپوزیت دندان ساده‌تر از روکش است. در این روش اصلاح طرح لبخند نوعی پلاستیک و شیشه را باهم ترکیب میکنند تا یه ماده همرنگ با دندان‌های طبیعی به وجود بیاید. همچنین برای افزایش چسبندگی از کاندیشنر ژل که یک ماده اسیدی است استفاده میکنند و توسط نور لیزر این مواد را فعال میکنند. در مرحله آخر از کامپوزیت دندان، رزین روی دندان قرار داده شده و نور لیزر روی آن‌ها تابیده می‌شود تا محکم شوند.

مراحل روکش دندان کمی متفاوت از کامپوزیت است. قبل از نصب روکش، ابتدا باید از دندان عکس گرفته شود تا عفونت و پوسیدگی‌ها کاملا نمایان شوند و در صورت لزوم تصمیم دیگری برای ترمیم دندان گرفته شود. در مرحله بعد تقریبا نیمی از دندان آسیب دیده تراشیده شده و یک قالب با اندازه دقیق از دهان بیمار گرفته می‌شود. سپس این قالب به لابراتوار فرستاده شده تا روکشی متناسب با اندازه، رنگ و شکل دندان طبیعی بیمار ساخته شود. پس از آماده شدن روکش، دندانپزشک آن را روی پایه دندان قرار داده و محکم فشار میدهد تا محکم در جای خود باقی بماند.

تفاوت کامپوزیت دندان و تاج دندان از نظر ماندگاری

به عنوان یک قاعده کلی، کامپوزیت دندان به اندازه روکش و روش‌های دیگر اصلاح طرح لبخند ماندگاری ندارد، اما اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید و نکات بهداشتی دهان و دندان را رعایت نمایید، طول عمر کامپوزیت ونیر افزایش میابد.

تفاوت تاج دندان و کامپوزیت از نظر قیمت

قطعا هزینه یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌های تفاوت کامپوزیت دندان و روکش است. به طور میانگین قیمت روکش بالاتر از قیمت کامپوزیت دندان است، زیرا دوام بیشتری دارد، اما هزینه یک مسئله کاملا نسبی است و به موارد زیادی بستگی دارد، مثلا قیمت کامپوزیت دندان به برند سازنده و جنس آن وابسته است و در سال ۱۴۰۱ برای هر واحد از ۶۰۰ هزار تومن شروع شده و تا دو میلیون و پانصد هزار تومان نیز متغیر است.

هزینه روکش دندان هم به جنس آن بستگی دارد مثلا روکش‌های سرامیکی یا زیرکونیا نسبت به انواع فلزی و PFM گران‌تر هستند. طبیعی است که هرچه جنس روکش بهتر باشد، طول عمر بالاتری خواهد داشت و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارد.

تفاوت کامپوزیت دندان و روکش

برای ترمیم دندان‌های جلو کامپوزیت بهتر است یا روکش؟

تفاوت اصلی کامپوزیت دندان و روکش در میزان پوشش دهی و ضخامت آنهاست. همان طور که در بخش قبل گفتیم، ونیر کامپوزیت فقط قسمت جلویی دندان را میپوشاند در حالی که روکش کل دندان را پوشش می‌دهد، بنابراین وقتی از ترمیم دندان‌های جلویی صحبت میکنیم، کاملا بستگی به وضعیت دندان‌های قدامی بیمار دارد، مثلا اگر دندان‌های جلو آسیب جدی دیده باشند، روکش بهتر است، اما اگر مشکل در حد لکه‌های رنگی باشد، کامپوزیت دندان راه حل مناسبی تری میباشد.

با انجام کامپوزیت دندان در کلینیک ایرانمهر لبخندی جذاب و هالیوودی داشته باشید

فرقی نمیکند که شما قصد دارید که از چه روشی برای اصلاح فرم دندان‌های خود استفاده کنید. کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر با متخصصان مجرب و استفاده از بهترین مواد سازنده و از برترین برند‌های دنیا خدماتی مانند کامپوزیت دندان، ایمپلنت، لمینت و بلیچینگ دندان را با قیمتی مناسب ارائه میکند. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده عکس‌های قبل و بعد از کامپوزیت دندان به سایت کلینیک ایرانمهر (iranmehrdental.com) مراجعه نمایید.

منبع: آفتاب نیوز



:: برچسب‌ها: کامپوزیت دندان , روکش دندان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
4 تفاوت عمده کامپوزیت ونیر با لمینت دندان
سه شنبه 30 فروردين 1401 ساعت 13:44 | بازدید : 338 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

روکش یکی از محبوب ترین روش ها برای اصلاح خط لبخند است. روکش ها انواع مختلفی دارند. لمینت دندان و کامپوزیت دندان از متداول ترین روش های روکش دندان هستند که برای افزایش زیبایی ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. مهم ترین تفاوت این دو روش در قیمت، جنس مواد، روش اجرا و دوام و ماندگاری آن ها است. در این مقاله به بیان تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت  و مزایا و معایب هر یک از آنها می پردازیم.

 

لمینت دندان چیست؟

در پاسخ به سوال لمینت دندان چیست باید بگوییم که لمینت دندان Dental laminate نوعی پوسته بسیار نازک است که مانند روکشی همرنگ با دندان ها روی سطح خارجی آن ها قرار گرفته و ایرادات ظاهری دندان را به طور کامل پوشش می دهد. این روکش ها بسیار نازک بوده و به همین دلیل ظاهری کاملاً شبیه به دندان های طبیعی دارند.
همانطور که میدانید ظاهر دندان ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در چهره داشته باشد. بسیاری از افراد به دلیل داشتن دندان های شکسته، بد رنگ، بد شکل یا پوسیده از خندیدن با دهان باز خجالت می کشند. این اتفاق در دراز مدت می تواند بر اعتماد بنفس فرد نیز تأثیر منفی داشته باشد. این در حالیست که روش های درمانی بسیاری برای داشتن لبخندی زیبا وجود دارد. از این جمله می توان به 
لمینت دندان و کامپوزیت دندان اشاره کرد.

روکش ها به طور کلی به دو نوع لمینت های سرامیکی و ونیر کامپوزیت تقسیم بندی می شوند. این روکش ها از نظر جنس مواد اولیه، روش ساخت و اجرا، دوام و ماندگاری، قیمت و غیره تفاوت های بسیار زیادی دارند.  لمینت دندان از جنس سرامیک ساخته شده و به پرسلین ونیر نیز شهرت دارد. این روکش در لابراتوار ساخته می شود و در نهایت توسط دندانپزشک روی دندان ها نصب می شود.

 

کاربرد لمینت دندان

از لمینت دندان برای پوشاندن نمای خارجی دندان ها استفاده می شود. با این کار می توان نقص های ظاهری و عیب های جزئی دندان ها از جمله تغییر رنگ و به هم ریختگی های جزئی را پوشش داد. همچنین از این روش برای طراحی خط لبخند بیماران نیز استفاده می شود.
لازم به ذکر است که نحوه ساخت و نصب لمینت ها می تواند تاثیر بسزایی در ظاهر و نتیجه نهایی آن داشته باشد. بنابراین لازم است برای اجرای آن به دندانپزشک حاذق و مجرب در این زمینه مراجعه شود. مهم ترین کاربردهای لمینت دندان به صورت خلاصه در ادامه آورده شده است:

  • پوشش دادن بد رنگی ها و تغییر رنگ دندان ها
  • پر کردن فاصله های بین دندانی (دیاستم) بدون استفاده از ارتودنسی
  • درمان دندان های ترک خورده و دارای شکستگی های جزئی
  • درمان به هم ریختگی های جزئی و بدشکلی دندان ها بدون استفاده از ارتودنسی
  • طراحی خط لبخند برای افرادی که از فرم و رنگ دندان های خود رضایت ندارند

البته بهتر است بدانید که برخی از بیماران کاندید مناسبی برای انجام این روش نیستند. افراد زیر کاندیدای مناسبی برای لمینت دندان نیستند:

  • به طور مثال اگر بیمار از بیماری های شدید لثه رنج می برد
  • اگر بیمار دچار پوسیدگی های دندانی بسیار شدید است
  •  اگر دندان های بیمار دارای ترمیم های عمیق و وسیع است
  •  اگر مینای دندان کافی نباشد
  • بیمار به دندان قروچه کردن در خواب عادت داشته باشد
  • در اینجور موارد معمولاً لمینت دندان انجام نمی شود.

 

کامپوزیت ونیر چیست؟

اگر میخواهید بدانید که کامپوزیت دندان چیست باید بگوییم که کامپوزیت ونیر (Veneer composite) نیز یکی دیگر از روش هایی است که برای افزایش زیبایی ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت دندان از ترکیب کوارتز، گلاس و رزین سفید که نوعی پلیمر است ساخته می شود. کامپوزیت توسط دندانپزشک در یک جلسه انجام می شود. دندانپزشک برای انجام این کار مقدار مناسبی از کامپوزیت را روی دندان قرار داده و با توجه به فرم طبیعی دندان آن را شکل می دهد، سپس بافت کامپوزیت با تابش لیزر سخت می شود. در نهایت نوبت به پولیش زدن و فرم دهی سطح آن می رسد. 

کامپوزیت دندان مدتهاست برای پر کردن دندان ها بعد از رفع پوسیدگی مورد استفاده قرار می گیرد، اما ونیر کامپوزیت در واقع روکشی از جنس کامپوزیت است که تنها روی سطح بیرونی دندان قرار گرفته و عیوب ظاهری آن را می پوشاند. این روش به باندینگ کامپوزیت نیز مشهور است. مهارت و تسلط دندانپزشک در نتیجه نهایی کامپوزیت بسیار مهم است. نحوه فرم دهی و جلوگیری از بیرون زدگی و ضخامت بیش از حد دندان ها از جمله مواردی است که مستقیماً با میزان مهارت و تخصص دندانپزشک مرتبط است.

افرادی که دچار ساییدگی بیش از حد دندان ها شده اند، دارای فاصله بین دندانی هستند، دندان های بلندی دارند و از فرم یا رنگ دندان های خود رضایت کافی ندارند بهترین کاندید برای انجام کامپوزیت دندان هستند. با این تکنیک اصلاح طرح لبخند بدون نیاز به تراشیدن دندان ها می توان خط لبخندی زیبا را با توجه به فرم فک و دندان های بیمار طراحی کرد.

 

تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت

لمینت دندان و کامپوزیت دندان هر دو روش هایی برای رفع بد رنگی ها، ناهنجاری های جزئی، پوشاندن فواصل بین دندانی و غیره هستند. این دو روش از نظر تکنیک اجرایی کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. بر همین اساس میزان مقاومت این دو روش در برابر تغییرات ناگهانی دما، فشار و ضربه ناگهانی، رنگ پذیری و غیره متفاوت است.
در ادامه به بررسی تفاوت های لمینت و کامپوزیت دندان در زمینه تکنیک اجرایی، دوام و طول عمر و قیمت میپردازیم:

 

  • مهم ترین تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت، تراش دادن سطح دندان ها است که در روش کامپوزیت انجام نمی شود. در نتیجه ظاهر دندان ها در روش لمینت طبیعی تر است. این در حالیست که در روش کامپوزیت ممکن است دندان ها کمی برآمده و دارای بیرون زدگی باشند.

 

  • دوام و استحکام لمینت های سرامیکی بسیار بالاتر از کامپوزیت است. همچنین در برابر تغییر رنگ نیز مقاوم تر هستند. به طور کلی طول عمر لمینت دندان در صورت استفاده و مراقبت صحیح به چیزی حدود 10 سال می رسد. این در حالیست که طول عمر مفید کامپوزیت چیزی حدود 5 سال است.
  • قیمت و هزینه ها نیز از دیگر تفاوت های این دو روش اصلاح طرح لبخند به حساب می آید. به طور کلی هزینه های لمینت دندان حدود 3 برابر کامپوزیت است.

 

  •  آخرین تفاوت این دو روش در طول دوره درمان و نحوه اجرای آن ها است. کامپوزیت توسط دندانپزشک در مطب قابل انجام است و تنها در یک جلسه اجرا می شود. اما لمینت نیاز به قالب گیری و ساخت در لابراتوار دارد. البته برخی از انواع لمینت دندان نیز پیش ساخته بوده و در مطب متناسب با فرم دندان های بیمار تراش داده شده و پولیش می خورند.

 

مزایا و معایب لمینت دندان

هر روش درمانی از جمله لمینت دندان دارای مزایا و معایبی است. از جمله مزایای این روش می توان به کم تهاجم بودن آن اشاره کرد. در این روش سطح دندان ها تنها 1 تا 2 میلیمتر تراش داده می شود. از دیگر مزایای این روش می توان به ماندگاری بالا، مقاومت در برابر تغییر رنگ، طبیعی بودن ظاهر لمینت ها، کوتاه بودن طول دوره درمان در مقایسه با روش هایی مانند ایمپلنت و همچنین امکان طراحی خط لبخند اشاره کرد.

اما این روش می تواند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. از این جمله معایب لمینت می توان به حساس بودن آن به تغییرات ناگهانی دما، گرما و سرمای شدید اشاره کرد که می تواند کنده شدن لمینت ها را به دنبال داشته باشد. همچنین در صورت استفاده از چسب بی کیفیت، امکان کنده شدن لمینت ها وجود دارد. علاوه بر این در صورت استفاده مداوم از نوشیدنی ها و مواد غذایی رنگی مانند قهوه و مصرف دخانیات مانند سیگار، امکان تغییر رنگ لمینت دندان وجود دارد. در صورت نصب نادرست لمینت ها و ایجاد فاصله بین لثه و دندان، فضایی برای تجمع پلاکت ها مهیا شده و می تواند منجر به ایجاد التهاب در لثه شود. بوی بد دهان و ناتوانی در کشیدن نخ دندان هم از جمله معایبی است که به دنبال نصب نادرست لمینت ها ایجاد می شود. در نهایت مهمترین عیب این روش تراش اجباری سطح دندان ها است که با توجه به ضخامت لمینت متفاوت بوده و معمولاً بین 1 تا 2 میلی متر است.

 

مزایا و معایب ونیر کامپوزیت

کامپوزیت دندان می تواند منجر به زیباتر شدن ظاهر دندان ها شود. همچنین می تواند عیوب ظاهری و جزئی دندان ها از جمله تغییر رنگ، پریدگی، فاصله بین دندانی، کوتاهی یا بلندی، به هم ریختگی های جزئی و غیره را به راحتی بپوشاند و لبخندی زیبا را به بیمار هدیه دهد.
از دیگر مزایای این روش می توان به قیمت مناسب و کوتاه بدون طول دوره درمان اشاره کرد، اما این روش نیز مانند سایر متدهای درمانی دارای عوارضی نیز هست. از این جمله می توان به دوام و ماندگاری کوتاه در مقایسه با سایر روش ها مانند لمینت دندان اشاره کرد. همچنین مقاومت کامپوزیت ونیر در برابر شکستگی و تغییر رنگ نیز بسیار کمتر از لمینت است. 

لمینت بهتر است یا کامپوزیت

به طور کلی با توجه به آنچه درباره تفاوت های لمینت دندان و کامپوزیت بیان شد، می توان گفت لمینت به دلیل مقاومت بیشتر در برابر تغییر رنگ و شکستگی و غیره بهتر از کامپوزیت است. همچنین لمینت ظاهر بسیار طبیعی تری دارد، اما قیمت بالاتری دارد و هزینه های ساخت و اجرای آن بیشتر است. در نهایت تصمیم گیری درباره انتخاب بهترین روش برای شما کدام است بر عهده دندانپزشک میباشد، زیرا همانطور که قبلاً اشاره شد برخی از افراد کاندید مناسبی برای انجام لمینت نیستند.

منبع: https://iranmehrdental.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA

 


:: برچسب‌ها: لمینت دندان , کامپوزیت دندان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دستگاه تصفیه آب چیست و چگونه کار میکند؟
یک شنبه 21 فروردين 1401 ساعت 13:7 | بازدید : 365 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

دستگاه تصفیه آب با هدف حذف آلاینده ها و افزایش سطح کیفیت آب آشامیدنی و رساندن آن به استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شده است. همان طور که می دانید عوامل بسیار زیادی می تواند منجر به آلودگی آب آشامیدنی شود. از این جمله می تواند به عوامل خارجی اشاره کرد. ورود آلاینده هایی مانند نیتروژن، ترکیبات نیترات و فسفر از فاضلاب های شهری و پساب های صنعتی می تواند آب را به شدت ناسالم کند. ورود این ذرات به آب زمینه لازم برای رشد میکرو ارگانیسم های زنده، میکروب ها و جلبک ها را فراهم می کند و گاهی منجر به ایجاد گرفتگی در لوله های آب می شود. در نتیجه میزان اکسیژن در آب به شدت کاهش یافته و آب کدر و غیر قابل شرب می شود. 
 

هدف از تصفیه آب

 مشکلات دستگاه گوارش، مسمومیت های ناگهانی، کاهش باروری، عقب ماندگی ذهنی نوزادان، ابتلا به انواع سرطان، پوسیدگی دندان ها، ابتلا به درد شدید مفاصل و غیره از جمله مشکلاتی هستند که به دنبال مصرف آب آشامیدنی آلوده به وجود می آیند. اما در این میان با استفاده از دستگاهتصفیه آب می توان بسیاری از آلاینده های موجود در آب شهری را از بین برد و به آبی سالم و استاندارد دست پیدا کرد. بنابراین می توان گفت مهم ترین هدف دستگاه تصفیه آب حذف آلاینده ها و عوامل بیماری زا در آب آشامیدنی و کاهش میزان سختی آن است. 

 

مراحل تصفیه آب

به طور کلی تصفیه آب به سه روش فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی انجام می شود. آب به دست آمده در این روش ها می تواند نیاز واحدهای صنعتی، کشاورزی و مصارف خانگی را بر طرف کند. 
در روش فیزیکی از غشاها یا فیلتر های مختلف برای تصفیه آب استفاده می شود. این کار برای حذف آلاینده ها بر اساس ابعاد ذرات آن ها انجام می شود. روش های اولترا فیلتراسیون، نانو فیلتراسیون، میکرو فیلتراسیون، اسمز معکوس و فیلترهای شنی و کربنی بر این اساس طراحی شده و آب را تصفیه می کنند. در نهایت پس از عبور آب از این فیلتر ها، از اشعه ماوراء بنفش برای ضد عفونی کردن آب استفاده می شود. 
در روش های بیولوژیکی از فیلترهای شنی و کربن فعال برای حذف آلاینده های آب استفاده می شود. دستگاه تصفیه آب شیمیایی نیز در مراحل اکسیداسیون، انعقاد و لخته سازی و در نهایت ضد عفونی کردن با کلر، آب را تصفیه می کند. 

دستگاه تصفیه آب چیست؟

 

انواع دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب بر اساس حجم آب، ابعاد منطقه ای که قرار است تصفیه آب در آن صورت گیرد و میزان و نوع آلاینده های موجود در آب به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. 

  • دستگاه تصفیه خانگی 
  • دستگاه تصفیه نیمه صنعتی
  • دستگاه تصفیه آب صنعتی

همان طور که از نام گذاری این دستگاه ها بر می آید، دسته بندی آن ها بر اساس فضای مذکور و حجم آبی که قرار است تصفیه شود انجام می گردد. دستگاه های خانگی ابعاد کوچکی دارند و تنها جوابگوی تصفیه آب یک منزل هستند. اما دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی برای استفاده در صنایع بزرگ تری مانند رستوران ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند. از این دستگاه ها برای تصفیه آب یک ساختمان نیز استفاده می شود. این دستگاه ها بر اساس نوع طراحی و ابعاد شان قادر به تصفیه 800 تا 3000 لیتر آب در طی شبانه روز هستند. 
دستگاه های تصفیه آب صنعتی نیز از مهم ترین مؤلفه ها در صنایع تولیدی هستند. این دستگاه ها با هدف کنترل خوردگی، رسوب گذاری و کاهش رشد میکروارگانیسم های زنده همچون باکتری ها در آب استفاده می شوند. از این تأسیسات در صنایع مختلف از جمله گلخانه ها، کشاورزی و غیره استفاده می شود. این دستگاه ها بر اساس روش تصفیه به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. 


 

روش های تصفیه آب

انواع مختلفی از فرآیندهای تصفیه آب مانند تصفیه آب اسمز معکوس (RO)، فیلتراسیون اولترا (UF) و ضد عفونی با اشعه ماوراء بنفش (UV) وجود دارد. بسته به کیفیت آب باید یک سیستم تصفیه آب را انتخاب کنید. اگرچه در صورت بروز مشکل می‌توانید به راحتی با متخصصان ما در تماس باشید، اما دانستن نحوه عملکرد این سیستم‌ها همیشه مفید است.
 

 

ضدعفونی با اشعه ماوراء بنفش

ضدعفونی با اشعه ماوراء بنفش معمولاً شامل یک لامپ UV است. لامپ UV آب آشامیدنی خالص و سالم را فراهم می کند. اشعه ماوراء بنفش مورد استفاده در این فرآیند یک UV پرقدرت است که به عنوان UV-C یا UV میکروب کش نیز شناخته می شود. اشعه UV-C به بدن پاتوژن ها نفوذ می کند تا آنها را غیرفعال کند. اشعه ماوراء بنفش DNA عوامل بیماری زا را به گونه ای تغییر می دهد که نمی توانند تکثیر شوند. این اشعه ها می توانند 99.9 درصد از میکروارگانیسم ها را از بین ببرند.

برخلاف گندزدایی شیمیایی، میکروارگانیسم‌های مضر قادر به ایجاد مکانیسم ایمنی در برابر نور UV نیستند. فرآیند قبل از درمان، کارایی درمان را به حداکثر می رساند. آب از فیلترهای رسوبی، فیلترهای کربنی در مرحله پیش تصفیه عبور می کند. فیلترهای رسوبی به حذف گل و لای کمک می کنند در حالی که فیلترهای کربن به حذف ناخالصی های آلی موجود در آب کمک می کنند.


 

Ultrafiltration (اولترا فیلتراسیون)

فرآیند اولترا فیلتراسیون از فشار هیدرواستاتیک برای فشار دادن آب به غشای نیمه تراوا استفاده می کند. این غشای نیمه تراوا به از بین بردن باکتری ها و انواع میکروارگانیسم ها و بوی بد آب کمک می کند. اولترا فیلتراسیون با اسمز معکوس، میکروفیلتراسیون یا نانو فیلتراسیون تفاوت چندانی ندارد، مگر از نظر اندازه مولکول هایی که در خود نگه می دارد. سیستم اولترافیلتراسیون به حذف کلوئیدها، باکتری ها، پاتوژن ها و سایر مولکول هایی که بزرگتر از اندازه منافذ در غشای نیمه تراوا هستند کمک می کند.


 

اسمز معکوس

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی بر اساس روش اسمز معکوسReverse osmosis عمل می کند. این روش به عنوان بهترین و موفق ترین روش برای تصفیه آب شناخته می شود. در این روش کلیه ترکیبات آرسنیک، فلوراید، نیترات ها، ترکیبات سولفات، سرب و کلر به راحتی از آب آشامیدنی جدا می شوند. کلیه مواد جامد محلول در آب مانند گل و لای و زنگ زدگی لوله، میکروارگانیسم های زنده مانند ویروس ها و میکروب ها و انواع مواد شیمیایی مانند کلر و غیره نیز در این روش از آب آشامیدنی حذف می شود. این دستگاه ها به آب شیرین کن صنعتی نیز مشهور هستند. زیرا می توانند طعم و بوی آب را نیز بهبود بخشند. نوع دیگر این دستگاه ها، تصفیه آب دریا یا آب شیرین کن دریایی نام دارد.
بهترین روش برای حذف سختی آب استفاده از دستگاه آب شیرین کن است. در این روش آب تحت فشاری که توسط یک پمپ ایجاد شده است از یک فیلتر (غشای نیمه تراوا) عبور می کند و یون ها و ناخالصی ها به طور کامل از آب جدا می شود. 
این سیستم بر اساس تفاوت در فشار اسمزی بین آب خالص و ناخالص در دو طرف غشا طراحی شده است. بر این اساس در حالت طبیعی آب از سمتی که غلظت پایین تری دارد به آن طرف غشا (ممبران) که غلظت بالاتری دارد جریان می یابد. این جریان تا جایی که تعادل برقرار شود ادامه می یابد. حال اگر با استفاده از یک پمپ، فشار بیشتری اعمال گردد، جریان آب معکوس شده و از سمت غلیظ به رقیق تغییر جهت می دهد. بر این اساس با عبور آب از غشا تصفیه و جداسازی صورت می گیرد. این سیستم برای از بین بردن شوری آب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 
 

دستگاه تصفیه آب دریایی

 

 

دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از ضروری ترین وسایلی است که باید برای ارتقای سطح کیفی زندگی خریداری شده و مورد استفاده قرار گیرد. آب شهری معمولاً در مناطق مختلف دارای آلاینده ها و رنگ و بوی متفاوتی است. رسوب کتری و سماور از جمله مواردی است که نشان از سختی بالای آب مصرفی دارد. بهترین راه برای رفع این مشکل استفاده از دستگاه تصفیه است. 
دستگاه تصفیه آب خانگی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که  بر اساس میزان آلودگی و میزان سختی آب منطقه ای که در آن سکونت دارید باید نوع دستگاه تصفیه خانگی را انتخاب کنید. دستگاه های تصفیه آب خانگی بر اساس روش پاکسازی به انواع زیر دسته بندی می شوند: 

  • دستگاه اولترا فیلتراسیون
  • دستگاه تصفیه اسمز معکوس Reverse osmosis
  • فیلترهای شنی یا رسوب گیر
  • فیلترهای کربنی
  • دستگاه های گند زدا با اشعه ماوراء بنفش UV

دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس Reverse osmosis بهترین انتخاب برای آب هایی با سختی بسیار زیاد است. دستگاه های مجهز به اشعه UV نیز برای تصفیه آب هایی که دارای آلاینده بسیار زیادی هستند مناسب است. اشعه UV برای گندزدایی در صنایع مختلف از جمله از بین بردن آلاینده ها، ویروس ها و میکروب ها و تصفیه آب آشامیدنی به کار می رود. 
 
این دستگاه ها بسته به مدل و ابعاد به راحتی زیر سینک ظرفشویی یا روی دیوار نصب می شوند یا روی کابینت قرار می گیرند. آب ورودی را تصفیه می کنند و آب تصفیه شده از طریق شیر کوچک دیگری قابل استفاده است. برخی از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی نیز امکان نصب روی شیر آب یا روی یخچال ساید بای ساید را دارند که قدرت تصفیه آن ها در مقایسه با موارد قبل بسیار پایین تر است. 


تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی در رستوران ها، کافی شاپ ها، شرکت ها و ادارات، کارخانجات و کارگاه های کوچک، آزمایشگاه ها و بیمارستان ها، کارواش ها و صنایع غذایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با توجه به حجم منبع ذخیره به انواع مختلفی تقسیم شده و می تواند بین 800 تا 3000 لیتر آب را در یک شبانه روز تصفیه کند. 
این دستگاه روی لوله اصلی ورودی آب به ساختمان نصب می شود. این دستگاه بر اساس فرآیند اسمز معکوس کار می کند. فیلترهای مورد استفاده در این دستگاه ها معمولاً ظرفیت 100 گالن آب را دارند. بالاترین ظرفیت این دستگاه ها 800 گالن آب است که با تعداد بیشتری فیلتر انجام می شود. 

دستگاه تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی

امروزه با صنعتی شدن زندگی و رونق صنایع مختلف، اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی بیشتر شده است. متداول ترین نوع دستگاه تصفیه صنعتی بر اساس فرآیند اسمز معکوس کار می کند و می تواند تمام آلاینده های موجود اعم از فلزات سنگین، نمک و سایر ناخالصی ها را از بین ببرد. این روش کم هزینه تر و مؤثر تر از روش های دیگر در مقیاس صنعتی است. 
از جمله روش های دیگر تصفیه آب صنعتی می توان به روش های EDI، EDR، فیلتراسیون و تبادل یونی اشاره کرد. از این دستگاه در صنایع نوشابه سازی، صنایع کشاورزی، نساجی، مرغداری، مراکز پرورش ماهی و صنایع غذایی، تصفیه آب دیگ بخار و بویلر ها در صنایع مختلف و غیره استفاده می شود. 


دستگاه تصفیه آب صنعتی چگونه کار میکند؟

دستگاه تصفیه آب صنعتی همان طور که اشاره شد در انواع مختلفی تولید می شود. برای از بین بردن میکروب ها، مواد کلوئیدی، مواد آلی و ذرات معلق آب در پیش تصفیه صنعتی از دستگاه های اولترافیلتراسیون استفاده می شود. آب خارج شده از این فیلتر ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. مواد کلوئیدی، پلیمرها، مواد معلق و پروتئینی در صنایع لبنی، داروسازی و آب میوه سازی نیز توسط فیلترهای نانو جداسازی می شوند. اما پر کاربردترین آن ها دستگاه های اسمز معکوس هستند که قبلاً به معرفی آن ها پرداخته شد. 


 

فیلتر تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب از فیلترهای مختلفی تشکیل شده است. فیلتر الیافی اولین فیلتر است که می تواند ذرات جامد بزرگ تر از 5 میکرون را حذف کند. فیلتر بعدی یعنی کربن فعال قادر به حذف ترکیبات کلر، اسید و املاح آب است. فیلتر الیافی بعدی ذرات بزرگ تر از 1 میکرون را حذف می کند. فیلتر تصفیه آب اسمز معکوس بعد از این مراحل قرار می گیرد. در نهایت یک فیلتر کربن خطی تصفیه نهایی آب را بر عهده دارد. در برخی از دستگاه های تصفیه خانگی فیلترهای 6 و 7 نیز برای افزودن مواد معدنی و اشعه ماوراء بنفش برای گندزدایی گذاشته می شوند. 

 

فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب

فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب همان فیلتر چهارم است که در فرآیند اسمز معکوس مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند در بخش های قبل به طور مفصل توضیح داده شد. دوام و ماندگاری این فیلتر به دما، فشار، میزان کدورت و  PH آب بستگی دارد. 


 

تعویض فیلتر تصفیه آب

تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی منجر به افزایش طول عمر دستگاه و افزایش کیفیت آب مصرفی می شود. ابتدا باید شیر ورودی دستگاه بسته شود. سپس شیر دستگاه که روی سینک قرار دارد را باز کنید تا منبع خالی شود. حال نوبت به باز کردن هوزینگ ها می رسد. 
برای این کار باید از آچار مخصوص دستگاه استفاده نمایید. بهتر است زیر دست یک سینی یا لگن قرار دهید. آچار را به صورت پاد ساعتگرد چرخانده و فیلتر اول را خارج کنید. فیلتر جدید را با آب مرطوب کرده و در جای خود قرار دهید. بهتر است در هر مرحله محفظه فیلترها شسته شود. پس از بستن هوزینگ اول نوبت به فیلترهای بعدی می رسد. در نهایت مرحله کربن گیری را انجام دهید.  


 

فیلترهای سه گانه تصفیه آب

فیلترهای سه گانه همان فیلترهای شماره 1، 2 و 3 در دستگاه تصفیه آب هستند که شامل فیلتر الیافی یا فیلتر پروپیلن، کربن اکتیو پودری یا فیلتر کربن فعال و فیلتر الیافی یک میکرون می شوند. عمر این فیلتر ها معمولاً بین 3 تا 6 ماه می باشد. 


 

مخزن دستگاه تصفیه آب

مخزن دستگاه تصفیه آب در نمونه های خانگی دارای گنجایش 5 گالن یا 19 لیتر است. این در حالیست که در نمونه های نیمه صنعتی این ظرفیت به 40 گالن و در نمونه های صنعتی به حجم بسیار بالاتری می رسد. این مخزن ها از جنس های مختلفی از جمله فایبر گلاس، فلز، استیل ضد زنگ و غیره ساخته می شوند. در نمونه های خانگی این مخزن از جنس پلی پروپیلن ساخته شده است. 
 

 

کربن گیری دستگاه تصفیه آب

همان طور که اشاره شد فیلتر های شماره 2 و 5 از کربن فعال تشکیل شده اند. در راه اندازی دستگاه تصفیه آب به دلیل عبور آب از این فیلتر ها، جریان آن سیاه رنگ می شود. این رنگ به دلیل شسته شدن ذرات کربن توسط جریان آب است و با خارج شدن 5 لیتر آب از بین می رود. بدین منظور باید پس از تعویض این فیلتر ها یا در راه اندازی دستگاه ابتدا هوزینگ فیلتر شماره 3 و سپس شماره 5 را جدا کنید و اجازه دهید آب از دستگاه خارج شود. سپس فیلترها را به مدار برگردانید. 

شرکت باران بهاری در سال ۱۳۷۹ با ابداء اولین دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس در ایران تاسیس شد و اکنون با ۲۲ سال سابقه در تولید دستگاه های تصفیه آب و انجام ۴۷۰ پروژه موفق آماده خدمت گذاری به مردم عزیزمان است.
   

منبع:

https://springrain.co/fa/مقالات/دستگاه-تصفیه-اب-چیست؟

 


:: برچسب‌ها: تصفیه آب , آب شیرین کن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نحوه انتخاب شرکت سئوی مناسب در سال 2022
سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 14:58 | بازدید : 351 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

پیدا کردن شرکت سئوی مناسب با خدمات سئوی مناسب برای کسب و کار شما می تواند بسیار مهم باشد. با توجه به زمان صرف شده برای مدیریت کسب و کار و تعداد روزافزون ارائه دهندگان سئو، یافتن یک تطابق همه جانبه خوب که نه تنها روی کاغذ خوب به نظر می رسد، بلکه می تواند صحبت را نیز راه بیندازد، می تواند چالش برانگیز باشد.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه شرکت سئوی مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و چه نوع خدماتی را می توانید از فروشنده سئوی مناسب انتظار داشته باشید. این مقاله به شما کمک می کند تا تحقیقات و آماده سازی مناسب را انجام دهید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

یک شرکت سئو چه کاری انجام می دهد؟

یک شرکت خدمات سئو دارای کارشناسان و متخصصین در زمینه های مختلف بهینه سازی موتورهای جستجو است. با کار کردن با آنها، باید ترکیب مناسبی از استراتژی‌ها و اجراها را برای کمک به کسب و کارتان در رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو، جذب سرنخ و افزایش درآمد به دست آورید. برخی از آنها شامل توسعه یک استراتژی محتوا برای وبلاگ شما، ممیزی وب سایت سئو، سئوی درون صفحه، خدمات لینک سازی، پاکسازی لینک، ایجاد محتوا، طراحی وب و موارد دیگر است. استراتژی های انتخاب شده و کیفیت اجرا، رشد بالقوه کسب و کار شما را به صورت آنلاین تعیین می کند.

چگونه یک شرکت سئوی مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب یک شرکت سئو می تواند برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل سخت باشد. اکنون که تعداد شرکت های سئو افزایش یافته است، تحقیق و تصمیم گیری را چالش برانگیزتر کرده است. نکته مهم این است که بدانید چگونه شرکت هایی را که تجربه زیادی دارند شناسایی کنید و کسانی را که تجربه کمی دارند یا کسانی که فقط در حال بال زدن هستند را از بین ببرید.

در اینجا چند نکته عالی وجود دارد که می توانید از آنها برای یافتن شرکت سئوی مناسب استفاده کنید که می تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند.

1. هدف مشخصی در ذهن داشته باشید

شما مجبور نیستید با سئو آشنا باشید، این وظیفه آژانس است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هدف خود را تعیین کنید و بدانید که چرا باید سئوی خود را برون سپاری کنید. اگر به دنبال گنجاندن SEO در فعالیت های بازاریابی اینترنتی خود هستید، ممکن است به این دلیل باشد که می خواهید به یک یا چند مورد از موارد زیر دست یابید:

  • ترافیک ارگانیک به وب سایت خود را افزایش دهید
  • بهبود تولید سرنخ
  • افزایش فروش تجارت الکترونیک
  • برندسازی را بهبود بخشید
  • کاربران بیشتری را درگیر کنید
  • یک استراتژی بازاریابی هدفمندتر را بگنجانید
  • مدیریت شهرت
  • خدمات کلی بهتر به مشتریان

اینها فقط برخی از اهدافی هستند که می توانید با سئو به آنها برسید. قبل از اینکه وارد یک شراکت شوید، باید تصمیم بگیرید که چرا به این خدمات نیاز دارید. شما باید چشم انداز بلند مدت و اثر بلند مدت فعالیت را ببینید زیرا به شما کمک می کند تا آنچه را که نیاز دارید تعیین کنید و می توانید زمان و منابع خود را بر اساس آن سازماندهی کنید.

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟ راهنمای جامع SEO برای مبتدیان در سال 2022

2. همه شرکت های احتمالی سئو را بررسی کنید و محصولات یا خدمات آنها را با هم مقایسه کنید

قبل از وارد شدن به هر نوع شراکتی باید بدانید در حال حاضر در بازار چه می گذرد. حداقل در ابتدایی ترین سطح. تحقیقات اطلاعاتی در مورد بازار و نوع خدماتی که آنها می توانند به کسب و کار شما ارائه دهند در اختیار شما قرار می دهد.

انجام تحقیقات بازار همچنین به شما این فرصت را می دهد که ببینید چه چیزی در آنجا وجود دارد و به شما امکان می دهد آژانس حرفه ای را از یک آماتور ارزیابی کنید.

هدف شما در اینجا تجزیه و تحلیل عوامل اصلی است که ممکن است بر تجارت شما تأثیر بگذارد. این اطمینان حاصل می کند که تصمیم درستی می گیرید که برای شما نیز مهم است.

3. تجربه گذشته شرکت را بررسی کنید

تاریخچه یک شرکت مهم است زیرا گواهی است برای اینکه چه کسی هستند. این به شما امکان می‌دهد ببینید از کجا آمده‌اند، سطح کیفیت خدماتشان چقدر است، چه چیزی می‌توانند ارائه دهند و همچنین رابطه آنها را با مشتریانشان نشان می‌دهد و بنابراین نگاهی اجمالی به اعتماد آنها به شما می‌دهد.

می‌توانید با بررسی وب‌سایت آن‌ها، خواندن مطالعات موردی، یا تماس با آن‌ها و درخواست برای دیدن کمپین‌های گذشته شرکت، درباره عملکرد گذشته آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. شما قرار است منابع و انرژی را به این شرکت اختصاص دهید، بنابراین درخواست مدرک و نگاهی به مجموعه کار آنها بسیار مهم است.

دیدن کارهایی که آنها می توانند انجام دهند، اعتماد به نفس مورد نیاز برای کار و شراکت با آنها را افزایش می دهد. همچنین به شما آرامش می دهد زیرا شرکتی که عملکرد آنلاین کسب و کار شما را مدیریت می کند بهترین نتایج ممکن را به شما می دهد.

4. بررسی ها و مراجع را بررسی کنید

اگر وب سایت آنها مهر تأیید شما را دریافت کرد و تأیید کردید که آنها واقعاً خدمات مورد نظر شما را ارائه می دهند، وقت آن است که نظرات مشتریان را بررسی کنید. شما می توانید آنها را در وب سایت یا لیست های موجود در وب بیابید. شما می توانید بر اساس آنچه مشتریان قبلی در مورد آن به وجد آمده اند، درباره آژانس اطلاعات بیشتری کسب کنید. دریافت بینش در مورد اینکه مشتری در چه صنعتی است، آژانس چه کاری توانسته است برای او انجام دهد، و چگونه کل فرآیند پیش رفت، به شما ایده ای می دهد که می توانید انتظار تجربه خود را نیز داشته باشید. خواندن نظرات و مطالب دیگر بسیار مهم است زیرا SEO می تواند کارهای مختلفی را برای صنایع مختلف انجام دهد. به عنوان مثال، استراتژی های سئوی دندانپزشکی دور از دسترس نیست، اما مطمئناً با سئو برای حسابداران یکسان نیست.

5. با صحبت کردن با آنها بررسی کنید که چقدر خوب ارتباط برقرار می کنید یا با آنها کنار می آیید

همچنین می‌توانید با پرسیدن سؤالات درست، اطلاعات بیشتری در مورد شرکت سئوی مورد نظر خود به دست آورید. ارتباط کلیدی است. یک قرار ملاقات با یک مشاور سئو چه از طریق چت ویدیویی، تماس تلفنی یا حضوری باشد، تعیین کنید. شما می خواهید اندازه گیری کنید که چقدر خوب همسو می شوید و آنها چقدر اهداف شما را درک می کنند. همچنین راهی عالی برای پرسیدن سوال و روشن کردن جزئیات است. با برقراری ارتباط، می توانید یاد بگیرید که چقدر سریع پاسخ می دهند، برای مشتریان ارزش قائل هستند و حرفه ای بودن آنها را ارزیابی می کنند.

مصاحبه با شرکت سئوی آینده شما نیز یک فرصت عالی برای دانستن روند آنها است. از آنها بپرسید که آیا آنها تجربه کار با مشاغل در صنعت شما را دارند یا خیر، بپرسید که آیا می خواهید مدیر حساب یا متخصص SEO خود را دریافت کنید، سپس درباره نحوه عملکرد کل سیستم و همچنین قیمت گذاری سئو سوال کنید.

6. بررسی کنید که آیا سطح شایستگی آنها با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر

همکاری با یک آژانس SEO می تواند برای هر کسب و کاری شگفت انگیز باشد. با این حال، باید مطمئن شوید که شرکتی که با آن شریک هستید به روز با روندها است و آنها یک تجارت معتبر هستند. شراکت‌های عالی زمانی اتفاق می‌افتند که با شرکتی شریک می‌شوید که کنترل کامل روی صنعت خود دارد. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند از دانش برتر خود در صنعت استفاده کنند تا چشم‌اندازی بزرگ‌تر و بهتر از آنچه شما در ابتدا مفهوم‌سازی کرده‌اید، توصیه کنند.

7. درخواست پروپوزال سئو

در نهایت یک پیشنهاد سئو درخواست کنید. پس از ملاقات با شرکت سئو و روشن کردن جزئیات، می خواهید به پیشنهاد سئو نگاهی بیندازید، به خصوص اگر علاقه مند به کار با آنها هستید. آنها در ابتدا یک پروپوزال سئو ایجاد می کنند که تمام جزئیات اجرایی کمپین سئوی شما را داشته باشد. این اطمینان حاصل می کند که دامنه پروژه را درک می کنید و ایده روشنی از فرآیند دارید. این سودمند است زیرا می توانید هر قسمتی را که مناسب می دانید تغییر دهید.

نکات حرفه ای

به دلیل قیمت، شرکت سئو را انتخاب نکنید.

قیمت در مورد سئو مهم است. هزینه سئو به صنعتی که در آن هستید، آنچه نیاز دارید و اهداف شما بستگی دارد. بدانید که شرکت‌های سئو ارزانی وجود خواهند داشت و اغلب انتظارات را برآورده نمی‌کنند. سئو جادو نیست و یک شبه اتفاق نمی افتد. این نیاز به تحقیق روش شناختی، تجزیه و تحلیل و تفکر استراتژیک دارد و در عین حال تجربه و تخصص لازم برای توصیه و اجرای استراتژی درست کسب و کار شما را دارد.

تحقیقات خود را در مورد هزینه سئو انجام دهید و بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید. با انجام صحیح آن در اولین بار می توانید در سئو صرفه جویی کنید. یک کمپین سئوی ناموفق می تواند در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد، بنابراین فقط به دنبال ارائه دهنده خدمات سئو نباشید زیرا ارزان است.

نسبت به آژانس های سئو که نتایج فوری را تضمین می کنند، شک داشته باشید.

بازاریابی سئو یک نیاز رو به رشد برای مشاغل است و افراد زیادی هستند که قصد دارند از این روند در حال تحول سرمایه گذاری کنند. برخی حتی بدون داشتن تجربه مناسب شروع به حرفه ای خواندن می کنند، در حالی که برخی دیگر به تازگی سئو سایت را به خدمات خود اضافه کرده اند به این امید که شبکه گسترده تری ایجاد کنند. اغلب آنها سعی می کنند با تضمین نتایج فوری مشتریان را جذب کنند - این را یک پرچم قرمز در نظر بگیرید.

سئو یک فرآیند مستمر است که نمی‌توان آن را یک بار راه‌اندازی کرد و پس از آن ترک کرد. یک کمپین سئو می تواند یک ماه یا بیشتر طول بکشد و بعد از 4 تا 8 ماه نتیجه خواهد داد. با این حال، نتایجی که در درازمدت ایجاد خواهد کرد بسیار بهتر از آنچه در 8 ماه اول به دست آورده است خواهد بود.

اطمینان حاصل کنید که شرکت از بهترین شیوه های سئو استفاده می کند.

سئو فرآیندی عمیق است که به دنبال بهترین شیوه های سئو به مهارت و تحلیل استراتژیک نیاز دارد. دستورالعمل‌هایی وجود دارد که موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو تنظیم کرده‌اند که مدیران وب‌سایت‌ها و کارشناسان سئو باید هنگام بهینه‌سازی یک وب‌سایت به آن‌ها پایبند باشند. با این حال، روش‌های پنهانی وجود دارد که هدفشان دور زدن این قوانین است. این اقدامات غیراخلاقی سئو کلاه سیاه نامیده می شود. آنها ممکن است برای مدت کوتاهی به شما وعده نتایج فوری بدهند، اما وب سایت شما از SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) خارج می شود و حتی ممکن است جریمه شوند یا از نتایج جستجو محروم شوند.

جمع بندی

این تنها چند نکته در مورد چگونگی انتخاب بهترین شرکت سئو برای کسب و کارتان است. یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد یک شرکت برای شما مناسب است، سنجش احساس شما هنگام صحبت با آن‌ها است. آیا آنها باعث می شوند که فرآیند احساس امنیت کند یا مبهم؟ آیا آنها می توانند موفقیت های گذشته را به اشتراک بگذارند؟ آیا آنها بدون حجاب به همه سوالات شما پاسخ می دهند؟ مهمتر از همه، آیا احساس راحتی می کنید که به جلو بروید؟ به دل خود اعتماد کنید

مکان نباید یک عامل تعیین کننده باشد. هرگز خود را محدود به چیزهایی نکنید که می توانید در منطقه خود پیدا کنید، زیرا سئو بر اساس مکان انجام آن نیست، بلکه بر اساس میزان تجربه افراد پشت سر آن و اینکه چگونه تخصص آنها در این زمینه بر کل کمپین تأثیر می گذارد، بستگی دارد.

سئو روشی موثر برای تقویت پتانسیل کسب و کار شما و افزایش بازگشت سرمایه است، با این حال یافتن آژانس سئوی مناسب یک فرآیند کاملاً دشوار است. اما همه چیز در پایان ارزش آن را خواهد داشت. به یاد داشته باشید که شرکت خود را با دقت ساخته اید و کار آسانی نبوده است، بنابراین برای انجام تحقیقات مناسب زمان بگذارید و در نهایت شرکت سئوی مناسبی را پیدا خواهید کرد که کسب و کار شما را به ارتفاعات جدیدی خواهد رساند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
فوم یا ژل شستشو؛ کدام یک بهتر است؟
چهار شنبه 11 اسفند 1400 ساعت 16:46 | بازدید : 328 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

شستشوی صورت به صورت روزانه به منظور داشتن پوستی سالم و زیبا مهم است اما چالشی که اغلب با آن مواجه می شویم این است که از کدام یک از انواع شوینده صورت باید استفاده کنیم؛ فوم شستشو، ژل شستشو یا شوینده های کرمی، پن صورت و …؟ ما در مقاله « شوینده صورت چیست؟» از مجله ایطو اشاره کوچکی به تفاوت ژل و فوم شستشو داشته ایم اما در این مقاله مفصل پیرامون این موضوع صحبت می کنیم.

فرق فوم و ژل شوینده

فوم و ژل شستشو، محصولاتی جهت پاک نمودن آرایش و سایر آلودگی های نشسته بر پوست صورت می باشند. این دو محصول اگرچه دارای وظیفه مشابهی هستند اما در عملکرد آن ها تفاوت هایی نیز وجود دارد. شوینده های فومی اغلب بافت سبکتری دارند و استفاده نمودن از آن ها بر سطح پوست تحریک کمتری ایجاد خواهد نمود. آبکشی آن ها نیز از روی پوست راحت تر می باشد. در حالی که ژل های شوینده غلیظ تر هستند و در هر بار استفاده مقدار کمتری از آن ها مصرف می شود. در نتیجه می توان گفت نسبت به فوم های شوینده به صرفه تر می باشند.

استفاده نمودن از فوم های شست و شو به دلیل حالت فوم و کفی که دارند سریع تر است. اما شستن صورت با استفاده از ژل شستشو نیاز به صرف زمان بیشتر و کمی حوصله دارد. چرا که می بایست این محصول را با دست و یا با استفاده از براش به خوبی روی صورت خود ماساژ دهید تا منافذ پوست را از وجود آلودگی ها و چربی ها به خوبی پاکیزه نماید. ژل ها به دلیل این که زمان بیشتری بر روی پوست می مانند، قابلیت درمان و تغذیه پوست صورت را به وسیله ترکیبات و مواد موثر موجود در خود را دارند. ماساژ شوینده بر روی پوست کمک زیادی به نفوذ مواد مغذی به لایه های زیرین پوست خواهد نمود.

 

فوم شوینده چیست؟

فوم شست و شو صورت از انواع پاک کننده ها و شوینده های صورت می باشد که بیشتر برای افرادی پیشنهاد می شود که دارای پوست مختلط و مستعد جوش و آکنه هستند. وظیفه اصلی این محصول پاکسازی پوست و از میان بردن آلودگی ها و چربی های اضافه موجود در سطح پوست می باشد. برای تمیز کردن عمقی منافذ صورت استفاده نمودن از فوم های شست و شو یک انتخاب مناسب می باشد.

 

فوم های بدون سولفات و با سولفات

بعضی از فوم‌ های شوینده صورت حاوی SLS ها یا ترکیبات سورفاکتانت‌ سولفاته به کار برده شده است. که نوعی شوینده قوی محسوب می شود و عمل پاکسازی پوست را به صورت عمقی انجام می دهد. این نوع شوینده ها برای پوست های خشک و حساس مناسب نیست چرا که موجب تحریک، قرمزی و سوزش پوست صورت می شوند و خشکی آن را تشدید می نمایند. اما برای پوست های مستعد آکنه و چرب که نیاز به پاکسازی عمیق دارند بهترین گزینه خواهد بود و چربی ها و آلودگی های پوست را به خوبی برطرف می نماید. انواع دیگری از فوم‌ شوینده وجود دارد که ترکیبات سورفاکتانت‌ استفاده شده در آن ها ملایم تر است و از کشیدگی و تحریک پوست جلوگیری می کنند. افرادی که دارای پوست های خشک، حساس و معمولی می باشند بهتر است از این نوع محصولات استفاده نمایند.

اهمیت پاکسازی صورت با فوم و ژل

چرا باید از شوینده صورت استفاده کنم؟ مراقبت از پوست در هر سنی از اهمیت فراوانی در میان خانم ها و آقایان برخوردار می باشد. پاکسازی و شست و شوی مناسب پوست را می توان اولین قدم در حفظ سلامت پوست عنوان کرد. در طول روز پوست صورت در معرض انواع آلودگی ها قرار می گیرد و باقیمانده کرم ها و مواد آرایشی بر روی سطح پوست مانع از تنفس پوست می گردد. به همین دلیل شست و شوی صورت با استفاده از شوینده های مناسب مثل انواع ژل و فوم شوینده به خصوص در شب و در هنگام استراحت پوست هرگز نباید کم اهمیت در نظر گرفته شود.

ژل شستشوی صورت چیست؟

ژل شستشو نیز نوع دیگری از شوینده ها و پاک کننده های صورت می باشد که بافت متفاوتی دارند، مثل فوم های شوینده سبک هستند اما نسبت به شوینده های صابونی و فوم ملایم تر می باشند. ملایم بودن این نوع شوینده ها به معنی ناکارآمد بودن این محصولات در پاکسازی پوست نیست و سطح پوست را به خوبی از ربی های اضافه و هر نوع آلودگی تمیز می نمایند. در انتخاب ژل شستشو حتما می بایست به نوع پوست خود توجه نمایید.

 

ژل شستشوی صورت نوعی شوینده صورت است که نیاز به ماساژ روی صورت دارد

ژل شستشوی چه ویژگی هایی دارد؟

ژل شستشو صورت همان طور که از نامشان پیداست بافت ژل مانند و غلیظ تری نسبت به فوم دارند. مقدار بسیار کمی از این نوع شوینده ها می تواند صورت را به خوبی پاک و تمیز نماید به همین دلیل به صرفه تر از فوم ها می باشند. این نوع محصولات اغلب فاقد سولفات می باشند و با ماساژ آن ها بر روی پوست ترکیبات درمانی و مرطوب کننده آن ها نیز پوست را شفاف تر و شاداب تر می نماید. گاها در این ژل ها دانه های ریزی نیز برای اسکراب نمودن و لایه برداری از پوست و پاکسازی عمقی منافذ پوستی وجود دارد.

مزایای فوم شستشو

شستن صورت با فوم بسیار ساده می باشد چرا که نیاز به ماساژ دادن فراوان فوم بر روی پوست نخواهد بود و در مدت زمان کمی ترکیبات و مواد مغذی موجود در فوم به پوست صورت منتقل خواهند شد. علاوه بر ان به دلیل حالت کف مانندی که دارد، بسیار سبک بوده و آبکشی آن سریع انجام خواهد شد. فوم شوینده صورت برای مواقعی مناسب است که از لحاظ زمانی کمی محدودیت وجود دارد.

فوم شستشو چقدر باید روی صورت بماند؟

در مورد مدت زمان شستن صورت با فوم این نکته قابل ذکر است که نیاز نیست فوم به مدت زیادی روی پوست صورت قرار گیرد. چرا که بیش از اندازه ماندنش بر پوست می تواند خشکی پوست را به همراه داشته باشد. معمولا بر روی بسته بندی این محصول مدت زمان لازم برای شست و شو ذکر شده است در غیر این صورت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ماساژ فوم بر روی پوست کافی خواهد بود. در پوست های خیلی چرب و یا برای پاک کردن مواد آرایشی سنگین نباید فوم را بیش از دو دقیقه بر سطح پوست قرار داد.

تفاوت فوم شستشو با میسلار واتر

همان طور که اشاره شد فوم ها برای پاک نمودن آلودگی های روزانه و آرایش از پوست صورت استفاده می شود بافت سبکی دارند و پس از استفاده از آن ها می بایست صورت را آبکشی نمود. میسلار واتر نیز از پاک کننده های پوست صورت است و تفاوتی که با فوم دارد این است که در استفاده از آن نیاز به آبکشی نمودن صورت نیست. میسلار ها چربی پوست را تنظیم نمی کنند و ممکن است منافذ پوست را به صورت عمیق پاکسازی نماید.

ژل بخرم یا فوم شوینده؟

حال که با خواندن این مقاله به تفاوت این دو محصول پاک کننده کاملا واقف شده اید میتوانید تصمیم بگیرید که چه شوینده ای برای صورت مناسب است؟ با در نظر گرفتن نوع پوست خود، انتظاری که از یک محصول شوینده دارید و پارامتر های تعیین کننده میتوانید محصول مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

فروشگاه ایطو از جمله فروشگاه های معتبر عرضه کننده انواع محصولات بهداشتی و مراقبت پوست با اررائه مشاوره رایگان توسط متخصصان مجرب پوست و مو می توانند به شما در زمینه انتخاب محصولات بهداشتی مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

منبع: https://eitoo.ir/magazin/فرق-فوم-و-ژل-شستشو/



:: برچسب‌ها: شوینده صورت , فیس واش , ژل شستشو صورت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0